Pagina 1 van 3
Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 25 mei 2011 11:13
door arjen1981
Op 2/4 hebben wij een bestelling gedaan van 2.404 euro bij trendhopper Groningen. Deze bestelling hebben wij op die datum volledig betaald.
Afgelopen zaterdag zijn we gebeld. De artikelen waren op voorraad en deze zouden gister na 2 uur bezorgd worden.
De bezorging kwam niet opdagen en na het bellen van het hoofdkantoor en de vestiging in Zwolle. Kom ik er achter dat de eigenaar in Groningen ermee gestopt is. Waarschijnlijk dus failliet.
Ik heb al gevraagd naar de Curator maar er wordt mij verteld dat dit nog niet bekend is.
Mijn meubels staan dus nog in Groningen. Ze zouden bezorgd worden. Wat kan ik nu het beste doen behalve afwachten?
Het hoofdkantoor zegt mij op de hoogte te houden van de situatie.
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 25 mei 2011 12:34
door 16again
Maak het hoofdkantoor duidelijk dat je een overeenkomst met trendhopper nederland hebt, en niet met de filiaalhouder van groningen.
Dring aan op spoedige levering conform overeenkomst, of geld terug
Belangrijkste les is om nooit iets aan te betalen, al is dat hier mosterd na de maaltijd...
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 25 mei 2011 14:06
door Sarixell
RTVNoord rapporteert het nu ook:
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=100898
Gelukkig is de Trendhopper CBW erkend en ben je dus in principe je geld niet kwijt. Heb inmiddels ook een mail gestuurd en ook met het hoofdkantoor gebeld, zij zeggen verder ook niets te weten en adviseren een aankoopbon naar hen te sturen en dan kijken ze wat ze voor je kunnen doen.
Ben zeer benieuwd hoe dit afloopt. Als je kijkt naar de CBW voorwaarden krijg je dus niet je geld terug, maar kun je bij een andere CBW erkende winkel een nieuwe aankoop doen, en die winkel moet dat uit zijn eigen zak betalen. Ze zien je al aankomen dan :s
http://www.cbw-erkend.nl/view.cfm?page_id=28031
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 25 mei 2011 14:12
door Sarixell
Het lijkt erop dat er nu wel een curator is:
http://www.faillissementsdossier.nl/fai ... n-b-v.aspx
[Link naar persoonsgegevens verwijderd door de moderator]
Volgens het CBW stappenplan zouden we hem dan moeten aanschrijven? Iemand ervaring hiermee?
http://www.cbw-erkend.nl/view.cfm?page_id=28028
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 25 mei 2011 15:49
door arjen1981
Ja het hoofdkantoor heeft inmiddels al mijn gegevens inclusief een copie van het aankoop bewijs en de gedane betaling. Ik volgde rtvnoord ook al. De titel van het bericht ging in de loop van de dag van gesloten naar failliet.
bedankt voor de info over de Curator ik wilde zo langs het juridisch spreekuur gaan hier in groningen. Ik zal de brief dan meenemen.
http://www.hetjuridischspreekuur.nl/
we zaten namelijk eerst te denken aan het inbeslag nemen van de meubels. Maar hiervoor is het dan nu waarschijnlijk te laat.
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 25 mei 2011 15:58
door arjen1981
Sarixell. Zelf heb ik ook geen enkele ervaring met dit soort zaken maar ik heb de volgende voorbeeld brief gebruikt:
http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... llissement
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 25 mei 2011 17:02
door Sarixell
Hallo Arjen, ik ben benieuwd wat ze daar zeggen!
Heb je die brief gericht aan de bovengenoemde curator of heb je hem nog niet verstuurd en wacht je af wat ze zeggen op het juridisch spreekuur?
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 25 mei 2011 17:21
door peetgeel
CBW Aanbetalingsgarantie is tot maximaal 25% van de aankoopwaarde, dus niet het GEHELE bedrag. Voorwaarden moeten bij de aankoop aan de koper ter hand worden gesteld, deze ondertekend koopovereenkomst dat deze akkoord
is met de daarin gestelde voorwaarden. CBW is gevestigd:
CBW•MITEX
Driebergsestraatweg 9
3941 ZS Doorn
Postadres
CBW•MITEX
Postbus 762
3700 AT Zeist
Telefoon: (030) 697 31 00
Fax: (030) 691 97 51
E-mail:
[email protected]
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 25 mei 2011 17:35
door Sarixell
Excuus Peetgeel, inderdaad alleen de aanbetaling tot 25% van het aankoopbedrag. Het adres had ik ook al gevonden, maar het lijkt erop dat het CBW nog niet veel kan doen, het moet direct via de curator eerst en dan kunnen we bij het CBW weer wat.
