LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Andere onderwerpen over auto en vervoer
manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door manondoris »

roko72 schreef:Dus als iemand de veiligheid van de kinderen in geding vind, is het gelijk een "maf"??
Je had mijn buurman/vrouw moeten wezen.............was bijzonder gezellig geworden :evil: :twisted:

Die apparatuur zal mij worst wezen...............als mijn kinderen niet veilig buiten kunnen spelen vanwege die dingen, dan ageer ik daar tegen.
En als een van die voertuigen een glasbus is, waarvan het glas regelmatig uitsteekt, en dus kans op ernstig letsel..............is de persoon die er tegen in verweer komt dan ook nog een "maf"?

En wat betreft je betoog over 2 km op de fiets:
Niet iedereen werkt aan huis, en men moet zich nu eenmaal verplaatsen om op het werk te komen.
Ik ken mensen die bij het spoor werken................die moeten iets meer als 2 km per fiets of auto omdat het station vanwaar zij hun werk moeten doen, nou eenmaal niet in de achtertuin ligt. :roll:

Leg mij dan eens het verschil uit:
In alle vroegte 2 km op de fiets om je werkzaamheden te verrichten, of in alle vroegte per auto/fiets naar een/het station om te gaan werken???
wat een aangedikt verhaal zeg,je kinderen horen niet tussen de auto,s te spelen ,hier hebben wij een prachtig speelveld voor. of kinderen nu tussen auto,s of bus vandaan komen ,als ze klein zijn zie je ze niet. wij wonen in een 30 km wijk,en er word door iedereen rekening gehouden met spelende kinderen. alleen mensen die hier niet wonen scheuren hier nog weleens door de straat,zij zijn het grootste gevaar voor die kinderen. en die apparatuur zal jou mischien worst wezen ,maar daar denkt de baas iets anders over. die bus vormt geen enkel gevaar voor niemand niet! het belemerd hoogstens iets wat je uitzicht s,avonds en in het weekend.en tot slot phiiiu ben ik inderdaad blij dat je mijn buurman niet bent. :shock:

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door roko72 »

Ja, enorm aangedikt.

De parkeervakken liggen tegen het speelveld aan.
Dus als er een bal van het veld(je) af rolt, rolt deze tussen de auto's door, de weg op.
Kinderen rennen achter de bal aan, en................de rest snap je zelf wel denk ik.
Het is ook juist het "geen zicht" hebben, wat het gevaar oplevert.
En ook de mensen die hier wonen houden er over het algemeen rekening mee.
Het zijn juist de mensen die hier niet worden.

Maar geeft niet hoor................die kinderen mogen wat jou betreft te barsten worden gereden................die bus is namelijk véél belangrijker.

Je hebt me ook nog niet het verschil uit gelegd tussen het fietsen naar het "werk" of het fietsen naar het industrieterrein.
Maar dat zal ook wel niet komen denk ik............... :roll:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ga bij alle mensen aan de deur die een bedrijfsbus in jou straat/wijk geparkeerd heeft en vraag die mensen de bus 1,5 km verderop te zetten.
En luister dan eens heel goed wat die mensen jou te vertellen hebben.

Succes ermee.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door roko72 »

Het grappige is dat er hier wel degelijk een verordening is.
Voertuigen langer dan 6 m. en/of hoger dan 2.40 m. mogen hier niet parkeren.

Vanmiddag maar even de gemeente bellen :mrgreen:

Dus jammer choco............ik hoef niet langs die mensen.
Jammer Manondoris.................die meneer moet toch op de fiets naar het industrieterrein!

