Pagina 1 van 2
Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 17 jun 2011 12:09
door Jakob.J
Aan de leiding van het bedrijf Lexmark
We hebben over Jullie geklaagd bij de Heer G.H. T L van van de Harense Smid Oude Ebbingestr
die had die was verbaast dat Jullie niet reageren, en heeft gezegd de printer maar bij hem te brengen
en dan regelen ze het wel op het bedrijf met Jullie.
Dit is de eerst aankoop bij Jullie maar ook de laatste keer, wij willen eigenlijk de koop ontbinden en niets
meer met Jullie te maken hebben voor ons zijn Jullie een slecht bedrijf wat betreft de service,
en het toestel heef nooit goed gewerkt.
En na nog geen 40 zwart wit kopieën was alle inkt op ook het kleuren inkt.
Het beste kunnen Jullie wat mensen ontslagen tot nu zijn we er niet mee op geschoten.
Deze mensen verdienen een koude does van Tros Radar
Mvg J.J
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 17 jun 2011 13:05
door kweenie
Als een product niet goed functioneert, dan moet je de verkoper daarop aanspreken. Die moet ervoor zorgen dat er een deugdelijk apparaat wordt geleverd en moet dus voor reparatie of vervanging zorgen. Je moet de verkoper ook de kans geven om het apparaat te repareren. Bovendien heeft Lexmark niets te maken met de koopovereenkomst tussen jou en de Harense Smid. Als je de koop wilt ontbinden, dan zul je de Harense Smid moeten aanspreken, niet Lexmark.
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 17 jun 2011 13:09
door angel1978
kweenie schreef:Als een product niet goed functioneert, dan moet je de verkoper daarop aanspreken. Die moet ervoor zorgen dat er een deugdelijk apparaat wordt geleverd en moet dus voor reparatie of vervanging zorgen. Je moet de verkoper ook de kans geven om het apparaat te repareren. Bovendien heeft Lexmark niets te maken met de koopovereenkomst tussen jou en de Harense Smid. Als je de koop wilt ontbinden, dan zul je de Harense Smid moeten aanspreken, niet Lexmark.
Ik heb het idee dat je boodschap toch niet echt over komt bij deze TS...
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 17 jun 2011 13:42
door Jakob.J
angel1978 schreef:kweenie schreef:Als een product niet goed functioneert, dan moet je de verkoper daarop aanspreken. Die moet ervoor zorgen dat er een deugdelijk apparaat wordt geleverd en moet dus voor reparatie of vervanging zorgen. Je moet de verkoper ook de kans geven om het apparaat te repareren. Bovendien heeft Lexmark niets te maken met de koopovereenkomst tussen jou en de Harense Smid. Als je de koop wilt ontbinden, dan zul je de Harense Smid moeten aanspreken, niet Lexmark.
Ik heb het idee dat je boodschap toch niet echt over komt bij deze TS...
Hoi angel1978,
Mag ik vragen wat je daar mee bedoelt Angel ??
Groet,
J.J
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 17 jun 2011 14:10
door sephora30
Jacob kun je iets duidelijker zijn aub. Zo valt er geen touw aan vast te knopen.
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 17 jun 2011 18:18
door MAXIEM
@
De boodschap is simpel: je moet bij de verkoper aankloppen!
Maxiem
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 17 jun 2011 19:46
door Rickyman
En De Harense Smid had ook wel even de moeite kunnen nemen om te vertellen dat er bijna geen inkt in de cartridges zit de 1e keer.
Dat de printer niet goed werkt hoeft trouwens niet aan de printer te liggen, software, firmware, kabeltje. Is dat allemaal al geprobeerd.
Lexmark helpdesk ruilt zonder probleem om als klacht terecht is. Ze geven als enige merk dan ook 3 jaar garantie.
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 17 jun 2011 20:00
door Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 17 jun 2011 20:18
door Leo The Emperor
Jakob.J schreef:Aan de leiding van het bedrijf Lexmark
We hebben over Jullie geklaagd bij de Heer G.H. T L van van de Harense Smid Oude Ebbingestr
die had die was verbaast dat Jullie niet reageren, en heeft gezegd de printer maar bij hem te brengen
en dan regelen ze het wel op het bedrijf met Jullie.
Dit is de eerst aankoop bij Jullie maar ook de laatste keer, wij willen eigenlijk de koop ontbinden en niets
meer met Jullie te maken hebben voor ons zijn Jullie een slecht bedrijf wat betreft de service,
en het toestel heef nooit goed gewerkt.
