Verouden meubelen / Meubelfabriek De Toekomst
Geplaatst: 16 jun 2011 21:10
Best, 13 juni 2011.
Betreft : Onbevredigende afwikkeling klacht
relaxfauteuils.
Spelers : 1 Ik ,de consument
2 Verouden Wonen & Slapen
3 Oranje BV te Oldenzaal
4 De Toekomst BV te Beesd
Op 2 mei 2008, kochten wij bij Verouden Wonen & Slapen, gevestigd te Eindhoven, twee relaxfauteuils, Nikita Narvik, kleur bordeauxrood, voorzien van RVS ronde poot.
Wij kozen voor het beste leder.
Op advies van de verkoper kochten wij tevens een lederonderhoudsset, volgens opschrift van de firma Oranje BV.
De verkoper adviseerde dit product te gebruiken en minimaal elk half jaar te herhalen.
Mijn vrouw is zeer consciëntieus in dit soort dingen en maakte een aantekening in de agenda wanneer een herhaling diende plaats te vinden.
De eerste keer viel het ons al op dat het leer rood afgaf op het gebruikte doekje.
Als leek denk je dan dat het wel normaal is, dat bijvoorbeeld tijdens het spuiten een nevel op het leder gekomen is.
Na een tweede herhaling zagen wij tot onze schrik dat op een armlegger de toplaag aan het verdwijnen was.
Verdere inspectie leidde tot de conclusie dat elders ook een begin van verdwijnen van de toplaag gaande was.
Direct contact opgenomen met Verouden Meubelen, (het was immers nog ruim binnen de garantieperiode) die iemand zouden langs sturen.
De monteur is geweest en komt tot de conclusie dat inderdaad de toplaag aan het verdwijnen was.
In oktober 2010 hoorden wij dat de stoel terug zou gaan naar de fabriek en volgens de receptioniste zou dat 9 weken duren.
Wij wilden tijdens de feestdagen niet zonder stoel zitten.
In de tussentijd kochten wij 6 lederen eetkamerstoelen bij Goossens Meubelen te Nuenen.
Het viel ons direct op dat met de chauffeur een deskundige meekwam, die ons uitlegde hoe de stoelen het beste behandeld konden worden.
Op hun advies hadden we ook een onderhoudsset eveneens van de firma Oranje, bovengenoemd, gekocht waardoor de garantie met 5 jaar werd verlengd, indien de onderhoudsset conform de gebruiksaanwijzing zou worden gebruikt.
Toen wij de deskundige de relaxfauteuil toonden met de door Verouden aanbevolen onderhoudsset, zei deze deskundige direct: "Deze onderhoudsset is voor de kleur bordeauxrood veel te agressief!"
Op de kleur van de eetkamerstoelen, roomwit, zou laatstgenoemde onderhoudsset eventueel wel gebruikt kunnen worden.
Bij Verouden Meubelen weet men het verdwijnen van de toplaag aan medicijngebruik, dan wel bovenmatig transpiratie.
Betreffende stoel werd altijd door mijn vrouw gebruikt.
Toevallig gebruikt mijn vrouw helemaal geen medicijnen en transpireert zij in tegenstelling tot veel mensen nooit.
Met de wetenschap van de te agressieve onderhoudsset wilden we Verouden voorstellen om die onderhoudsset uit te proberen op bordeauxrode stoelen in hun showroom.
Na dit voorstel werd door Verouden medegedeeld dat dit niet meer nodig was, omdat zij eerder op de dag dezelfde onderhoudsset hadden uitgeprobeerd op bordeauxrood leder en tot de conclusie waren gekomen dat tijdens het gebruik het leder inderdaad rood afgaf.
Verouden zou in contact treden met de fabriek, De Toekomst BV uit Beesd, over hoe verder te handelen.
Op 13 januari 2011 werd de stoel opgehaald en op 17 februari 2011 weer onbehandeld teruggebracht.
Door Verouden werd voorgesteld om in de showroom nieuwe relaxstoelen uit te zoeken.
Wij begrepen hieruit dat met een redelijk bijbetaling, de gebruikte periode in aanmerking nemend alsmede het verschil in prijs tussen onze stoelen en de nieuwe stoelen, we er wel uit zouden komen.
Hierop hebben we in de showroom twee stoelen uitgezocht die circa € 4.000,00 kostten.
Toen wij echter hoorden dat we voor onze stoelen tussen de 150 en de 200 euro terug zouden krijgen, hebben we dat voorstel als absoluut onacceptabel afgeslagen.
Vervolgens heeft Verouden het voorstel gedaan om onderhavige stoel door een bedrijf te laten herstellen.
