LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] huisontruimers / inboedelverhuizing
-
huisontruimers / inboedelverhuizing
Vraagje & waarschuwing omtrent huisontruimingen.
ik heb een huisontruimer de opdracht gegeven een huurwoning
in oude staat op te leveren hiertoe moeten vloerbedekking,parket, boorgaatjes, gordijnen, lampen etc verwijderd worden,
nu komt deze "mijnheer" in de woning kijken voor een offerte
en begint overal foto's van te maken i.v.m. de prijsopgave
hij trekt zelfs enkele kastdeurtjes open en maakt foto's van de inhoud
hij fotografeert ook spullen die ik zelf kan verwijderen als servies en wandklokken etc.
nu beweert dit bedrijf dat ze "alle" spullen mogen menemen en dat ik niets mag verplaatsen zoals op de foto staat aangegeven
omdat deze spullen in de offerte zijn meeberekend
ik heb hem slechts opdracht gegeven het huis in oude staat op te leveren
en dan heb ik er geen moeite mee als hij de opgebroken houtenvloer en lampen als eigendom beschouwd
maar ik dacht dat hij dit hout e.d. als meeberekende spullen bedoelde
maar nu wil hij er ook met de comptoise klok en de radio etc. van tussen
ik heb getekend dat hij "spullen" mocht meenemen en ook mondeling bevestigd
alleen ik heb nooit getekend voor "alle" spullen... wat kan ik doen?
ruzie maken wil ik ook niet en bij het opnieuw berekenen zou dit bedrijf wel eens om te pesten een extra hoog bedrag op de nieuwe offerte kunnen zetten
vanwege het ontrekken van waardevolle spullen.
wat is jullie idee hierover ?
ik heb een huisontruimer de opdracht gegeven een huurwoning
in oude staat op te leveren hiertoe moeten vloerbedekking,parket, boorgaatjes, gordijnen, lampen etc verwijderd worden,
nu komt deze "mijnheer" in de woning kijken voor een offerte
en begint overal foto's van te maken i.v.m. de prijsopgave
hij trekt zelfs enkele kastdeurtjes open en maakt foto's van de inhoud
hij fotografeert ook spullen die ik zelf kan verwijderen als servies en wandklokken etc.
nu beweert dit bedrijf dat ze "alle" spullen mogen menemen en dat ik niets mag verplaatsen zoals op de foto staat aangegeven
omdat deze spullen in de offerte zijn meeberekend
ik heb hem slechts opdracht gegeven het huis in oude staat op te leveren
en dan heb ik er geen moeite mee als hij de opgebroken houtenvloer en lampen als eigendom beschouwd
maar ik dacht dat hij dit hout e.d. als meeberekende spullen bedoelde
maar nu wil hij er ook met de comptoise klok en de radio etc. van tussen
ik heb getekend dat hij "spullen" mocht meenemen en ook mondeling bevestigd
alleen ik heb nooit getekend voor "alle" spullen... wat kan ik doen?
ruzie maken wil ik ook niet en bij het opnieuw berekenen zou dit bedrijf wel eens om te pesten een extra hoog bedrag op de nieuwe offerte kunnen zetten
vanwege het ontrekken van waardevolle spullen.
wat is jullie idee hierover ?
Re: huisontruimers / inboedelverhuizing
Het huis in oude staat opleveren betekent alles eruit en zodat het in de oorspronkelijke staat is.
Je hebt getekend. Dat je niet weet waarvoor je precies hebt getekend is niet het probleem van het bedrijf.
Dat hij foto`s nam van spullen in kasten had bij jou een belletje moeten laten rinkelen.
Je had de waardevolle spullen ook eerst eruit kunnen halen.
Je hebt getekend. Dat je niet weet waarvoor je precies hebt getekend is niet het probleem van het bedrijf.
Dat hij foto`s nam van spullen in kasten had bij jou een belletje moeten laten rinkelen.
