Pagina 1 van 1
Acer AfterSales ONVOLDOENDE
Geplaatst: 07 jun 2011 11:02
door Krijn65
September 2010: Acer Aspire 8943 1300 Euro gekocht bij Acer Partnershop (AP) tegen inlevering waardecheque via ING-bank rentepunten.
Tot januari 2011 krijgt laptop af en toe een plotselinge shutdown. In februari komt daar memory-error en harddisk-error bij.
Na 2 reparaties en na 1 uur weer defect brief gestuurd naar Acer om de koopovereenkomst (ko) te ontbinden. Volgens Acer had ik geen ko met hun maar met de AP. Acer is alleen fabrikant. Toch weer laten repareren en na 1 week weer defect. In april keuze uit vervangend toestel of koopprijs retour onder inhouding van een deel van de koopprijs.
De gehanteerde levensduur wordt door Acer gesteld op 2 jaar.
Over het vervangen van een toestel werd medegedeeld:
We zoeken in heel Nederland bij de winkels of er nog een identiek toestel is.
Zo niet dan wordt een toestel geleverd met minimaal dezelfde specificaties.
Er werd dus duidelijk over een nieuw toestel gesproken.
Een identiek toestel kan niet meer worden geleverd. De specificaties van het alternatief zijn soms beter en soms minder. Ik heb deze aanbieding geaccepteerd.
Begin mei het vervangende toestel ontvangen.
Dat blijkt een gereviseerd toestel te zijn. Garantietermijn wordt niet verlengd.
In de 2 erop volgende weken kreeg dit toestel ook een onverwachte shutdown.
Weer doorgegeven aan Acer( via AP). Een medewerker nam contact op en ik gaf aan dat ik voor een nieuw toestel betaald heb en niet voor een gereviseerd.
Maar standaard moest dit toestel toch nagekeken worden. Na mijn vakantie zou hij op 6 juni terug bellen.
Bij terugkomst van mijn vakantie had ik een mailtje van Acer:
Wij hebben inderdaad een gereviseerd toestel geleverd, maar ik dacht dat u dat wel wist. De garantietermijn wordt niet verlengd en is dezelfde als van het oude toestel.
Ik moet nu weer de helpdesk (=reparatiecentrum) bellen die zouden mij verder kunnen helpen.
Al met al ben ik nu bijna een half jaar verder en kom ik weer in dezelfde riedel van repareren etc terecht. Tot de garantie is verlopen, dan heb je niets meer.
Ik heb de ING verzocht te stoppen met verspreiding van de Acer waardecheque.
Er moet toch voorkomen worden dat de studenten in dezelfde situatie terechtkomen als ik.
Ook zou TrosRadar eens wat meer aandacht hieraan kunnen besteden.
Acer is alleen fabrikant zeggen ze maar ze zijn wel aangesloten bij de geschillencommissie. Ik heb geen inschrijving bij KvK van AP kunnen ontdekken.
Er is ook geen adres van AP bekend.
Met wie heb je nu een koopovereenkomst als je iets bij AP koopt?
Re: Acer AfterSales ONVOLDOENDE
Geplaatst: 08 jun 2011 18:51
door TheLD
Met de webshop waar je het gekocht heb. Als je op de site verder kijkt ze je dit ze onderdeel zijn van 21st partners BV:
http://www.nationalebedrijvengids.nl/be ... artners-BV
Re: Acer AfterSales ONVOLDOENDE
Geplaatst: 08 jun 2011 19:40
door BBCS
Waar heb je de laptop staan?
Op de slaapkamer?
Op bed?
Heb je toevallig een hoogpolige tafelkleed waar je de laptop op zet.
Als ik de klachten lees, krijg ik echt de indruk dat de luchtroosters aan de onderkant steeds worden afgedekt, waardoor er geen of onvoldoende lucht doorheen kan stromen.
Ook dient regelmatig (liefst om de 6 a 12 maanden) de computer worden schoongemaakt.
Veel mensen zetten de notebook ook op schoot, waardoor de luchtroosters aan de onderkant worden afgedekt, wat nooit gebeuren mag.
Re: Acer AfterSales ONVOLDOENDE
Geplaatst: 08 jun 2011 20:17
door Leo The Emperor
@BBCS
Veel mensen zetten de notebook ook op schoot, waardoor de luchtroosters aan de onderkant worden afgedekt, wat nooit gebeuren mag.