Indien wij eerst € 62,50 zouden overmaken op rekening van Verouden, dan zouden zij de rest van het bedrag (€ 62,50) voor herstel voor hun rekening nemen.
In arrenmoede zijn wij daar mee akkoord gegaan, want deze kwestie had zich al veel te lang voortgesleept.
Op 1 april 2011, kwam een monteur van Furniture Repair Centre, bij ons thuis die betreffende fauteuil overgespoten heeft.
Deze laatste monteur eveneens de gewraakte onderhoudsset getoond, die mededeelde dat ook zonder bezwaar de gewraakte set gebruikt kon worden, toch adviseerde hij liever een vochtig washandje met ossegalzeep te gebruiken.
Saillant detail: Deze monteur werkt voor de firma Oranje BV, ergo de slager keurt zijn eigen vlees.
De andere stoel begint ook tekenen van slijtage van de toplaag te vertonen en wij vrezen dat binnen korte tijd met hetzelfde euvel geconfronteerd te worden.
Andere vraag is, blijft zo'n herstelde toplaag langere tijd goed?
Uiteraard ventileer je het een en ander in je klantenkring en zo hoorden we hier van een plaatselijke juwelier dat hij heel goede ervaringen had met de meubelfabriek De Toekomst in Beesd.
Wij hebben op 30 april 2011 een brief gestuurd naar onderhavige meubelfabriek en zoals voorspelbaar was, is daar tot op heden niet op gereageerd.
Gezien de vele reacties op dit forum, is het niet zinvol verder acties te ondernemen, omdat betreffende fabriek toch niet reageert.
Verouden Wonen & Slapen verkoopt producten, (de stoelen en de onderhoudset) binnen de garantietermijn blijkt de onderhoudset de toplaag van de stoelen aan te tasten, na eindeloze gesprekken verlenen zij een bar slechte service maar net niet zo slecht dat het een rechtszaak rechtvaardigt, zij sturen een servicebedrijf dat voor het bedrijf van de onderhoudset werkt.
Verouden Meubelen & Wonen weet dat De Toekomst B.V. Meubelfabriek te Beesd niet reageert op klachten van consumenten, doch slechts zaken doet meubelzaken.
Het kringetje is rond.
De moraal van dit verhaal: “CONSUMENT VOOR DAT U EEN BELANGRIJKE AANKOOP DOET, GOOGLE EERST OP HET INTERNET.
[Persoonsgegevens verwijderd door Forummoderatie]
Betreft : Onbevredigende afwikkeling klacht
relaxfauteuils.
Spelers : 1 Ik ,de consument
2 Verouden Wonen & Slapen
3 Oranje BV te Oldenzaal
4 De Toekomst BV te Beesd
Op 2 mei 2008, kochten wij bij Verouden Wonen & Slapen, gevestigd te Eindhoven, twee relaxfauteuils, Nikita Narvik, kleur bordeauxrood, voorzien van RVS ronde poot.
Wij kozen voor het beste leder.
Op advies van de verkoper kochten wij tevens een lederonderhoudsset, volgens opschrift van de firma Oranje BV.
De verkoper adviseerde dit product te gebruiken en minimaal elk half jaar te herhalen.
Mijn vrouw is zeer consciëntieus in dit soort dingen en maakte een aantekening in de agenda wanneer een herhaling diende plaats te vinden.
De eerste keer viel het ons al op dat het leer rood afgaf op het gebruikte doekje.
Als leek denk je dan dat het wel normaal is, dat bijvoorbeeld tijdens het spuiten een nevel op het leder gekomen is.
Na een tweede herhaling zagen wij tot onze schrik dat op een armlegger de toplaag aan het verdwijnen was.
Verdere inspectie leidde tot de conclusie dat elders ook een begin van verdwijnen van de toplaag gaande was.
Direct contact opgenomen met Verouden Meubelen, (het was immers nog ruim binnen de garantieperiode) die iemand zouden langs sturen.
De monteur is geweest en komt tot de conclusie dat inderdaad de toplaag aan het verdwijnen was.
In oktober 2010 hoorden wij dat de stoel terug zou gaan naar de fabriek en volgens de receptioniste zou dat 9 weken duren.
Wij wilden tijdens de feestdagen niet zonder stoel zitten.
In de tussentijd kochten wij 6 lederen eetkamerstoelen bij Goossens Meubelen te Nuenen.
Het viel ons direct op dat met de chauffeur een deskundige meekwam, die ons uitlegde hoe de stoelen het beste behandeld konden worden.
Op hun advies hadden we ook een onderhoudsset eveneens van de firma Oranje, bovengenoemd, gekocht waardoor de garantie met 5 jaar werd verlengd, indien de onderhoudsset conform de gebruiksaanwijzing zou worden gebruikt.