Je had ook kunnen zeggen dat die spullen van jou waren dus niet op de foto.sephora30 schreef:
-
Dat het huis in oude staat opgeleverd moet worden is bij de woningbouw
en dat is pas over 2 maanden
die huisontruimer heeft van mij een beperkte opdracht gekregen
sec alle eisen van de woningbouw uitvoeren
dat ik er dan nog 2 maanden een TV of koekast wil laten staan moet ik zelf weten he,
die boedelontruimer had van tevoren moeten vragen van welke spullen ik
afstand wilde doen en daarbij moeten aangeven wat hij er voor bood.
nu dacht ik dat hij het sloophout en dergelijke artikelen als "spullen"had mee berekend.
overigens pas op ze zeggen iets van oh.. die spullen nemen wij wel mee
niet wetende dat hij ze mee naar z'n eigen huis zal nemen
als opdracht geven denk je bij de opmerking dat "hij die spullen wel mee zal nemen naar je volgende adres" maar hij bedoelde daarmee z'n eigen loods waarschijnlijk.
het is net alsof je de winterschilder aan het werk zet en uiteindelijk neemt hij naast een fiks bedrag aan loon ook nog je Magnetron en zee-aquarium mee
en dat is pas over 2 maanden
die huisontruimer heeft van mij een beperkte opdracht gekregen
sec alle eisen van de woningbouw uitvoeren
dat ik er dan nog 2 maanden een TV of koekast wil laten staan moet ik zelf weten he,
nu dacht ik dat hij het sloophout en dergelijke artikelen als "spullen"had mee berekend.
overigens pas op ze zeggen iets van oh.. die spullen nemen wij wel mee
niet wetende dat hij ze mee naar z'n eigen huis zal nemen
als opdracht geven denk je bij de opmerking dat "hij die spullen wel mee zal nemen naar je volgende adres" maar hij bedoelde daarmee z'n eigen loods waarschijnlijk.
het is net alsof je de winterschilder aan het werk zet en uiteindelijk neemt hij naast een fiks bedrag aan loon ook nog je Magnetron en zee-aquarium mee
Huubtorrie schreef: dat ik er dan nog 2 maanden een TV of koekast wil laten staan moet ik zelf weten he,
dit is je eigen verantwoordelijkheid, of dacht je dat die mensen je gaan helpen verhuizen?
-
ciske schreef:Huubtorrie schreef: dat ik er dan nog 2 maanden een TV of koekast wil laten staan moet ik zelf weten he,
dit is je eigen verantwoordelijkheid, of dacht je dat die mensen je gaan helpen ver huizen?
ja dat was de opdracht ze moesten naast het huis in oude staat maken ook een aantal dingen verhuizen, daar maken ze ook reclame mee en daar betaal je ze voor he
en dat heeft natuurlijk niks met het feit te maken dat ik in dat huis nog 2 maanden een tv of koelkast wil laten staan tot het moment dat de woningbouw de boel in bezit heeft
Huubtorrie schreef:
ja dat was de opdracht ze moesten naast het huis in oude staat maken ook een aantal dingen verhuizen, daar maken ze ook reclame mee en daar betaal je ze voor he
nou wat is dan het probleem? dan nemen ze het toch mee naar je andere huis?
-
ciske schreef:Huubtorrie schreef:
nou wat is dan het probleem? dan nemen ze het toch mee naar je andere huis?
het probleem lijkt me duidelijk... ze verhuizen straks een deel van mijn spullen
naar hun eigen huis ( waar ze het kennelijk in een soort 2e hands winkel verpatsen )
spullen die ik zelf had willen verhuizen naar mijn nieuwe adres,
niet dat ze die spullen uberhaupt krijgen, alleen ze zullen dan de rekening wel extreem opschroeven... het probleem is dat ik ze nooit opdracht heb gegeven om "alle" spullen te verwijderen of in de offerte op tenemen als betaling
ik heb ze de opdracht gegeven maakt dat huis in oude staat en gooi alle troep zoals oudijzer houtenplanken lampen etc weg ( of houd die zooi eventueel )
maar van waardevolle zaken zoals de klok of het servies hebben ze af te blijven
dat was n.l. niet in de opdracht inbegrepen
nu ontrek ik die spullen dus aan het oude huis waardoor ze kennelijk
(als je de offerte op hun manier uitlegt, het recht hebben meer geld te vragen )
en gezien de sfeer verwacht ik niet dat ze dat voor een appel en ei zullen doen
feitelijk laten ze me mijn eigen spullen terug kopen,
spullen waarvan ik niet wist dat ik daar afstand van deed
door hun die foto's te laten maken
ik dacht dat ze die foto's maakte om tezien hoeveel werk er was aan tillen en de soort vloerbedekking in kasten etc.
