Nieuw iPhone abonnement bij T-Mobile
Geplaatst: 14 jun 2011 14:44
Vorige week donderdag (09 juni '11) een nieuw abonnement afgesloten voor mijn partner. Een iPhone i.c.m een i-300 abonnement.
Prachtig! Lekker makkelijk en snel via de website.
Op naar de kassa... daar staat letterlijk :
"200 minuten meer voor € 0,00 extra per maand
(actie geldt voor de eerste 4 maanden van het contract) + € 0,00"
Ik denk dat is een leuke aanbieding. Aardige gasten daar bij T-Mobile. De eerste 4 maanden 200 minuten extra erbij. Gratis! Prachtig. Natuurlijk vink ik deze optie aan.
Wat ik vervolgens niet in de gaten heb is dat mijn abonnement automatisch naar een i-500 prijsplan gaat in plaats van het i-300 abonnement wat ik wilde hebben. Daarmee gaat mijn abonnement van 42,50 naar 59,95 per maand. Dat is dus vooral niet de bedoeling!
Daar kom ik echter pas achter op het moment dat mijn telefoon geleverd wordt drie dagen later (wat wel weer lekker vlot gaat, maar dat terzijde).
Wettelijk gezien mag je binnen 8 dagen na een online aankoop deze annuleren of wijzigen. Dus ik maak me nergens zorgen over, komt goed, even aanpassen en klaar. Inmiddels heb ik mijn partner blij gemaakt met een nieuwe telefoon die natuurlijk meteen uitgepakt wordt en aangesloten. Gelijk een SMS eruit naar alle vrienden en bekenden met het nieuwe nummer. Zo gaat dat nu eenmaal.
Een dag later. BOEM! Weg verbinding. Geen service geeft het mooie glimmende witte apparaatje aan. Vervelend maar ach, dat lossen we op dinsdag (maandag gesloten ivm pinksteren) wel op met een telefoontje naar de klantenservice.
In totaal heb ik slechts 40 minuten aan de telefoon gehangen op dinsdag. Dat valt mee voor een klantenservice. Ik ben langer gewend bij niet nader te noemen andere bedrijven.
Enfin door een foutje (vraag me niet hoe of wat) stond de activatie datum van dit nieuwe contract op ergens in oktober pas. Maar ik ben vriendelijk geholpen door deze meneer en al snel had ik gewoon verbinding. Super!
We zijn er natuurlijk nog niet want het i-500 abonnement wat ik naar mijn mening toch op een soort van misleidende manier aan me broek heb gekregen daar wil ik natuurlijk niet aan en het abonnement eenvoudig weg aan laten passen naar een i-300.
"Dat gaat niet meneer." "Heel vervelend allemaal, maar contracten kunnen wij niet aanpassen" aldus de medewerker van T-Mobile.
Nu breekt mijn klomp. Die T-Mobile gasten moeten toch met 1 druk op de knop een abonnement kunnen aanpassen. Waarschijnlijk was het geen enkel probleem geweest als ik nog een paar honderd minuten meer erbij wilde hebben, maar een abonnement omlaag schroeven, das onmogelijk.
Gelukkig heeft de medewerker van T-Mobile wel een oplossing. Kijk daar hou ik van! oplossingen! Ik kan het toestel kosteloos retour sturen (een gloednieuw prachtig toestel retour sturen? ja gewoon terug sturen). Het contract wordt dan ontbonden en ik kan volgende week gewoon weer een nieuw abonnement afsluiten. Ik vind het een bijzondere constructie maar goed....
Wat een rompslomp allemaal voor zo iets kinderlijks eenvoudigs.
Goed, als dat de enige manier is dan moet dat dan maar zo dacht ik. Ik besefte echter meteen dat ik dan dus een week zonder toestel zit, een week niet kan bellen en daarnaast ga ik aanstaande zaterdag 3 weken op vakantie. Ook zonder telefoon dus! Daar wordt ik dan niet vrolijk van.
Als laatste komt daar dan ook nog eens bij dat net iedereen geinformeerd is over een nieuw nummer. Mijn oude nummer is natuurlijk bij velen al vervangen door het nieuwe en daarmee ben ik ook op het oude toestel lekker onbereikbaar geworden.
Als dit nou het enige voorval zou zijn bij T-Mobile dan zou dat wellicht nog acceptabel zijn. Was het niet dat ik bij mijn andere abonnement wat tevens ook bij T-Mobile loopt de laatste keer bij contract vernieuwing ook een hele rompslomp had met mijn aanvullende internet abonnement. Dat verhaal zal ik voor nu maar even laten varen en de lezer hiervan besparen maar een toestand was dat wel.
Hoe kun je iets wat zo ontzettend simpel is toch zo ingewikkeld en vooral klant onvriendelijk maken.
Ik heb voor nu even helemaal genoeg van T-Mobile. En dat na ruim 12,5 jaar. (Ik was al klant bij T-Mobile voordat het T-Mobile heette en nog het oude BEN was). Jammer! Altijd prima tevreden geweest hoor, als het werkt dan werkt het maar als er administratief iets is dan maak je borst maar nat bij deze roze rakkers.
De fonkelende nieuwe witte iPhone gaat terug in zijn mooie strakke doosje en terug naar T-Mobile.
Ik denk dat ik maar eens even ga winkelen bij de kpns en vodafones in Nederland. En mijn huidige abonnement wat nog loopt bij T-Mobile. Die gaat er denk ik ook rap uit zodra het afloopt.
Maar wellicht is er nog iemand die dit toch zo eenvoudige administratieve probleempje voor mij oplost, dan ben ik nog wel bereid om mijn besluit te heroverwegen.