Toen wij de deskundige de relaxfauteuil toonden met de door Verouden aanbevolen onderhoudsset, zei deze deskundige direct: "Deze onderhoudsset is voor de kleur bordeauxrood veel te agressief!"
Op de kleur van de eetkamerstoelen, roomwit, zou laatstgenoemde onderhoudsset eventueel wel gebruikt kunnen worden.
Bij Verouden Meubelen weet men het verdwijnen van de toplaag aan medicijngebruik, dan wel bovenmatig transpiratie.
Betreffende stoel werd altijd door mijn vrouw gebruikt.
Toevallig gebruikt mijn vrouw helemaal geen medicijnen en transpireert zij in tegenstelling tot veel mensen nooit.
Met de wetenschap van de te agressieve onderhoudsset wilden we Verouden voorstellen om die onderhoudsset uit te proberen op bordeauxrode stoelen in hun showroom.
Na dit voorstel werd door Verouden medegedeeld dat dit niet meer nodig was, omdat zij eerder op de dag dezelfde onderhoudsset hadden uitgeprobeerd op bordeauxrood leder en tot de conclusie waren gekomen dat tijdens het gebruik het leder inderdaad rood afgaf.
Verouden zou in contact treden met de fabriek, De Toekomst BV uit Beesd, over hoe verder te handelen.
Op 13 januari 2011 werd de stoel opgehaald en op 17 februari 2011 weer onbehandeld teruggebracht.
Door Verouden werd voorgesteld om in de showroom nieuwe relaxstoelen uit te zoeken.
Wij begrepen hieruit dat met een redelijk bijbetaling, de gebruikte periode in aanmerking nemend alsmede het verschil in prijs tussen onze stoelen en de nieuwe stoelen, we er wel uit zouden komen.
Hierop hebben we in de showroom twee stoelen uitgezocht die circa € 4.000,00 kostten.
Toen wij echter hoorden dat we voor onze stoelen tussen de 150 en de 200 euro terug zouden krijgen, hebben we dat voorstel als absoluut onacceptabel afgeslagen.
Vervolgens heeft Verouden het voorstel gedaan om onderhavige stoel door een bedrijf te laten herstellen.
Indien wij eerst € 62,50 zouden overmaken op rekening van Verouden, dan zouden zij de rest van het bedrag (€ 62,50) voor herstel voor hun rekening nemen.
In arrenmoede zijn wij daar mee akkoord gegaan, want deze kwestie had zich al veel te lang voortgesleept.
Op 1 april 2011, kwam een monteur van Furniture Repair Centre, bij ons thuis die betreffende fauteuil overgespoten heeft.
Deze laatste monteur eveneens de gewraakte onderhoudsset getoond, die mededeelde dat ook zonder bezwaar de gewraakte set gebruikt kon worden, toch adviseerde hij liever een vochtig washandje met ossegalzeep te gebruiken.
Saillant detail: Deze monteur werkt voor de firma Oranje BV, ergo de slager keurt zijn eigen vlees.
De andere stoel begint ook tekenen van slijtage van de toplaag te vertonen en wij vrezen dat binnen korte tijd met hetzelfde euvel geconfronteerd te worden.
Andere vraag is, blijft zo'n herstelde toplaag langere tijd goed?
Uiteraard ventileer je het een en ander in je klantenkring en zo hoorden we hier van een plaatselijke juwelier dat hij heel goede ervaringen had met de meubelfabriek De Toekomst in Beesd.
Wij hebben op 30 april 2011 een brief gestuurd naar onderhavige meubelfabriek en zoals voorspelbaar was, is daar tot op heden niet op gereageerd.
Gezien de vele reacties op dit forum, is het niet zinvol verder acties te ondernemen, omdat betreffende fabriek toch niet reageert.
Verouden Wonen & Slapen verkoopt producten, (de stoelen en de onderhoudset) binnen de garantietermijn blijkt de onderhoudset de toplaag van de stoelen aan te tasten, na eindeloze gesprekken verlenen zij een bar slechte service maar net niet zo slecht dat het een rechtszaak rechtvaardigt, zij sturen een servicebedrijf dat voor het bedrijf van de onderhoudset werkt.
Verouden Meubelen & Wonen weet dat De Toekomst B.V. Meubelfabriek te Beesd niet reageert op klachten van consumenten, doch slechts zaken doet meubelzaken.
Het kringetje is rond.
De moraal van dit verhaal: “CONSUMENT VOOR DAT U EEN BELANGRIJKE AANKOOP DOET, GOOGLE EERST OP HET INTERNET.
[Persoonsgegevens verwijderd door Forummoderatie]