Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...
Geplaatst: 13 jun 2011 16:39
Als je kritiek hebt op telfort wordt je 'gebanned'...en wordt jouw internet afgesloten! Ja je leest het goed.. Je internet abo wordt afgesloten! Vervolgens luistert er niemand meer naar je van webcare, want dan ben je een "crimineel" in hun ogen.......
Zo gaat telfort dus te werk... en dit zijn de gevolgen voor de kritiek leverende klanten van ze, die niet op hun mondje gevallen zijn.
Het volgende is voorgevallen bij mij:
Ik zag een topic over het wegvallen van DNS. Dus ik dacht dat dat hetzelfde probleem was als mijn probleem en heb me netjes aangesloten bij dat topic, met de verwoording van mijn probleem met telfort... Vervolgens springt Hugo van Webcare erin en delete hij mijn post daar en zet hem als aparte en nieuwe topic onder "Wegvallen DSL"...?
Enfin.. dat is geen probleem dacht ik. Ik ga daar wel verder. In de hoop dat iemand mijn probleem oplost. Want mijn internet bij telfort viel geregeld weg .. en of het door DNS problemen kwam of door DSL problemen.. mij een vraag..?
Helaas kon niemand mij van antwoord voorzien, zelfs niet de heren/dames van webcare. Het enige wat Webcare/Hugo te vertellen had was dat mijn internet 19,2 uren onafgebroken al online was? (ze wroeten dus ook nog eens in je gegevens, ongevraagd! Dus let er voortaan op voor degenen die wat wil weten op dat forum!). En dat hij me dus niet kon helpen tot het probleem zich voordeed...
Dat is dan al te laat in mijn ogen want dan ben ik offline en kan ik dus niet meer antwoorden om adequaat geholpen te worden?.. Dit is wat ik heb geantwoord. En dat ik naast mijn laptop nog een NAS server heb draaien (ten behoeve van het kunnen benaderen van mijn bestanden op school of onderweg etc.) en af en toe een torrentje binnen trekken, en dat er nog een andere PC aan hangt... de gebruikelijke hedendaagse handelingen van een normaal gezin op internet dus.
Vervolgens bleef antwoord uit...
Ik heb daarom geprobeerd mijn topic een kick te geven opdat er misschien mensen zouden zijn die mij een antwoord konden geven of dat er misschien iemand met hetzelfde probleem zou zijn. Aangezien dit erg irritant is om zo online te zijn.. in de veronderstelling dat je elk moment offline kon worden gegooid...door dat telfort probleem!
Hier begon het gedonder al.. Webcare/Hugo was er weer als de kippen bij en moest de volgende opmerking maken: "Topic kick is niet toegestaan.. En wat voor "exotische dingen" heb je nog meer hangen aan je server waardoor dit veroorzaakt wordt?"
Pardon? Dacht ik bij me zelf? Exotisch? Ben ik de enige hier met een file-server en de enige die openlijk toegeeft iets te downloaden voor eigen plezier, wat niet eens illegaal is ook nog? Wat is jullie antwoord a.u.b?
Ik heb zelfs gezegd dat dit probleem zich voordeed als mijn server uit was en ik alleen het NOS nieuws online keek...maar ook weer bleef antwoord van Webcare/Hugo uit.. terwijl ze alles van je kunnen zien.. Een beetje op de grote teen getrapt dacht ik...door mijn kritieke opmerkingen..
En heb het zo een tijdje maar gelaten. Tot anderen zich ermee gingen bemoeien. Met hoe 'goed' wel niet de modem's van Zyxel waren etc. En dat het dus bij mij lag dat ik de modem teveel belast?
Dit schiet bij mij natuurlijk in het verkeerde keelgat. Waarom staat dit soort info niet bij het bestellen van zo'n abonnement, als iedereen al weet dat telfort brakke modems gebruikt die niet tegen een stootje kunnen? En wat is overbelasten dacht ik? Af en toe wat downloaden en een servertje opzetten? Is dat al overbelasten?
Toen ik bij Tele2 (ik heb nu al spijt dat ik daar weg ben gegaan!) zat had ik precies dezelfde server en torrent client draaien als bij Telfort nu, met dien verstande dat het bij Tele2 gesmeerd verliep en kon!
