LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cccccccccccccccccc

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Albert »

:arrow:
Laatst gewijzigd door Albert op 29 jul 2007 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door aert0001 »

Nobel idee Albert, ook wel wat opruiend en gedurfd, ik ben bang dat je na dit bericht weer wel wordt getrakteerd op een virus.
Zo gaat het bij mij iedere keer als ik tegen Dexia iets waars of degenererend zeg, even wachtten dus op het virus dan weet je of je gelijk hebt.

Groetjes Ton

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Albert »

:arrow:
Laatst gewijzigd door Albert op 29 jul 2007 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door aert0001 »

Zo is dat Albert, samen, ze kunnen de pot op, bij Dexia.
Enne Albert, dat jij de beste bedoelingen hebt hoef je heus niet meer te vertellen, dat is bekend.

groetjes, trustte, prettig weekend, Ton

Patrick
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jul 2003 21:47

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Patrick »

Hallo Albert,

Ik ben het maar gedeeltelijk met je eens. Het belangrijkste is dat mensen niet in de stress moeten raken van die keuze: betalen of niet.

Je stapt volgens mij veel te licht over de effecten heen die het niet-betalen heeft (of kan hebben) en over de tijd die het kan duren voor er een uiteindelijke uitspraak van de rechter in ieders persoonlijke geval ligt.

Wat Eegaleasers betreft ben ik het helemaal met je eens: niet betalen. Elders in het forum is zelfs al gezegd dat wel betalen schadelijk is voor je zaak. Die vernietigingsregel bestaat nou precies om het gezin te beschermen tegen domme keuzes als het afsluiten van dit soort contracten.

Niet-Eegaleasers daarentegen hebben een veel zwakkere zaak. Ze kunnen (beter) niet vernietigen en zullen uiteindelijk dus geconfronteerd worden met een bedrag dat ze of krijgen, of moeten betalen. De kans op "krijgen" lijkt me nihil. Is je al eens opgevallen dat iedereen (dit forum, de politiek, experts die in documentaires commentaar geven) het heeft over "elkaar tegemoet komen"? Dat is een eufemisme voor "betalen". Het is dus zaak te zorgen dat je zo min mogelijk moet betalen. In een vroeg stadium betalen kan dan een goede keuze zijn omdat je daarmee rentes, incasso- en (overbodige) gerechtskosten ontloopt.

Verder misbruikt Dexia de BKR notering om mensen klem te zetten. Als je daar tussen nu en de uiteindelijke betaling plus vijf jaar geen last van hebt, kun je daar lak aan hebben. Maar dat kan niet iedereen.

Als laatste ben je als niet-Eegaleaser door niet te betalen een wanbetaler die zijn contract niet nakomt. Dexia kan je dan vrij eenvoudig voor de kantonrechter dagen om je tot betaling te dwingen. Dat is inmiddels al gebeurd met 150 mensen, Bij verlies kun je dan nog meer gaan betalen dan je al moest. Op 19 september dient volgens mij de eerste zaak en daar zullen we zien of de rechter de zaak wel wil aanhouden tot er een uitspraak is in de SLV zaak.

Nee, ik zou mensen niet durven aan te raden nooit te betalen. Ga liever bedenken wat het meest waarschijnlijke scenario is en bepaal voor jezelf de meest verstandige taktiek. Daar rolt dan vanzelf uit of je beter wel of niet kunt betalen.

Groeten,

Patrick

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Albert »

:arrow:
Laatst gewijzigd door Albert op 29 jul 2007 10:48, 4 keer totaal gewijzigd.

Gerdi
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:20

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Gerdi »

Albert,

Wij zijn eegaleasers en dit vind ik wel een heel sympathiek gebaar van je, als wij winnen dan willen wij graag een bijdrage storten. Over het hoe en wat kunnen we discussiëren.

Ik hoop dat er meer eegaleasers zijn, die dit plan willen ondersteunen.

Klasse voorstel :!: :!: :!:

Groetjes,

Henk en Gerdi.

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door tester »

Misschien wil dexia ook nog wel een klein bedrag storten.
BRuneel misschien 10% van zijn jaar inkomen.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Albert »

:arrow:
Laatst gewijzigd door Albert op 29 jul 2007 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Renate
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2003 12:54

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Renate »

Hoi allemaal,

Wij zijn ook eegaleasers en als EL de rechtszaak wint, willen wij best 10% afdragen en wat Albert schrijft over Ahold is een hele goede. Aan het einde van onze contracten was de koers Ahold gezakt tot een dieptepunt en als die andere multinationals ook hun steentje bijdragen zoals KPN dan komt alles toch nog redelijk terecht.

