ontstekingsproblemen laguna 2
Geplaatst: 19 sep 2003 19:51
Mijn 2 jaar oude Laguna heeft niets anders dan problemen gegeven met de LPG-installatie die hierin is geinstalleerd. Zo ook tijdens deze vakantie is het na een lange rit midden in het thuisland van de Renault weer raak. Na een keer de gastank vol te tanken gaat de switch naar gas niet meer over (gebeurde een jaar eerder tijdens de vakantie ook al). Erger nog is dat bij iedere tussenstop de motor zeer slecht aanslaat en er ontzettend veel benzinedampen loskomen waardoor het in de auto bijna niet uit te houden is. Na een dag rijden zijn we naar een grote Renaultdealer gestapt waar de injectors werden vervangen. Kosten EUR 289,--. Na de reparatie liet de monteur weten dat alles weer in orde was. Bij het wegzetten van de auto bleek dat de auto nog steeds slecht stationair bleef draaien. Hij adviseerde dan ook om bij terugkomst in Nederland de benzinetank te laten reinigen omdat debrandstof mogelijk vervuild zou zijn.
Inmiddels rijden we vanaf dat moment wel weer goed op LPG maar het starten op benzine geeft bij warm weer nog steeds problemen.
Bij mijn eigen dealer trok men de schouders op over vervuiling in de benzinetank. Na een afspraak gemaakt te hebben voor nader onderzoek naar het euvel ontstond een paar dagen later een nieuw probleem. Na een rit van 150km en herstarten van de auto na ca. 1 uur begon de motor als een gek te razen op een toerental van 6000.
Dit probleem had ik ook een jaar eerder gehad. Via een bergingsbedrijf is de auto naar de dealer gebracht. De leiding van het Gasklephuis was gescheurd en moest vervangen worden. Een bobine werd vervangen. Controle op de cruisecontrol is uitgevoerd (deze valt tijdens het rijden regelmatig uit) en daarmee zouden alle problemen opgelost zijn.
Kosten EUR. 250.
Echter: 2 dagen later weer (tijdens tropisch weer) de nodige startproblemen. Weer de auto naar de garage: na 2 dagen kan men nog niets vinden. Ik moet nu nog maar eens terug komen om het probleem aan de chef-monteur te demonstreren.
Ik wordt hier moedeloos van en heb een hoop kosten gemaakt - dit lijkt toch verdacht veel op wanprestatie.
En dan te bedenken dat er in mei ook nog een complete boordcomputer is vervangen (wel gratis). Al die dagen dat ik op LPG had willen rijden heb ik wel duurder moeten rijden op benzine want leenauto's op LPG of Diesel zijn blijkbaar niet voorhanden.
Ik kan er wel een boek over schrijven. Dit is mijn eerste Renault maar ook de laatste--------- uitgesproken waardeloos.
Inmiddels rijden we vanaf dat moment wel weer goed op LPG maar het starten op benzine geeft bij warm weer nog steeds problemen.
Bij mijn eigen dealer trok men de schouders op over vervuiling in de benzinetank. Na een afspraak gemaakt te hebben voor nader onderzoek naar het euvel ontstond een paar dagen later een nieuw probleem. Na een rit van 150km en herstarten van de auto na ca. 1 uur begon de motor als een gek te razen op een toerental van 6000.
Dit probleem had ik ook een jaar eerder gehad. Via een bergingsbedrijf is de auto naar de dealer gebracht. De leiding van het Gasklephuis was gescheurd en moest vervangen worden. Een bobine werd vervangen. Controle op de cruisecontrol is uitgevoerd (deze valt tijdens het rijden regelmatig uit) en daarmee zouden alle problemen opgelost zijn.
Kosten EUR. 250.
Echter: 2 dagen later weer (tijdens tropisch weer) de nodige startproblemen. Weer de auto naar de garage: na 2 dagen kan men nog niets vinden. Ik moet nu nog maar eens terug komen om het probleem aan de chef-monteur te demonstreren.
Ik wordt hier moedeloos van en heb een hoop kosten gemaakt - dit lijkt toch verdacht veel op wanprestatie.
En dan te bedenken dat er in mei ook nog een complete boordcomputer is vervangen (wel gratis). Al die dagen dat ik op LPG had willen rijden heb ik wel duurder moeten rijden op benzine want leenauto's op LPG of Diesel zijn blijkbaar niet voorhanden.
Ik kan er wel een boek over schrijven. Dit is mijn eerste Renault maar ook de laatste--------- uitgesproken waardeloos.