Pagina 1 van 1
Wehkamp laptop Packard Bell doet het niet
Geplaatst: 23 mei 2011 14:06
door kaatje1972
Ik heb woensdag een laptop van Packard Bell bezorgd gekregen door de Wehkamp. Batterij opgeladen, en toen aangedaan en geinstalleerd. Ik kreeg meteen een foutmelding m.b.t. de harde schijf. Na veel gedoe en ergenis (1e gebruik!) deed ie het weer. 2e keer deed de laptop het echter weer niet! Nu nog steeds niet, zelfde melding: 0xc00000e9. CTRL, ALT, DEL geprobeerd, maar ook dat werkt niet, ESC ook niet. Dus mailde gestuurd naar Wehkamp. Kreeg een standaardmail van mevr. Boone, die doorverwees naar Packard Bell. Over afschuiven gesproken! Ik weer een mail teruggestuurd dat ik het er niet mee eens ben, omdat de computer nog niet eens gebruikt is en het nu al niet meer doet! Bovendien is de laptop voor mijn dochters 13 e verjaardag. Zij is autistisch en heeft deze nodig voor school. Ik kreeg net weer een standaardmailtje terug van mevr. Boone, weer met de verwijzing naar Packard Bell. Packard Bell zegt ook dat binnen 5 werkdagen de laptop gewoon vervangen moet worden door Wehkamp, maar dat doen ze dus niet! Wat moet ik doen?!
Re: Wehkamp laptop Packard Bell doet het niet
Geplaatst: 23 mei 2011 14:19
door ciske
nvt
Re: Wehkamp laptop Packard Bell doet het niet
Geplaatst: 23 mei 2011 14:20
door aaten
Wat PB zegt klopt helemaal. Er is in dit geval sprake van een zogeheten DOA: Dead On Arrival oftewel het apparaat functioneerde niet bij ontvangst.
Wehkamp kan wijzen wat ze willen echter moeten zijn de laptop gewoon vervangen.
Bij de bestelling heb je een retourbon ontvangen, als het goed is zit daar ook een optie bij met defect bij aflevering, die kruis je aan het je moet het product gewoon terugsturen.
Heb je vooruit betaald of op rekening? Indien per acceptgiro hoeft deze niet voldaan te worden totdat het werkend product geleverd is, geef dit wel op de retourbon aan dat je pas betaald bij ontvangst van een werkend product.
Laat je vooral niet met een kluitje het riet insturen.
Re: Wehkamp laptop Packard Bell doet het niet
Geplaatst: 23 mei 2011 14:45
door Guardian72
Error verwijst naar een harddisk fout - mogelijk productiefout.
Wehkamp dient deze gewoon om te ruilen - zij kunnen het dan met PB afhandelen.
Als men moeilijk doet : Men heeft een niet werkend / defect product geleverd - en als verkoper zijn zij aanspreekpunt voor eerste garantieafhandeling. Niet de fabrikant - want jouw overeenkomst is met Wehkamp.
Gebruik zoals gezegd de retour optie - en gezien de "service" zou ik overwegen om bij iemand anders een gelijkwaardige, doch werkende laptop te halen.
Re: Wehkamp laptop Packard Bell doet het niet
Geplaatst: 23 mei 2011 15:09
door kaatje1972
Dank voor reacties! Wat te doen als er al betaald is ?
Re: Wehkamp laptop Packard Bell doet het niet
Geplaatst: 24 mei 2011 11:40
door Webcarewehkamp.nl
Geachte Kaatje 1972,
Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen:
[email protected]
Re: Wehkamp laptop Packard Bell doet het niet
Geplaatst: 25 mei 2011 08:46
door skilltone
Guardian72 schreef:Error verwijst naar een harddisk fout - mogelijk productiefout.
Bijna goed, hier spreken we over een corrupte driver van de hd controller. nieuw drivertje en klaar, 10 minuten werk
Re: Wehkamp laptop Packard Bell doet het niet
Geplaatst: 25 mei 2011 09:10
door Guardian72
skilltone schreef:Guardian72 schreef:Error verwijst naar een harddisk fout - mogelijk productiefout.
Bijna goed, hier spreken we over een corrupte driver van de hd controller. nieuw drivertje en klaar, 10 minuten werk
Ah .. dus niet goed gelezen.
Maar - een nieuwe, out of the box, PC zou je kunnen verwachten dat alles werkt.
Er zijn tegenwoordig veel mensen die het kunnen gebruiken - maar de technische kant gaat aan ze voorbij. Je kan van een gewone gebruiker als fabrikant/leverancier NIET verwachten dat hij/zij een gloednieuwe machine al moet gaan repareren.
De oplossing die Wehkamp zou kunnen bieden is een expert sturen die dan deze driver herstelt - zonder extra kosten voor de klant (misschien een bak koffie).
Re: Wehkamp laptop Packard Bell doet het niet
Geplaatst: 25 mei 2011 14:45
door skilltone
Guardian72 schreef:
Je kan van een gewone gebruiker als fabrikant/leverancier NIET verwachten dat hij/zij een gloednieuwe machine al moet gaan repareren.
De oplossing die Wehkamp zou kunnen bieden is een expert sturen die dan deze driver herstelt - zonder extra kosten voor de klant (misschien een bak koffie).
absoluut, kan je niet verwachte van gewone gebruiker. Ik snap ook nooit waarom een gewone gebruiker een laptop besteld via wehkamp (Webwinkels), maar dit terzijde. Wehkamp of PB/Acer moet gewoon de "DOA" regeling toepassen. Maar dat is dus een hele opgave bij Wehkamp.
