LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EDR (Economic Data Research bv)

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door Captain-America »

Ik heb niet de tijd gehad om deze gehele topic door te lezen, edoch kan jullie melden dat de werkzaamheden omschreven door EDR niet legaal zijn. Een aantal van hun zaken vallen de specifieke wet: Regelgeving Particuliere Beveiligingsorganisaties & Recherchebureaus. Dit houd concreet in dat men in het bezit dient te zijn van een door het ministerie van justitie te verstrekken toelating, vergunning, welke begint met POB (Particuliere Overige Beveiligingsorganisatie). Indien dit niet zo is dan zou ik graag nadere informatie hieromtrent, per e-mail zie het envelopje, willen ontvangen. Deze info kan ik dan rechtstreeks doorzenden.

Laat je niet gek maken e.d. dit kan en mag, zie hierboven, niet!

Take care.

Mazzeltov;

Ralph

leusi049
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2003 15:35

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door leusi049 »

goedenmiddag, forum

Met interesse las ik dat iemand een brief van EDR heeft gehad.
IK heb alweer maanden geleden ook zo'n brief gehad.
Wat er in stnd t.a.v. mijn persoonlijke gegevens heb ik vastgesteld dat ze met mijn buren hebben gesproken. Waarom : omdat die alleen weten wat mijn geheime telefoonummer is ,a;lsmede mijn nieuwe adres waar ik sinds eind 2002 woon.Gewoon een normaal woonhuis,geen kamerbewoning etc, inwoning of zo
Omdat ik moest betalen voor evt. correctie heb ik niet gereageerd naar EDR. Ik heb niks met dezia. Ik 30 jaar bank-verzekeirngswerk krijg de indruk dat:
Hier een nieuwe initiatief is gestart t.b.v. wie /of wt dan ook) om een databank te maken met gegevens van particulieren. welke selektiecriteria worden gehanteerd of andere resources is mij onbekend. Vaak worden dit soort bV 's opgestart voor langdurig bewaren van info waarbij de belanghebbende buiten beeld blijft (maar wel via via inzage heeft in de verzamelde gegevens .Handel ,Handel<handel
Groetjes , Jan

Bill

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door Bill »

Ik heb dezelfde brief ontvangen. Volgens mij proberen ze d.m.v. indentiteitsbewijs achter juiste gegevens van mij te komen.
Gewoon niet reageren .
Ze schreven mij aan met volledig verkeerde gegevens, voorleters en voornaam enz. en hebben mijn geboorte datum niet

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door Dubio »

Het is best wel slim wat die jongens gedaan hebben die naar het buitenland zijn gegaan. Want wat weet Dexia van ons. Onze naam en adres zoals wij die opgegeven hebben, ze hebben dus nooit gecheckt. En een rekeningnummer. Verder niks. Als je normaal zoveel geld wilt lenen lijkt mij dat er een betere identificatie plaatsvindt.
Als je gewoon niks meer van je laat horen, verhuist en een andere rekening neemt vinden ze je nooit.
Alleen die BKR blijft staan. Maar dat weten ze in het buitenland niet. Nogmaals best wel slim van die jongens, en moeder:
Ze komen vast wel regelmatig op bezoek.

Gast

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door Gast »

Zijn ze vergeten dat je niet meer als gast kunt schrijven aan te zetten.

Gast

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door Gast »

Luc kun jij de Tros niet even bellen.

Middelvinger
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 sep 2003 21:32

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door Middelvinger »

Is voor elkaar , anders wordt het weer zo'n zooitje.
Laatst gewijzigd door Middelvinger op 29 apr 2004 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

lhardeman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door lhardeman »

Met succes een verzoekschrift ingediend bij EDR, zij zijn overgegaan tot verwijdering en vernietiging van onze gegevens. Ook Dexia informeren zij dat ze tot verwijdering zijn overgegaan. dus Dexia mag deze gegevens niet meer gebruiken.

