LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Royal Beach Concert

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
angel1990
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2011 16:10

Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door angel1990 »

Hoi,
In april kocht ik kaartjes voor het Royal Beach concert op het strand in Scheveningen op 4 juni (a 90 euro). Er werd echter bekend dat het hele gebeuren niet door kon gaan op die datum. Ter vervanging werd 27 augustus aangeboden op het Malieveld in Den Haag. Kaartjes bleven geldig, maar geld terug geven was in principe geen optie.

Dat concert is nu ook afgelast omdat ze van tevoren niet gecheckt hadden of de artiesten wel konden. Ik heb inmiddels een mail gestuurd dat ik mn geld graag terug wil. Hierop kreeg ik terug dat er binnen een week duidelijkheid zou komen over een nieuwe datum en dergelijke. Dit is er niet gekomen.
Maak ik kans mijn geld terug te krijgen, en zoja: hoe?

Alvast bedankt!

loezzie1979
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2011 08:51

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door loezzie1979 »

Ook ik heb kaartjes voor het Royal Beach Concert (wat vandaag zou zijn).
Ik heb gelijk na bekendmaking contact met Ticketpoint gezocht omdat ik mijn geld terug wil. Er is toen telefonisch toegezegd dat we het geld terug zouden krijgen. Ik moest een antwoord/ klachtenformulier invullen en dan kwam alles in orde.
Gisteren kreeg ik een automatisch gegeneerd mailtje terug dat de kaartjes geldig blijven en dat ik maar contact op moet nemen met het RBC. Voorlopig wordt gezegd dat de nieuwe datum op 27-8 is.

Hierop heb ik weer contact gehad met Ticketpoint. Zij geven aan met de organisator af te hebben gesproken om iedereen naar het RBC door te verwijzen. Geld teruggeven doen ze nl nooit en dat had nooit toegezegd mogen worden.

Kortom te belachelijk voor woorden. Ik wil gewoon mijn geld terug. Ik heb veel geld betaald om een concert bij te wonen en alle voorwaarden (artiesten én plek) lijken te veranderen. Zo heeft Bryan Adams al gezegd dat hij op de nieuwe datum niet komt.

Sinds 27 mei is het angstvallig stil bij het RBC. Ze gaven eerst aan ze binnen een week met meer info zouden komen. Maar dat is ook al veranderd naar 2 weken..

Twitter-berichten die dhr. Reiche niet aanstaan worden per direct verwijderd. Vanaf zijn eigen account is het ook erg stil. Hij zegt dat hij alleen positieve berichten op het verplaatsen heeft gehad. Nou , ik ben ze nog niet tegen gekomen.

Ik krijg toch echt het gevoel dat we opgelicht zijn. Zo ga je in ieder geval niet om met je betalende klanten!

Kan ik nog iets doen om het geld terug te krijgen? Ik heb betaald met mijn CC.

angel1990
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2011 16:10

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door angel1990 »

Ik heb ook de site van Ticketpoint maar eens doorgenomen.
Hierop staat letterlijk: In geval van annulering van het evenement zal de organisatie wel het toegangsgeld maar niet de servicekosten restitueren.

Dit betekent waarschijnlijk dat we bij RBC zelf moeten zijn, maar ik heb evengoed een vriendelijke mail naar Ticketpoint gestuurd wat zij adviseren.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

nouw 27 augustus gaat ook niet door let maar op
heb ik al gehoord uit een hele goeie bron
de heer reiche zal zich wel failliet laten verklaren is ie overal van af
is al eerder gebeurd

ga dus nu 25 juni naar strijen golden earring live 2 uur
weet ik temiste zeker dat ik geniet

angel1990
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2011 16:10

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door angel1990 »

Het is al bijna twee weken bekend dat het op 27 augustus niet doorgaat op t Malieveld volgens mij, en na dit bericht was het angstvallig stil.

loezzie1979
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2011 08:51

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door loezzie1979 »

angel1990 schreef:Het is al bijna twee weken bekend dat het op 27 augustus niet doorgaat op t Malieveld volgens mij, en na dit bericht was het angstvallig stil.
Officieel gaat alles nog door op 27 augustus. Laat ik het zo zeggen. In de mail die ik van Ticketpoint kreeg staat dat het concert verschoven is naar 27 augutus. In de media doet het gerucht dat het dan ook niet is. DAt komt ook mede door de statement van RBC. Officieel staat alles nog op 27 augustus. Ook op de site van het RBC.
Het zou mij niets verbazen als er helemaal geen concert meer komt. De redenen waarom alles afgezegd is blijven vaag en er komt steeds meer bij. Ik krijg het gevoel dat we massaal opgelicht zijn..