Re: Wehkamp laptop Packard Bell doet het niet
Geplaatst: 25 mei 2011 15:19
door aaten
ik zou bij de pre-installed versie trouwens wel uitgaan van een wat rotte controler of harddisk en niet van de driver, deze is immers al voorgeinstalleerd en getest, zo niet dan zouden ze alle systemen terugkrijgen.
Laat onverlet dat dit gewoon een Doa is, via Frits spelen dus dan zal het vast goed komen.
Re: Wehkamp laptop Packard Bell doet het niet
Geplaatst: 25 mei 2011 15:53
door alfatrion
De wet kent geen specifiek regeling voor situaties waarbij een defect product wordt toegezonden. Het kan zijn dat de fabrikant een DOA regeling heeft maar daar is de winkelier niet aan gebonden, tenzij hierover door partijen afspraken is gemaakt.
Wanneer een product ondeugdelijk is, zoals hier het geval lijkt te zijn, dan heeft de koper in beginsel recht om te kiezen tussen herstel of vervanging, behalve wanneer dit onmogelijk of buiten verhouding zou zijn.
Voor gebreken die binnen zes maanden na aflevering worden ontdekt geld het volgende. De koper moet dan (liefst schrifelijk) stellen (en bij betwisting bewijzen middels b.v. een filmpje of foto's) dat het product defecten vertoont, waarop de verkoper de verplichting heeft om de keuze van de consument binnen een redelijke termijn, zonder kosten en ernstige overlast uit te voeren. Bij de bepaling of overlast ernstig is moet het beoogde gebruik worden meegenomen, zoals dat je dochter autistisch is en gekocht is voor haar verjaardag. Dat is mogelijk wel anders als je zelf lang hebt gewacht voordat je op de verkoper afstapte.
Als het defect oppervlakkig is dan zal herstel veel goedkoper zijn dan vervanging en heb je dus geen recht op vervanging, tenzij de verkoper herstel dus niet kan uitvoeren voor de verjaardag van je dochter.
Als de verkoper dit weigert kun je de overeenkomst eenzijdig ontbinden door naar hem een brief te sturen. Gezien het belang in tijd raad ik aan dat aangetekend te versturen vanwege het bewijs dat dit geeft. In afwachting op het terugstorting van het geld kun je ondertussen elders een andere laptop kopen.
kaatje1972 schreef:Dank voor reacties! Wat te doen als er al betaald is ?
Zolang je de overeenkomst niet ontbonden is kun je daar niets mee.
Re: Wehkamp laptop Packard Bell doet het niet
Geplaatst: 26 mei 2011 00:41
door 53o
Ik zie hier twee dingen in OP waar ik het niet mee eens ben.
Ten eerste, dat Wehkamp jou afschuift naar de helpdesk van Packard Bell is een fout. Je hebt de laptop gekocht bij wehkamp, niet bij Packard Bell, dus Wehkamp is verantwoordelijk voor het oplossen van problemen en jij bent niet verplicht om met Packard Bell contact op te nemen.
Ten tweede, DOA regeling. Alfatrion heeft gelijk met wat hij zegt:
Het kan zijn dat de fabrikant een DOA regeling heeft maar daar is de winkelier niet aan gebonden
Als verkoper in een fysieke winkel heb ik hier aardig wat ervaring mee. Ten eerste geeft de fabrikant soms een perfecte DOA regeling naar de klant toe maar niet naar de winkelier. Ten tweede kan de verkoper het slachtoffer worden als deze de laptop omruilt als DOA als schade van buitenaf blijkt te komen. Zo heb ik een aantal keer meegemaakt dat een nieuwe laptop binnen DOA termijn werd omgeruild voor de klant, wij stuurden hem op en kregen daarna de rekening te zien door de waterschade/valschade etc. Onze oplossing bij mijn vorige werkgever? Ook al was de laptop nieuw, DOA regelingen werden niet meer toegepast voor laptops maar wij stuurden elke laptop van meer dan 1 dag oud op ter reparatie. De eerlijke klant werd dus slachtoffer dankzij de niet eerlijke klanten.
Wat had Wehkamp kunnen doen? Het afschuiven is gewoon erg fout, maar Wehkamp had wel een optie kunnen geven waarbij zij in ieder geval herstel aanbieden als je de laptop naar hun opstuurt met als extra advies dat je ook nog de optie hebt om gebruik te maken van de speciale DOA regeling van Packard Bell, maar dat als je daarvan gebruik wilt maken je met hun contact moet opnemen.
Verder, koop je volgende laptop gewoon in een computerwinkel...
Re: Wehkamp laptop Packard Bell doet het niet
Geplaatst: 26 mei 2011 00:54
door kaatje1972
Graag wil ik iedereen bedanken voor hun reacties. Mede hierdoor heeft de Wehkamp waarschijnlijk besloten dat ik de laptop retour kon sturen, al zijn hier dus wel heel wat mailtjes aan vooraf gegaan! 4 minuten nadat de heer Pieters van de Wehkamp op dit forum had gereageerd (waarvoor dank!), kreeg ik een mail van de Wehkamp dat ik de laptop dus retour kon sturen. Dit heb ik inmiddels gedaan. Nu maar afwachten of ik inderdaad mijn geld terug krijg........ Dan kan ik een laptop in een winkel kopen. Voor mij nooit meer via een postorderbedrijf! Nog even afwachten dus....
Re: Wehkamp laptop Packard Bell doet het niet
Geplaatst: 17 jun 2011 00:42
door kaatje1972
Wilde nog even laten weten dat ik inmiddels het geld terug heb ontvangen van Wehkamp! Iedereen nogmaals bedankt!