Pagina 1 van 1

KPN (SPOOK) DONGEL ?? BEGIN ER NIET AAN !

Geplaatst: 16 jun 2011 17:39
door mikeynl026
KPN DONGEL ?? BEGIN ER NIET AAN !
Beste lezer ,
Hieronder kunt u lezen wat ons momenteel bezig houd omtrent de afname van een KPN INTERNETDONGEL.

Wat met een onschuldige E20,00 p.mnd begon is geeindigd in een slordige E 10.000,00 !!!!

Wij zijn radeloos en komen zelfs bij de deurwaarder die het in behandeling heeft genomen geen steek verder !

Hieronder vind u een schrijven aan de deurwaarder waarin wij precies vertellen en uitleggen hoe het allemaal tot stand is gekomen :
[/b][/b]



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte lezer

Bij deze mail ik u na u telefonisch te hebben gesproken 23-03-2011 omtrent een SPOOKREKENING van de firma KPN.

Mijn moeder is zo'n beetje half September benaderd door een medewerker van de KPN omtrent een internet dongel.

Mijn moeder vroeg de mevrouw aan de telefoon hoe het werkte en of ze er iets aan had voor haar administratie pc , die boven in de woning (nog niet aan internet verbonden) staat.
Mijn moeder werd uitgelegd dat de dongel het 1e halfjaar om te proberen € 16,31 p.m,nd zou zijn zondere bijkomende kosten.
Na een half jaar zou het € 35,00 p.mnd worden en zou ze kunnen opzeggen waarneer ze wou,dit ook zonder bijkomende kosten.
Mijn moeder moeder ( die helemaal geen verstand van internet heeft) vond dit wel fijn want dan had ze dit los van al haar prive zaken.
(hiervan is telefonisch een opname gemaakt door KPN )
Zo gezegd , zo gedaan komt de internetdongel aan op het adres van mijn ouders aan de [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

Eenmaal NA 2 WEKEN de dongel in gebruik te willen nemen krijgen we bij het installeren van de software een foutmelding :
'ER ONTBREEKT EEN BESTAND" !

Na telefonisch contact op te hebben genomen met de klantenservice krijgen wij externe software toegestuurd die naar het installeren ook niet blijkte te werken.

De dongel verdwijnt voor een periode van 2 weken in de keukenlade en word na het aanhoren van het verhaal geprobeerd op de laptop van de zoon en daar werkte hij echter zonder problemen.
De zoon heeft de internet dongel 2 weken in gebruik gehad en hiermee hoogstens gebruik gemaakt van MSN MESSENGER & OUTLOOK EXPRESS
Maar doordat de zoon des huizes voorzien is van een eigen internetaansluiting,is deze dongel voor hem niet van toepassing.
DE DONGEL VERDWIJNT HIERNA IN HET DASHBOARDKASTJE VAN DE TAXI VAN MOEDER,EN TOT OP HET MOMENT VAN VANDAAG IS ER GEEN GEBRUIK VAN GEMAAKT !!

Mijn ouders zijn een kleine zelfstandige taxionderneming en al 30 jaar klant van KPN (zowel prive als zakelijk en tevens mobiel,4lijnen) en nooit geen schuld !!!!
Totdat mijn moeder op een dag onderweg was met klanten in haar taxi naar Dusseldorf,telefonisch werd benaderd door iemand die niet zijn naam zei maar wel vroeg of ze wist dat er op haar mobiele rekening al voor € 500,00 verbeld was.
Niet wetende dat het om het UMTS kaartje van de Dongel blijkte te gaan , want dat nummer wat hij noemde herkende ze niet..
Mijn moeder antwoordde dat ze niet wist om welk nummer het ging , en wist dus ook niet dat er aan de Dongel een 06 nummer verbonden was.
Ze vroeg nog of de jongen een geintje met haar uithaalde, denkende aan 1 van haar taxi collegas.

Na een korte periode verschijnt er DRAMATISCHE POST van KPN !!!
Een paar dagen voor de kerst komt er een rekening van € 4444,00 gelieve z.s.m te betalen
Mijn moeder en ik zijn direct naar het business centrum gegaan en daar ons beklacht gedaan,wat achteraf geen zin had.
Wij werden geadviseerd een klachtenbrief te mailen naar het emailadres van KPN.
(Dit gebeurde allemaal tussen kerst en oud & nieuw)

Mijn ouders allebei helemaal over de toeren van die rekening!!!
( kleine zelfstandigen,die net hun kop boven water kunnen houden i.v.m.crisis maar gelukkig overleefd)
Zo gezegd ze gedaan , wij de klachtenbrief opgesteld en gemaid..

Na 2 weken niets vernomen te hebben hebben wij weer gebeld en toen kregen we te horen dat we niet het juiste emailadres hadden.

Wij opnieuw de brief gestuurd , daarna direct gebeld en ja hoor de brief was aangekomen.

In deze tussentijd is het emailadres van mijn ouders ineens niet meer toegankelijk , en hebben wij een nieuw adres aangemaakt en deze TELEFONISCH aan KPN doorgegeven.

