LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Maffia-praktijken CanalDigitaal
Maffia-praktijken CanalDigitaal
Velen zullen inmiddels wel bekend zijn met de maffia-praktijken van CanalDigitaal.
Lang geleden heb ik een Set Top Box-pakket afgesloten. Destijds was de doorgifte van de Nederlandse commerciële omroepen nog inbegrepen, maar ik merkte ineens dat de boeven deze stiekem er uit hebben gehaald. Ik weet niet sinds wanneer, omdat ik normaal via de kabel kijk. Zijn er nog meer mensen bij wie de commerciële omroepen ineens zijn verdwenen? Zal wel zogenaamd aan mijn kaart of apparatuur liggen.
Zoals bekend zijn de abonnementen bij CD alleen mogelijk in combinatie met stilzwijgende verlenging. Pas onlangs ontdekte ik, dat het sinds 2009 wettelijk niet meer is toegestaan om abonnementen stilzwijgend te verlengen met meer dan een maand.
consuwijzer.nl
canaldigitaal.nl
Deze boeven zijn gewoon met de oude praktijk doorgegaan, zonder de klanten hierover persoonlijk te informeren. Het is echter zeer twijfelachtig, of het zelfs überhaupt wettelijk is toegestaan om een abonnement dat per maand opzegbaar is een heel jaar vooruit in rekening te brengen. Er is immers voor maximaal een maand de zekerheid dat het abonnement daadwerkelijk zal doorlopen (vergelijk het maar met de huur van een woning). Ik hoop, dat iemand met een rechtsbijstandverzekering dit wil uittesten. Niet een jaar vooruit betalen en dan maar hopen, dat dit obscure bedrijf bij opzegging het restant gaat terugbetalen.
Lang geleden heb ik een Set Top Box-pakket afgesloten. Destijds was de doorgifte van de Nederlandse commerciële omroepen nog inbegrepen, maar ik merkte ineens dat de boeven deze stiekem er uit hebben gehaald. Ik weet niet sinds wanneer, omdat ik normaal via de kabel kijk. Zijn er nog meer mensen bij wie de commerciële omroepen ineens zijn verdwenen? Zal wel zogenaamd aan mijn kaart of apparatuur liggen.
Zoals bekend zijn de abonnementen bij CD alleen mogelijk in combinatie met stilzwijgende verlenging. Pas onlangs ontdekte ik, dat het sinds 2009 wettelijk niet meer is toegestaan om abonnementen stilzwijgend te verlengen met meer dan een maand.
consuwijzer.nl
canaldigitaal.nl
Deze boeven zijn gewoon met de oude praktijk doorgegaan, zonder de klanten hierover persoonlijk te informeren. Het is echter zeer twijfelachtig, of het zelfs überhaupt wettelijk is toegestaan om een abonnement dat per maand opzegbaar is een heel jaar vooruit in rekening te brengen. Er is immers voor maximaal een maand de zekerheid dat het abonnement daadwerkelijk zal doorlopen (vergelijk het maar met de huur van een woning). Ik hoop, dat iemand met een rechtsbijstandverzekering dit wil uittesten. Niet een jaar vooruit betalen en dan maar hopen, dat dit obscure bedrijf bij opzegging het restant gaat terugbetalen.
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
Maar CanalDigitaal gaat verder. Dit jaar konden ze door een verouderd gironummer het abonnementsgeld niet innen. Na in het bezit te zijn gekomen van het juiste rekeningnummer, stuurden ze een brief dat alles in orde was, maar in plaats van dat ze het bedrag lieten afschrijven, kreeg ik een maand later een acceptgiro in de bus met € 16 afsluitkosten extra. Zogenaamd wegens geweigerde incasso. Op de AG stond overigens wel netjes het juiste gironummer vermeld, dus kennelijk hebben ze er niets mee gedaan.
Op een brief waarin ik hiertegen bezwaar maakte en het abonnement per direct opzegde werd niet gereageerd. Pas na een tweede verzending aangetekend kreeg ik een antwoord. Ik werd hartelijk bedankt voor mijn verzoek en doorverwezen naar hun, ongetwijfeld peperdure, telefonische helpdesk voor de niet ontvangen zenders, ik moet gewoon betalen en op het verzoek tot beëindiging van het abo werd niet ingegaan.