Dus mijn conclusie is en blijft toch echt dat Telfort niet goed is en dat haar modems brak zijn! Als ze dit niet eens aankunnen .. wat dan wel? Dit schiet natuurlijk bij het verkeerde keelgat bij die MODS.. en willen iemand zoals ik z.s.m. de mond snoeren zodat er geen oproer of negatief beeld over telfort ontstaat. Maar ik ben meer van het type dat aan de bel trekt als er iets niet pluis is. En als mijn internet daarmee wordt afgesloten. Prima. Maar ik ga niet bij de pakken neerzitten!
Enfin .. dit is dus in een welles nietes verhaal uitgelopen op dat forum. En heeft dus ENKEL voor MIJ geresulteerd in een permanente ban op het forum en een afsluiting van mijn internet. (?)
Ik zou graag jullie verhaal willen horen hieromtrent en of iemand anders het al eerder heeft meegemaakt? Is dit niet een ernstige maatregel tegen een klant die slechts om opheldering vraagt over zijn brakke internet aansluiting bij telfort?
Alvast bedankt voor jullie tijd.
P.S. ik heb Hugo geprobeerd te bereiken via dit forum (PB) maar reageert niet!
Ik heb ook nog via andermans internet geprobeerd op dat forum een ander account aan te maken om in gesprek te gaan over de reden van mijn ban. Helaas zonder resultaat zodra ze merken dat ik het ben wordt die nieuwe account afgesloten.
Ik zal het niet erbij laten. Ik heb printscreens van dat forum gemaakt van de werkelijke situatie en van de gemodereerde situatie zoals het nu eruit ziet.
(indien de beheerder van dit forum het mij toestaat zal ik de link geven, zodat iedereen de orginele versie van dat topic kan lezen, en de staat van dat topic nu) En aan jullie dan het oordeel of het terecht is hoe Telfort met haar klanten omgaat of niet...
Tevens zal ik op ander fora dit kenbaar maken, tot er een antwoord komt van telfort. Ik ben hier niet van gediend! Ik betaal evenveel als andere klanten en heb recht op evenveel hulp in zo een situatie als deze om opgelost te worden!
Zo niet dan zoek ik een andere provider en ontbind ik deze overeenkomst. Graag jullie ervaringen en tips in deze. En indien Hugo meeleest: graag antwoord op mijn PB aan jou! Dank.
Zo gaat telfort dus te werk... en dit zijn de gevolgen voor de kritiek leverende klanten van ze, die niet op hun mondje gevallen zijn.
Het volgende is voorgevallen bij mij:
Ik zag een topic over het wegvallen van DNS. Dus ik dacht dat dat hetzelfde probleem was als mijn probleem en heb me netjes aangesloten bij dat topic, met de verwoording van mijn probleem met telfort... Vervolgens springt Hugo van Webcare erin en delete hij mijn post daar en zet hem als aparte en nieuwe topic onder "Wegvallen DSL"...?
Enfin.. dat is geen probleem dacht ik. Ik ga daar wel verder. In de hoop dat iemand mijn probleem oplost. Want mijn internet bij telfort viel geregeld weg .. en of het door DNS problemen kwam of door DSL problemen.. mij een vraag..?
Helaas kon niemand mij van antwoord voorzien, zelfs niet de heren/dames van webcare. Het enige wat Webcare/Hugo te vertellen had was dat mijn internet 19,2 uren onafgebroken al online was? (ze wroeten dus ook nog eens in je gegevens, ongevraagd! Dus let er voortaan op voor degenen die wat wil weten op dat forum!). En dat hij me dus niet kon helpen tot het probleem zich voordeed...
Dat is dan al te laat in mijn ogen want dan ben ik offline en kan ik dus niet meer antwoorden om adequaat geholpen te worden?.. Dit is wat ik heb geantwoord. En dat ik naast mijn laptop nog een NAS server heb draaien (ten behoeve van het kunnen benaderen van mijn bestanden op school of onderweg etc.) en af en toe een torrentje binnen trekken, en dat er nog een andere PC aan hangt... de gebruikelijke hedendaagse handelingen van een normaal gezin op internet dus.
Vervolgens bleef antwoord uit...
