Conflict bol.com > incassobureau
Geplaatst: 18 mei 2011 09:44
In oktober 2010 heb ik via bol.com een 2de hands boek ''gekocht''.
Na een week nog geen boek in huis dus de verkoper gemaild.
Die mailde dat ze het boek retour had gekregen.
Dus ik kon 'm annuleren.
Ik heb bij de verkoper het boek geannuleerd, en toen hetzelfde boek nieuw bij bol.com besteld.
Dit nieuwe boek netjes betaald.
Echter kreeg ik ook een herinnering van het 2de handse boek, deze komt bij mij bij de spam box binnen (inmiddels maar snel veranderd).
Tot ik een schriftelijke aanmaning kreeg dat het werd overgedragen aan een incassobureau.
Ik heb contact opgenomen met bol.com wat nu te doen, hierbij ook alle mailcontact tussen verkoper en mij meegestuurd.
Bol.com kon niets voor mij doen en stuurde een aantal mails met standaard antwoorden terug.
Alleen wist ik dus niet dat ik ook nog bij bol.com had moeten annuleren.
Het incassobureau heeft inmiddels ook contact gehad met bol.com en die stelt:
De verkoper heeft mij echter een printscreen van haar verkopen bij bol.com gestuurd en daar staat ''mijn'' transactie niet tussen.
Bol.com zegt betaald te hebben, maar heeft dit niet gedaan.
Ik moet betalen voor een boek dat ik nooit ontvangen heb.
Wat zijn de stappen die ik nog kan ondernemen?
Na een week nog geen boek in huis dus de verkoper gemaild.
Die mailde dat ze het boek retour had gekregen.
Dus ik kon 'm annuleren.
Ik heb bij de verkoper het boek geannuleerd, en toen hetzelfde boek nieuw bij bol.com besteld.
Dit nieuwe boek netjes betaald.
Echter kreeg ik ook een herinnering van het 2de handse boek, deze komt bij mij bij de spam box binnen (inmiddels maar snel veranderd).
Tot ik een schriftelijke aanmaning kreeg dat het werd overgedragen aan een incassobureau.
Ik heb contact opgenomen met bol.com wat nu te doen, hierbij ook alle mailcontact tussen verkoper en mij meegestuurd.
Bol.com kon niets voor mij doen en stuurde een aantal mails met standaard antwoorden terug.
Gezien deze tekst heb ik juist gehandeld, ik had immers geen geschil met de verkoper, wij hadden het onderling afgehandeld.Voor niet ontvangen leveringen dient u binnen twee weken na de bestelbevestiging per e-mail contact op te nemen met de verkoper. In uw bestelbevestiging, in de verzendbevestiging en in de bestelstatus in uw account op de site, vindt u de contactgegevens van de verkoper. Indien deze niet of niet naar wens reageert, kunt u tot twee weken na de verzenddatum contact opnemen met bol.com Klantenservice. Hierbij dient u uw verzonden e-mail en eventueel het antwoord van de verkoper mee te zenden.
Omdat u niet op tijd melding heeft gemaakt van de niet ontvangen zending, is het voor bol.com niet meer mogelijk om een zoekgeraakt of niet ontvangen 2ehands artikel af te boeken. De financiële afhandeling is dan afgerond en de verkoper is inmiddels door bol.com uitbetaald. Uw bestelling is bevestigd op 13 oktober 2010. Dit betekent dat de meldtermijn is verstreken en dat uw betalingsverplichting blijft bestaan. Geschillen kunt u alleen nog met de verkoper afhandelen.
Alleen wist ik dus niet dat ik ook nog bij bol.com had moeten annuleren.
Het incassobureau heeft inmiddels ook contact gehad met bol.com en die stelt:
Zij zeggen dus dat bol.com de betaling aan de verkoper heeft gedaan.Hierbij delen wij u mede dat de betalingen van tweedehands producten via onze opdrachtgever, bol.com, dienen te lopen. Dit staat ook aangegeven op de website van bol.com. Wij verzoeken u de vorderingen van Accountor Group te voldoen op rekeningnummer XXXXX ten name van Accountor Group te Utrecht, onder vermelding van referentienummer XXXX
De verkoper heeft mij echter een printscreen van haar verkopen bij bol.com gestuurd en daar staat ''mijn'' transactie niet tussen.
Bol.com zegt betaald te hebben, maar heeft dit niet gedaan.
Ik moet betalen voor een boek dat ik nooit ontvangen heb.
Wat zijn de stappen die ik nog kan ondernemen?