De opmerking over SLV vind ik ook terecht ze laten gedupeerden in de kou staan en trekken alleen maar rente.

Ik hoop dat deze aktie navolging krijgt. Wie volgt :?:

Groetjes en succes voor de mensen, die binnenkort moeten voorkomen.

Renate

Anneliesje
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 aug 2003 21:23

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Anneliesje »

Zeg dat de gemiddelde schuld 5000 euro is en er doen 10.000 mensen mee, allemaal 500 euro afstaan als voorbeeld, dan zit er al snel 5 miljoen euro in zo'n fonds.

Dus zou dit idee van Albert best kans van slagen hebben. Dan kunnen we weer eens laten zien wie wij Nederlanders zijn. Net zo'n gevoel hebben als met b.v. Open het Dorp zo'n soort aktie.

Wij zijn ook van de partij. Goed plan en hopelijk wordt het werkelijkheid.

Groetjes, Annelies.

Martine
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2003 13:30

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Martine »

Ik ben geen eegaleaser maar wel een gedupeerde van Sprintplan en zou willen weten of deze gedupeerden ook in aanmerking komen voor zo'n fonds ??

Is het een idee voor Pay-back dit initiatief op hun website te plaatsen dan blijft het onder de aandacht, anders verdwijnt deze topic weer en kraait er geen haan meer naar.

Is stel deze vraag eigenlijk meer als discussiepunt, want hier staat eindelijk iets wat de problemen voor velen van ons, kan verlichten.

Succes,

Martine

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Hannes »

Ja wij willen bij winst ook best 10% bijdragen. Gedeelde smart is halve smart zullen we maar denken.

Hannes.

ingeloe
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jul 2003 22:28

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door ingeloe »

In het verleden is dit voorstel al meer hier geweest niemand ging er op in.Alleen een email van payback gehad dat de ergste gevallen in de gaten werden gehouden.Het voorstel van Annelies is erg aardig maar ik denk dat mensen die al dik in de **** zitten 500 euro niet zien zitten.Door gaan met dexia bestoken en niet betalen (als je er onder uit kunt komen) lijkt me een beter plan.Vraag me eigen af waar de vaste kern gebleven is van 2002 (Hebben ze betaald heeft dexia zijn zin gehad)??????????Ik zit nog steeds op mijn centen en dexia heeft nog steeds niets gehad.Niet alleen zijn er blaren op mijn achterwerk te zien nog meer op mijn ziel.Wanneer komt hier een eind aan?Zijn die lui het waard om 1 minuut aan hun te geven,nee ik ga weer in de zon zitten (dexia krijg een dikke) het leven is veel te mooi.Groetjes toetje

ingeloe
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jul 2003 22:28

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door ingeloe »

Tros radar mag poepje wel toet

lhardeman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door lhardeman »

Hoi Toetje, ik ben er nog steeds hoor (de harde kern van 2002). Zit ook nog op mijn centen, alleen de blaren op mijn ziel zijn wel groter geworden. Ik spoel ze af en toe af in de zee, maar weg gaan doen ze niet. We gaan a.s zondag voor 10 dagen op vakantie en dat werd tijd ook, even die **** van dexia vergeten. Verder hoop ik dat onze afspraak ooit uitkomt, zingen op de euromast, weet je nog??? Heel veel groetjes uit het zeeuwse; Anne.

lhardeman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door lhardeman »

Vraagje: waarom blijft bij mij ,wijzig en X staan?? Ben geen pc kenner.groet, Anne. :roll:

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door CB »

Je kunt een posting die je hebt gemaakt hiermee wijzigen of verwijderen.

lhardeman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door lhardeman »

Beste CB, dat weet ik wel maar op mijn pc blijft dat staan als ik het bericht lees. Zie ik dat alleen op mijn pc of ziet iedereen dat? Bedankt. groet, Anne.

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Ik vind dit een heel goed initiatief maar aan negatieve mensen hebben we natuurlijk niets. Het idee is goed en wat Annelies schreef over als er van de 14.000 mensen 10.000 mensen € 500,00 storten, dan zijn de andere gedupeerden ook geholpen.

En op mijn steun kunnen jullie ook rekenen. Alleen denk ik dat het wel weer zal stranden, want als je aan het geld van Toet en anderen komt geven ze blijkbaar niet thuis.

Maar als ze er zelf niet uitkomen, staan dergelijke types als eerste op de stoep. Misschien wil Pay-back deze aktie op zich nemen weten we meteen naar verloop van tijd of dit plan haalbaar is.

Zo niet dan zal dit forum wel weer uit klagers blijven bestaan. Dus Piet of Pieter zien jullie wat in dit voorstel.

Harry.

Gesloten