Ik wacht nog op antwoord op mijn volgende brief met het verzoek om het restant van het abonnementsgeld te verrekenen.
Een retorische vraag: Is het bij CD beleid, om niet te reageren op gewone brieven en zo te dwingen om aangetekend te versturen?
Daarentegen kreeg ik vervolgens wel een aanmaning van Linndorff BV v/h Transfair, ook zo'n bedrijf dat reeds uitgebreid op dit forum aan bod is geweest. Viewtopic
Linndorff reageert niet op emails. Zelfs als je via het email-programma om ontvangstbevestiging vraagt krijg je geen reactie.
CanalDigitaal is een verachtelijk bedrijf, dat handelt op het randje van de criminaliteit.
Update: En vanmiddag kreeg ik zowaar van Linndorff de (automatische) ontvangstbevestiging van de email van drie dagen geleden: Gelezen
Op een brief waarin ik hiertegen bezwaar maakte en het abonnement per direct opzegde werd niet gereageerd. Pas na een tweede verzending aangetekend kreeg ik een antwoord. Ik werd hartelijk bedankt voor mijn verzoek en doorverwezen naar hun, ongetwijfeld peperdure, telefonische helpdesk voor de niet ontvangen zenders, ik moet gewoon betalen en op het verzoek tot beëindiging van het abo werd niet ingegaan.
Ik wacht nog op antwoord op mijn volgende brief met het verzoek om het restant van het abonnementsgeld te verrekenen.
Een retorische vraag: Is het bij CD beleid, om niet te reageren op gewone brieven en zo te dwingen om aangetekend te versturen?
Daarentegen kreeg ik vervolgens wel een aanmaning van Linndorff BV v/h Transfair, ook zo'n bedrijf dat reeds uitgebreid op dit forum aan bod is geweest. Viewtopic
Linndorff reageert niet op emails. Zelfs als je via het email-programma om ontvangstbevestiging vraagt krijg je geen reactie.
CanalDigitaal is een verachtelijk bedrijf, dat handelt op het randje van de criminaliteit.
Update: En vanmiddag kreeg ik zowaar van Linndorff de (automatische) ontvangstbevestiging van de email van drie dagen geleden: Gelezen
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&start=80
Ik heb het ook aan de stok gehad met cd en Lindorff.
Echte boeven zijn het.
Ik heb het ook aan de stok gehad met cd en Lindorff.
Echte boeven zijn het.
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de kwaliteit. Bij mijn vorige en huidige ontvanger kreeg/krijg ik geen signaal bij opstart (Nederlandse zenders). Bij mijn Topfield met CD-goedgekeurde MediaGuard CI-module werkt het pas als ik met de hand opstart, de module verwijder en weer terugplaats. Video-opnames kun je dus wel vergeten.
CD wijzigt naar willekeur voortdurend de signalen en laat de klant in de kou zitten zonder ontvangst. De klant mag steeds nieuwe smartcards, CI-modules en ontvangers kopen. satellietforum
Het richten van de schotel is bij Duitse zenders geen enkel probleem, maar het signaal van CD is zo armzalig, dat je de grootste moeite hebt om ze op te kunnen vangen. En dat, omdat ze zoveel mogelijk zenders op zo weinig mogelijk bandbreedte willen proppen.
Lees dit, dit en vooral dit , dit en dit.
CD wijzigt naar willekeur voortdurend de signalen en laat de klant in de kou zitten zonder ontvangst. De klant mag steeds nieuwe smartcards, CI-modules en ontvangers kopen. satellietforum
Het richten van de schotel is bij Duitse zenders geen enkel probleem, maar het signaal van CD is zo armzalig, dat je de grootste moeite hebt om ze op te kunnen vangen. En dat, omdat ze zoveel mogelijk zenders op zo weinig mogelijk bandbreedte willen proppen.