Wat was ook al weer de Nederlandse vertaling van Laptop?...
Re: Acer AfterSales ONVOLDOENDE
Geplaatst: 08 jun 2011 20:24
door BBCS
Leo The Emperor schreef:@BBCS
Veel mensen zetten de notebook ook op schoot, waardoor de luchtroosters aan de onderkant worden afgedekt, wat nooit gebeuren mag.
Wat was ook al weer de Nederlandse vertaling van Laptop?...
Veel mensen zeggen tegen een draagbare computer altijd een laptop.
Er zijn twee verschillende soorten:
- uitvoeringen die je wel op de schoot kunt nemen
- uitvoeringen die je niet op de schoot kunt nemen.
De uitvoeringen die aan de onderkant geen koelroosters hebben, kun je rustig op schoot nemen.
De uitvoeringen die aan de onderkant wel koelroosters hebben, kun je niet op schoot nemen.
De reden dat de koelroosters aan de onderkant zitten, is omdat daardoor betere koeling tot stand gebracht kan worden, dan de exemplaren waar dat niet bij is.
Lees voor het juiste gebruik aub de handleiding of de gebruiksaanwijzing die door de fabrikant bij het apparaat verstrekt is.
Re: Acer AfterSales ONVOLDOENDE
Geplaatst: 08 jun 2011 22:04
door TheLD
Wat was ook al weer de Nederlandse vertaling van Laptop?...
Je hebt daarom produkten zoals een notebook en produkten zoals een laptop/netbook/tablet. De laatste kunnen in de regel wel op schoot gebruikt worden. Kijk even waar de fan zit of in de handleiding.
Re: Acer AfterSales ONVOLDOENDE
Geplaatst: 08 jun 2011 22:31
door BBCS
Wil je zo'n computer op je schoot gebruiken en er zitten koelroosters onder het apparaat, dan zijn er van die handige kussens te verkrijgen:
Re: Acer AfterSales ONVOLDOENDE
Geplaatst: 08 jun 2011 22:40
door BBCS
Het domste wat je kunt doen, is als een kip zonder kop toch dat ding zo op schoot te nemen en zeggen dat die daar maar tegen moet kunnen.
Ik zie ook vaak dat mensen die laptops op de bank zetten (ook niet slim) en zelfs op bed (helemaal niet raadzaam.)
Het probleem dan is dat de stof uit het bed en van de bank zeer gemakkelijk wordt opgezogen en drie keer raden waar die stof dan blijft:
[Bericht aangepast door de moderator, i.v.m het dubbel plaatsen van foto's]
Zie voor de foto's de posting:
klik
en
klik
Re: Acer AfterSales ONVOLDOENDE
Geplaatst: 09 jun 2011 02:33
door Emmy75
@TS,
Eventueel kun je eens juridisch advies inwinnen bij een juridisch loket of iets dergelijks.
Bij aanschaf van de laptop heb je een overeenkomst gesloten met AP. Dus eventuele garantie-afhandelingen lopen via AP.
Nu is het wel zo dat bij vervanging van het product doorgaans de oude garantie gehandhaafd blijft.
BBCS schreef:Het probleem dan is dat de stof uit het bed en van de bank zeer gemakkelijk wordt opgezogen en drie keer raden waar die stof dan blijft:
Is toch handig.. heb je meteen gestofzuigd
Oja er zijn ook leren banken, waardoor je iets minder snel stof erin zou krijgen.
Re: Acer AfterSales ONVOLDOENDE
Geplaatst: 09 jun 2011 10:41
door Krijn65
Iedereen bedankt voor de reacties.
Bij beide laptops zitten de ventilatiesleuven aan de zijkant.
In de handleiding wordt met geen woord gerept over de manier waarop de laptop moet worden gebruikt.
Er staat wel :
Ventilatiesleuven : zorgen dat de computer koel blijft ook na langdurig gebruik.
Ik mag dan wel aannemen dat je een 'schootcomputer' ook op je schoot kan gebruiken. Hierdoor heeft de computer ook aan de onderkant voldoende ventilatiemogelijkheden.
Komt hier nog bij dat de problemen direct na de levering reeds plaatsvonden.
De laptop wordt in een schone omgeving gebruikt, dat kan het ook niet zijn.
Ik werk al jaren op dezelfde manier met een laptop (HP, Toshiba) en heb nooit problemen ondervonden. Ook nu werk ik noodgedwongen op een geleende Toshiba en ook zonder problemen.
