LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
louwertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2011 16:28

opzeggen verzekering

Ongelezen bericht door louwertje »

Beste Mensen

Ik heb een aantal verzekering lopen bij
DSB verzekeringen nou betaal ik daar niets meer aan en wil het opzeggen
dat kan dus niet kan maar 1 keer per 5 jaar is dat niet belachgelijk
is er een mogelijkheid omdat eerder te beeindigen dat kan toch niet
ik wil er zo snel mogelijk vanaf

PS wil helpt mij

Vriendelijke groeten

Fam louwerse :x :x :x :x

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: opzeggen verzekering

Ongelezen bericht door Emcede »

Waarom is dat belachelijk? Je hebt een contract afgesloten, daar zit nu eenmaal een looptijd aan.

Maar goed, je vraag is erg summier. Als je niets meer betaalt, wat is dan het probleem? Wat voor soort verzekeringen zijn dit?

stofzuigertje

Re: opzeggen verzekering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Diverse DSB verzekeringen lopen nog en kunnen aan andere adviseur verkocht worden.

Verder totaal geen probleem met DSB, schade netjes betaald en straks andere adviseur die een deel van de klanten kocht bij curator.
Ook mijn Hypotheek van 30 jaren vast voor 4% loopt nog 24,7 jaren dus ook daar geen enkel probleem.
Alleen is de kans dat ooit die ook word overgenomen maar hij bleef gewoon doorlopen en ze zijn goed bereikbaar, zelfs voor vervroegd aflossen zonder enige problemen.

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: opzeggen verzekering

Ongelezen bericht door Martijn T »

schadeverzekeringen voor 1-3-2010 afgesloten (tenzij auto en meestal doorlopende reis) hadden vaak 5 jaarscontracten.

Bij welke verzekeraar is het ondergebracht? Sommige kunnen misschien naar andere tussenpersoon overgevoerd worden.

Tip: blijf betalen bij schadeverzekeringen!
bij wanbetaling zal de verzekering beëindigd worden. Nadeel daarvan. Dat wordt genoteerd in diverse systemen waar verzekeraars de aanvraag van nieuwe verzekering toetsen. Geef je het niet op, zal je absoluut eruit worden gegooid bij aanvraag, of bij schade. Dat blijft 5 jaar genoteerd staan ongeveer.

Je kunt een verzoek indienen tot wijziging naar jaarcontract en opzeggen. Daarnaast opletten of er een premieverhoging (geen indexering) wordt doorgevoerd. Dat is ook een reden tot opzegging.

Gesloten