LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] de onservice van van der Meer in Sneek
de onservice van van der Meer in Sneek
Eind 2009 kochten wij een elementen bank. Eigenlijk zag ik meteen dat een van de elementen een iets andere kleur had en ook wat gladder aanvoelde.
Ik besloot niet te zeuren want ik was best blij met de bank en zoals ik zei; het was maar een klein verschil.
Helaas werd het verschil steeds duidelijker. En een aantal maanden geleden ben ik actie gaan ondernemen. Na heel wat vijven en zessen kwam er een mevrouw langs. Die vond wel een klein kleurverschil, maar het was allemaal niet zo ernstig. Dat de andere elementen duidelijk meer doorgezakt waren dat dit afwijkende element was een kwestie van perceptie. Zij formuleerde het anders, maar daar kwam het op neer. De poef mocht terug naar van der Meer. Na ruim een maand kwam ie vanmorgen terug en was geheel dezelfde. Toen ik daarover die mevrouw weer sprak, vond zij dat ze expertise had ingehuurd en er zelf bij had gestaan toen men het element behandelde.
Als ik verder nog wat aan te merken had, moest ik maar met een schuurspons de bank gaan opschuren. Toen ik zei dat ik dit idioot vond, vond zij mijn reactie vreemd. Ik heb gezegd dat ik dit verhaal op internet ga zetten, dat vond zij best.
Bij een eerste poging heb ik een foto willen plaatsen, maar vanwege te groot bestand is dit niet gelukt. Voor eventuele belangstellenden wil ik hem wel mailen.
Vooral op de foto)'s) is het verschil duidelijker en niet helemaal reeel.
Ik besloot niet te zeuren want ik was best blij met de bank en zoals ik zei; het was maar een klein verschil.
Helaas werd het verschil steeds duidelijker. En een aantal maanden geleden ben ik actie gaan ondernemen. Na heel wat vijven en zessen kwam er een mevrouw langs. Die vond wel een klein kleurverschil, maar het was allemaal niet zo ernstig. Dat de andere elementen duidelijk meer doorgezakt waren dat dit afwijkende element was een kwestie van perceptie. Zij formuleerde het anders, maar daar kwam het op neer. De poef mocht terug naar van der Meer. Na ruim een maand kwam ie vanmorgen terug en was geheel dezelfde. Toen ik daarover die mevrouw weer sprak, vond zij dat ze expertise had ingehuurd en er zelf bij had gestaan toen men het element behandelde.
Als ik verder nog wat aan te merken had, moest ik maar met een schuurspons de bank gaan opschuren. Toen ik zei dat ik dit idioot vond, vond zij mijn reactie vreemd. Ik heb gezegd dat ik dit verhaal op internet ga zetten, dat vond zij best.
Bij een eerste poging heb ik een foto willen plaatsen, maar vanwege te groot bestand is dit niet gelukt. Voor eventuele belangstellenden wil ik hem wel mailen.
Vooral op de foto)'s) is het verschil duidelijker en niet helemaal reeel.
Re: de onservice van van der Meer in Sneek
je kan foto's ook bv op photobucket zetten of andere online fotoboek websites
vaak gratis en dan kan je een link plaatsen of een plaatje (als plaatjes hier worden geacepteerd teminste dat weet ik namelijk niet zo uit mn hoofd)
vaak gratis en dan kan je een link plaatsen of een plaatje (als plaatjes hier worden geacepteerd teminste dat weet ik namelijk niet zo uit mn hoofd)
Re: de onservice van van der Meer in Sneek
ik denk dat het niet gaat lukken, nou ja, voor belangstellenden, geef maar een gil, dan laat ik het wel zien. Ook op de foto is het verschil heel goed te zien. Ik heb trouwens het voorstel gedaan de poef weer terug te nemen, tegen aankoopprijs.
Verder informeer ik ook bij de CBW. Maar meer tegemoetkomend aan mijn gevoel voor revanche is het plaatsen van commentaren op de diverse media. Ik heb al tig telefoontjes en mails moeten sturen om uberhaupt iemand hier te krijgen.
Verder informeer ik ook bij de CBW. Maar meer tegemoetkomend aan mijn gevoel voor revanche is het plaatsen van commentaren op de diverse media. Ik heb al tig telefoontjes en mails moeten sturen om uberhaupt iemand hier te krijgen.