Lees dit, dit en vooral dit , dit en dit.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 28 okt 2009 11:27
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
Het Set Top Box-pakket is een zenderpakket waar alleen huidige abonnees gebruik van kunnen maken. Het betreft een zenderpakket inclusief de commerciële zenders. Indien u de vrij te ontvangen zenders wel ontvangt, maar de commerciële zenders niet, heeft dit een technische en/of financiële reden.
CanalDigitaal hanteert contracten van 12 maanden en 24 maanden. Indien een abonnement wordt opgezegd tijdens deze contractperiode, dan zal het abonnement aan het einde van de contractperiode worden beëindigd. Na de contractperiode is het abonnement maandelijks opzegbaar.
De kosten voor het Set Top Box-pakket worden eenmaal per jaar in rekening gebracht. Dit hoeft niet te betekenen dat het abonnement enkel per jaar opgezegd kan worden.
Afsluitkosten worden pas drie maanden na de eerste nota in rekening gebracht. Een abonnee is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar betalingen. Indien er -na zo'n vijf maanden- sprake is van een wanbetaling, dan worden de betalingen overgedragen aan het incassobureau.
Met vriendelijke groet,
WebCare CanalDigitaal
CanalDigitaal hanteert contracten van 12 maanden en 24 maanden. Indien een abonnement wordt opgezegd tijdens deze contractperiode, dan zal het abonnement aan het einde van de contractperiode worden beëindigd. Na de contractperiode is het abonnement maandelijks opzegbaar.
De kosten voor het Set Top Box-pakket worden eenmaal per jaar in rekening gebracht. Dit hoeft niet te betekenen dat het abonnement enkel per jaar opgezegd kan worden.
Afsluitkosten worden pas drie maanden na de eerste nota in rekening gebracht. Een abonnee is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar betalingen. Indien er -na zo'n vijf maanden- sprake is van een wanbetaling, dan worden de betalingen overgedragen aan het incassobureau.
Met vriendelijke groet,
WebCare CanalDigitaal
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
Als het abonnementsgeld 9 jaar lang automatisch is afgeschreven, kun je niet eenvoudig stellen, dat de abonnee zelf verantwoordelijk is voor zijn/haar betalingen. Als CDS pas na 2 maanden aan de bel trekt en een maand later al afsluitkosten in rekening brengt hebben we het over één maand en niet over drie maanden. In mijn geval is er trouwens helemaal niets afgesloten.
Een brief vervolgens beantwoorden met een incasso-procedure via Lindorff is niet fatsoenlijk te noemen. Ik hoop na afhandeling van deze zaak nooit meer met CanalDigitaal te maken te krijgen, maar mocht dat wel het geval zijn, dan zal ik maar direct via dit forum corresponderen. Kennelijk is dat de beste manier om snel contact te krijgen.
Een brief vervolgens beantwoorden met een incasso-procedure via Lindorff is niet fatsoenlijk te noemen. Ik hoop na afhandeling van deze zaak nooit meer met CanalDigitaal te maken te krijgen, maar mocht dat wel het geval zijn, dan zal ik maar direct via dit forum corresponderen. Kennelijk is dat de beste manier om snel contact te krijgen.
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
En dan heeft Canal Digital nog het lef (?) om met een nietszeggend antwoord te reageren.
Ik neem binnenkort maar eens contact op met een bevriende relatie die een zeer goede hacker is... een maandje alle websites van CD plat leggen... kijken wat ze daar van vinden...
Ik neem binnenkort maar eens contact op met een bevriende relatie die een zeer goede hacker is... een maandje alle websites van CD plat leggen... kijken wat ze daar van vinden...
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
Dat rekenen ze gewoon door aan de klanten.LeoZ schreef:En dan heeft Canal Digital nog het lef (?) om met een nietszeggend antwoord te reageren.
Ik neem binnenkort maar eens contact op met een bevriende relatie die een zeer goede hacker is... een maandje alle websites van CD plat leggen... kijken wat ze daar van vinden...
Die zijn dan de pineut
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
De website van CD is er alleen om dure abonnementen aan te smeren. Op zich hun goed recht, maar de informatie is schimmig en misleidend. Er wordt wel kort vermeld, dat je voor de publieke zenders geen abonnement nodig hebt, maar er wordt niet uitgelegd hoe je de smartcard in je bezit kunt krijgen. Over de kosten van smartcards en jaarlijkse inschrijving wordt niets gezegd. Alleen diep verborgen wordt ergens wat onvolledige info hierover gegeven. En dat, terwijl ze nota bene het enige bedrijf zijn dat de programma's via de satelliet kan en moet leveren.