nogmaals van de winterschilder verwacht je ook niet dat nadat hij je woonkamer geschilderd heeft er met je TV en Aquarium van doorgaat
Deze opdracht heb je letterlijk zo op papier staan ?
Zo niet, dan ben je dief van je eigen portemonnee doordat je blijkbaar niet wist waar je voor tekende.
Zo niet, dan ben je dief van je eigen portemonnee doordat je blijkbaar niet wist waar je voor tekende.
-
op de offerte die ik getekend heb staat letterlijk :angel1978 schreef:Deze opdracht heb je letterlijk zo op papier staan ?
inverband met de berekening gaan we er vanuit dat alles op de foto's nog aanwezig is op het moment van ontruiming dit i.v.m. een eventuele vergoeding
bruikbare goederen.
indien de inboedel afwijkt van de foto's wordt de offerte terplekke opnieuw berekend.
daartegen kan ik inbrengen het woord "eventuele" uit die tekst en hoezo kan ik de spullen niet verplaatsen als de inboedel maar klopt met die foto's
kan ik het helpen als alles bij de dag van de ontruiming op een andere plek in huis staat jammer voor ze als die vaas opeens links staat i.p.v rechts
dan nog klopt de inboedel misschien wel met de foto alleen staat alles op een andere plek.
nogmaals wanneer ze het over "spullen" hebben hoe kan je weten dat ze daarmee "alle" spullen bedoelen ?
3 spullen is ook spullen.., kortom ik voel me geflest door die lui, ik dacht bij spullen aan het spul dat ze volgens opdracht zouden slopen / verwijderen
zij beweren nu dat hierbij ook alle andere spullen op die foto betrokken zijn
er staan notabene een radio en een koffiezetter op de foto die ik van m'n broer heb geleend om daar in huis te kunnen klussen en een kop koffie te kunnen zetten.
je was er toch bij? dan zie je toch dat ze jouw spullen op de foto zetten? had je meteen nee moeten zeggen, alsnog maar contact met ze opnemen lijkt mij verstandig.
Ik begrijp niet goed of je daadwerkelijk een opdracht heb getekend om het bedrijf vlgs de opgegeven offerte, de werkzaamheden tzt te laten uitvoeren.
op de offerte die ik getekend heb staat letterlijk :
inverband met de berekening gaan we er vanuit dat alles op de foto's nog aanwezig is op het moment van ontruiming dit i.v.m. een eventuele vergoeding
bruikbare goederen.
indien de inboedel afwijkt van de foto's wordt de offerte terplekke opnieuw berekend.
Neem contact met ze op en zeg dat je nu al weet dat op het moment dat zij moeten ontruimen (als je d'r aan vast zit tenminste), dat de inboedel afwijkt. En dat je, indien ze de opdracht willen hebben, nu een nieuwe offerte kunnen maken.
op de offerte die ik getekend heb staat letterlijk :
bruikbare goederen.
Neem contact met ze op en zeg dat je nu al weet dat op het moment dat zij moeten ontruimen (als je d'r aan vast zit tenminste), dat de inboedel afwijkt. En dat je, indien ze de opdracht willen hebben, nu een nieuwe offerte kunnen maken.
