Pagina 1 van 1
Levering na 3 weken geannuleerd door leverancier!
Geplaatst: 09 jun 2011 18:24
door kgliem
Een laptop besteld en betaald. Dan blijkt de levertijd 2 weken, later 4 weken, zonder enig bericht! En geen nul reactie op een verzoek om levering binnen 2 weken. Ik wordt er al boos over, maar dan blijkt het weer alleen 3 weken te zijn. Dat is nu dan en dan blijkt de bestelling door Wehkamp geannuleerd te zijn en hebben ze het geld zonder rentevergoeding teruggestort.
Kunnen ze zomaar annuleren en je 3 weken aan het lijntje houden en op jouw geld zitten? Gvd. Wilde ik net binnen 2 maanden iets af hebben, heb ik er nu al weer 3 weken op zitten en verder niets.
Tia!
Giegie
Re: Levering na 3 weken geannuleerd door leverancier!
Geplaatst: 09 jun 2011 22:48
door Daantje1977
Dat had ik met een tuinbank, ik bestelde hem bij Wehkamp omdat het 1 week levertijd had dus kon ik mooi de tuin klaar maken in die week.
Ook betaald en afwachten maar , na 2 weken niks meer gehoord dus kijk op de site naar de status is de levertijd ineens 6 weken geworden zonder enig bericht van hun kant.
Kreeg pas na 3 weken na bestelling een email van hun dat ik kon annuleren of een alternatief kon zoeken dus ik koos een andere bank uit die iets duurder was maar er ging iets niet goed met de nieuwe besteliing dus belde ik de klantenservice.
Bestelling doorgegeven en toen werd de bezorgkosten ineens 20 euro duurder dus heb gelijk de hele order laten annuleren want dat vond ik toch wel iets van klanten tillen.
Heb na 1 week mijn geld zonder rente terug gekregen en heb de bank 40 euro goedkoper gekocht bij de Intratuin (was in aanbieding)
Dus ik bestel ook niet meer zo snel bij de Wehkamp want ze doen en zeggen maar wat met die levertijden
Re: Levering na 3 weken geannuleerd door leverancier!
Geplaatst: 09 jun 2011 22:52
door snepke
Je kan best bestellen ,maar je moet pas betalen als het geleverd is.
Aanvinken dat je per acceptgiro betaald.
Dan heb je geen problemen.
Bij wehkamp niet vooruit betalen,gaat 8 van de 10 keer fout.
Re: Levering na 3 weken geannuleerd door leverancier!
Geplaatst: 09 jun 2011 23:17
door Daantje1977
Dat zal ik zeker de volgende keer doen, ik betaal niet meer vooruit want het gaat altijd mis als ik vooruit betaal.
Re: Levering na 3 weken geannuleerd door leverancier!
Geplaatst: 10 jun 2011 16:20
door Caro64
Een webwinkel moet wettelijk gezien binnen 30 dagen leveren, tenzij aangegeven staat dat er binnen x dagen geleverd wordt, dan moet verkoper zich daar aan houden.
De verkoper moet koper onverwijld op de hoogte brengen indien hij niet aan de leveringsverplichting kan voldoen. Hij kan dan een alternatieve datum aanbieden of de order annuleren. Mocht niet binnen de wettelijke 30 dgn geleverd zijn, dan heeft koper het recht de koop te ontbinden en dient de verkoper binnen 30 dgn het geld terug te storten (geen rente verplichting). Beste is inderdaad om niet vooraf te betalen maar veel webwinkels houden zich hier niet aan. Wettelijk gezien hoeft er niet vooruit betaald te worden.