Ik heb daarom geprobeerd mijn topic een kick te geven opdat er misschien mensen zouden zijn die mij een antwoord konden geven of dat er misschien iemand met hetzelfde probleem zou zijn. Aangezien dit erg irritant is om zo online te zijn.. in de veronderstelling dat je elk moment offline kon worden gegooid...door dat telfort probleem!
Hier begon het gedonder al.. Webcare/Hugo was er weer als de kippen bij en moest de volgende opmerking maken: "Topic kick is niet toegestaan.. En wat voor "exotische dingen" heb je nog meer hangen aan je server waardoor dit veroorzaakt wordt?"
Pardon? Dacht ik bij me zelf? Exotisch? Ben ik de enige hier met een file-server en de enige die openlijk toegeeft iets te downloaden voor eigen plezier, wat niet eens illegaal is ook nog? Wat is jullie antwoord a.u.b?
Ik heb zelfs gezegd dat dit probleem zich voordeed als mijn server uit was en ik alleen het NOS nieuws online keek...maar ook weer bleef antwoord van Webcare/Hugo uit.. terwijl ze alles van je kunnen zien.. Een beetje op de grote teen getrapt dacht ik...door mijn kritieke opmerkingen..
En heb het zo een tijdje maar gelaten. Tot anderen zich ermee gingen bemoeien. Met hoe 'goed' wel niet de modem's van Zyxel waren etc. En dat het dus bij mij lag dat ik de modem teveel belast?
Dit schiet bij mij natuurlijk in het verkeerde keelgat. Waarom staat dit soort info niet bij het bestellen van zo'n abonnement, als iedereen al weet dat telfort brakke modems gebruikt die niet tegen een stootje kunnen? En wat is overbelasten dacht ik? Af en toe wat downloaden en een servertje opzetten? Is dat al overbelasten?
Toen ik bij Tele2 (ik heb nu al spijt dat ik daar weg ben gegaan!) zat had ik precies dezelfde server en torrent client draaien als bij Telfort nu, met dien verstande dat het bij Tele2 gesmeerd verliep en kon!
Dus mijn conclusie is en blijft toch echt dat Telfort niet goed is en dat haar modems brak zijn! Als ze dit niet eens aankunnen .. wat dan wel? Dit schiet natuurlijk bij het verkeerde keelgat bij die MODS.. en willen iemand zoals ik z.s.m. de mond snoeren zodat er geen oproer of negatief beeld over telfort ontstaat. Maar ik ben meer van het type dat aan de bel trekt als er iets niet pluis is. En als mijn internet daarmee wordt afgesloten. Prima. Maar ik ga niet bij de pakken neerzitten!
Enfin .. dit is dus in een welles nietes verhaal uitgelopen op dat forum. En heeft dus ENKEL voor MIJ geresulteerd in een permanente ban op het forum en een afsluiting van mijn internet. (?)
Ik zou graag jullie verhaal willen horen hieromtrent en of iemand anders het al eerder heeft meegemaakt? Is dit niet een ernstige maatregel tegen een klant die slechts om opheldering vraagt over zijn brakke internet aansluiting bij telfort?
Alvast bedankt voor jullie tijd.
P.S. ik heb Hugo geprobeerd te bereiken via dit forum (PB) maar reageert niet!
Ik heb ook nog via andermans internet geprobeerd op dat forum een ander account aan te maken om in gesprek te gaan over de reden van mijn ban. Helaas zonder resultaat zodra ze merken dat ik het ben wordt die nieuwe account afgesloten.
Ik zal het niet erbij laten. Ik heb printscreens van dat forum gemaakt van de werkelijke situatie en van de gemodereerde situatie zoals het nu eruit ziet.
(indien de beheerder van dit forum het mij toestaat zal ik de link geven, zodat iedereen de orginele versie van dat topic kan lezen, en de staat van dat topic nu) En aan jullie dan het oordeel of het terecht is hoe Telfort met haar klanten omgaat of niet...
Tevens zal ik op ander fora dit kenbaar maken, tot er een antwoord komt van telfort. Ik ben hier niet van gediend! Ik betaal evenveel als andere klanten en heb recht op evenveel hulp in zo een situatie als deze om opgelost te worden!
Zo niet dan zoek ik een andere provider en ontbind ik deze overeenkomst. Graag jullie ervaringen en tips in deze. En indien Hugo meeleest: graag antwoord op mijn PB aan jou! Dank.