E-MAIL NR 1: VERZONDEN AAN TICKETPOINT.NL EN
[email protected]
Het Royal Beach Concert op 4 juni is afgeblazen. Omdat wij verder niet kunnen deelnemen aan dit evenement, dat nu verplaatst is naar 27 augustus 2011 , verzoek ik u vriendelijk om mijn betaling ad XXXXX terug te storten op rekening nummer XXXXXX tnv XXXXXX. Mijn klantnummer is XXXXXX en mijn reserverings nummer is: XXXXXX
Vriendelijke groet,
ANTWOORD 1 VAN TICKETPOINT.NL
Naar aanleiding van uw reactie, kunnen wij u het volgende mededelen:
U heeft tickets gekocht voor het Royal Beach Concert op zaterdag 4 juni a.s. Zoals u wellicht al op Royal Beach Concert website of Facebook pagina en/of in andere media heeft gelezen, zal het concert worden verplaatst.
De nieuwe details zal Royal Beach Concert B.V. in de komende dagen bekend gaan maken.
Uw toegangskaart blijft gewoon geldig voor de komende editie van het Royal Beach Concert.
Als kaartbezitter kunt u zich melden op de Royal Beach Concert website,
www.royalbeachconcert.nl.
Wij danken u voor uw begrip en geduld.
--------------------------------------------------------------------------
E-MAIL NR 2: VERZONDEN AAN TICKETPOINT.NL EN
[email protected] tnv Bob Reiche
Geachte heer Bob Reiche,
Er moet niet gedacht worden dat ik zomaar akkoord ga met "de kaarten blijven geldig en het concert is verplaatst naar 27 augustus 2011. Ik heb vriendelijk gevraagd, in mijn eerste e-mail aan u, om het betaalde bedrag terug te storten op mijn bank rekening. Daar wordt niet inhoudelijk op gereageerd en ben dus uitermate ontevreden over de afhandeling hiervan. Bij deze eis ik dat mijn betaalde kosten XXXXXX, retour gestort wordt op mijn bankrekening XXXXXX binnen 10 werkdagen na dagtekening, dd 3 juni 2010. Een afschrift van deze e-mail, evenals het antwoord uwerzijds op mijn eerste e-mail, zal worden verzonden naar kassa, radar en de consumentenbond. Het is meer dan treurig dat er zo met consumenten wordt omgegaan.
vriendelijke groet,
ANTWOORD 2 VAN TICKETPOINT.NL
Geachte mevrouw,
Naar aanleiding van uw reactie, kunnen wij u het volgende mededelen:
Zoals wij in de vorige mail hebben aangegeven dient u zich met uw vragen, opmerkingen en overige zaken te richten tot de organisatie van het evenement, Royal Beach Concert BV. Zij hebben aangegeven met u te communiceren wanneer er meer informatie beschikbaar is met betrekking tot het evenement. Helaas kunnen wij inhoudelijk niets voor u betekenen.
Wij danken u voor uw begrip en geduld.
Met vriendelijke groeten,
Ticketpoint Dit bericht is automatisch gegenereerd, u kunt hier niet op reageren.
-------------------------------------------------
E-MAIL NR 3 VERZONDEN AAN TICKETPOINT.NL EN
[email protected]
Inmiddels heb ik melding gemaakt bij de Consumentenbond, Kassa-Vara; Radar-Tros en Consuwijzer. Het Royal Beach Concert is eenzijdig geannuleerd. Daar kan en mag de consument niet financieel de dupe van worden. Deze klant is verder niet geinteresseerd in een andere datum of anderzins dan het terug betalen door Ticketpoint van het bedrag wat reeds betaald is. Het is de PLICHT van Ticketpoint, waar de kaarten zijn gekocht, om het bedrag wat reeds betaald is, terug te storten op de rekening van de klant.
Dit is in 2 vorige e-mails gevraagd, en er wordt niet inhoudelijk op gereageerd. Ten overvloede hier nogmaals mijn rek.nr: xxxxxx tnv xxxxxx.