Dit is het 3de jaar dat hij dit zou organiseren.
1ste jaar: niet doorgaan (geruchten deden de ronde over Robbie Williams)

2de jaar: met moeite vergunning rond. sowieso mochten er veel minder mensen komen dan dat aangekondigd was... Vergunning was pas 1 week voor tijd rond. Tot het laatste ogenblik deden de geruchten de ronde dat alles gelogen was.
Dankzij deal met de Sponsorloterij kwamen er nog veel mensen. Kaartjes los waren veels te duur.
Het concert zelf was wel geweldig, daar ben ik ook eerlijk in.


3de jaar: met veel tamtam aangekondigd dat het 2 dagen zou zijn 4 en 5 juni). Uiteindelijk helemaal geen RBC in juni ..

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

gaat niks door van deze man en helemaal niet 27 augustus

hij deed ook iets met het jazz festival den haag daar is ie al uitgezet
let maar op faillisement

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

http://www.das.nl/nl/3025-Actueel_Royal ... _2011.html *geld terug vragen, voorbeeld brief*

Misschien hebben jullie hier iets aan?? Al vrees ik het ergste, ik vertrouw meneer Reiche niet zo. Heb 't ook met 2010 wel gemerkt, hij is heel goed in halve antwoorden geven waar je nog niks mee kan.....

monicelle
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 feb 2011 18:43

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door monicelle »

E-MAIL NR 1: VERZONDEN AAN TICKETPOINT.NL EN [email protected]

Het Royal Beach Concert op 4 juni is afgeblazen. Omdat wij verder niet kunnen deelnemen aan dit evenement, dat nu verplaatst is naar 27 augustus 2011 , verzoek ik u vriendelijk om mijn betaling ad XXXXX terug te storten op rekening nummer XXXXXX tnv XXXXXX. Mijn klantnummer is XXXXXX en mijn reserverings nummer is: XXXXXX
Vriendelijke groet,

ANTWOORD 1 VAN TICKETPOINT.NL

Naar aanleiding van uw reactie, kunnen wij u het volgende mededelen:

U heeft tickets gekocht voor het Royal Beach Concert op zaterdag 4 juni a.s. Zoals u wellicht al op Royal Beach Concert website of Facebook pagina en/of in andere media heeft gelezen, zal het concert worden verplaatst.
De nieuwe details zal Royal Beach Concert B.V. in de komende dagen bekend gaan maken.

Uw toegangskaart blijft gewoon geldig voor de komende editie van het Royal Beach Concert.
Als kaartbezitter kunt u zich melden op de Royal Beach Concert website, www.royalbeachconcert.nl.

Wij danken u voor uw begrip en geduld.
--------------------------------------------------------------------------

E-MAIL NR 2: VERZONDEN AAN TICKETPOINT.NL EN [email protected] tnv Bob Reiche
Geachte heer Bob Reiche,
Er moet niet gedacht worden dat ik zomaar akkoord ga met "de kaarten blijven geldig en het concert is verplaatst naar 27 augustus 2011. Ik heb vriendelijk gevraagd, in mijn eerste e-mail aan u, om het betaalde bedrag terug te storten op mijn bank rekening. Daar wordt niet inhoudelijk op gereageerd en ben dus uitermate ontevreden over de afhandeling hiervan. Bij deze eis ik dat mijn betaalde kosten XXXXXX, retour gestort wordt op mijn bankrekening XXXXXX binnen 10 werkdagen na dagtekening, dd 3 juni 2010. Een afschrift van deze e-mail, evenals het antwoord uwerzijds op mijn eerste e-mail, zal worden verzonden naar kassa, radar en de consumentenbond. Het is meer dan treurig dat er zo met consumenten wordt omgegaan.
vriendelijke groet,

ANTWOORD 2 VAN TICKETPOINT.NL
Geachte mevrouw,
Naar aanleiding van uw reactie, kunnen wij u het volgende mededelen:

Zoals wij in de vorige mail hebben aangegeven dient u zich met uw vragen, opmerkingen en overige zaken te richten tot de organisatie van het evenement, Royal Beach Concert BV. Zij hebben aangegeven met u te communiceren wanneer er meer informatie beschikbaar is met betrekking tot het evenement. Helaas kunnen wij inhoudelijk niets voor u betekenen.
Wij danken u voor uw begrip en geduld.