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door manondoris »

er worden ook storingsdiensten gedraaid, dus die bus wegzetten is gewoon geen optie! als we de bus op de oprit hebben staan ,deze komt ook uit op ons straatje ,vind je dat dan wel kunnen? en vind je groote auto,s wel kunnen? wij wonen in een volksbuurtje aan de rand van het centrum en alles om ons heen is betaald parkeren,wij zijn de eerste straat na de parkeerring waar je zonder te betalen de auto neer kunt zetten.weet je waar wij ons dus aan ergeren ,dat hier masaal geparkeerd word door het winkelend publiek.wij gaan hier allemaal heel gezellig met elkaar om en er word niet om elke klepscheet gezeurd,mensen die dat wel doen zijn hier vaak zo weer vertrokken!en alles in onze buurt is bespreekbaar en samen zijn we alltijd tot oplossingen gekomen, maar gezeur over een bus ! nee dat hebben we gelukkig nog nooit meegemaakt. en de kinderen staan op nummer 1 hier ,maar spelen en voetballen doe je op het speelterrein ,waar trouwens hier geen parkeerplaats in de buurt is.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door Chocomelk »

roko72 schreef:Het grappige is dat er hier wel degelijk een verordening is.
Voertuigen langer dan 6 m. en/of hoger dan 2.40 m. mogen hier niet parkeren.

Vanmiddag maar even de gemeente bellen :mrgreen:

Dus jammer choco............ik hoef niet langs die mensen.
Jammer Manondoris.................die meneer moet toch op de fiets naar het industrieterrein!
Ohja maar de meeste bedrijfsbussen zijn niet zo lang of hoog hoor. :wink:
Overigens ben ik ook blij dat jij mijn buurman niet bent, gemeente bellen ipv van zelf even bij die mensen langs gaan, beetje achterbaks vindt ik zulke dingen.
Gellukig wonen wij in een leuke wijk waar mensen op een normale manier met elkaar om gaan.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door manondoris »

roko72 schreef:Het grappige is dat er hier wel degelijk een verordening is.
Voertuigen langer dan 6 m. en/of hoger dan 2.40 m. mogen hier niet parkeren.

Vanmiddag maar even de gemeente bellen :mrgreen:

Dus jammer choco............ik hoef niet langs die mensen.
Jammer Manondoris.................die meneer moet toch op de fiets naar het industrieterrein!
proest!!!!!! je hebt het over een enorme bus, en gelukkig woon ik waarschijnlijk niet in jou gemeente! maar doe maar lekker hoor wat zul jij gezellig wonen in jou wijk! hier word je dan in no-time uitgekotst!

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door roko72 »

:lol: :lol: :lol: ik heb het woord "enorm" niet gebruikt!!

Goed lezen is een ware kunst, en daar ontbreekt het aan bij sommige.
Geeft niet...............fijne dag gewenst!

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door manondoris »

jij vind 6m en 2.40 niet enorm? en geef eens atwoord op mijn andere vragen hierboven!

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door roko72 »

Ik heb je vraag gemist, maar geef mij dan ook antwoord:


jij geeft aan dat het belachelijk is dat deze man 's morgens in alle vroegte op de fiets naar het industrieterrein moet, om daar zijn bus op te halen.
Wat is het verschil om naar een industrieterrein te fietsen om daar in een fabriek te gaan werken, of omdat je bus daar geparkeerd staat?

Die vraag had ik je al eerder gesteld, maar geen antwoord op gehad.
Laatst gewijzigd door roko72 op 24 mei 2011 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door roko72 »

manondoris schreef:er worden ook storingsdiensten gedraaid, dus die bus wegzetten is gewoon geen optie! als we de bus op de oprit hebben staan ,deze komt ook uit op ons straatje ,vind je dat dan wel kunnen? en vind je groote auto,s wel kunnen? wij wonen in een volksbuurtje aan de rand van het centrum en alles om ons heen is betaald parkeren,wij zijn de eerste straat na de parkeerring waar je zonder te betalen de auto neer kunt zetten.weet je waar wij ons dus aan ergeren ,dat hier masaal geparkeerd word door het winkelend publiek.wij gaan hier allemaal heel gezellig met elkaar om en er word niet om elke klepscheet gezeurd,mensen die dat wel doen zijn hier vaak zo weer vertrokken!en alles in onze buurt is bespreekbaar en samen zijn we alltijd tot oplossingen gekomen, maar gezeur over een bus ! nee dat hebben we gelukkig nog nooit meegemaakt. en de kinderen staan op nummer 1 hier ,maar spelen en voetballen doe je op het speelterrein ,waar trouwens hier geen parkeerplaats in de buurt is.
Storingsdiensten is een ander verhaal, maar die draai je ook niet elke dag, toch?
Een bus op een oprit kun je weinig van zeggen,.............is immers eigen terein.
Dat het geen gezicht is, oke..........daar valt over te twisten.
Mij gaat het puur om de veiligheid.

