Drie Next125 offertes maar hoe verder
Geplaatst: 12 jun 2011 00:08
Hallo
Ik heb nu drie offertes voor een Next125 Nextline voor mij liggen.
Het loont om meerdere offertes op te vragen is mijn ervaring, zowel qua proces als resultaat. Je leert de winkels kennen, jouw wensen worden telkens scherper etc.
Twee offertes hebben een duidelijk vergelijkbare opbouw en inhoud.
Ik zie dezelfde catalogusnummers voor de kasten etc staan. Soms met 100 euro prijsverschil per kast.
De meubelen (apparatenwand, kookeiland) varieren tussen 6500 en 8400 euro.
De apparatuur is in alle offertes dezelfde en verschilt in totaalprijs tussen 6500 en 7500 euro.
Ook de prijs van de diversen (inbouwstopcontact, spoelbak, 3-in-1 mengkraan met boiler) varieert tussen 1100 en 1700 euro.
De prijzen voor het werkblad en de uitsparingen etc zijn vergelijkbaar.
Mijn vraag is hoe nu verder.
Kan ik beter eerst de prijzen terugleggen bij de drie winkels, of op basis van de offertes direct één winkel kiezen om mee verder te praten? Wat je doet met offertes zal per persoon verschillen maar ik zou graag enkele ervaringen horen.
De winkel waar ik het beste gevoel bij had en die ook op dit forum als goed wordt beschreven, is met de hoogste prijs gekomen en gaf aan dat in de offerte meteen de definitieve prijs zou komen te staan.
Een van de winkels is van de DMG en staat niet op de site van Next125 vermeld bij Dealer Zoeken. Naar eigen zeggen verkopen ze Next125 sinds oktober vorig jaar. Ik heb Next125 gevraagd om een actuele dealer lijst maar nog geen reactie ontvangen.
Heeft iemand op dit forum ervaring met het kopen van Next125 bij de DMG?
Inhoudelijk valt me op dat in een offerte soms onderdelen missen of extra staan.
Een offerte heeft bv. als enige een onderdeel “greeplijsten en afstandhouders” waarvan ik mij afvraag waarom (gaat om 700 euro).
Een van de drie offertes mist een onderdeel “Rugwandbekleding onderkast” waarvan ik me afvraag waarom (gaat maar om 30 euro).
Ik ga het in de winkel navragen, een reactie zou mij helpen alvast.
De mate van detaillering verschilt ook.
Ik vind het zelf wel prettig om de catalogusnummers en de afmetingen te zien staan op de offerte, dus bv. “zijwandafdekpaneel voor de onderkast 1496 x 900 x 20 mm, uitvoering magnolia hoogglans lak”.
Ik lees ook liever “”Losse uittreklade, Los scharnier 110 graden scharnieren i.v.m. binnenladen achter draaideur, Wijzigen frontuitvoering t.b.v. opzetkast met lade, deur en nis boven vaatwasser, Los frontmeubeldeur t.b.v. vaatwasmachine” dan een interne afkorting/code op een offerte met een mondelinge toelichting.
Het lijkt mij dat voor zowel de leverancier als de klanten een winkel het zo duidelijk mogelijk moet beschrijven, of heb ik het mis?
Een winkel maakt voor de leverancier later een orderformulier met meer details wellicht, krijg je als klant daar dan een kopie van?
Groet, Larisa
Ik heb nu drie offertes voor een Next125 Nextline voor mij liggen.
Het loont om meerdere offertes op te vragen is mijn ervaring, zowel qua proces als resultaat. Je leert de winkels kennen, jouw wensen worden telkens scherper etc.
Twee offertes hebben een duidelijk vergelijkbare opbouw en inhoud.
Ik zie dezelfde catalogusnummers voor de kasten etc staan. Soms met 100 euro prijsverschil per kast.
De meubelen (apparatenwand, kookeiland) varieren tussen 6500 en 8400 euro.
De apparatuur is in alle offertes dezelfde en verschilt in totaalprijs tussen 6500 en 7500 euro.
Ook de prijs van de diversen (inbouwstopcontact, spoelbak, 3-in-1 mengkraan met boiler) varieert tussen 1100 en 1700 euro.
De prijzen voor het werkblad en de uitsparingen etc zijn vergelijkbaar.
Mijn vraag is hoe nu verder.
Kan ik beter eerst de prijzen terugleggen bij de drie winkels, of op basis van de offertes direct één winkel kiezen om mee verder te praten? Wat je doet met offertes zal per persoon verschillen maar ik zou graag enkele ervaringen horen.
De winkel waar ik het beste gevoel bij had en die ook op dit forum als goed wordt beschreven, is met de hoogste prijs gekomen en gaf aan dat in de offerte meteen de definitieve prijs zou komen te staan.
Een van de winkels is van de DMG en staat niet op de site van Next125 vermeld bij Dealer Zoeken. Naar eigen zeggen verkopen ze Next125 sinds oktober vorig jaar. Ik heb Next125 gevraagd om een actuele dealer lijst maar nog geen reactie ontvangen.
Heeft iemand op dit forum ervaring met het kopen van Next125 bij de DMG?
Inhoudelijk valt me op dat in een offerte soms onderdelen missen of extra staan.
Een offerte heeft bv. als enige een onderdeel “greeplijsten en afstandhouders” waarvan ik mij afvraag waarom (gaat om 700 euro).
Een van de drie offertes mist een onderdeel “Rugwandbekleding onderkast” waarvan ik me afvraag waarom (gaat maar om 30 euro).
Ik ga het in de winkel navragen, een reactie zou mij helpen alvast.
De mate van detaillering verschilt ook.
Ik vind het zelf wel prettig om de catalogusnummers en de afmetingen te zien staan op de offerte, dus bv. “zijwandafdekpaneel voor de onderkast 1496 x 900 x 20 mm, uitvoering magnolia hoogglans lak”.
Ik lees ook liever “”Losse uittreklade, Los scharnier 110 graden scharnieren i.v.m. binnenladen achter draaideur, Wijzigen frontuitvoering t.b.v. opzetkast met lade, deur en nis boven vaatwasser, Los frontmeubeldeur t.b.v. vaatwasmachine” dan een interne afkorting/code op een offerte met een mondelinge toelichting.
Het lijkt mij dat voor zowel de leverancier als de klanten een winkel het zo duidelijk mogelijk moet beschrijven, of heb ik het mis?
Een winkel maakt voor de leverancier later een orderformulier met meer details wellicht, krijg je als klant daar dan een kopie van?
Groet, Larisa