CD heeft regelmatig de Algemene Voorwaarden stiekem gewijzigd (en aanzienlijk verslechterd). Zo zijn er plotseling activeringsvergoedingen en andere administratiekosten en jaarlijkse herregistratie-kosten ingevoerd. En bij het Set Top Box-pakket is, ook weer stiekem, de jaarlijkse automatische herregistratie geschrapt. Om onbegrijpelijke redenen moet je éénmaal een registratievergoeding betalen, maar moet je je ieder jaar opnieuw laten inschrijven.
veit.nl
satellitefun.org
satellietentv.nl
Bij het STP-pakket laten ze je de jaarlijkse inschrijving niet apart betalen, maar hebben ze het jaarlijkse abonnementsgeld gewoon jaarlijks schandalig verhoogd. Van € 13,61 in 2002 tot € 69,96 in 2011. 414 % in 9 jaar oftewel 46 % per jaar.
Edit: Het is zelfs nog erger. In 2010 was het al € 69,96. Gemiddelde verhoging van 52 % per jaar. Schaamteloos.
CD heeft regelmatig de Algemene Voorwaarden stiekem gewijzigd (en aanzienlijk verslechterd). Zo zijn er plotseling activeringsvergoedingen en andere administratiekosten en jaarlijkse herregistratie-kosten ingevoerd. En bij het Set Top Box-pakket is, ook weer stiekem, de jaarlijkse automatische herregistratie geschrapt. Om onbegrijpelijke redenen moet je éénmaal een registratievergoeding betalen, maar moet je je ieder jaar opnieuw laten inschrijven.
veit.nl
satellitefun.org
satellietentv.nl
Bij het STP-pakket laten ze je de jaarlijkse inschrijving niet apart betalen, maar hebben ze het jaarlijkse abonnementsgeld gewoon jaarlijks schandalig verhoogd. Van € 13,61 in 2002 tot € 69,96 in 2011. 414 % in 9 jaar oftewel 46 % per jaar.
Edit: Het is zelfs nog erger. In 2010 was het al € 69,96. Gemiddelde verhoging van 52 % per jaar. Schaamteloos.
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
Tsja, ik weet niet hoor. Maar. Ik heb ooit ook eens een digitaal pakket van CD gehad, een 2-jarig contract. Vanwege omstandigheden moest ik dat contract voortijdig beeindigen. Ik kon niet anders. Eerst werd dat verkeerd opgepikt en wilde men mij aan dat contract houden. Logisch, maar de omstandigheden waren dusdanig dat dat niet kon. Uiteindelijk is het contract toch beeindigd zonder al teveel problemen. Er was een extra briefje voor nodig. Ook antwoord van die Lindorff.
Op zich ondanks het feit dat ik voortijdig het contract moest verbreken vind ik dat CD het nog netjes afgehandeld heeft. Er was ook eigenlijk geen andere keus, eerlijk gezegd.Ik heb binnen die contract tijd eigenlijk weinig problemen gehad.
Ik had weliswaar wat problemen met de EMM updates. Dan belde ik en werd dat opgelost, de kaart weer geactiveerd.
Inmiddels heb ik een idee hoe dat kwam, met die EMM-updates en een mogelijk oplossing. Het abonnementsgeld werd elke maand netjes geincasseerd.
Dat mag dan ook weleens gezegd worden.
Misschien is hangt het er ook vanaf hoe je met elkaar omgaat.Hoe je het eea zegt en/of schrijft. Ik ben ook heel duidelijk geweest in bovenstaande, echter wel beleefd.
Minder is dat ik nu nog steeds de app. heb. Ook de smartcard en dat ik niet gewoon naar Ned1,2, 3 en regionaal kan kijken. Daar moet ik dan schijnbaar weer iets voor ondernemen. Zou eigenlijk zo moeten gaan.
