Ik heb nu drie keer het Wft-Basis examen gedaan en naar mijn idee is de slagingskans bijzonder klein !!
Er zijn vragen bij die totaal niet in de lesstof zijn meegenomen en ik heb sterk het vermoeden dat je een aantal keren moet zakken eer je je diploma mag behalen.
Ik ben zeer benieuwd naar de mening en ervaring van andere en wellicht zijn mijn vermoedens niet juist.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Examen Wft-Basis
-
Re: Examen Wft-Basis
hoi, wft basis examen is op zich niet moeilijk maar wel veel. mag ik vragen welk boek en welke versie jij gebruikt en bij welk examenburo jij examen hebt gedaan ? dat maakt nl nog al wat uit allemaal
hoor het graag
vr groet
bert
pe-opleidingen.nl
hoor het graag
vr groet
bert
pe-opleidingen.nl
Het wft examen is een standaard landelijk examen, waarbij van tevoren redelijk duidelijk wordt aangegeven wat de kandidaat hoort te weten. Het is vervolgens aan de onderwijsinstellingen vrij om te bepalen welke boeken en materialen ze gebruiken om die staf bij te brengen. Als je drie keer dit examen hebt afgenomen en je steeds op vragen stuit die niet in jou leerstof zijn behandeld, dan zou ik toch eerder kritisch naar de onderwijsinstelling kijken dan naar het examen.
Blijkbaar heeft bert nog niet helemaal door dat hij zowel met zijn website als met zijn naam reclame maakt. En dat mag dus niet.
-
De gekozen studie was: Studieplan
-
hoi marijke
is heel jammer te lezen dat je de de opleiding bij een van de thuiswinkel concepten hebt aangeschaft. goedkoop maar....
wat er bij nha, nti, loi en ook studieplan gebeurd is dat er een auteur wordt ingeschakeld die vaak maar heel weinig betaald krijgt om de studie te schrijven. vervolgens wordt de studie in de markt gezet en af en toe ook weer tegen minimale middelen geupdate. Vaak zijn deze modules op dat moment niet volledig aangepast aan de nieuwe leerdoelen. Helaas worden de examens wel aan deze nieuwe eisen aangepast !
over de leerdoelen zijn nog al eens interpretatieverschillen overigens. ook kloppen de examenvragen niet altijd. er zijn minimaal 12 verschillende exameninstituten die zich met deze examens bezig houden. wft nivo staat bekend om haar eenvoudige vragen, ebfs omdat zij de goedkoopste is, sefd en nibe svv om mensen er in te laten lopen met allerlei taalgrapjes....
kortom essentieel is het om de juiste keuze te maken voor het examenburo, de juiste studiemappen te hebben van de juiste versie
onlangs is overigens de gehele stof weer aangepast !
het beste kun je overigens ergens de meest recente klappers van nibe svv vandaan halen waar voor in de map een aantal verwervingscases zitten met daarbij vervolgens ook de antwoorden
eventueel ook naar consisacademie om daar een database toegang te kopen om examenvragen te oefenen en dan bij wft nivo examen te doen. (consis en wft nivo werken zeer nauw samen en de examens van wft nivo zijn gecontroleerd op maakbaarheid aan de hand van de boeken van consis.
zorg wel dat je de examens doet op basis van de oude toetstermen , deze zijn nl per 01-07 gewijzigd
hoop je hiermee geholpen te hebben en voor vragen weet jij mij wel te vinden
vr groet
bert
is heel jammer te lezen dat je de de opleiding bij een van de thuiswinkel concepten hebt aangeschaft. goedkoop maar....
wat er bij nha, nti, loi en ook studieplan gebeurd is dat er een auteur wordt ingeschakeld die vaak maar heel weinig betaald krijgt om de studie te schrijven. vervolgens wordt de studie in de markt gezet en af en toe ook weer tegen minimale middelen geupdate. Vaak zijn deze modules op dat moment niet volledig aangepast aan de nieuwe leerdoelen. Helaas worden de examens wel aan deze nieuwe eisen aangepast !
over de leerdoelen zijn nog al eens interpretatieverschillen overigens. ook kloppen de examenvragen niet altijd. er zijn minimaal 12 verschillende exameninstituten die zich met deze examens bezig houden. wft nivo staat bekend om haar eenvoudige vragen, ebfs omdat zij de goedkoopste is, sefd en nibe svv om mensen er in te laten lopen met allerlei taalgrapjes....
kortom essentieel is het om de juiste keuze te maken voor het examenburo, de juiste studiemappen te hebben van de juiste versie
onlangs is overigens de gehele stof weer aangepast !
het beste kun je overigens ergens de meest recente klappers van nibe svv vandaan halen waar voor in de map een aantal verwervingscases zitten met daarbij vervolgens ook de antwoorden
eventueel ook naar consisacademie om daar een database toegang te kopen om examenvragen te oefenen en dan bij wft nivo examen te doen. (consis en wft nivo werken zeer nauw samen en de examens van wft nivo zijn gecontroleerd op maakbaarheid aan de hand van de boeken van consis.
zorg wel dat je de examens doet op basis van de oude toetstermen , deze zijn nl per 01-07 gewijzigd
hoop je hiermee geholpen te hebben en voor vragen weet jij mij wel te vinden
vr groet
bert
-
Tja.... nu wetende ga ik de volgende keer toch eens bij een andere kijken, BEDANKT!