Met vriendelijke groeten,

Ticketpoint Dit bericht is automatisch gegenereerd, u kunt hier niet op reageren.
-------------------------------------------------
E-MAIL NR 3 VERZONDEN AAN TICKETPOINT.NL EN [email protected]
Inmiddels heb ik melding gemaakt bij de Consumentenbond, Kassa-Vara; Radar-Tros en Consuwijzer. Het Royal Beach Concert is eenzijdig geannuleerd. Daar kan en mag de consument niet financieel de dupe van worden. Deze klant is verder niet geinteresseerd in een andere datum of anderzins dan het terug betalen door Ticketpoint van het bedrag wat reeds betaald is. Het is de PLICHT van Ticketpoint, waar de kaarten zijn gekocht, om het bedrag wat reeds betaald is, terug te storten op de rekening van de klant.
Dit is in 2 vorige e-mails gevraagd, en er wordt niet inhoudelijk op gereageerd. Ten overvloede hier nogmaals mijn rek.nr: xxxxxx tnv xxxxxx.

Het is mijn RECHT als consument, dat bij niet geleverde produkten het betaalde bedrag dient te worden terug betaald. Ik geef u nogmaals de gelegenheid om binnen 10 werkdagen het betaalde bedrag op mijn rekening te storten, ingaande 6 juni 2011.
Het is niet mogelijk om een e-mail naar het Royal Beach Concert te sturen want deze worden niet doorgestuurd door de server. Waarschijnlijk is de mailbox vol. Een postadres zou zeer welkom zijn, maar zowel Ticketpoint alswel Royal Beach Concert homepages geven beide niet thuis op dit gebied.
Zoals u kunt lezen in de adviezen van Consuwijzer, sta ik als consument niet alleen in dit soort zaken. Bij geen gevolg stap ik naar de rechter om mijn gelijk en geld terug te krijgen.
Alle kosten van het eventuele geding, inclusief salaris gemachtigde en kostens rechtens, zullen voor uw rekening komen. Ik neem aan dat u dit niet zover laat komen. Vriendelijke groet

Ons advies
Het evenement waar u kaarten voor hebt is afgelast, wat zijn uw rechten?
U hebt recht op uw geld terug. Soms biedt de organisator van het evenement een alternatief. U kunt dan bijvoorbeeld op een andere datum het evenement alsnog bijwonen. U hoeft hier niet mee akkoord te gaan. U mag zelf kiezen of u akkoord gaat met het alternatief.
Bij wie kunt u uw geld terugvragen?
Dat hangt er vanaf met wie u de overeenkomst sluit. U koopt bijvoorbeeld bij:
- De organisator zelf;
- Een officieel verkooppunt van de organisator;
- Via een andere tussenpersoon of wederverkoper van de kaartjes.
Wij adviseren u degene bij wie u het kaartje gekocht hebt, aan te spreken.
Krijgt u al uw geld terug?
Maakt u geen gebruik van het alternatief? Dan krijgt u meestal uw geld terug.
Soms berekent de verkoper van de kaarten boekingskosten ook wel administratiekosten genoemd. U krijgt dan niet uw hele aankoopbedrag terug. Vraagt de verkoper u om boekingskosten of administratiekosten te betalen? Dan moet hij voordat u de kaarten koopt aangeven dat u deze kosten niet terugkrijgt als het evenement wordt afgelast.
Wat kunt u doen als u uw geld niet terug krijgt?
• Bespreek uw klacht eerst met de verkoper. Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u het volgende doen.
• Schrijf de verkoper een brief met daarin uw klacht. En vraag uw geld terug voor een bepaalde datum. Let op: de tijd die u de verkoper daarvoor geeft moet wel redelijk zijn. Schrijf ook welke vervolgstappen u neemt als de verkoper geen goede oplossing biedt. U kunt de brief aangetekend versturen. Dan hebt u een bewijs dat de brief is gestuurd.
• Kijk voor voorbeeldbrieven op www.consuwijzer.nl.
Komt u er niet uit? En hebt u een rechtsbijstandsverzekering? Dan kunt u die ook inschakelen.
Komt u er samen niet uit? Dan kunt u deze vervolgstappen nemen:
• Leg uw klacht voor aan De Geschillencommissie. Dat kan alleen als de verkoper is aangesloten bij een brancheorganisatie die toegang geeft tot De Geschillencommissie. Of als de verkoper rechtstreeks is ingeschreven bij De Geschillencommissie. Kijk voor meer informatie over De Geschillencommissie op: www.degeschillencommissie.nl
• Kunt of wilt u niet naar De Geschillencommissie? Bekijk dan of het zin heeft om naar de rechter te gaan. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan eerst in. Meer lezen over de toezichthouders en hun werkwijze?
Meer informatie vindt u op www.consuwijzer.nl. Op de homepage staat een link naar de pagina Over ons. Daar staat meer informatie over ConsuWijzer en de toezichthouders.