Bij Digitenne heb ik geen problemen met de publieke omroep."Ïnprikken"en kijken.
Op zich ondanks het feit dat ik voortijdig het contract moest verbreken vind ik dat CD het nog netjes afgehandeld heeft. Er was ook eigenlijk geen andere keus, eerlijk gezegd.Ik heb binnen die contract tijd eigenlijk weinig problemen gehad.
Ik had weliswaar wat problemen met de EMM updates. Dan belde ik en werd dat opgelost, de kaart weer geactiveerd.
Inmiddels heb ik een idee hoe dat kwam, met die EMM-updates en een mogelijk oplossing. Het abonnementsgeld werd elke maand netjes geincasseerd.
Dat mag dan ook weleens gezegd worden.
Misschien is hangt het er ook vanaf hoe je met elkaar omgaat.Hoe je het eea zegt en/of schrijft. Ik ben ook heel duidelijk geweest in bovenstaande, echter wel beleefd.
Minder is dat ik nu nog steeds de app. heb. Ook de smartcard en dat ik niet gewoon naar Ned1,2, 3 en regionaal kan kijken. Daar moet ik dan schijnbaar weer iets voor ondernemen. Zou eigenlijk zo moeten gaan.
Bij Digitenne heb ik geen problemen met de publieke omroep."Ïnprikken"en kijken.
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
Ach, ze hebben net weer vermeld, dat ze de software hebben veranderd.
http://www.canaldigitaal.nl/klantenserv ... pdate.aspx
Mocht de apparatuur het niet meer doen, dan kun je even bellen (€ 0,15 p/m). Dan "kunnen we je een passend aanbod doen."
Drie keer raden. Ze zullen vast wel weer zo'n fantastische CanalDigitaal gecertificeerde ontvanger in de aanbieding hebben. Mag je even je apparatuur vervangen.
Gewoon naar Ned1,2, 3 en regionaal kijken zal er echt niet inzitten. Je mag je ieder jaar weer opnieuw (tegen betaling) laten registreren. Ook al is er al via de Belastingdienst voor de Publieke Omroepen betaald. Stel je voor. Er zijn in de rest van de wereld zó een paar miljard mensen die maar wat graag gratis naar de kwalitatief extreem hoogwaardige Nederlandse programma's willen kijken. Mooi niet, coderen die hap.
Als je, net als in Duitsland, alles ongecodeerd gaat uitzenden is de lol er voor die paar hackers met illegale smartcards snel van af. Maar ja, dan zijn die lui van CD ook hun hobby kwijt.
http://www.canaldigitaal.nl/klantenserv ... pdate.aspx
Mocht de apparatuur het niet meer doen, dan kun je even bellen (€ 0,15 p/m). Dan "kunnen we je een passend aanbod doen."
Drie keer raden. Ze zullen vast wel weer zo'n fantastische CanalDigitaal gecertificeerde ontvanger in de aanbieding hebben. Mag je even je apparatuur vervangen.
Gewoon naar Ned1,2, 3 en regionaal kijken zal er echt niet inzitten. Je mag je ieder jaar weer opnieuw (tegen betaling) laten registreren. Ook al is er al via de Belastingdienst voor de Publieke Omroepen betaald. Stel je voor. Er zijn in de rest van de wereld zó een paar miljard mensen die maar wat graag gratis naar de kwalitatief extreem hoogwaardige Nederlandse programma's willen kijken. Mooi niet, coderen die hap.
Als je, net als in Duitsland, alles ongecodeerd gaat uitzenden is de lol er voor die paar hackers met illegale smartcards snel van af. Maar ja, dan zijn die lui van CD ook hun hobby kwijt.
Grote pluim voor CD!"Het abonnementsgeld werd elke maand netjes geincasseerd.
Dat mag dan ook weleens gezegd worden."
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
Laatst gewijzigd door seconds-out op 05 feb 2012 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
De telefoonkosten hebben niets met CD te maken. Echter wel met KPN.ruvada schreef:Ach, ze hebben net weer vermeld, dat ze de software hebben veranderd.
http://www.canaldigitaal.nl/klantenserv ... pdate.aspx
Mocht de apparatuur het niet meer doen, dan kun je even bellen (€ 0,15 p/m). Dan "kunnen we je een passend aanbod doen."