Ik kan me voorstellen dat jullie je ergeren aan het feit dat winkelend publiek bij jullie in de buurt parkeert.
Aan de andere kant.............waarom veel geld betalen, als het gratis kan.
Dat jullie er overlast van hebben, daar denken veel mensen niet bij na.

Bij ons liggen de parkeervakken tegen het speelveld aan.
Kinderen rennen dus al vrij snel tussen de auto's door.
Dan is het zicht al slecht, maar wanneer daar "grote" bussen staan, worden ze helemaal niet gezien.

Hier gaan de mensen ook wel allemaal met elkaar om.
Uitzonderingen daar gelaten maar die heb je over al.
(nee, hoor ik niet bij :lol: )
Het zijn juist de eigenaren van deze wagens die nogal veeleisend zijn.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door manondoris »

ik denk dat je eerder je kinderen op het hart moet drukken ,dat ze niet zomaar de straat op mogen rennen,dan alles wat een gevaar voor ze vormt maar te verbannen. het hele leven zit vol gevaren! die bussen dat zijn hele werkplaatsen van die mensen ,en als er een gas/water leiding is gesprongen of het electra ligt er uit in een hele wijk, moeten ze zo snel mogelijk naar die plek om de boel te repareren! het zou wat zijn ,sorry mevr\men ik moet eerst nog een half uurtje fietsen en dan kom ik uw kant op. hopen dan maar dat het jou nooit overkomt,je zou waarschijnlijk in de hoogste boom zitten! groote auto,s vormen het zelfde probleem,campers, caravans ook .al staan ze er maar 1 dag een ongeluk zit in een klein hoekje.je bent als ouder natuurlijk ook verantwoordelijk om ze zo op tevoeden dat ze niet klakkeloos een bal achterna rennen.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door roko72 »

Dat is absoluut waar.
Grappig eigenlijk...................een verhitte discussie, die begon over een caravan die "slechts" een paar dagen op een parkeerplaats staat.

Natuurlijk leren we het de kinderen en drukken we hen dat op het hart.
Maarja...........je weet hoe dat gaat met kleine kinderen:
In hun spel vergeten ze wel eens dat ze uit moeten kijken................en eigenlijk kan ik ze dat niet kwalijk nemen...............het zijn en blijven jonge kinderen.

je weet hoe dat gaat..............bal rolt weg, en ze rennen er snel achteraan.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door manondoris »

roko72 schreef:Dat is absoluut waar.
Grappig eigenlijk...................een verhitte discussie, die begon over een caravan die "slechts" een paar dagen op een parkeerplaats staat.

Natuurlijk leren we het de kinderen en drukken we hen dat op het hart.
Maarja...........je weet hoe dat gaat met kleine kinderen:
In hun spel vergeten ze wel eens dat ze uit moeten kijken................en eigenlijk kan ik ze dat niet kwalijk nemen...............het zijn en blijven jonge kinderen.