monicelle
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 feb 2011 18:43

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door monicelle »

Loezie, omdat je met je CC hebt betaald, kan je het geld wat je betaald hebt terug halen. Even naar de bank, en dan komt het in orde.

loezzie1979
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2011 08:51

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door loezzie1979 »

Geld terug via CC lijkt niet te lukken. Ik heb nl wel kaartjes ontvangen (dat het concert niet doorgaat is volgens hen niet van toepassing). Ik moet het regelen met de organisator.. En die is niet te bereiken.

Maar ik ga weer verder bellen en uitzoeken. Ga nu maar mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen... of in ieder geval bij hen informeren wat nu verder te doen.

Suzanne1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2011 22:50

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door Suzanne1981 »

Ik heb ook kaartjes gekocht, maar wat ik zo kan vinden op de site's van Royal Beach Concert en Ticketpoint, zou je helemaal geen geld terug kunnen krijgen. Ik zou samen met een vriendin speciaal gaan voor Bryan Adams en hij heeft al aangegeven niet te gaan op 27 augustus. Dus willen wij gewoon ons geld terug.

angel1990
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2011 16:10

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door angel1990 »

Vandaag weer een maili van Ticketpoint, dat een andere kaartverkoper over is gegaan op restitutie maar dat zij dat niet zullen doen omdat ze alleen bemiddelaar zijn. Als ze meer weten wordt het gemaild. Om je geld terug te krijgen moet je je wenden tot de organisatie. Maarja, daarvan weten we al dat we niks te horen krijgen...

angel1990
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2011 16:10

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door angel1990 »

Ik heb me net ook aangemeld bij www.rbcrestitutie.nl
Dat is een initiatief van iemand om alle kaartkopers te verenigen en zo te proberen geld terug te halen.

monicelle
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 feb 2011 18:43

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door monicelle »

Geachte xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Vorige week hebben wij u per mail op de hoogte gesteld van het niet doorgaan op 4 juni j.l. van het Royal Beach Concert 2011.
Aangezien Ticketpoint een goede service en een klantgerichte manier van werken hoog in het vaandel heeft staan willen wij u hierbij graag voorzien van de laatst bij ons bekende en voorhande informatie.

Tot op dit moment, en ondanks diverse verzoeken tot duidelijkheid verschaffen naar de consument, heeft de organisatie Royal Beach Concert B.V. ons nog niet op de hoogte gebracht van een eventue vervangende datum of programmering. Inmiddels hebben wij begrepen dat
een ander verkoopkanaal is over gegaan tot restitutie van door hen ontvangen en nog in hun bezit zijnde kaartgelden.

Daar Ticketpoint contractueel alleen een bemiddelende rol heeft gehad in de ticketverkoop voor Royal Beach Concert 2011 en onderstaande contractuele passage is overeengekomen met Royal Beach Concert BV verzoeken wij u, in het geval u aanspraak wil maken op restitutie van
ticketgelden zich te wenden tot de organisatie van het Royal Beach Concert op www.royalbeachconcert.nl.

Passage uit overeenkomst tussen Royal Beach Concert B.V. en Ticketpoint B.V.:

Partijen komen in aanvulling op bovenbedoelde "TICKETING MANTEL OVEREENKOMST 9228-9159" bij "Aanvullende bepalingen" onder 12. als volgt overeen:
1. Indien een evenement om welke reden dan ook wordt geannuleerd, afgelast of anderszins geen doorgang vindt, dient de evenementorganisator de reeds door Ticketpoint aan evenementorganisator afgedragen ticketgelden direct, zonder in achtneming van enig formaliteit, en integraal (dat wil zeggen via een zogenoemde bij de bank bekende "spoedoverboeking" per de dag dat bij een der partijen bekend is dat het betreffende evenement wordt geannuleerd, afgelast of anderszins geen doorgang vindt) aan de kaartkopers/consumenten te restitueren.
2. Evenementorganisator garandeert Ticketpoint door ondertekening van dit Addendum dat de volledige aan de consument te restitueren ticketgelden worden terugbetaald
3. Ticketpoint zal teneinde de restitutie van de ticketgelden door evenementorganisator aan de consument mogelijk te maken, aan de evenementorganisator ten behoeve daarvan op eerste verzoek de haar bekende gegevens, zoals naw-gegevens ter hand stellen. Evenementorganisator verklaart door ondertekening dezes dat zij de
betreffende gegevens slechts voor dat doel zal gebruiken en na gebruik niet aan een derde ter hand zal stellen.
4. Ticketpoint zal wekelijks de van de consumenten ontvangen netto ticketprijs (dit is de ticketprijs exclusief de aan Ticketpoint toekomende distributievergoeding) aan evenementorganisator afdragen.
5. Indien Ticketpoint op enig moment door een consument zal worden aangesproken, zal evenementorganisator Ticketpoint terzake volledig vrijwaren, mede voor wat betreft de door Ticketpoint te maken kosten, waaronder rechtsbijstandkosten.
6. De overige bepalingen blijven ongewijzigd van toepassing.