Drie keer raden. Ze zullen vast wel weer zo'n fantastische CanalDigitaal gecertificeerde ontvanger in de aanbieding hebben. Mag je even je apparatuur vervangen.
De code wordt aut. aangepast als die veranderd als je ontvanger compatibel is. En/of de laatste software update heeft. Je kent dat verhaal vast wel.Zorg dat je je EMM updates krijgt.
Volgens mij is dat een verplichting. Op het satelliet forum van tweakers zitten ook gasten met 1,2 en 3 en regionaal alleen. Ook CD geeft dat zelf aanGewoon naar Ned1,2, 3 en regionaal kijken zal er echt niet inzitten. Je mag je ieder jaar weer opnieuw (tegen betaling) laten registreren. Mooi niet, coderen die hap.
http://www.sat4all.com/forums/ubbthread ... ratis_te_o
Dat je betaald voor die kaart lijkt mij logisch. Moet je bij Digitenne ook.Uw CanalDigitaal smartcard geeft u na registratie (registratievergoeding € 29,95) ook gratis beeld op de publieke omroepen Nederland 1, 2 en 3. Voor de ontvangst van de regionale omroepen en BVN heeft u (afhankelijk van het type satellietontvanger) geen smartcard nodig.
http://www.canaldigitaal.nl/zenderpakke ... nders.aspx
"Seconds Out" schrijft dat je goed schrijft. Ik vind dat je echter beter knipt dan je schrijft. Je knipt en je schrijft onredelijk en TE selectief. Alleen wat je niet bevalt daar reageer je op.Door je teleurstelling ben je de redelijkheid al voorbij.
Als CD "maffia" praktijken toe zou passen mag je blij zijn dat je nog in leven bent
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
Laatst gewijzigd door seconds-out op 05 feb 2012 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
Nou het klopt niet allemaal vwb de publieke en regionale omroepseconds-out schreef:
Ik vind inderdaad dat TS goed schrijft en neem aan dat het meeste wel klopt.
Selectief is ook weer zo n rekbaar begrip..heb al heel wat teksten gelezen van ruvada, maar als er niet bijstaat wat jij graag wil, kan je dat selectief vinden.
Datzelfde gold voor mijn antwoordEn die maffia praktijken moet je niet al te letterlijk nemen...ruvada bedoelt ermee dat hun praktijken niet deugen.
Maar als je alleen dit quote
terwijl je weet dat die zin over het heel het gebeuren gaat ben je in mijn ogen niet goed bezig, en ben je de redelijkheid kwijt.Citaat:
"Het abonnementsgeld werd elke maand netjes geincasseerd.
Dat mag dan ook weleens gezegd worden."
Grote pluim voor CD!
Ik zie de ironie wel, maar toch.
Ik lees niets van hem dat hij onttrokken heeft uit de Mediawet.
In mijn ogen de enige bron van z'n gelijk.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025028/H ... 26-06-2011
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
Laatst gewijzigd door seconds-out op 05 feb 2012 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
Ik ga niet offtopic worden.Want dat wordt het al ik nog verder in ga op "seconds out"'s retorische vragen.
Ik heb mijn ervaring weergegeven.
Natuurlijk zijn er negatieve punten vwb CD.
Maar dus ook goede ervaringen.
Vwb mezelf pleegde ik contactbreuk en dat is goed opgepakt.
Ik denk dat die ervaring ook weleens verteld mag worden.
Kritiek leveren is nu eenmaal altijd het makkelijkst.
Daarbij wil ik het laten vwb deze discussie.
Ik heb mijn ervaring weergegeven.
Natuurlijk zijn er negatieve punten vwb CD.
Maar dus ook goede ervaringen.
Vwb mezelf pleegde ik contactbreuk en dat is goed opgepakt.
Ik denk dat die ervaring ook weleens verteld mag worden.
Kritiek leveren is nu eenmaal altijd het makkelijkst.
Daarbij wil ik het laten vwb deze discussie.