Dit om de topic die ik begonnen ben over EDR af te sluiten.

Groet, Anne.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Anne,

Gelukkig voor jou is dit nu afgesloten.

Voor de overigen,

Helaas gaat EDR nog steeds door met het intimideren van mensen met hun dreigbrieven.
Als je niet meewerkt “Is EDR genoodzaakt om informatie te verzamelen of handelingen te verrichten.......EDR zou daardoor buren en/of naamgenoten kunnen benaderen.”

Ja hoor, ook EDR hoort thuis in het rijtje TUIG waaronder ook opdrachtgever dexia thuishoort.
Hoe zet ik mensen zo ver onder druk dat ze daar geestelijk aan kapot dreigen te gaan en alsnog in wanhoop proberen aan geld te komen om toch maar te betalen.

Frits heeft al een mooie brief gemaakt voor RAETS incasso bureau.
Wie maakt er een voor EDR?
Het e-mail adres is: [email protected]
Het wordt tijd dat we ook dit soort gaan vertellen dat ze moeten ophouden met hun mensonterende praktijken.

De CGA is in oktober(tijdens ons gesprek) al op de hoogte gebracht van de wijze waarop dexia via EDR de gedupeerden nog verder onder druk zet.

Groeten,
Piet

theo1948
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2004 14:26

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door theo1948 »

EDR overtreedt willens en wetens de WBP

In hun brief (zie elders hierboven) staat een vordering vsn €0 dit klopt natuurlijk nooit.
Zij informeren telefonisch en/of schriftelijk doch er wordt nergens vermeldt wie hun opdrachtgever is.
Zij geven de gegevens door zonder dat zij hier toestemming voor hebben dit vinden zij echter normaal.
Ook legiolease (dexiabank) vindt dit normaal, zij geven geen gehoor aan het verzoek welke gegevens zij van EDR gekregen hebben.
Al met al een stelletje wetsovertreders, het wordt tijd dat hier een halt aan toegeroepen wordt.
Tevens zet EDR een logo neer van Consumenten Contact met het doel vertrouwen en macht uit te stralen naar de klant.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo L. Hardeman,

Wil je de naam van deze topic wijzigen in EDR Terreur!!

Dit geeft een beter beeld van de maffia bende van dexia die dit bedrijf heeft ingeschakeld en de gretigheid die EDR heeft om zijn gang te gaan.

Ik heb ook een brief gekregen van dat zooitje ongeregeld van EDR.
Ik heb de navolgende brief teruggeschreven:
EDR
Afdeling consumentencontact
Postbus 97
2260 AB Leidschendam

Donderdag 19 februari 2004

Uw kenmerk: 453990

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb recentelijk van u een brief gekregen waarin u schrijft opdracht te hebben gekregen om mijn financiële situatie in kaart te brengen.
Als ik niet binnen 5 dagen reageer bent u genoodzaakt deze informatie te kunnen verzamelen bij o.a. mijn buren of familie.
Waar haalt u de onbeschoftheid vandaan om mij daarmee te dreigen!
Ik verbiedt u informatie over mijn financiële situatie te verzamelen bij wie dan ook, vast te leggen en ter beschikking te stellen aan derden.
Ik heb geen schuld bij dexia bank Nederland, dexia heeft een schuld bij mij!
Mijn partner heeft de aandelenlease (huurkoop) contracten vernietigd en dit bekend gesteld bij dexia.
Ik ben niet gediend van dit soort gore praktijken en intimidatie. U probeert met dit soort onbeschofte en verboden dreigementen eerlijke mensen angst aan te jagen.
U verlaagt zich tot het zelfde lage en misselijkmakende niveau als dexia
Indien ik van u geen bevestiging krijg van intrekking van uw “onderzoek” zal ik een klacht indienen bij het CBP en uw omstreden handelswijze ter discussie stellen bij de diverse consumenten verenigingen, stichtingen en programma’s.
Indien u het lef heeft mij ondanks deze brief toch te registreren met gegevens die u niet van mij heeft gekregen maar van anderen en daardoor met verkeerde gegevens mijn naam kan worden beschadigd, zal ik niet nalaten u aansprakelijk te stellen voor deze handelingen.
Ik voel mij diep beledigd door deze intimidatie en onbeschofte behandelingsmethode.