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 25 mei 2011 18:32
door 16again
CBW aanbetalingsgarantie stelt minder voor dan op het eerste gezicht lijkt:
Het is niet alleen een tijdrovend proces, als je uiteindelijk (kan zo 6 tot 8 weken duren) bij een andere winkel een vervangende koop mag sluiten, dan blijkt vaak dat je geen extra korting meer kan bedingen.
Dit omdat je de eerder verloren gegane aanbetaling ook al komt verrekenen. Hoezo sigaar uit eigen doos...?
Ik zou voorlopig volhouden dat je een overeenkomst met trendhopper nederland hebt, en achter hoofdkantoor aangaan.
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 25 mei 2011 19:54
door crazyme
16again schreef:CBW aanbetalingsgarantie stelt minder voor dan op het eerste gezicht lijkt:
Het is niet alleen een tijdrovend proces, als je uiteindelijk (kan zo 6 tot 8 weken duren) bij een andere winkel een vervangende koop mag sluiten, dan blijkt vaak dat je geen extra korting meer kan bedingen.
Dit omdat je de eerder verloren gegane aanbetaling ook al komt verrekenen. Hoezo sigaar uit eigen doos...?
Ik zou voorlopig volhouden dat je een overeenkomst met trendhopper nederland hebt, en achter hoofdkantoor aangaan.
Het nummer van de kamer Van koophandel bepaalt waar je hebt gekocht, niet de opportunistische wens van de klant.
Waarom ben je altijd zo negatief over de garantieregeling van het cbw? Het is beter dan helemaal niets. Het gaat soms om forse bedragen en dan kun je maar beter een vangnet hebben.
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 25 mei 2011 22:33
door arjen1981
Sarixell schreef:Hallo Arjen, ik ben benieuwd wat ze daar zeggen!
Heb je die brief gericht aan de bovengenoemde curator of heb je hem nog niet verstuurd en wacht je af wat ze zeggen op het juridisch spreekuur?
Hallo Sarixell,
Ik ben bij het spreekuur gewest. Hier kwam met name ter sprake wie nu eigenaar van de goederen is. hier konden zij mij nog geen definitief antwoord op geven maar hoor ik zo snel mogelijk. bij het spreekuur zijn juristen in opleiding aanwezig die jou advies kunnen geven.
Mijn inititelle vraag voor dit spreekuur was of ik beslag kon leggen op de meubels. Dit dan nog voor het faillissement. Helaas was het hiervoor dus al te laat.
ik heb de brief zojuist klaar. volgens het voorbeeld dat ik eerder plaatste. hiernaast heb ik het ook gegooid op mijn veronderstelling dat ik reeds eigenaar ben. Pas als laatste zou ik als schuldeiser erkend willen worden. Helemaal omdat ik weet dat de meubels in groningen staan. Er was namelijk afgelopen zaterdag nog een bezorg afspraak gemaakt voor afgelopen maandag. En inderdaad ik richt de brief aan de curator die jij noemde. Dit lijkt zeker de juiste persoon te zijn.
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 25 mei 2011 22:39
door crazyme
Ik zou th nederland benaderen zodat zij kunnen leveren via een alternatieve vestiging. Dat beperkt hun imagoschade zonder dat het ze wat kost. Een slepend verhaal (haal meubelmarkt maar aan) kost ze teveel....
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 25 mei 2011 23:05
door arjen1981
Ja inderdaad. vul het service formulier op de website in of stuur een mail naar
[email protected]. voeg hierbij een kopie van je aankoopbewijs. je kunt ze ook bellen op het nummer 033 4343444 staat inmiddels namelijk niet meer op de site
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 26 mei 2011 09:03
door 16again
ik heb de brief zojuist klaar. volgens het voorbeeld dat ik eerder plaatste. hiernaast heb ik het ook gegooid op mijn veronderstelling dat ik reeds eigenaar ben
Dat werkt zeker niet. De leverancier van de meubels is misschien ook niet betaald , deze kan evengoed beweren dat hij nog eigenaar is. In een faillisement zijn beide gewoon schuldeisers
Het nummer van de kamer Van koophandel bepaalt waar je hebt gekocht, niet de opportunistische wens van de klant.
Staat dat kvk nummer op overeenkomst? Er staat zeker trendhopper op, de website van trendhopper toont alle filialen. Indien hoofdkantoor eronder uit probeert te komen door te stellen dat je geen overeenkomst met hen hebt, kun je altijd nog hopen op coulance ivm imagoschade.
Het hoofdkantoor is voor topicstarter de aangewezen weg om schade 100% vergoed te krijgen.
Waarom ben je altijd zo negatief over de garantieregeling van het cbw?