je weet hoe dat gaat..............bal rolt weg, en ze rennen er snel achteraan.
zeker je kunt het ze ook niet kwalijk nemen,maar als ze klein zijn ben je bang als ze buiten spelen en waarschuw je ze voor alles,en dan gaan ze op de fiets naar school ,ben je weer bang. dan word het tijd voor een scooter ,heb je daar weer angst voor,en dan willen ze hun rijbewijs halen pffffff ,dan slaat de angst je helemaal om het hart. het hele leven zit nu eenmaal vol gevaren.en een bus meer of minder zal daar niks aan veranderen . god zegend de greep ,zeggen we hier dan maar :P en hou rekening met spelende en schoolgaande kinderen! laten we die lui maar aanpakken die gewoon 80 in een 30 kilometer wijk rijden ,dat zijn de echte asoos onder ons.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Wat een verhitte discussies ineens... Nederland is te vol. Dat is gewoon het probleem. Met als gevolg dat men ook niks meer van elkaar kan hebben. En het steeds erger wordt met mensen die alleen aan zichzelf denken.
Hier in de straat hebben wij één persoon die altijd en eeuwig zijn aanhanger bij anderen voor de deur zet. Gemeente doet niets. Ik heb het opgegeven want kreeg last van m'n maag ervan.
Andere aanhanger in de straat is van heel aardige man die kans ziet het ding maar 50 cm op een parkeerplaats te zetten, de rest staat dan op het gras.
Vorig jaar hebben wij hier campagne gevoerd omdat we in onze nieuwbouwstraat maar liefst 10 parkeerplaatsen te weinig kregen (eigen opgave van de gemeente) en de gemeente doet gewoon niks.
Dan hebben wij nog 2 straten achter ons die veel te smal zijn, dus er staan regelmatig 4 bedrijfsbussen en nog een paar auto's uit die straten bij ons.
Ik heb me er bijna een jaar vreselijk over opgewonden... maar aangezien dat niet helpt ben ik daarmee maar opgehouden. De goeden moeten dus helaas onder de kwaden lijden maar ik blijf er wel gezond bij.

roko72
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 mar 2008 01:22

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door roko72 »

manondoris schreef:
roko72 schreef:Dat is absoluut waar.
Grappig eigenlijk...................een verhitte discussie, die begon over een caravan die "slechts" een paar dagen op een parkeerplaats staat.

Natuurlijk leren we het de kinderen en drukken we hen dat op het hart.
Maarja...........je weet hoe dat gaat met kleine kinderen:
In hun spel vergeten ze wel eens dat ze uit moeten kijken................en eigenlijk kan ik ze dat niet kwalijk nemen...............het zijn en blijven jonge kinderen.

je weet hoe dat gaat..............bal rolt weg, en ze rennen er snel achteraan.
zeker je kunt het ze ook niet kwalijk nemen,maar als ze klein zijn ben je bang als ze buiten spelen en waarschuw je ze voor alles,en dan gaan ze op de fiets naar school ,ben je weer bang. dan word het tijd voor een scooter ,heb je daar weer angst voor,en dan willen ze hun rijbewijs halen pffffff ,dan slaat de angst je helemaal om het hart. het hele leven zit nu eenmaal vol gevaren.en een bus meer of minder zal daar niks aan veranderen . god zegend de greep ,zeggen we hier dan maar :P en hou rekening met spelende en schoolgaande kinderen! laten we die lui maar aanpakken die gewoon 80 in een 30 kilometer wijk rijden ,dat zijn de echte asoos onder ons.
En daar ben ik het nou helemaal mee eens! :D
Misschien hadden we toch buren kunnen zijn.....................meestal berusten dat soort zaken toch op onbegrip :wink:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door manondoris »

gelukkig :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door Emmy75 »

roko72 schreef:Dat is absoluut waar.
Grappig eigenlijk...................een verhitte discussie, die begon over een caravan die "slechts" een paar dagen op een parkeerplaats staat.
Volgens mij begon de discussie over het langdurig / semi permanent stallen van caravans, campers etc. op een parkeerplaats en niet slechts voor een paar dagen.

Dus kan ik me goed voorstellen dat TS er net zoveel last van heeft als roko72 van de bedrijfsbussen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door manondoris »

ach emmy,neem een voorbeeld aan miepje1 :mrgreen:

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: stallen van campers ,caravans enz. op parkeerplaats

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

roko72 schreef:Dan vind ik bedrijfswagens/bussen een nog veel groter probleem.
Dat mensen hun camper/caravan op een parkeerplaats "stallen" is irritant, echter is het maar voor een week of 2.

Die bedrijfswagens staan er dag en nacht.
Nemen zicht weg op de speeltuin, en zorgen vervolgens voor gevaarlijke situaties.

Wat doet de gemeente................noppes.
Mag, dus is er weinig aan te doen!!
Plaats voor de grap eens zó'n paal voor gehandicapten parkeerplaats en kijk wat er gebeurd. Heb ooit zon ding een keer mogen gebruiken om een paar aso's op hun nummer te zetten. Paar nepbonnen via het net gemaakt et voila.....de boodschap kwam wel over hehehehe.

Gesloten