Re: de onservice van van der Meer in Sneek
Jammer dat je de foto hier niet openbaar kan plaatsen, dat zou goed zijn dat iedereen het kan zien.
Re: de onservice van van der Meer in Sneek
Een foto zou wel handig zijn anders is het lastig oordelen.
Re: de onservice van van der Meer in Sneek
Zonder foto heeft je verhaal weinig toegevoegde waarde. Foto's kun je kleiner maken. Dan kun je ze wel plaatsen.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: de onservice van van der Meer in Sneek
Dit vind ik onzin.Ik heb trouwens het voorstel gedaan de poef weer terug te nemen, tegen aankoopprijs.
Je hebt een bank gekocht in 2009 en direct al kleurverschil gezien. Vervolgens wacht je 2 jaar en wil dan een deel van de set terugleveren met volledige vergoeding.
Wat mij betreft heb je door 2 jaar te wachten je rechten wel verspeeld
Re: de onservice van van der Meer in Sneek
nee hoor, ik mag drie jaar klagen, staat in de koopovereenkomst.
Ik heb die bank in december 2009 gekocht en ben in februari 2011 gaan klagen. vervolgens duurde het tot vorige maand voor er wat gebeurde. En toen namen ze hem mee en deden er niets aan. Een advies om hem met een schuurspons te bewerken vind ik absurd.
In feite heb ik iets langer dan een jaar gewacht met klagen en dat kwam, omdat in het begin het kleurverschil niet zo duidelijk was, dat ik erover wilde gaan zeuren en toen het na verloop van tijd erger werd, en ruim binnen de garantieperiode, word ik een beetje opgelicht door te zeggen dat ze er wat aan gedaan hebben. Ik heb de foto's van voor en na en die laten precies dezelfde bank zien. Ik vind dat ik voor alle moeite en leugenachtigheid bvan dit bedrijf, wel een tegemoetkomning mag verwachten. Bovendien wordt het kleurverschil zo akelig, dat de elementen niet meer bij elkaar kunnen staan.
En hoe je er ook over mag denken want dat staat vrij, is het niet gek dat een element voor reparatie wordt meegenomen en dat ik hem dan exact hetzelfde terug krijg? Met het schuurspons advies?
Ik heb die bank in december 2009 gekocht en ben in februari 2011 gaan klagen. vervolgens duurde het tot vorige maand voor er wat gebeurde. En toen namen ze hem mee en deden er niets aan. Een advies om hem met een schuurspons te bewerken vind ik absurd.
In feite heb ik iets langer dan een jaar gewacht met klagen en dat kwam, omdat in het begin het kleurverschil niet zo duidelijk was, dat ik erover wilde gaan zeuren en toen het na verloop van tijd erger werd, en ruim binnen de garantieperiode, word ik een beetje opgelicht door te zeggen dat ze er wat aan gedaan hebben. Ik heb de foto's van voor en na en die laten precies dezelfde bank zien. Ik vind dat ik voor alle moeite en leugenachtigheid bvan dit bedrijf, wel een tegemoetkomning mag verwachten. Bovendien wordt het kleurverschil zo akelig, dat de elementen niet meer bij elkaar kunnen staan.
En hoe je er ook over mag denken want dat staat vrij, is het niet gek dat een element voor reparatie wordt meegenomen en dat ik hem dan exact hetzelfde terug krijg? Met het schuurspons advies?
Re: de onservice van van der Meer in Sneek
Kleurverschil is subjectief. Heb je een geschuurd leren bank, ook wel bekend als pilotenleer ? Dan is het advies van een schuurspons niet zo gek. Hier ruw je hem mee op waardoor de kleur ook veranderd. Kleurverschil ghad U direct na koop aan moeten geven. De zon kan ook veel doen verkleuren.
Nogmaals; Zonder foto's is het lastig oordelen.
Nogmaals; Zonder foto's is het lastig oordelen.
Laatst gewijzigd door sjoegel op 04 jun 2011 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: de onservice van van der Meer in Sneek
U mag klagen zolang U wilt, maar waarschijnlijk bedoeld U te zeggen dat U drie jaar garantie heeft.nee hoor, ik mag drie jaar klagen, staat in de koopovereenkomst.
Bij een klacht hoort ook een redelijke termijn, waarbinnen de klacht kenbaar gemaakt moet worden aan de verkopende partij. Langer dan 1 jaar wachten om te klagen over een kleurverschil wat bij aanvang al aanwezig was is niet redelijk.
