Opzeggen Fitnessabonnement Snowworld Zoetermeer
Geplaatst: 07 jun 2011 18:00
Ik heb al jaren een abonnement bij Snowworld voor onbeperkt fitness en betaal per maand. Om diverse redenen moet ik stoppen met fitness. Mijn jaarabonnement loopt op 6 augustus 2011 af, dus heb ik 2 maanden geleden al (tijdig dus) schriftelijk per die datum opgezegd. Niets aan de hand zou je denken...
Opzeggen per einde contractdatum blijkt ineens niet mogelijk. Enige jaren geleden is er een actie geweest. Als je een nieuw lid aanbracht kreeg je 3 maanden gratis fitness. Ik heb een nieuw lid aangebracht en er is ook 3 maanden netjes geen lidmaatschap geïncasseerd.
Hierdoor blijkt nu ineens het contract met 3 maanden verlengd te zijn en kan hij pas opzeggen per 6 november 2011.
Er is echter nooit voor een contractwijziging getekend, dus ik heb hiertegen schriftelijk bezwaar gemaakt. In de voorwaarden is hierover niks terug te vinden. Ik heb gevraagd om een bewijs van een akkoord mijnerzijds.
Ik kreeg per mail antwoord van een manager. Het komt erop neer dat ik het allemaal verkeerd zie...De dingen zijn nu eenmaal zoals ze zijn...Dus opzeggen per 6 november en niet anders.
Per mail hebben ik weer gereageerd en gezegd, dat ik het er niet mee eens blijf en dat ik Snowworld hou aan het contract tenzij zij anders kunnen aangeven. Bovendien heb ik aangegeven dat ik de toestemming aan Snowworld voor automatische incasso per augustus 2011 intrek en dat ik incasso's die daarna plaatsvinden via de bank terugboek.
Tevens heb ik vermeld dat ik het vreemd vind, dat ik 3 maanden gratis fitness heb ontvangen en dat hierdoor het contract met 3 maanden is verlengd, waardoor 3 maanden langer betaald moet worden. Ik betaal die 3 'gratis' maanden dus eigenlijk zelf.
Inmiddels weer antwoord gehad van dezelfde manager en weer per mail. Het antwoord blijft ongewijzigd. Hun standpunt ook. Verder ging ze nergens op in.
Hoe moet dit nu verder? Ik heb zo'n beetje alles gedaan waaraan ik zo kan denken en mij, volgens mij, aan de regels van het spel gehouden door tijdig en schriftelijk op te zeggen. De mutatie wordt eenvoudigweg niet verwerkt. Is er nu geen enkele mogelijkheid meer voor mij om per einde contractdatum van Snowworld af te komen zonder onnodig meer problemen te krijgen? Kan iemand mij adviseren hoe ik hiermee verder moet omgaan?
Alvast dank.
Rob
Opzeggen per einde contractdatum blijkt ineens niet mogelijk. Enige jaren geleden is er een actie geweest. Als je een nieuw lid aanbracht kreeg je 3 maanden gratis fitness. Ik heb een nieuw lid aangebracht en er is ook 3 maanden netjes geen lidmaatschap geïncasseerd.
Hierdoor blijkt nu ineens het contract met 3 maanden verlengd te zijn en kan hij pas opzeggen per 6 november 2011.
Er is echter nooit voor een contractwijziging getekend, dus ik heb hiertegen schriftelijk bezwaar gemaakt. In de voorwaarden is hierover niks terug te vinden. Ik heb gevraagd om een bewijs van een akkoord mijnerzijds.
Ik kreeg per mail antwoord van een manager. Het komt erop neer dat ik het allemaal verkeerd zie...De dingen zijn nu eenmaal zoals ze zijn...Dus opzeggen per 6 november en niet anders.
Per mail hebben ik weer gereageerd en gezegd, dat ik het er niet mee eens blijf en dat ik Snowworld hou aan het contract tenzij zij anders kunnen aangeven. Bovendien heb ik aangegeven dat ik de toestemming aan Snowworld voor automatische incasso per augustus 2011 intrek en dat ik incasso's die daarna plaatsvinden via de bank terugboek.
Tevens heb ik vermeld dat ik het vreemd vind, dat ik 3 maanden gratis fitness heb ontvangen en dat hierdoor het contract met 3 maanden is verlengd, waardoor 3 maanden langer betaald moet worden. Ik betaal die 3 'gratis' maanden dus eigenlijk zelf.
Inmiddels weer antwoord gehad van dezelfde manager en weer per mail. Het antwoord blijft ongewijzigd. Hun standpunt ook. Verder ging ze nergens op in.
Hoe moet dit nu verder? Ik heb zo'n beetje alles gedaan waaraan ik zo kan denken en mij, volgens mij, aan de regels van het spel gehouden door tijdig en schriftelijk op te zeggen. De mutatie wordt eenvoudigweg niet verwerkt. Is er nu geen enkele mogelijkheid meer voor mij om per einde contractdatum van Snowworld af te komen zonder onnodig meer problemen te krijgen? Kan iemand mij adviseren hoe ik hiermee verder moet omgaan?
Alvast dank.
Rob