| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Doodslaande Senseo koffie
-
Akarrenman
Doodslaande Senseo koffie
Lekker hé? zo'n bakje vers geperste Senseo, lekker heet en zo'n cremalaagje..
echter, waar ik achter kwam is dat sinds ik weer koffie drink met suiker, en ik dit in mijn kopje koffie gooi, sloeg mijn senseo dood, weg cremalaagje..!
Is dat jullie al opgevallen? wie weet is dit oud nieuws maar ik vond het toch het melden waard.
Ik doe nu dus eerst suiker in mijn kopje, en druk dan op het knopje nu heb ik weer zo'n cremalaagje! maar apart vind ik het wel.
echter, waar ik achter kwam is dat sinds ik weer koffie drink met suiker, en ik dit in mijn kopje koffie gooi, sloeg mijn senseo dood, weg cremalaagje..!
Is dat jullie al opgevallen? wie weet is dit oud nieuws maar ik vond het toch het melden waard.
Ik doe nu dus eerst suiker in mijn kopje, en druk dan op het knopje nu heb ik weer zo'n cremalaagje! maar apart vind ik het wel.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Re: Doodslaande Senseo koffie
Of een senseo lekker is waag ik mij niet meer aan, deze discussie id al eens geweest en heeft to diverse bans geleid ivm dat ene lid de mening en smaak van de ander niet kon accepteren.
Heb ook een senseo en vindt prima smaak en heb geen problemen dat mn creme laag verdwint als ik achteraf suiker erin doe.
Heb ook een senseo en vindt prima smaak en heb geen problemen dat mn creme laag verdwint als ik achteraf suiker erin doe.
-
Guardian72
- Contacteer:
Is op zich niet zo apart.Akarrenman schreef:Lekker hé? zo'n bakje vers geperste Senseo, lekker heet en zo'n cremalaagje..
Door iets erin te gooien - verbreek je de schuimstructuur van de laag.
Omdat je nu suiker erin doet voor de koffie - heb je het verbreken niet.
Maar.. blijft het laagje na het roeren nog wel intact?
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Guardian72 schreef:Door iets erin te gooien - verbreek je de schuimstructuur van de laag. Maar.. blijft het laagje na het roeren nog wel intact?
Heb nergens last van, wellicht ligt het aan de soort suiker?
Cremelaagje kan toch nooit intact blijven als je gaat roeren? Je mixed als het ware de cremelaag weg.
Ik heb er eigenlijk nooit op gelet... Nou is het voor mij sinds enige tijd geen probleem meer, daar ik gestopt ben met de suiker in mijn koffie. Met de hoeveelheid koffie die ik consumeer op een gemiddelde dag kreeg ik ook aardig wat suiker binnen. Het is even een weekje wennen, maar ik vind koffie met suiker inmiddels niet eens lekker meer...
Dus de oplossing: gewoon stoppen met suiker in je koffie!
Dus de oplossing: gewoon stoppen met suiker in je koffie!
Of de suiker al in je koffie kopje doen voordat ......
Dan moet je alsnog roeren...
Los je de suiker vantevoren op ofzo....pbarendse schreef:Dan moet je alsnog roeren...
-
Akarrenman
@ Guardian, Nee niet altijd! nu is er mij verteld, dat dit ook te maken kon hebben, dat het apparaat moest worden ontkalkt. Maar dat blijkt dus ook te maken te hebben met het scheikundige element! Toch grappig wat je met een beetje suiker al niet kunt doen
-
Guardian72
- Contacteer:
In mijn geval alleen mezelf zoethoudenAkarrenman schreef:! Toch grappig wat je met een beetje suiker al niet kunt doen