Re: de onservice van van der Meer in Sneek
Het is pilotenleer, dat klopt, maar de poef, waarom het gaat is kennelijk een ander soort leer. Toen de bank nieuw was, viel het verschil amper op, maar het is nu heel duidelijk. Ik heb de foto verkleind, maar het wil nog steeds niet.
Ik heb drie jaar garantie. En nogmaals; in het begin was het kleurverschil zo klein dat ik het amper waarnam en vond het ook niet de moeite van een klacht waard. Ik ben nl geen klager.
Misschien had ik het toen wel moeten doen, maar dat is achteraf.
Dat de "pilotenleer" elementen ook veel lager geworden zijn dan het andere element, benadrukt ook het verschil.
Ik dacht eerst dat het kwam omdat er niet veel op die poef gezeten wordt, maar nu ik kijk wat er gebeurt als er visite is, dan die ik dat dit juist het meest gebruikte element is. Het hoekelement van de bank, is net zo doorgezakt ans de twee anderen en daar wordt bijna nooit op gezeten. Hij staat overigens niet in de zon.
Wat ik wel kan doen is een foto opsturen aan iedereen die bij de pb een email adres achterlaat. Wat ik dan wel wil is dat die mensen dan ook hun oordeel uitspreken over wat ze zien.
Van der Meer mag mijn bank element ook zelf wel met een schuurspons bewerken. Dan gebeurt het meteen vakkundig en wordt de exersitie ook niet neergelegd bij een oudere vrouw. Het lijkt met nogal wat een element van een vierkante meter bewerken met een schuurspons. Ik heb al moeite met de bodem van een pan.
Ik vind mijn bank een vreselijk lekkere bank, ik vind het mooi en stoer. Maar dat kleurverschil en het doorzitten van drie elementen vind ik heel storend en ik word giftig van de manier van doen van een groot bedrijf.
Ik heb drie jaar garantie. En nogmaals; in het begin was het kleurverschil zo klein dat ik het amper waarnam en vond het ook niet de moeite van een klacht waard. Ik ben nl geen klager.
Misschien had ik het toen wel moeten doen, maar dat is achteraf.
Dat de "pilotenleer" elementen ook veel lager geworden zijn dan het andere element, benadrukt ook het verschil.
Ik dacht eerst dat het kwam omdat er niet veel op die poef gezeten wordt, maar nu ik kijk wat er gebeurt als er visite is, dan die ik dat dit juist het meest gebruikte element is. Het hoekelement van de bank, is net zo doorgezakt ans de twee anderen en daar wordt bijna nooit op gezeten. Hij staat overigens niet in de zon.
Wat ik wel kan doen is een foto opsturen aan iedereen die bij de pb een email adres achterlaat. Wat ik dan wel wil is dat die mensen dan ook hun oordeel uitspreken over wat ze zien.
Van der Meer mag mijn bank element ook zelf wel met een schuurspons bewerken. Dan gebeurt het meteen vakkundig en wordt de exersitie ook niet neergelegd bij een oudere vrouw. Het lijkt met nogal wat een element van een vierkante meter bewerken met een schuurspons. Ik heb al moeite met de bodem van een pan.
Ik vind mijn bank een vreselijk lekkere bank, ik vind het mooi en stoer. Maar dat kleurverschil en het doorzitten van drie elementen vind ik heel storend en ik word giftig van de manier van doen van een groot bedrijf.
Re: de onservice van van der Meer in Sneek
Het zogenaamde 'Piloten' leer zit toch altijd een soort van fleug in? Dat er op het begin een klein kleurverschil was zou goed kunnen omdat de fleug anders was.. Nu 2 jaar later waarna de bank ingezeten is, in de zon heeft gestaan en de bank vies is geworden kom je klagen? De reactie van Van der Meer met de schuurspons is niet zo gek, maar waarom moeten hun dat voor je doen? Moeten ze ook bij klanten langs die een rood leren bank hebben om dit na 2 jaar weer opnieuw te verven?
Re: de onservice van van der Meer in Sneek
hij staat NIET in de zon, hij is GEEN twee jaar oud, ik zeg dat er sprake is van twee verschillende soorten leer. In het begin viel dat verschil niet zo op, maar nu is het duidelijk. Verklaar ook het hoogte verschil eens?
Ik heb veertig jaar leren banken gehad, duur en goedkoop, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik heb veertig jaar leren banken gehad, duur en goedkoop, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.