Het is mijn RECHT als consument, dat bij niet geleverde produkten het betaalde bedrag dient te worden terug betaald. Ik geef u nogmaals de gelegenheid om binnen 10 werkdagen het betaalde bedrag op mijn rekening te storten, ingaande 6 juni 2011.
Het is niet mogelijk om een e-mail naar het Royal Beach Concert te sturen want deze worden niet doorgestuurd door de server. Waarschijnlijk is de mailbox vol. Een postadres zou zeer welkom zijn, maar zowel Ticketpoint alswel Royal Beach Concert homepages geven beide niet thuis op dit gebied.
Zoals u kunt lezen in de adviezen van Consuwijzer, sta ik als consument niet alleen in dit soort zaken. Bij geen gevolg stap ik naar de rechter om mijn gelijk en geld terug te krijgen.
Alle kosten van het eventuele geding, inclusief salaris gemachtigde en kostens rechtens, zullen voor uw rekening komen. Ik neem aan dat u dit niet zover laat komen. Vriendelijke groet
Ons advies
Het evenement waar u kaarten voor hebt is afgelast, wat zijn uw rechten?
U hebt recht op uw geld terug. Soms biedt de organisator van het evenement een alternatief. U kunt dan bijvoorbeeld op een andere datum het evenement alsnog bijwonen. U hoeft hier niet mee akkoord te gaan. U mag zelf kiezen of u akkoord gaat met het alternatief.
Bij wie kunt u uw geld terugvragen?
Dat hangt er vanaf met wie u de overeenkomst sluit. U koopt bijvoorbeeld bij:
- De organisator zelf;
- Een officieel verkooppunt van de organisator;
- Via een andere tussenpersoon of wederverkoper van de kaartjes.
Wij adviseren u degene bij wie u het kaartje gekocht hebt, aan te spreken.
Krijgt u al uw geld terug?
Maakt u geen gebruik van het alternatief? Dan krijgt u meestal uw geld terug.
Soms berekent de verkoper van de kaarten boekingskosten ook wel administratiekosten genoemd. U krijgt dan niet uw hele aankoopbedrag terug. Vraagt de verkoper u om boekingskosten of administratiekosten te betalen? Dan moet hij voordat u de kaarten koopt aangeven dat u deze kosten niet terugkrijgt als het evenement wordt afgelast.
Wat kunt u doen als u uw geld niet terug krijgt?
• Bespreek uw klacht eerst met de verkoper. Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u het volgende doen.
• Schrijf de verkoper een brief met daarin uw klacht. En vraag uw geld terug voor een bepaalde datum. Let op: de tijd die u de verkoper daarvoor geeft moet wel redelijk zijn. Schrijf ook welke vervolgstappen u neemt als de verkoper geen goede oplossing biedt. U kunt de brief aangetekend versturen. Dan hebt u een bewijs dat de brief is gestuurd.
• Kijk voor voorbeeldbrieven op
www.consuwijzer.nl.
Komt u er niet uit? En hebt u een rechtsbijstandsverzekering? Dan kunt u die ook inschakelen.
Komt u er samen niet uit? Dan kunt u deze vervolgstappen nemen:
• Leg uw klacht voor aan De Geschillencommissie. Dat kan alleen als de verkoper is aangesloten bij een brancheorganisatie die toegang geeft tot De Geschillencommissie. Of als de verkoper rechtstreeks is ingeschreven bij De Geschillencommissie. Kijk voor meer informatie over De Geschillencommissie op:
www.degeschillencommissie.nl
• Kunt of wilt u niet naar De Geschillencommissie? Bekijk dan of het zin heeft om naar de rechter te gaan. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan eerst in. Meer lezen over de toezichthouders en hun werkwijze?
Meer informatie vindt u op
www.consuwijzer.nl. Op de homepage staat een link naar de pagina Over ons. Daar staat meer informatie over ConsuWijzer en de toezichthouders.