Met niet zo vriendelijke groeten,

P.Koremans
Bergeend 15
3435 VK Nieuwegein

PS Ik heb deze brief ook als e-mail verstuurd op maandag 16 februari j.l. maar helaas nog geen antwoord mogen ontvangen.
Het antwoord is stoicijns van EDR: Als ik wijziging wil of als de gegevens onterecht zijn kan ik dit kenbaar maken door het invullen van formulier blablabla enz. of te wel we doen het lekker toch en wat wil jij er tegen doen, onbenul!!

Wat ik er tegen wil doen? Wat dacht je van het CBP( College Bescherming Persoonsgegevens) en een klacht indienen.

SINDS WANNEER REGEERT DE MAFFIA IN NEDERLAND!!!!

Mijn gegevens liggen op straat danzij dexia, ik wordt ongevraagd geregistreert bij EDR met gegevens doe niet juist zijn!!

Hoe gek met het nog worden in deze bananenrepubliek voordat er ingegrepen wordt !!!

minister Zalm zei: wij hebben een commissie van wijze mannen aangesteld die het aandelenlease probleem moeten gaan bekijken.

Ik zeg: het wordt tijd dat WIJ een commissie van wijze mannen gaan vormen die in Nederland orde op zaken gaat stellen!!

Grrrroeten,
Piet

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door aert0001 »

Zolang mensen maar niet te hard rijden of fout parkeren,
Want dat is pas crimineel,

Normen en waarden! Weet U wel!

Wat hier gebeurt is meer dan een nachtmerrie.


Ton

lhardeman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door lhardeman »

Ha Piet,

Ik voel me een beetje aangesproken, waarom zou ik de topic veranderen? Als je gewoon het formulier invuld, en niet als een dolle dries te keer gaat, heb je kans dat de hele boel terug gedraaid wordt.Ik spreek uit ervaring, en hou je rustig, ook al is het moeilijk.

Groet, Anne

gast_58

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door gast_58 »

Ook wij hebben een brief van EDR gekregen (nov 2003). In die brief staat dat wanneer bepaalde info niet klopt, je dit kunt laten wijzigen tegen betaling van (ik meen) Euro 6,50.
De kadastrale gegevens in hun rapport klopten niet. Heb gebeld en gezegd dat ik niet van plan was wat dan ook te betalen om hun werk te doen, maar dat er toch e.e.a. niet klopt.
Het antwoord was: dat is dan uw probleem!
Ik til er verder niet zwaar aan. Is dat naief? Kunnen zij problemen veroorzaken in de toekomst?
Ilse

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door Pieter »

Feit blijft boven water staan dat dexia persoongegevens verstrekt aan bedrijven die het niet zo nauw nemen met de wet op persoonsregistratie.

Wie heeft dexia of EDR schriftelijk toestemming gegeven om zijn of haar persoonsgegevens publiekelijk te maken?

Mvg Pieter

gast_58

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door gast_58 »

Zo had ik het niet eens bekeken. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk!
Ilse

lhardeman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door lhardeman »

Pieter,
Hier moet ik even op reageren, Dexia geeft EDR opdracht, credit scoring mag als Dexia iets te vorderen heeft. EDR is een gerenomeerd bedrijf en als je op een nette manier correctie vraagt voldoen ze daar ook aan. Ze mogen er alleen geen € 6.50 voor vragen, wettelijk is dat bedrag € 4,50 wij kregen het correctiegeld trouwens terug gestort nadat met succes de verwerking van de gegevens vernietigd waren. Nogmaals ik praat het niet goed, het zal je maar gebeuren als je zo'n brief in de bus vindt, doe er iets aan.

