LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
hadeem
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2003 13:56

Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door hadeem »

september 2003

Openbrief aan
De Heer DIRK BRUNEEL
Bestuursvoorzitter Dexia Bank Nederland n.v.

Wij hebben geen geld om de € 5387,80 en sinds 2 september 2003 komt er nog € 5699,93 bij, nu dus € 11.087,73, -meer dan het bedrag dat ik in 2 jaar aan pensioen ontvang-, te betalen. Als wij dat wel hadden dan zouden wij dat niet aan u geven maar een advocaat in de arm nemen.
Wij hebben maar net genoeg voor ons dagelijks leven dank zij “doorlopend crediet” , -u weet wel, je mag maandelijks tot het afgesproken bedrag negatief staan-,van de bank waar wij onze rekening hebben en dankzij de welwillendheid van familieleden die ons af en toe geld lenen of ons met een volle boodschappentas verblijden.

Misschien hoort het lezen van brieven van “cliënten” zoals wij, niet tot de bezigheden van de Bestuursvoorzitter van het Groot Kapitaal / Multinational Dexia Bank. Maar toch hopen mijn vrouw en ik dat u even de tijd neemt om ons verhaal te lezen.
Vanaf 1987, 14 jaar voor mijn pensioen, was ik ongewild werkloos. Ik ontving een WW uitkering, vervolgens de verlengde WW om tenslotte bij de Sociale Dienst terecht te komen. De bewering van velen dat je na je 51ste niet meer aan de bak komt , is juist gebleken. In mei 2001 kreeg ik mijn gebroken pensioen.
Mijn vrouw heeft in september 1999 haar verkort AOW gekregen en met een aanvulling mocht ik bij haar op de bagagedrager, populair gezegd. Tevens ontving zij met een vertraging van meer dan één jaar haar Zweedse Volksverzekeringspensioen.
Al met al geen vetpot. Dat gebrek aan geld was de reden waarom wij destijds met Legio Lease (nu dus Dexia) meededen. Immers, dachten wij, aan het einde van de rit zal het via Legio Lease gespaarde geld ons van heel veel nut kunnen zijn.
Ik ben Indonesische Staatsburger. Door Legio Lease zou ik in staat zijn geweest, dacht ik, een afscheidsreis te maken naar Indonesië. Daarna kan ik met een gerust hart in Nederland mijn oude dag slijten en doodgaan.
Mijn vrouw is Zweedse Staatssburger. Een afscheid van Zweden is niet zo ingewikkeld.
Maar wat is er van onze Legio Lease contracten geworden?
Dat hoef ik u niet uit leggen ………….Geen geld van Legio/Dexia maar het omgekeerde, wij moeten betalen aan Dexia/Legio. Wat moeten wij betalen? Restschuld, een prachtige kreet die niet in het contract stond ofwel, een begrip dat bij het sluiten van het contract onbekend was. In plaats van een rustige oude dag is het een leven geworden van onzekerheid, -het leven van een opgejaagd wild en natuurlijk een leven vol stress. Alsof dit nog niet genoeg is stuurt u per 11 augustus 2003 de Gerechtsdeurwaarder op onze nek. Het is alsof u een volledig bewapende man op ons, ongewapende armoedzaaiers, afstuurt. Een geweldige of gewelddadige actie van het Groot Kapitaal van de omvang van Dexia..
Een andere vergelijking? U hebt mij + mijn vrouw + mijn meervoudig gehandicapte dochter met rolstoel en al, naar de 8ste etage van een hooggebouw, -het hoeft geen Amsterdam Hilton te zijn-, gedirigeerd. Moeten wij uit eigen beweging er van afspringen of geeft ù dat laatste zetje? Dat lijkt er wel op. U hebt immers de Gerechtsdeurwaarder op ons afgestuurd.
Elk gevoel voor verhoudingen is bij u zoek en het ontbreekt u aan gevoel van rechtvaardigheid.
In NOVA van 28 augustus 2003 gaf u toe ook misleid te zijn geweest, vide uw rechtszaak tegen AEGON. Door wie wordt u hiervoor bestraft? Wordt u gekort op uw salaris? Nee toch.?!
Waarom moeten wij, mijn vrouw en ik, dan wel bestraft worden? Wij zijn ook misleid, net als u. Misleid, en wel door u, door Legio Lease, nu van Dexia.
U moet zijn daar waar geld is. Niet bij ons. Ik heb de in uw opdracht handelende Gerechtsdeurwaarder een ca. 40 pagina’s tellende papieren over mijn inkomen en uitgaven toegezonden. (Nee niet aan uw uit naamloze en freewheelende personen bestaande “Klantenservice” die alles doet behalve service verlenen). Vraag de betreffende Gerechtsdeurwaarder om inzage. Of, u kunt het ook aan mij vragen als u maar zegt waarheen ik dat moet versturen Dan zult u geen uitgaven vinden uit verkwisting. Of vindt u misschien een abonnement op de Haagsche Courant, de Telegraaf, Tros Kompas en Staatsloterij een verkwisting? Moeten wij deze abonnementen opzeggen zodat wij met het vrijgekomen geld u kunnen betalen?
Of moet het abonnement op Alarm van Thuiszorg worden opgezegd? Wij zijn met 3 personen: meervoudig gehandicapte dochter van 34 jaar is tevens hart patient/hartoperatie toen zij 1½ jaar was; mijn vrouw, hartpatient en rheuma patient en ik hart patient met 4 bypasses plus lijdend aan diabetes. U zou misschien zeggen: er is toch 112? Waar voor zo’n alarm? Moeten dit soort vaste uitgaven geschrapt worden opdat wij u, het Groot Kapitaal, kunnen betalen? Moet Groot Kapitaal Dexia Bank het hebben van de kleintjes zoals mijn vrouw en mij?
Ik herhaal: Wij zijn ook misleid, net als u. Misleid, en wel door u, door Legio Lease, nu van Dexia.
IK NODIG U UIT MET EEN OPLOSSING TE KOMEN DIE MIJ EN MIJN VROUW NIETS KOST.
IK NODIG U OOK UIT TE LATEN ZIEN DAT U ALS BESTUURDER VAN HET GROOT KAPITAAL. ARME MENSEN ONTZIET.