Er staat toch dat alles nog aanwezig moet zijn op moment van de ontruiming en niet dat het op exact die plaats moet staan. Bovendien begrijp ik niet waar je op aanstuurt met het woord "eventuele"..Huubtorrie schreef: op de offerte die ik getekend heb staat letterlijk :
inverband met de berekening gaan we er vanuit dat alles op de foto's nog aanwezig is op het moment van ontruiming dit i.v.m. een eventuele vergoeding bruikbare goederen.
daartegen kan ik inbrengen het woord "eventuele" uit die tekst en hoezo kan ik de spullen niet verplaatsen als de inboedel maar klopt met die foto's
kan ik het helpen als alles bij de dag van de ontruiming op een andere plek in huis staat jammer voor ze als die vaas opeens links staat i.p.v rechts
dan nog klopt de inboedel misschien wel met de foto alleen staat alles op een andere plek.
Indien de offerte inderdaad zo wazig is als het overkomt, begrijp ik niet dat iemand de offerte tekent en akkoord gaat. Zoals ik het begrijp was het oorspronkelijk de bedoeling een deel te laten verhuizen en een deel te laten ontruimen.
Als dit inderdaad mijn bedoeling zou zijn dan zou ik 2 gespicificeerde lijsten willen zien bij de offerte die integraal deel uitmaakt van de opdracht. 1 van de spullen die verhuist worden en dus van jezelf blijven en 2 een lijst van de spullen die overgaan op de ontruimers.
-
Ja ik was erbij... d.w.z. soms liep die opnemer een andere kamer in of de keuken en ik was in een andere kamer in gesprek,ciske schreef:je was er toch bij? dan zie je toch dat ze jouw spullen op de foto zetten? had je meteen nee moeten zeggen, alsnog maar contact met ze opnemen lijkt mij verstandig.
en ja ik wist dat er foto's gemaakt werden maar dan weet je nog niet wat de reden is van die foto's he
ik begreep eruit dat die foto's werden gebruikt voor de berekening van de offerte
niet dat ze die foto's achteraf zouden gebruiken om "ALLES" wat daar op staat te kunnen claimen als "onderdeel" van hun buit
ze moesten volgens opdracht een keukenblok verplaatsen naar mijn nieuwe woning dan is het begrijpelijk dat ze daar een foto van willen maken,
alleen is het dan onbegrijpelijk dat ze dan het broodrooster en fruitschaaltje dat op dat keukenblad staat ook als onderdeel van hun betaling claimen
wist ik veel wat de bijbedoelingen waren vandaar ook dat ik hier op het forum waarschuw voor dergelijke praktijken,
straks betreft het een oudere alleenstaande dame en die is dan voor een appel en een ei haar juwelenkistje kwijt.
pas dus op geef duidelijke opdrachten en zorg voor getuigen zodat het niet alleen jouw woord is tegen 3 van die "overvallers"
ze zijn echt slim hoor met teksten als "dat nemen wij wel mee, we pakken het netjes in voor u" suggererend dat ze dat wel voor je zullen verhuizen, maar ondertussen bedoelen ze "dat nemen wij mee naar ons eigen huis / bedrijf"
en dan ook nog lekker vaag lopen doen over "spullen"zodat je niet weet welke "spullen"en hoeveel spullen.
ik heb getekend omdat ik dacht dat ze de "spullen" waar ik zowiezo afstand van deed bedoelden
en ik heb getekend omdat ik dacht dat ze bedoelden dat ze het met de verhuizing mee naar mijn nieuwe adres zouden nemen,
en niet naar hun eigen toko.
-
@huubtorrie.
Ik vind dat je wel knullig bezig bent, en de offerte die je getekend hebt is heel duidelijk.
Enfin,ik zou in ieder geval gewoon meenemen naar je nieuwe huis wat je nodig hebt.
Een andere mogelijkheid is dat je het contract nu annuleert en een andere parij zoekt.
Ik vind dat je wel knullig bezig bent, en de offerte die je getekend hebt is heel duidelijk.
Enfin,ik zou in ieder geval gewoon meenemen naar je nieuwe huis wat je nodig hebt.
Als de offerte opnieuw berekend moet worden ga je niet (zomaar) akkoord met de uitkomst.op de offerte die ik getekend heb staat letterlijk :
bruikbare goederen.