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
Zoals Moleman ook al heeft mogen constateren heeft CanalDigitaal de gewoonte om abonnementen niet te laten beëindigen via de normale weg, maar middels incasso-procedures van Lindorff (dezelfde aandeelhouders?). Vervolgens beginnen de beklagenswaardige vale gieren (Gyps fulvus) van Lindorff geduldig hun rondjes boven hun slachtoffer te vliegen, zelfs als dit nog niet aan het versterven is. Met kadaver-discipline wordt maandelijks een standaardbrief met acceptgiro aan huis bezorgd, om ten slotte op een tijdstip dat hen goed uitkomt hun klauwen in hun slachtoffer te slaan.
Overigens zie je wel vaker, dat bedrijven die gespecialiseerd zijn in een communicatiemiddel zelf niet in staat zijn om met hun eigen klanten te communiceren. Zoals een Ziggo, om maar wat te noemen.
Om toch maar even terug te komen op het begin van dit topic:
CD negeert zelfs aangetekende brieven met een opzegging. Dan hebben ze bij de rechter toch wel iets uit te leggen.
Lindorff maakt het wel heel bont.Ze sturen ijskoud een brief waarin ze zeggen, dat ze met mij betalingsregeling c.q. betaalafspraak hebben gemaakt. Ik heb toch altijd gedacht, dat een afspraak met overeenstemming tussen meerdere partijen wordt gesloten. Om het makkelijk te maken zou de schuld in termijnen worden geïnd. En de eerste termijn was ..... het bedrag van de totale aanmaning (ruim € 100, overigens nog een stuk minder dan de oorspronkelijke aanmaning). Toen ik daar niet op reageerde werd het eerste termijnbedrag verlaagd tot € 0,56. Wellicht dachten ze, dat ik het aanvankelijke bedrag niet kon betalen.
Wordt vervolgd.
Overigens zie je wel vaker, dat bedrijven die gespecialiseerd zijn in een communicatiemiddel zelf niet in staat zijn om met hun eigen klanten te communiceren. Zoals een Ziggo, om maar wat te noemen.
Om toch maar even terug te komen op het begin van dit topic:
CD negeert zelfs aangetekende brieven met een opzegging. Dan hebben ze bij de rechter toch wel iets uit te leggen.
Lindorff maakt het wel heel bont.Ze sturen ijskoud een brief waarin ze zeggen, dat ze met mij betalingsregeling c.q. betaalafspraak hebben gemaakt. Ik heb toch altijd gedacht, dat een afspraak met overeenstemming tussen meerdere partijen wordt gesloten. Om het makkelijk te maken zou de schuld in termijnen worden geïnd. En de eerste termijn was ..... het bedrag van de totale aanmaning (ruim € 100, overigens nog een stuk minder dan de oorspronkelijke aanmaning). Toen ik daar niet op reageerde werd het eerste termijnbedrag verlaagd tot € 0,56. Wellicht dachten ze, dat ik het aanvankelijke bedrag niet kon betalen.
Wordt vervolgd.
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
Nog even een update voor deze blog.
Een paar maanden geleden kreeg ik een sommatie en ingebrekestelling (mooi scrabble-woord), waarin Lindorff beloofde mijn kennissenkring uit te breiden met een niet nader genoemde gerechtsdeurwaarder. Echter niets meer van gehoord. Of ze er achter zijn gekomen dat het niet zo zinvol is om jarenlang voor een dubieuze vordering van € 100 te procederen zullen we pas na 5 jaar kunnen vaststellen.
Tip voor wie ook te maken krijgt met maffiose aanmaningen:
Altijd minstens één keer bewijsbaar reageren (een email met ontvangstbevestiging, optie in email-programma, heeft juridische bewijskracht). Zelf had ik berekend wat het abonnementsgeld is voor een maand opzegtermijn en dit overgemaakt aan CD zelf, niet aan het incassoburo!).
Een paar maanden geleden kreeg ik een sommatie en ingebrekestelling (mooi scrabble-woord), waarin Lindorff beloofde mijn kennissenkring uit te breiden met een niet nader genoemde gerechtsdeurwaarder. Echter niets meer van gehoord. Of ze er achter zijn gekomen dat het niet zo zinvol is om jarenlang voor een dubieuze vordering van € 100 te procederen zullen we pas na 5 jaar kunnen vaststellen.
