LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zwemles / maandabonnementen

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
koho

zwemles / maandabonnementen

Ongelezen bericht door koho »

Op 14 februari begonnen onze 2 dochtertjes met zwemles, 2x in de week à € 62 per kind per maand, dus dit kost ons € 124 per maand.
Elke maand dienen we een maandabonnement te kopen. Dus op 14 maart kochten we een nieuw abonnement, geldig tot en met 13 april.

Daar ik de 20e van de maand mijn salaris gestort krijg en wij bezig waren met de aankoop van ons huis en we dus kortstondig op enorme kosten zaten, leek het ons een goed idee om de aankoop van het nieuwe maandabonnement even uit te stellen tot NA de salarisstorting van 20 april.

Dus onze kinderen hebben 2 lessen overgeslagen (15 en 18 april); dit is gemeld aan de zwemjuf. 21 april waren we er weer en kocht ik 2 nieuwe maandabonnementen.

Pas 2 weken later ontdek ik, dat deze geldig zijn t/m 13 mei, daar waar ik dacht dat ze t/m 20 mei geldig zouden zijn, want …: aangeschaft op 21 april.
Heb hier contact over gehad met het zwembad. Zij zeggen dat de abonnementen aansluitend zijn, dus als je maandabo t/m de 13e van elke maand geldig is, gaat de nieuwe ten allen tijde in op de 14e. Ik kan op zich tot op enige hoogte meedenken in die logica; de kids zitten tenslotte in een klasje waar rekening met ze wordt gehouden.

Echter, het idee van maandabonnementen, vind ik, is dat ze in moeten gaan op het moment dat je ze koopt; je gaat bij mijn weten geen jaarcontract aan of zo. Daar is het een maandabonnement voor. Of zie ik dit verkeerd?

E.e.a. is sowieso niet duidelijk verteld aan het begin van de lessen.

Maar staat het zwembad in zijn recht … of mag ik alsnog eisen dat ik 2 lessen ‘terug’ krijg, namelijk die 2 dagen die we oversloegen teneinde op 21 april het toen nieuwe abonnement te betalen i.p.v. de 14e? Als ik dat had geweten hadden we die lessen nooit overgeslagen, want eigenlijk hebben we nu ongeveer 30 Euro weggegooid.

kweenie

Re: zwemles / maandabonnementen

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik ken de tekst van de voorwaarden natuurlijk niet, maar bij zulke abonnementen is het in de regel zo dat ze doorlopend zijn, maar dat je bv. per maand of drie maanden betaalt. Dat je er zelf voor hebt gekozen om die twee keer niet te komen, omdat je later ging betalen, is je eigen keuze geweest. Het zwembad kan niet even iemand anders die twee weken laten komen lessen, ze blijven gewoon de zelfde kosten houden.

Even een vergelijking, voor de telefoon betaal je ook per maand en dat kun je ook elke maand opzeggen. Maar je kunt dan ook niet bv. als je een paar weken op vakantie gaat het telefoonabonnement een paar weken stop zetten.

Jolen

Re: zwemles / maandabonnementen

Ongelezen bericht door Jolen »

Dit is inderdaad de normale gang van zaken in de zwembaden. Zodra ze op zwemles zitten betaal je, ook als ze niet gaan. Eigenlijk wel logisch natuurlijk, anders is het voor de zwembaden onmogelijk om de groepjes samen te stellen. Het is net als met alle sporten, ga je niet betaal je evengoed contributie

Gesloten