Ik heb mijn garantie ook aangekaart via AP. De hiervoor verantwoordelijke afdeling blijkt dan een afdeling van Acer te zijn, waarmee AP een afspraak heeft.
De door Acer geleverde laptops zijn echt schitterende machines.
Ik zou zowel met de Aspire 8943 als met de Aspire 7745 echt heel erg graag willen werken. De korte tijd dat ik geen problemen had liepen ze als een zonnetje. Het is wel frustrerend dat de 7745 het nog geen 14 dagen vol hield.
En dan blijkt dat het inderdaad een gereviseerde laptop te zijn.
Het enige wat ik wil is een goed functionerende laptop.
Acer bekijkt nu hoe ze mij toch verder kunnen helpen. Daar wacht ik nu dan maar op.
Ik zal het resultaat hiervan hier ook op dit forum plaatsen.
Re: Acer AfterSales ONVOLDOENDE
Geplaatst: 09 jun 2011 11:02
door Guardian72
Krijn65 schreef:
De laptop wordt in een schone omgeving gebruikt, dat kan het ook niet zijn.
Tja - dat dacht ik ook.
Maar ik stond verbaasd hoeveel stof er in een schone omgeving toch zijn weg naar de PC en laptop wist te vinden.
Al snap je achteraf dus WAAROM de rest zo schoon was
Re: Acer AfterSales ONVOLDOENDE
Geplaatst: 11 jun 2011 22:28
door 53o
Even als voorbeeld, vandaag op werk kwam mijn overbuurvrouw van een andere winkel naar mij toe. Haar computer die gebruikt werd voor reclame 'klonk alsof hij wilde exploderen'.
Gaat om een ongeveer 3 jaar oude PC, deze gaat nooit uit, een van de fans maakte een gigantische herrie maar kon niet snel herleiden welke het was. Koppelde eerste de case-fan los, geen resultaat, maar zag wel veel stof in de fan van de processor. Haal de fan los, haal het stof eruit met een extreem sterke stofzuiker op 2 centimeter afstand, zet hem terug...en zie het probleem. De moederboard-speaker kabel kwam tegen de fan aan van de videokaart en was beschadigd.
Dat nutteloze kabeltje losgekoppeld, probleem opgelost. Maar uit nieuwsgierigheid toch even in de BIOS gekeken. CPU temperatuur was direct na opstarten verlaagd van ongeveer 58 celcius naar 32 celcius. Geen koelpasta vervangen, geen el-cleapo-ventilator van 3 jaar oud vervangen, maar gewoon een schroevendraaier + stofzuiger gebruikt waardoor de processor weer een goede temperatuur heeft, de fan stiller is.
Conclusie: stof is een bitch. En verder, volg BBCS's advies op, vooral op het gebied van onderhoud.
Re: Acer AfterSales ONVOLDOENDE
Geplaatst: 11 jun 2011 22:36
door 53o
53o schreef:Even als voorbeeld, vandaag op werk kwam mijn overbuurvrouw van een andere winkel naar mij toe. Haar computer die gebruikt werd voor reclame 'klonk alsof hij wilde exploderen'.
Gaat om een ongeveer 3 jaar oude PC, deze gaat nooit uit, een van de fans maakte een gigantische herrie maar kon niet snel herleiden welke het was. Koppelde eerste de case-fan los, geen resultaat, maar zag wel veel stof in de fan van de processor. Haal de fan los, haal het stof eruit met een extreem sterke stofzuiker op 2 centimeter afstand, zet hem terug...en zie het probleem. De moederboard-speaker kabel kwam tegen de fan aan van de videokaart en was beschadigd.
Dat nutteloze kabeltje losgekoppeld, probleem opgelost. Maar uit nieuwsgierigheid toch even in de BIOS gekeken. CPU temperatuur was direct na opstarten verlaagd van ongeveer 58 celcius naar 32 celcius. Geen koelpasta vervangen, geen el-cleapo-ventilator van 3 jaar oud vervangen, maar gewoon een schroevendraaier + stofzuiger gebruikt waardoor de processor weer een goede temperatuur heeft, de fan stiller is.
Conclusie: stof is een bitch. En verder, volg BBCS's advies op, vooral op het gebied van onderhoud.
Al snap je achteraf dus WAAROM de rest zo schoon was
Hans Teeuwen zou nog wat van jou kunnen leren
.