T-Mobile eshop order nummer: 733654
Prachtig! Lekker makkelijk en snel via de website.
Op naar de kassa... daar staat letterlijk :
"200 minuten meer voor € 0,00 extra per maand
(actie geldt voor de eerste 4 maanden van het contract) + € 0,00"
Ik denk dat is een leuke aanbieding. Aardige gasten daar bij T-Mobile. De eerste 4 maanden 200 minuten extra erbij. Gratis! Prachtig. Natuurlijk vink ik deze optie aan.
Wat ik vervolgens niet in de gaten heb is dat mijn abonnement automatisch naar een i-500 prijsplan gaat in plaats van het i-300 abonnement wat ik wilde hebben. Daarmee gaat mijn abonnement van 42,50 naar 59,95 per maand. Dat is dus vooral niet de bedoeling!
Daar kom ik echter pas achter op het moment dat mijn telefoon geleverd wordt drie dagen later (wat wel weer lekker vlot gaat, maar dat terzijde).
Wettelijk gezien mag je binnen 8 dagen na een online aankoop deze annuleren of wijzigen. Dus ik maak me nergens zorgen over, komt goed, even aanpassen en klaar. Inmiddels heb ik mijn partner blij gemaakt met een nieuwe telefoon die natuurlijk meteen uitgepakt wordt en aangesloten. Gelijk een SMS eruit naar alle vrienden en bekenden met het nieuwe nummer. Zo gaat dat nu eenmaal.
Een dag later. BOEM! Weg verbinding. Geen service geeft het mooie glimmende witte apparaatje aan. Vervelend maar ach, dat lossen we op dinsdag (maandag gesloten ivm pinksteren) wel op met een telefoontje naar de klantenservice.
In totaal heb ik slechts 40 minuten aan de telefoon gehangen op dinsdag. Dat valt mee voor een klantenservice. Ik ben langer gewend bij niet nader te noemen andere bedrijven.
Enfin door een foutje (vraag me niet hoe of wat) stond de activatie datum van dit nieuwe contract op ergens in oktober pas. Maar ik ben vriendelijk geholpen door deze meneer en al snel had ik gewoon verbinding. Super!
We zijn er natuurlijk nog niet want het i-500 abonnement wat ik naar mijn mening toch op een soort van misleidende manier aan me broek heb gekregen daar wil ik natuurlijk niet aan en het abonnement eenvoudig weg aan laten passen naar een i-300.
"Dat gaat niet meneer." "Heel vervelend allemaal, maar contracten kunnen wij niet aanpassen" aldus de medewerker van T-Mobile.
Nu breekt mijn klomp. Die T-Mobile gasten moeten toch met 1 druk op de knop een abonnement kunnen aanpassen. Waarschijnlijk was het geen enkel probleem geweest als ik nog een paar honderd minuten meer erbij wilde hebben, maar een abonnement omlaag schroeven, das onmogelijk.
Gelukkig heeft de medewerker van T-Mobile wel een oplossing. Kijk daar hou ik van! oplossingen! Ik kan het toestel kosteloos retour sturen (een gloednieuw prachtig toestel retour sturen? ja gewoon terug sturen). Het contract wordt dan ontbonden en ik kan volgende week gewoon weer een nieuw abonnement afsluiten. Ik vind het een bijzondere constructie maar goed....
Wat een rompslomp allemaal voor zo iets kinderlijks eenvoudigs.
Goed, als dat de enige manier is dan moet dat dan maar zo dacht ik. Ik besefte echter meteen dat ik dan dus een week zonder toestel zit, een week niet kan bellen en daarnaast ga ik aanstaande zaterdag 3 weken op vakantie. Ook zonder telefoon dus! Daar wordt ik dan niet vrolijk van.
Als laatste komt daar dan ook nog eens bij dat net iedereen geinformeerd is over een nieuw nummer. Mijn oude nummer is natuurlijk bij velen al vervangen door het nieuwe en daarmee ben ik ook op het oude toestel lekker onbereikbaar geworden.
Als dit nou het enige voorval zou zijn bij T-Mobile dan zou dat wellicht nog acceptabel zijn. Was het niet dat ik bij mijn andere abonnement wat tevens ook bij T-Mobile loopt de laatste keer bij contract vernieuwing ook een hele rompslomp had met mijn aanvullende internet abonnement. Dat verhaal zal ik voor nu maar even laten varen en de lezer hiervan besparen maar een toestand was dat wel.
Hoe kun je iets wat zo ontzettend simpel is toch zo ingewikkeld en vooral klant onvriendelijk maken.
Ik heb voor nu even helemaal genoeg van T-Mobile. En dat na ruim 12,5 jaar. (Ik was al klant bij T-Mobile voordat het T-Mobile heette en nog het oude BEN was). Jammer! Altijd prima tevreden geweest hoor, als het werkt dan werkt het maar als er administratief iets is dan maak je borst maar nat bij deze roze rakkers.
De fonkelende nieuwe witte iPhone gaat terug in zijn mooie strakke doosje en terug naar T-Mobile.
Ik denk dat ik maar eens even ga winkelen bij de kpns en vodafones in Nederland. En mijn huidige abonnement wat nog loopt bij T-Mobile. Die gaat er denk ik ook rap uit zodra het afloopt.
Maar wellicht is er nog iemand die dit toch zo eenvoudige administratieve probleempje voor mij oplost, dan ben ik nog wel bereid om mijn besluit te heroverwegen.
T-Mobile eshop order nummer: 733654