Tip voor wie ook te maken krijgt met maffiose aanmaningen:
Altijd minstens één keer bewijsbaar reageren (een email met ontvangstbevestiging, optie in email-programma, heeft juridische bewijskracht). Zelf had ik berekend wat het abonnementsgeld is voor een maand opzegtermijn en dit overgemaakt aan CD zelf, niet aan het incassoburo!).
Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal
Ah heb ook gedonder met die 'wok' aanbieder en Lindorff gehad en dat omdat CD mij abo-geld wil hebben en terwijl ze mij hebben laten zitten.
Toen ik het spul aanschafte kocht ik er een Philips decoder bij. Deze heeft het 2 maanden gedaan waarna deze na een software-updat op ÍNIT'bleef staan.
Box zat in een 'loop' van herstarten door softwarefout en kon niet meer worden hersteld en dus ook niet meer gebruikt. Heb voor deze box 99 euro betaald. Klantenservice begreep het en kwam tot de conclusie dat de box vervangen moest worden en ik daar ook recht op had. Vervolgens 200 euro armer aan bellen met CD en 11 maanden verder had ik dus nog steeds geen nieuwe decoder toen heb ik de hele zooi opgezegt en wat denk je brengen ze alsnog ineens 4 jaar abo in rekening en de incasso werd natuurlijk door Lindorff uitgevoerd en dit loopt al ruim 2 jaar nu maar sinds 1,5 jaar reageer ik dus helemaal nergens meer op en zeker op Lindorff niet de hufters.
Dan nog dit. Canal Digitaal belt me nog wel bijna elke 2 weken of ik wil verlengen of een extra pakket wil hebben. Die 'wok' hangt allang niet meer aan de gevel en het bel-me-niet-register negeren ze ook gewoon. Nieuw mobiel nummer genomen maar ook dat weten ze en bellen me erop. Hoe dat kan weet ik niet maar ze doen het en wordt gillend gek zo onderhand.
En dan Lindorff dat zijn echt idiooten. Zij laten 10x per dag (en soms nog meer) een computer naar je bellen en dat ook in het weekeinde en regelmatig na 23.00 uur s'ávonds
en lukt het niet mobiel gelijk een poging op de huistelefoon en hoe ze daaraan komen ook dat weet ik niet.
Toen ik het spul aanschafte kocht ik er een Philips decoder bij. Deze heeft het 2 maanden gedaan waarna deze na een software-updat op ÍNIT'bleef staan.
Box zat in een 'loop' van herstarten door softwarefout en kon niet meer worden hersteld en dus ook niet meer gebruikt. Heb voor deze box 99 euro betaald. Klantenservice begreep het en kwam tot de conclusie dat de box vervangen moest worden en ik daar ook recht op had. Vervolgens 200 euro armer aan bellen met CD en 11 maanden verder had ik dus nog steeds geen nieuwe decoder toen heb ik de hele zooi opgezegt en wat denk je brengen ze alsnog ineens 4 jaar abo in rekening en de incasso werd natuurlijk door Lindorff uitgevoerd en dit loopt al ruim 2 jaar nu maar sinds 1,5 jaar reageer ik dus helemaal nergens meer op en zeker op Lindorff niet de hufters.
Dan nog dit. Canal Digitaal belt me nog wel bijna elke 2 weken of ik wil verlengen of een extra pakket wil hebben. Die 'wok' hangt allang niet meer aan de gevel en het bel-me-niet-register negeren ze ook gewoon. Nieuw mobiel nummer genomen maar ook dat weten ze en bellen me erop. Hoe dat kan weet ik niet maar ze doen het en wordt gillend gek zo onderhand.
En dan Lindorff dat zijn echt idiooten. Zij laten 10x per dag (en soms nog meer) een computer naar je bellen en dat ook in het weekeinde en regelmatig na 23.00 uur s'ávonds
en lukt het niet mobiel gelijk een poging op de huistelefoon en hoe ze daaraan komen ook dat weet ik niet.
Laatst gewijzigd door Wolter32 op 05 feb 2012 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.