De periode van 5 WACHT weken was hier inmiddels al met 2 weken verstreken , maar nog niets gehoord.

Na 5 weken hebben wij telefonisch contact gehad met ene meneer ALMOUHUAI van KPN ..
Hij beloofde ons met zijn hand op het hart dat hij ging uitzoeken tot op de bodem hoe dit in elkaar zal...
Echter zitten wij toty op de dag van vandaag nog op een reactie te wachten.

Dan verschijnt er ineens 22 maart een rekening van uw firma : Vesting Finance met een hoofdsom van € 9.686,97 .. dit is een verdubbeling van het gehele bedrag !!!!

Mijn moeder helemaal radeloos weer aan de teleoon met KPN (voor onderhand de 20e keer) , de jongen aan de telefoon luisterde ons aan en vertelde dat hij niets meer voor ons kon betekenen want wij waren ook niet op hun (ZOGENAAMDE) voorstel ingegaan.
(dit voorstel zouden wij 17 maart ontvangen hebben per email,maar tot op heden nog niets vernomen !!!)

Wij hebben altijd wel een email ontvangst van KPN gehad dat het bericht wat je stuurde ontvangen was maar NEVER NOOIT geen persoonlijke reactie !!!
HELEMAAL NIETS !!!! NOG GEEN EMAIL !

Dan willen we tevens vermelden dat mijn moeder vanaf September al € 20,- p. mnd betaald voor de dongel .. (dit zouden ze in december al stoppen , dit is niet gebeurd + dan kreeg ze nog een brief afgelopen week ofze even € 138,00 wou betalen voor het vroegtijdig beeindigen van de dongel)

Hopelijk bent u een beetje op de hoogte van ons verhaal,mochten er nog vragen zijn kunt u contact opnemen met mijn ouders op telnr :[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

Hopelijk kunt u ons misschien helpen want wij weten het ECHT NIET meer !!!

Mijn moeder wil dat hier een rechtzaak van komt of een oplossing vanaf de kant van KPN.

HOPELIJK , HOPELIJK , kunt u ons helpen.

Met Vriendelijke Groet

Michael Bouwman



----------------------------------------------------------------------

Zujuist heeft u hierboven kunnen lezen hoe dit hele verhaal tot stand heeft kunnen komen,de deurwaarder heeft hier nog wel op gereageerd hehad :

Zijn reactie was :

Wij zullen met KPN om de tafel gaan en kijken wat wijvoor u kunnen betekene .
Echter hebben wij na 2 weken niets gehoord te hebben,zelf contact moeten zoeken met de deurwaarder om te vragen of er al iets bekend was.

Wij kregen toen echter medegedeeld dat de KPN de zaak voort wilt zetten,en KPN heeft nu de rechtzaak aangevraagd...

Zijn er hier op deze site nog mensen met adviezen ?? wij zijn radeloos en weten niet wat te doen.
wij hopen echt op een reactie !!
Alvast vriendelijk bedankt.

Re: KPN (SPOOK) DONGEL ?? BEGIN ER NIET AAN !

Geplaatst: 16 jun 2011 17:55
door skindeath
je kunt data opvragen die je zogen hebt gebruikt alleen daar zul je weinig aanhebben . want die maken ze wel kloppend daar.
bedrag voor afsluiten 138.00 vond ik wel weinig
was bij mij 3keer zo hoog
daarnaast vind ik die verhoging naar het dubbele. wel erg hoog
was bij mij maar 2000 maar ja kom ook op 10000 uit
en als je een voorstel krijgt van de kpn serv hier op forum
dan is je rekening nog veel te hoog
ik ben ook met een rechtzaak bezig tegen kpn
daarnaast was er een met een rekening van 3400 euro
kreeg een aanbod om 100 euro te betalen

Re: KPN (SPOOK) DONGEL ?? BEGIN ER NIET AAN !

Geplaatst: 16 jun 2011 19:46
door crazyme
Twee tips:
Ga zsm naar een rechtswinkel en vraag advies. Het bedrag is dermate groot voor jullie dat je geen risico's moet nemen. Laat een jurist een helder geformuleerde reactie geven op de vordering.

Haal de adresgegevens uit de openingspost. Het kan je alleen maar schaden.

Re: KPN (SPOOK) DONGEL ?? BEGIN ER NIET AAN !

Geplaatst: 18 jun 2011 20:45
door AGGB
Leg het probleem voor aan:

Aan de Raad van Bestuur van KPN
tav de heer J.B.P Coopmans
Maanplein 55
2516 CK Den Haag

Dat is natuurlijk van de gekke, maar als het op zijn bureau ligt komt er wellicht een opdracht om deze zaak uit te zoeken. Die heer wil niet dat zijn naam mogelijk negatief in het nieuws komt.
Bij mij is het met een internet/telefoonprobleem eindelijk gelukt via die brief gehoor te krijgen na al het andere al geprobeerd te hebben.
Het wordt dan direct behandeld door een "hogere" afdeling, zoals zij het bij mij zelf noemden.
Probeer het in elk geval, is mijn advies, naast al de andere pogingen.