Hoogachtend,

H.D. MOECHTAR
E.A.I. MOECHTAR-KARLSSON

ingeloe
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jul 2003 22:28

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door ingeloe »

Bruneel stop dit maar in je zak.En nog een goede nachtrust voor de komende jaren.toet

Anke
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:43

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Anke »

Goed verwoord Toet! Wat een schrijnend verhaal zeg. Maar Dexia is niet om te buigen met zulke schrijnende verhalen, dat is wel de harde waarheid.

Alles goed met jou Toet?

ingeloe
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jul 2003 22:28

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door ingeloe »

Ja hoor anke alles gaat goed .Vanavond een feestavond tot diep in de nacht dansen en ik vergeet dexia.Het verhaal hier boven is inderdaad heel erg.Zou nu al willen weten waar dit naar toe gaat.Nog steeds niets gehoord van mensen die al bij de rechtbank geweest zijn.groetjes toet

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Een naar verhaal, uiteraard, want diep in financiele ellende zitten is vreselijk naar.

Soms is dat (juridisch) iets waarvoor je zelf verantwoordelijk bent, waarmee het wel naar is, maar toch iets wat je zelf zult moeten dragen. En soms is het zo dat een ander de situatie geheel of gedeeltelijk veroorzaakte en om die reden jouw schade geheel of gedeeltelijk moet dragen. Maar de middelen die er zijn om die ander voor die schade op te laten draaien, indien die middelen er in deze situatie zijn, bevinden zich in het recht en niet in het schrijven naar een meneer die niet is aangesteld om dit soort brieven te lezen.

Overigens, een meerderjarige meervoudig gehandicapte dochter heeft volgens schrijver een contract gesloten. Gaat het ook om een geestelijke handicap, kortom, was die dochter wel feitelijk bevoegd om over te gaan tot het verrichten van de rechtshandeling waarmee het contract tot stand kwam? Met andere woorden, zou deze specifieke handicap kunnen worden aangemerkt als een geestelijke stoornis? Zo ja, dan is de door die dochter gesloten overeenkomst mogelijk vernietigbaar.

Tot slot, in deze brief worden een aantal posten genoemd door de schrijver waarvan hij meent dat ze niet vallen onder niet noodzakelijke uitgaven of verkwisting. De genoemde abonnementen op kranten en tv-gids zijn echter niet aan te merken als strikt noodzakelijk. Het maandelijks automatisch deelnemen aan de staatsloterij is uiteraard niet alleen niet noodzakelijk, maar tevens verkwisting. Het gaat immers om een vorm van gokken. Maar goed, het maakt uiteindelijk, indien er een niet te bestrijden verplichting tot betaling bestaat allemaal niet zoveel uit. Dan zal wat afgedragen kan en moet worden, afgedragen moeten worden.

Groet, Sara

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Karin »

Ik vind dit een zeer schrijnend verhaal, van de heer Moechtar en kan me helemaal voorstellen hoe wanhopig dit gezin is.
Uiteraard zijn er nog heel veel radeloze verhalen voor te stellen van mensen die de zon niet meer zien opgaan.
Maar door de toonzetting van dit relaas raakt het mij heel diep.
Ik vind het ook moedig om op deze manier een open brief te schrijven.
Graag zou ik met dit gezin in contact komen om te pogen hen bij te staan in het vinden van een oplossing, voor zover ikzelf daartoe in staat ben.

Pak Moechtar, semoga semua akan baik-baik lagi. Dan jangan terlalu khawatir!