Mocht er meer nieuws zijn over een vervangende datum of programmering houden wij u vanzelfsprekend op de hoogte.

Vertrouwende u met bovenstaande voldoende geinformeerd te hebben,
verblijven wij,

met vriendelijke groet,

Ticketpoint BV,
Klantenservice

consumentenbond
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 nov 2010 12:04

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door consumentenbond »

Het klopt wat "vogels" en "angel1990" zeggen. Gedupeerden van het Royal Beach Concert kunnen zich melden op http://www.rbcrestitutie.nl.

De website is een particulier initiatief. Tot nu toe hebben zich 150 consumenten aangemeld. Er is in totaal een bedrag van 28.379,45 euro mee gemoeid. Om de belangen van de gedupeerden optimaal te kunnen vertegenwoordigen heeft de Consumentenbond de handen met rbcrestitutie.nl ineen geslagen.

"Bij het kopen van een kaartje voor een concert is de datum en de plaats belangrijk. Komt de organisator opeens met een andere datum dan moeten consumenten die daar niet blij mee zijn hun geld terug kunnen krijgen" aldus Bart Combée, directeur van de Consumentenbond.

Wil je het geld dat je betaald hebt voor het Royal Beach concert terug, meld je dan dus aan op http://www.rbcrestitutie.nl. Wij steunen deze actie!

Peter Bekel
Consumentenbond

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

VOOR MENSEN DIE ZELF EEN DOORLOPENDE ANNULERINGSVERZEKERING HEBBEN

DIT GELD OOK NL VOOR CONCERTKAARTJES

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

bloed017
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2008 14:15

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door bloed017 »

Zo kocht ik kaartjes voor het Royal Beach concert op 4 juni (a 90 euro). Er werd echter bekend dat het hele gebeuren niet door kon gaan op die datum. Ter vervanging werd 27 augustus aangeboden op het Malieveld in Den Haag. Kaartjes bleven geldig, maar geld terug geven was in principe geen optie.

Dat concert is nu ook afgelast omdat ze van tevoren niet gecheckt hadden of de artiesten wel konden. Ik heb inmiddels een mail gestuurd dat ik mn geld graag terug wil. Hierop kreeg ik terug dat er binnen een week duidelijkheid zou komen over een nieuwe datum en dergelijke. Dit is er niet gekomen.
Maak ik kans mijn geld terug te krijgen, en zoja: hoe?

Ik heb via consumentenbond een brief opgestuurd naar Royal Beach Concert B.V.
De heer B. Reiche
Sydneystraat 49
3047 BP ROTTERDAM
en gevraagd of ze me voor 08-08-2011 het geld over wilden maken en dat is helaas nog niet gebeurt. Wat nu?

Alvast bedankt!

Henriette Bloedjes

lennyh
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2011 22:38

Re: Royal Beach Concert

Ongelezen bericht door lennyh »

Laatste updat 01/09/2011:
Zoals iedereen al had gevreesd, het RBC, oftewel de heer Reiche, heeft zich failliet laten verklaren waardoor een rechtszaak die stond gepland voor vandaag geen doorgang zou vinden. Dit is echt niet te geloven, vraag mij af of dit juridisch gezien zo maar kan, al enkele maanden lang vraagt iedereen om restitutie van zijn kaartje en weigert hij te betalen en nu is hij opeens failliet. Dan vind ik het niet meer dan logisch dat een rechter hem zou meedelen om dan maar zijn privevermogen aan te spreken, aangezien hij al lang tot terugbetaling over had kunnen gaan. Waar is in godsnaam dan al dat geld gebleven?? Al moet ik procederen totdat ik 180 ben, maar het geld zal terugkomen. Die haagse bluf zal hier echt niet mee weg komen. Wordt vervolgd..... :evil: :twisted:

Gesloten