MyCom ontduikt de wet aankoop op afstand
Geplaatst: 20 mei 2011 19:28
Dinsdag een nieuwe telefoon gekocht my MyCom.
Dacht ik haal het bij een internetwinkel waarvan ook vestigingen zijn zodat ik daar terecht kan met eventuele problemen.
De telefoon, Samsung Galaxy Gio, heb ik thuis uitgepakt. Snel bleek de telefoon niet goed te werken, volledige Freeze die alleen te resetten is door de accu te verwijderen. Deze fout komt af en toe voor bij dit type toestel.
Heb direct (binnen 3 dagen) een retouraanvraag opgevraagd.
Nu krijg ik mijn antwoord binnen.
Ik mag hem retourzenden (op mijn eigen kosten!) en dan krijg ik een deel van het aankoopbedrag terug. Naar mijn mening dien ik het hele aankoopbedrag terug te krijgen gezien ik een defect product heb ontvangen.
Nee is het antwoord van MyCom, want de verpakking is geopend.
Mijn positie daarin is als volgt: Natuurlijk is de verpakking open anders had ik nooit kunnen vaststellen dat het product defect was.
Wat kan ik nu echter doen?
Het product naar het "SERVICE CENTER' brengen in Rotterdam is geen optie, zij geven aan het product niet te verzenden voor mij. De definitie van SERVICE CENTER vind ik dan ook erg vreemd.
Ik ben bereid de verzendkosten op eigen rekening te nemen, maar de verminderde waarde vanwege het openen van de verpakking vind ik een zeer consument onvriendelijke en volgens mij onrechtmatige handeling.
Graag jullie advies.
Dacht ik haal het bij een internetwinkel waarvan ook vestigingen zijn zodat ik daar terecht kan met eventuele problemen.
De telefoon, Samsung Galaxy Gio, heb ik thuis uitgepakt. Snel bleek de telefoon niet goed te werken, volledige Freeze die alleen te resetten is door de accu te verwijderen. Deze fout komt af en toe voor bij dit type toestel.
Heb direct (binnen 3 dagen) een retouraanvraag opgevraagd.
Nu krijg ik mijn antwoord binnen.
Ik mag hem retourzenden (op mijn eigen kosten!) en dan krijg ik een deel van het aankoopbedrag terug. Naar mijn mening dien ik het hele aankoopbedrag terug te krijgen gezien ik een defect product heb ontvangen.
Nee is het antwoord van MyCom, want de verpakking is geopend.
Mijn positie daarin is als volgt: Natuurlijk is de verpakking open anders had ik nooit kunnen vaststellen dat het product defect was.
Wat kan ik nu echter doen?
Het product naar het "SERVICE CENTER' brengen in Rotterdam is geen optie, zij geven aan het product niet te verzenden voor mij. De definitie van SERVICE CENTER vind ik dan ook erg vreemd.
Ik ben bereid de verzendkosten op eigen rekening te nemen, maar de verminderde waarde vanwege het openen van de verpakking vind ik een zeer consument onvriendelijke en volgens mij onrechtmatige handeling.
Graag jullie advies.