Karin

ks.delarambelje
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2003 21:53

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door ks.delarambelje »

Heel triest verhaal, dat dit nog kan gebeuren, uw verhaal pak moechtar heeft mij zeer diep geraakt, wij zijn ook van indische afkomst.
Ik begrijpt heel goed dat voor u laatste rest van uw leven nog een verre reis naar u geboorteland nog eens willen beleven, en buiten dat ook nog u leven situatie die al zo moeilijk genoeg is maar helaas dit is ook ruw en onmenselijk van u afgenomen door Dexia.
Ik heb ook de laatste tijden niet meer kunnen slapen, onze schulden die stapelt maar op, wij hebben die schulden genomen omdat wij dachten dat wij met ons WDV in 2002 uitgekeerd zullen krijgen en dan kunnen wij van de uitgekeerde WDV de schulden verder betalen maar helaas wij moeten ook erbij betalen, terwijl de andere schulden die lopen ook door!, om nog een positive kant van het leven te kunnen genieten dat zijn onze kinderen, die houden ons nog de moed in.
Soms zien wij ook het niet zitten, onze banen staat ook op het spel vanwege reorganisatie.

Maar het vergelijken met uw leven Pak Moechtar, heeft u het verschrikkelijk moeilijk, ik zal graag u email adres willen weten, dan wil ik u graag steunen.

Pak Moechtar yang baik hati, sabar adalah ketabahan didalam penghidupen, kami berdoa semoga tuhan selalu memberi kesabaran dalam kehidupan bapak dan sekeluarga.


Salam dari kami juga


keluarga de la Rambelje-Schardijn

jaffhu
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 aug 2003 09:24

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door jaffhu »

beste mensen,

heden ontving ik een brief van mij advocaat en kortheid verwijs ik naar de inhoud en zal ik de dossiernummer achter houden tot de dagvaarding betekende bij dexia en hier onder de inhoud van de brief.




Dexia Bank Nederland
Postbus 1065
1000BB Amsterdam.

Datum 16-September 2003


Betreft :Dagvaardingsprocedure,


Geachte heer/mevrouw,


in bovengenoemde kwestie heb ik, na uw ontvangstbevangstbevestiging d.d 27 augustus 2003 , niet meer van u mogen vernemen.

Wellicht bent u in de veronderstelling dat met uw bevestiging de in mijn brief d.d. 22 augustus 2003 gestelde termijn isverlengd.

Volledigheidshalve deel ik u mede dat dit niet het geval is.

Aangezien u tot op heden geen inhoudelijke reactie heeft gegeven, is client genoodzaakt u in rechte te betrekken. De dagvaarding zal spoedig aan u worden betekend.

Hoogachtend,

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Albert »

Ik ben onbeleefd en vraag maar even naar de vertaling. Het verhaal op zich, is erg triest. Dus gaarne even vermelden wat er geschreven wordt.

Albert.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Albert »

:roll:
Laatst gewijzigd door Albert op 23 sep 2003 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Albert »

:roll:
Laatst gewijzigd door Albert op 23 sep 2003 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Karin
Berichten: 354
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Karin »

vrij vertaald:

Meneer Moechtar, die een goed hart heeft, geduld is standvastigheid in de middelen van bestaan, wij bidden dat u altijd het geduld toelaat in het leven van u en uw familie

Groeten, ook van ons.

familie de la Rambelje-Schardijn

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Albert »

,.
Laatst gewijzigd door Albert op 23 sep 2003 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

An

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door An »

Ik was ook al bezig met de vertaling, maar het staat hier inderdaad al verwoord.

Ook ik vind het heel lief van je Karin, dat je op deze wijze toch ook deze familie een hart onder de riem wilt steken.

Lieve familie, ook ik hoop dat u veel steun en wijsheid mag krijgen om dit probleem op te lossen. Wij hebben in onze familie bijna hetzelfde meegemaakt, dus weten ongeveer hoe jullie je nu voelen!

Heel veel sterkte gewenst en dat alles maar goed mag komen.
Selamat malam en de groetjes van An

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Albert »

:roll:
Laatst gewijzigd door Albert op 23 sep 2003 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Albert »

:roll:
Laatst gewijzigd door Albert op 23 sep 2003 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

An

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door An »

Hai Albert.

Dat je daar nog aan gedacht hebt dat ik naar Spanje was! We hebben het heel fijn gehad en zou het iedereen gunnen hier op dit forum met al die problemen. Al je zorgen ff op zij kunnen zetten, maar helaas is dat niet voor iedereen wegggelegd.

Maar toch ook wel aardig van jou hoor dat je nog aan mij denkt.
Groetjes An :wink:

An

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door An »

Hmmmmmm?? Nu snap ik het ff niet meer? Albert is ook Ted? Da,s nieuw voor me. Maargoed wat maakt het ook uit!

Groetjes van An, de enige echte. :wink:

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door Albert »

8)
Laatst gewijzigd door Albert op 23 sep 2003 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

An

Re: Openbrief aan Dirk Bruneel Dexia

Ongelezen bericht door An »

Hoi Ted en Albert.

Nee, dat wist ik echt niet. Maar ben jij dan ook die ingelogde Ted? Kan je hier met meer namen inloggen dan? Da,s ook niieuw voor me dan! Ik weet wel dat je met een nickname als gast hier op kan maar dit???

Nou ja, lekker belangrijk!

Groetjes weer dan van An :wink:

Gesloten