Die discussie hebben wij hier eerder gevoerd. Onderstaande tekst is destijds van eigen(!) CBW site geplukt, en toont m.i. duidelijk aan dat er haken en ogen aan garantieregeling zitten:
Branche-imago: Aanbetalingregeling
Bij de uitvoering van de aanbetalinggarantie in het faillissement Horn Keuken en Bad II BV hebben zich consumenten bij de CBW én bij de media gemeld met klachten over de uitvoering van deze regeling.
Klachten
De ontevreden consumenten beklagen zich dat de korting die zij ontvangen op een nieuwe overeenkomst een, wij citeren, ‘sigaar uit eigen doos’ is. Weliswaar wordt 25 (of soms zelfs meer) procent korting op de verkoopprijs gegeven, maar dit geschiedt normaliter ook. Een goed voorbeeld is een consument die ons vertelde dat zij zich in een filiaalbedrijf bekendmaakte als gedupeerde en bij het andere niet. Deze consument bleek in beide gevallen hetzelfde bedrag kwijt te zijn voor dezelfde keuken. Met andere woorden: de consument was zijn aanbetaling kwijt.
De consument van tegenwoordig weet zeer goed op welke wijze hij z’n recht moet halen. Deze consument weet eveneens zeer goed op welke wijze de media bewerkt moet worden om aandacht te krijgen.
U zult begrijpen dat deze gang van zaken het imago van de branche geen goed doet, de consument verliest het vertrouwen in de branche.
Doelstelling Aanbetalingregeling
De aanbetalingregeling is ontstaan omdat vele van onze leden een aanbetaling vragen, bijvoorbeeld als voorfinanciering óf als zekerheid dat de consument de order niet annuleert. De consument stemt hierin slechts in, als hiertegenover een garantie staat. Een individuele ondernemer kan dit uiteraard garanderen, maar het is de vraag of de consument hier vertrouwen in heeft. Bovendien lijdt het imago van een branche sowieso schade door een faillissement.
De leden van de CBW hebben besloten de aanbetaling gezamenlijk in onderlinge solidariteit te garanderen met als doel: het vertrouwen van de consument in de wonenbranche hoog houden. Dat dit voor alle CBW-leden goed is, behoeft geen uitleg.
De aanbetalingregeling moet daarom goed worden uitgevoerd en te allen tijde positief in de pers komen. Als dit niet het geval is dan straalt dit af op de branche én op u. Dit mag niet gebeuren, temeer daar het een bijna ondoenlijke zaak is om een slecht imago te veranderen.
Hoe zit de regeling in elkaar?
Gedupeerde consumenten sluiten bij een ander CBW-lid een vervangende koop, waarbij het aanbetaalde bedrag tot een maximum van 25% wordt verrekend. De verrekening geschiedt voor eigen rekening van het bedrijf waar de vervangende koop wordt gesloten.
Voor de detaillering van de regeling verwijzen we u kortheidshalve naar de rubriek Garanties.
Voordeel
Het voordeel van deze regeling is ook dat gedupeerden een vervangende koop binnen de branche bij collega’s sluiten, zodat de koop niet verloren gaat. Bij een verzekering of een fonds, waarbij geld wordt uitgekeerd is dit niet zeker.
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 26 mei 2011 11:40
door Sarixell
Op de factuur staat Trendhopper XL, adres in Groningen, nog extra meubelboulevard Hoendiep. Ook hun rekeningnummer, enige wat mist is inderdaad KVK nummer...
Op de pinbon staat Trendhopper Groningen B.V.
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 26 mei 2011 12:24
door arjen1981
Ja inderdaad. Wij kunnen alleen nog hopen dat het hoofdkantoor dit netjes oplost.
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 26 mei 2011 19:42
door Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR***CENSUUR! TROS RADAR
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 26 mei 2011 22:49
door Sarixell
Ik gok/hoop dat er nog alsnog aan ons geleverd word (we hadden iets in bestelling dat apart besteld moest worden van een leverancier waar ze zelden zaken mee doen, dus ik hoop, neem aan dat dit geen schuldeiser is) en in het slechtste geval de CWB procedure. Ik ben hier ook lichtelijk skeptisch over, maar het is beter dan alles kwijt (in ons geval 300 EURO)
Arjen, ik zal je via hier op de hoogte houden, ik hoop jij ons ook
Re: Trendhopper Groningen Gesloten!
Geplaatst: 26 mei 2011 22:57
door peter82
hoop maar nergens op. kan het altijd meevallen. feit is dat een curator vaak alleen dingen gaat uitleveren waar weinig op is aanbetaald zodat ze geld kunnen krijgen. dus als alles al is betaald heb je weinig kans dat je je producten krijgt. hoe vervelend het ook is zo gaat het vaak wel.