En na nog geen 40 zwart wit kopieën was alle inkt op ook het kleuren inkt.
Het beste kunnen Jullie wat mensen ontslagen tot nu zijn we er niet mee op geschoten.
Deze mensen verdienen een koude does van Tros Radar
Mvg J.J
Een printer kost tegenwoordig bijna niets meer. De winst wordt gemaakt op de cardridges.
Bij een nieuwe (Lexmark en HP) printer zittten, vanwege kostenbesparingen, tegenwoordig ook geen volle cardridges meer, maar slechts die met een bodempje inkt.
Als na 40 kopieeen de cardridge leeg is, hoeft dit dus helemaal niet te betekenen dat uw printer defect is
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 17 jun 2011 20:34
door masterslave
Bij een nieuwe printer zittten, vanwege kostenbesparingen, tegenwoordig ook geen volle cardridges meer, maar slechts die met een bodempje inkt.
Waar heb jij deze wijsheid gezien/gelezen?
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 17 jun 2011 20:56
door Leo The Emperor
Ik heb een tijd bij Flextronics (2005-2009) gewerkt waar onder andere HP, en Lexmark printers werden geproduceerd.
In aanvang werd er gewoon een standaard cardridge meegeleverd, maar toen de prijzen zo ontzettende zijn gedaald werd op alles bezuinigd.
Voor nieuwe printers werden destijds speciale cardridges besteld met veel minder inkt. (een bodempje is misschien wel een beetje dichterlijke overdrijving, maar meer dan halfvol waren ze niet)
Uiterlijk kun je deze cradridges niet herkennen want ze zien er hetzelfde uit als de replacement exemplaren, maar ze hadden een kenmerk in het (serie)nummer.
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 17 jun 2011 21:00
door trebelski
masterslave schreef:Leo The Emperor schreef..Bij een nieuwe printer zittten, vanwege kostenbesparingen, tegenwoordig ook geen volle cardridges meer, maar slechts die met een bodempje inkt.
Waar heb jij deze wijsheid gezien/gelezen?
Deze ''wijsheid'' klopt helaas wel
. Kocht 2 weken geleden een nieuwe printer van HP een Photosmart en de cartridges zijn slecht met 4 ML gevuld ( opgevraagd bij HP) terwijl de vervanging-cartridges respectievelijk 12 ML en de extra grote 20 ML bevatten.Dus ja, bij nieuwe printers van vrijwel alle merken zijn de cartridges minimaal gevuld.
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 17 jun 2011 23:33
door TheLD
Veel fabrikanten zetten dit ook op de site bij hun inktjet en laserprinters. Bv vd Samsung site: "Wordt geleverd met een starttonercartridge voor 1000 pagina's."
De meegeleverde cartridges (inktjet/toner)hebben normaliter altijd een lagere capaciteit.
vervelend zo'n koude does voor Jullie
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 17 jun 2011 23:50
door GJvdZ
trebelski schreef:masterslave schreef:Leo The Emperor schreef..Bij een nieuwe printer zittten, vanwege kostenbesparingen, tegenwoordig ook geen volle cardridges meer, maar slechts die met een bodempje inkt.
Waar heb jij deze wijsheid gezien/gelezen?
Deze ''wijsheid'' klopt helaas wel
. Kocht 2 weken geleden een nieuwe printer van HP een Photosmart en de cartridges zijn slecht met 4 ML gevuld ( opgevraagd bij HP) terwijl de vervanging-cartridges respectievelijk 12 ML en de extra grote 20 ML bevatten.Dus ja, bij nieuwe printers van vrijwel alle merken zijn de cartridges minimaal gevuld.
Het klopt soms, maar is zeker geen standaard werkwijze. Ik heb de laatste tijd diverse printers gekocht (van verschillende merken en bij de meeste zitten er gewoon standaard gevulde cartridges bij.
Het vervelende van dit soort berichten op internet zetten dat er weer heel veel broodjes aap in de wereld komen.
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 18 jun 2011 09:46
door masterslave
GJvdZ schreef:
Het klopt soms, maar is zeker geen standaard werkwijze. Ik heb de laatste tijd diverse printers gekocht (van verschillende merken en bij de meeste zitten er gewoon standaard gevulde cartridges bij.
Het vervelende van dit soort berichten op internet zetten dat er weer heel veel broodjes aap in de wereld komen.
