Ik ben 53 jaar en kom uit Belgie. Ik werk sinds 1981 in Nederland en nu sinds 2000 bij eenzelfde bedrijf. In mei 2009 is er bij ons een reorganisatie geweest waarbij 25 mensen ontslaan zijn. Door de toenemende werkdruk ben ik in augustus 2009 ziek gevallen met een burn out. Ik heb me langzaam terug uit dit dal omhooggesleept dankzij de hulp van een belgische psycholoog; het bedrijf zag zich niet verplicht in de kosten bij te dragen. In augustus 2010 was ik volledig terughersteld en terug in functie. Nu heb ik eind oktober een arbeidsongeval gehad waarmee ik met mijn voet onder een heftruck beland ben. Voordat ik met mijn bedrijf een overeenkomst had waarbij zij voor de geleden ziektekosten opkwamen waren we 4 maanden verder
(Zij hadden dus als bedrijf geen arbeidsongevallenverzekeraar, in Belgie is dit wettelijk verplicht). Toen het met mijn voet eindelijk in februari de goede kant begon uit te gaan dat ik het werk gedeeltelijk kon hervatten kreeg ik de ziekte van Pfeiffer en B12 vitaminen te kort. Hierdoor was ik zeer moe en vele andere klachten. Ik ben dus bijna elke 3 weken op controle geweest bij de arboarts; bij de voorlaatste keer vroeg ik of ik de in januari geboekte vakantie mocht doen kreeg ik als antwoord als je niet werkt moet je ook niet op vakantie gaan. ik heb dus de vakantie maar geannuleerd met als kosten 565 euro.In april kreeg ik dan ook nog een brief van het UWV om in te vullen. Ik belde hiervoor naar onze personeelsdienst met de vraag wat ik hiermee moest doen en ik kreeg als antwoord dat ik die moest invullen en opsturen. Op mijn antwoord dat de periode na een jaar ziekte onderbroken was met dikke twee maanden kreeg ik als antwoord dat hij de periode wou willen doorlopen. In september 2011 zou ik dan als alle periodes aan elkaar geknoopt zouden zijn twee jaar ziek zijn. Jongstleden 24 mei ben ik dus weer op controle geweest bij de bedrijfsarts en heb ik gezegd dat ik me voldoende hersteld vindt om terug partime al aan de slag te gaan. Zij was het daar niet mee eens. Ik heb langzaam het geoel dat zij in overleg met het bedrijf die periode tot september wil rekken. Het is toch de wereld op zijn kop als je wil werken en je mag niet. Weet iemand wat ik nu het best kan doen ik wel terug aan de slag en ik voel zelf dat het mij goed gaat; ik heb zelfs van mijn huisarts papieren die mijn beslissing ondersteuen. Hoe moet ik nu verder?
Elke tip is welkom
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wil werken maar mag niet van de bedrijfsarts
Re: wil werken maar mag niet van de bedrijfsarts
Je moet hier wel mee oppassen met welke stappen je neemt, ga je toch aan het werk op welke manier dan ook en je valt uit dan heb je een zeer groot probleem want dat hoef uwv je niet meer te betalen.
Meestal is het andersom. Daarom zou ik het advies om even te wachten wel serieus nemen.
Je kunt je eigen huisarts als onafhankeljk persoon om advies kunnen vragen.
Je kunt ook voorstellen om op therapeutische basis het werk te hervatten.
Je kunt je eigen huisarts als onafhankeljk persoon om advies kunnen vragen.
Je kunt ook voorstellen om op therapeutische basis het werk te hervatten.
-
Ik heb in de afgelopen week van drie verschillende personen gehoord dat hen verboden werd door het UWV om een bepaalde baan aan te nemen. Ze mochten niet eens proberen of ze het aan konden.