Dat zal echter niet lukken, bereid je maar voor op een mondelinge strijd.ruzie maken wil ik ook niet
Een andere mogelijkheid is dat je het contract nu annuleert en een andere parij zoekt.
-
[quote="Leo The Emperor"]@huubtorrie.
[quote]op de offerte die ik getekend heb staat letterlijk :
bruikbare goederen.
dus de denkwijze van mij waarbij ik dacht dat ze met "spullen" de gesloopte houtenvloerdelen en het oud metaal bedoelden is "Knullig" ?
hoe kan je weten dat ze met "spullen" alles bedoelen zonder dat ze je dat vertellen of zonder dat je daartoe opdracht hebt gegeven ?
de opdracht was maak dat huis in orde ( oude staat ) en voer het vuil c/q afgedankte spullen af ,meer niet, dat was de opdracht.
dat ze me korting geven omdat ze eikenhouten planken en koper kunnen doorverkopen is leuk meegenomen,
maar waarom er tevens met mijn klok en broodrooster enz. vandoor willen gaan ?
[quote]op de offerte die ik getekend heb staat letterlijk :
bruikbare goederen.
dus de denkwijze van mij waarbij ik dacht dat ze met "spullen" de gesloopte houtenvloerdelen en het oud metaal bedoelden is "Knullig" ?
hoe kan je weten dat ze met "spullen" alles bedoelen zonder dat ze je dat vertellen of zonder dat je daartoe opdracht hebt gegeven ?
de opdracht was maak dat huis in orde ( oude staat ) en voer het vuil c/q afgedankte spullen af ,meer niet, dat was de opdracht.
dat ze me korting geven omdat ze eikenhouten planken en koper kunnen doorverkopen is leuk meegenomen,
@Huubtorrie
Schrijf ze dat is gebleken dat de (geketende )offerte niet volgens jouw gegeven opdracht is. Dat het jammer is dat daar een misverstand over is ontstaan, bla bla, vriendelijk blijven, enz.
Jolijn schreef: Neem contact met ze op en zeg dat je nu al weet dat op het moment dat zij moeten ontruimen (als je d'r aan vast zit tenminste), dat de inboedel afwijkt. En dat je, indien ze de opdracht willen hebben, nu een nieuwe offerte kunnen maken.
Schrijf ze dat is gebleken dat de (geketende )offerte niet volgens jouw gegeven opdracht is. Dat het jammer is dat daar een misverstand over is ontstaan, bla bla, vriendelijk blijven, enz.
-
ik laat ze morgen via de telefoon weten dat ze voorgoed weg kunnen blijven,Jolijn schreef:@Huubtorrie
Jolijn schreef: Neem contact met ze op en zeg dat je nu al weet dat op het moment dat zij moeten ontruimen (als je d'r aan vast zit tenminste), dat de inboedel afwijkt. En dat je, indien ze de opdracht willen hebben, nu een nieuwe offerte kunnen maken.
en dat ik ondanks de ondertekening niet verwacht dat ze me zullen bestoken met rekeningen
schadevergoedingen of anderszins stolken.
ik geef liever m'n geld uit aan rechtzaken dan aan hun vakantie
en zelfs al moet ik er via de rechter het dubbele voor betalen
ik zal ze dit soort praktijken een stukje lastiger maken
op de eerste plaats zullen ze dan waarschijnlijk hun procedure moeten veranderen.
@@@
Heel erg merkwaardig. Er is gewoon een kompleet antwoord van mij "verdwenen" binnen dit draadje.
Maxiem.
Heel erg merkwaardig. Er is gewoon een kompleet antwoord van mij "verdwenen" binnen dit draadje.
Maxiem.
spoken Maxiem?MAXIEM schreef:@@@
Maxiem.
was er niet dus geen idee welk bericht.
@Huubtorrie
wel eens naar het juridisch loket al geweest? laat ze daar die offerte zien , kost niks en sta je wat sterker omdat je dan weet wat wel of niet kan.