Ik spreek wel vanuit een Eegalease situatie, Dexia had dus niets te vorderen op ons, er bestaat geen contract meer tot dat het tegendeel bewezen wordt.

Groet, Anne

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door Pieter »

Zie de eertse pagina.

Wordt uitvoerig ingegaan op wat wel en niet mag.

Mvg Pieter

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Anne,

Toen ik de betreffende brief kreeg van EDR wilde ik een nieuwe topic openen met de naam EDR Terreur.
Maar toen kwam deze weer boven en ik dacht, geef deze topic een extra dimensie met een aangepaste naam.
Natuurlijk hoef je dit niet te doen, het is per slot van rekening jouw topic en je hebt al veel gedaan op dit gebied met EDR en ook veel mensen geholpen.
Doorzetters zoals jij zijn nodig om anderen te informeren en te motiveren.
Anne bedankt.

Groeten,
Piet

leja
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:03

Re: EDR (Economic Data Research bv)

Ongelezen bericht door leja »

Bij de ontvangst van EDR.2e brief rapportage onderzoek heb ik eerst de topic EDR opgezocht en vond o.a.
http://www.edrgroup.nl
Klik aan in de keuzemogelijkheden: software
Nu verschijnt :www.neteconomy.com
Klik dit aan, en zie wie we tegenkomen : DEXIABANK
Hieruit blijkt de handelswijze van EDR / Dexiabank.
Voor diegene die er ook mee te maken krijgen volgt hier een aangepaste brief als voorbeeld die men kan ontvangen en waarmee wij onderdruk worden gezet.
Hoe zal de rechter dit beoordelen bij het proces van de vernietiging der kontrakten wiens uitspraak toch eerst afgewacht en gerespekteerd zal moeten worden.
Dit is een voorbeeld brief met gefingeerde namen, nummers en bedragen ter bescherming van de persoonsgegevens en de privacy.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
EDR
Economic Data Research bv




Richard Gerardus Boedak
Luure 291
2419 MA Den Haag
Postbus 10, 3240 AB leidschendam
T (070) 6025452
F (070) 3125254
Leidschendam, 1 april 2004

Ons kenmerk: ABC/123456
Doorkiesnummer : (070) - 6025452

Geachte heer/mevrouw,


Wij hebben, in opdracht van onze klant, uw financiële positie in kaart gebracht en rapportage uitge-bracht. Over dit onderzoek bent u reeds eerder door EDR op de hoogte gesteld. De rapportage door EDR uitgebracht omdat onze opdrachtgever u herhaaldelijk verzocht had om aan uw betalingsverplichting te voldoen, echter zonder resultaat.

Hierbij ontvangt u een formulier van de over u vastgelegde gegevens. U heeft de mogelijkheid om deze, gegevens aan te vullen of te corrigeren als deze feitelijk onjuist zijn. EDR draagt zorg voor een zo spoedig mogelijke correcte behandeling van uw verzoek, na ontvangst van het formulier, vergezeld van kopie van uw identiteitsbewijs én na ontvangst door EDR van de, mbt deze procedure verschuldigde vergoeding van EURO 4,50 op rekening 266047687, t.n.v. Economic Data Research te Den Haag. Als omschrijving dient u te vermelden: "Ingevolge mijn verzoek tot aanpassing van order 123456
EDR wordt ingeschakeld om informatie te verzamelen van particulieren met betalingsachterstanden. Als een betalingsregeling moeilijk te treffen is, wordt ons verzocht iemands financiële positie in kaart te brengen.