Bij deze moet ik mij aansluiten, ik koop wel geen verschillende merken, maar Canon, en nog nooit een half volle (bodempje) cartridges gekregen.
Misschien toch verschillend qua merk.
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 18 jun 2011 09:48
door Leo The Emperor
In ieder geval weet ik zeker dat het bij Lexmark gebeurt, en daar gaat dit Topic tenslotte over.
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 18 jun 2011 09:53
door ciske
Leo The Emperor schreef:In ieder geval weet ik zeker dat het bij Lexmark gebeurt, en daar gaat dit Topic tenslotte over.
Misschien nu , ik heb vroeger een Lexmark gehad en toen was dat niet zo.
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 18 jun 2011 11:22
door Jakob.J
sephora30 schreef:Jacob kun je iets duidelijker zijn aub. Zo valt er geen touw aan vast te knopen.
Beste mensen van het forum, dit is even meer dan iets duidelijker hoop ik.
Wij hadden nog niet zo lang een Canon printer, die voor elke kopie, als je niet snel genoeg was ging ie nog even de koppen schoon maken en daar werd weer de nodige inkt mee verspilt.
Toen werd ons het advies gegeven een Lexmark te nemen, maar die heeft nooit goed gewerkt als het werk ging in scannen dan waren alle gegevens door elkaar heen en de verhoudingen waren ook niet goed, vaak hier over gemaild met Lexmark en dan moets ik weer dit doen en dan weer dat en ook hebben ze vaak niet gereageerd dan weer wel, en nu helemaal niet meer, ook niet na dat ik hun de mail heb gestuurd met een kopie van de mededeling op dit Forum heb gezet, ook heb ik het hoofdkantoor van De Harense Smid de mail toe gezonden, die stellen zich zo wie zo klantvriendelijk op, de winkel hier is door een ringetje te halen daar ligt het niet aan ze hebben ons ook zegt Lexmark te wijzen op de "service aan huis" en daar reageerden ze ook helemaal niet op vandaar om kracht bij te zetten heb ik het geërgerd op het Forum gezet, had er schoon genoeg van ook heb ik de Laptop verschillende keren helemaal op nieuw geïnstalleerd, verschillende onder Jullie denken misschien wat is die gast dom bezig geweest maar ik heb op mijn manier het zo goed mogelijk gedaan, en dan keuvelt mijn vrouw er ook tijden het bericht opstellen er ook gezellig door heen en dat ga ik beslist niet in dammen, daar is zij te belangrijk voor en gaat boven alle dingen, bovendien heeft al een hekel aan computers, dat heeft ook weer zijn redenen .
Ik heb mijn best er op gedaan dit berichtje zo goed mogelijk op te stellen, Jullie reacties zijn welkom, zo lang ze opbouwend zijn, en bedoelt zijn om te helpen.
Voor de rest vind ik dat we met zun allen opgelicht worden door de peperdure inkt, wat wel boven de goudprijs lijkt uit te stijgen, laat Tros Radar dan maar een aan de kaak stellen, kunnen we niet met zun allen een vuist maken en dit aan Tros Radar door geven hier aandacht aan te besteden, we zijn er allemaal mee gebaat,
*** DUS MASSAAL MAILEN ***
Met een hartelijke groet,
Jakob. Ps, de Harense Smid gaat de Koe bij de horens nemen, het verloop krijgen Jullie op het Forum te zien, en Jullie bedank voor de reacties tot nu toe.
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 18 jun 2011 14:53
door ciske
Voor de rest vind ik dat we met zun allen opgelicht worden door de peperdure inkt, wat wel boven de goudprijs lijkt uit te stijgen,
klopt bij alle printers is de inkt duur , vandaar dat de printers niet zoveel kosten.
Re: Koop ontbinden bij Lexmark, Printer heeft nooit goed gewerkt
Geplaatst: 18 jun 2011 15:41
door Rickyman
Ik snap niet dat mensen de prijzen van inkt aan de kaak willen stellen.
We nemen veel te dure; stroom af, gas, benzine, zorgpolissen, sigaretten, fruit, koffie, kleding (3x over de kop) en daar hoor je bijna niemand over.
Maar als de consument voor 100 euries een printer koopt (die technisch gezien wel 350 euro moet kosten) waarvan de inkt duur is staat NL op zijn kop. Neem een dure printer met voordeligere inkt.
We kiezen in de winkel helemaal overtuigd voor merk x-y-z en thuis komen we er pas achter dat dat ding gruwelijk duur is in gebruik.
Rick