EDR is een organisatie, die met haar werkzaamheden de Wet bescherming
Persoonsgegevens en uw privacy in acht neemt. Deze brief dient tevens om u te informeren dat uw gegevens door ons verwerkt worden.
EDR verzamelt/verwerkt gegevens ten behoeve van het opstellen van door opdrachtgevers van EDR aangevraagde verhaalsrapportages en voor het kunnen opstellen van (mogelijke) toekomstige verhaalsrapportages. Deze gegevens worden tot vijf jaren na het uitbrengen van de meest recente verhaalsrapportage bewaard. Ook wordt het feit dat een rapportage is opgemaakt, gebruikt in het kader van de advisering door EDR bij betalingsanalyse, in het geval de rapportage/advisering, betaalkredieten betreffen alsmede het uitvoeren van een check die deel uitmaakt van de overeenkomst / acceptatie tussen aanbieder en degene die bij aanbieder een dienst wil afnemen, én dit bij de afnemer bekend is.

In het vertrouwen u voldoende te hebben geïnformeerd verblijven wij,

Hoogachtend,

EDR Economic Data Research bv,
Afdeling consumentencontact.


(Deze brief is centraal, in een geautomatiseerd proces vervaardigd en is daarom niet ondertekend)
Bijlage: Wijzigingsformulier inzake order 123456

ABN-AMRO bank 266047687
BTW nummer NL 0585405430108
Handelsregister Den Haag 654321


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Wijzigingsformulier order 123456

Personalia
Naam :Richard Gerardus Boedak ______________________________________
Geslacht : Man __________________________________________________
Geboortedatum: 13 maart 1943_____________________________________
Geboorteplaats : Den Haag ________________________________________
Burgerlijke staat : Gehuwd__________________________________________
Naam partner Jolanda Alida Wonderam______________________________
Geboortedatum : 26 Mei 1950 ______________________________________
Geboorteplaats : Leidschedam__ ____________________________________
Verblijfplaatsgegevens
Huidig adres : Luure 291__________________________________________
Postcode/woonplaats: 2491 MA Den Haag_____________________________
Telefoonnummer : 070-234561 (op naam) _____________________________
Soort pand : Koopwoning_ _______________________________________
Eigenaar/beheerder pand : De heer Boedak en mevrouw Wonderam________
Vestigingsplaats eigenaar : Den Haag_____________________________
Algemeen : Betrokkene is woonachtig aan het in hoofde genoemde adres.____

Bron van inkomsten
Instantie Sociale Verzekering Bank
Vestigingsplaats Den Haag
Soort uitkering A.O.W.
Sedert enige Maanden
Financiële relaties
Bijzonderheden Ten tijde van het onderzoek is er geen bank/giro nummer bekend geworden.

Diverse waarnemingen

Faillisement/WSNP/surs: Tijdens dit onderzoek werd geen registratie van een faillisement of-surseance van betaling binnen de EDR databanken getraceerd. -
Betalingdiscipline: Er werden geen negatieve betalingservaringen vernomen. Betrokkene is niet gesignaleerd in de EDR databanken.

kadastrale gegevens
kadaster te : Den haag
Kadastrale gemeente: Den Haag
Sectie nummer: 4010 B9
Omschrijving: Drive in woning
Koopsom : 321400
Koopakte: 20 juni 1999
Eigenaar: De heer Boedak en mevrouw Wonderarm
Bijzonderheden: Bovenstaande gegevens hebben betrekking op het perceel gelegen aan Luure 291 te Den Haag
Gebruikte bronnen:
Openbare registers
Leveranciers van contactinformatie ( buren e.d.)
Overige openbare bronnen

Einde gegevens...

N.B. :
U kunt bovenstaande gegevens doorhalen, indien deze feitelijk onjuist zouden zijn.
Achter de door u doorgehaalde gegevens, dient u de feitelijk juiste gegevens te vermelden. Bij terugzending dient u een kopie van een geldig identiteitsbewijs bij te sluiten.
De verschuldigde vergoeding van EURO 6,81 overmaken ten name van Economic Data Research.

Op alle door Economic Data Reseacch bv verstrekte rapportages zijn van toepassing de algemene voorwaarden, zoals gedeponeecd bij de arrondissementsrechtbank te Den Haag

Gesloten