Renault Kempenaar Alphen a/d Rijn
Geplaatst: 18 jun 2011 11:46
Ter waarschuwing hier mijn verhaal:
In december 2008 kocht ik een nieuwe Renault Twingo 1.2 Dynamique bij Renault Kempenaar in Alphen aan den Rijn. Hierbij kocht ik 1 jaar extra garantie, dus 3 jaar.
Ik heb altijd mijn onderhoudsbeurten bij Kempenaar laten uitvoeren, totdat ik in januari 2011 mijn vloeistoffen bij had laten vullen bij een andere erkende autogarage.
In mei 2011 draaide mijn motor in elkaar bij 33000 km. Ik heb natuurlijk verteld dat ik eenmalig naar een andere garage was geweest, met het idee dat je als consument volledig in je recht staat.
Zie bijvoorbeeld http://www.europa-nu.nl/id/vifjdxdj8jzv ... dubxdwqrzw of http://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-re ... iezen.html
Ik heb natuurlijk de bon van de andere garage weerlegd waarop stond dat de oliefilter was vervangen en er synthetische olie was bijgevuld.
Renault Kempenaar zei eerst dat mijn oliefilter niet was vervangen, maar opgepoetst, omdat er een originele Renault-filter op zat. Nadat de andere garage met Renault belde vertelde zij mij dat de andere garage het wel verkeerd geplaatst zou hebben.
Juridische hulp vertelde mij dat ik in mijn recht stond om zelf een andere garage uit te zoeken met behoud van de garantie, maar dat er niet te procederen is als consument zijnde tegen zo'n grote autodealer.
Kortom ik heb €2000 zelf moeten betalen, want als ik moeilijk bleef doen zou ik de volledige rekening krijgen.
Bij het ophalen zat mijn auto volledig onder de krassen (dak, motorkap, zijkant, achterkant).
Bij navraag: "het zat er al, je hebt zeker onder takken doorgereden". Bij nogmaals navraag: "je auto was zo vies, het zat er gewoon onder", Toen ik kon weerleggen dat ik foto's had gemaakt voor de berging en er acht getuigen bij waren op dat moment, hebben ze de auto enigszins opgepoetst en nooit meer een discussie gevoerd over de oorzaak.
Na 780 km met de nieuwe motor heb ik hem laten nalopen bij Renault Kempenaar om te kijken of alles goed was gemonteerd.
Bij 810 km stond ik met pech midden op een kruispunt. Er bleek een slang niet goed gemonteerd...
Dus alstublieft wees gewaarschuwd! Ondanks de Europese Regelgeving omtrent garantiebehoud bij een andere erkende garage, je hebt geen poot om op te staan.
In december 2008 kocht ik een nieuwe Renault Twingo 1.2 Dynamique bij Renault Kempenaar in Alphen aan den Rijn. Hierbij kocht ik 1 jaar extra garantie, dus 3 jaar.
Ik heb altijd mijn onderhoudsbeurten bij Kempenaar laten uitvoeren, totdat ik in januari 2011 mijn vloeistoffen bij had laten vullen bij een andere erkende autogarage.
In mei 2011 draaide mijn motor in elkaar bij 33000 km. Ik heb natuurlijk verteld dat ik eenmalig naar een andere garage was geweest, met het idee dat je als consument volledig in je recht staat.
Zie bijvoorbeeld http://www.europa-nu.nl/id/vifjdxdj8jzv ... dubxdwqrzw of http://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-re ... iezen.html
Ik heb natuurlijk de bon van de andere garage weerlegd waarop stond dat de oliefilter was vervangen en er synthetische olie was bijgevuld.
Renault Kempenaar zei eerst dat mijn oliefilter niet was vervangen, maar opgepoetst, omdat er een originele Renault-filter op zat. Nadat de andere garage met Renault belde vertelde zij mij dat de andere garage het wel verkeerd geplaatst zou hebben.
Juridische hulp vertelde mij dat ik in mijn recht stond om zelf een andere garage uit te zoeken met behoud van de garantie, maar dat er niet te procederen is als consument zijnde tegen zo'n grote autodealer.
Kortom ik heb €2000 zelf moeten betalen, want als ik moeilijk bleef doen zou ik de volledige rekening krijgen.
Bij het ophalen zat mijn auto volledig onder de krassen (dak, motorkap, zijkant, achterkant).
Bij navraag: "het zat er al, je hebt zeker onder takken doorgereden". Bij nogmaals navraag: "je auto was zo vies, het zat er gewoon onder", Toen ik kon weerleggen dat ik foto's had gemaakt voor de berging en er acht getuigen bij waren op dat moment, hebben ze de auto enigszins opgepoetst en nooit meer een discussie gevoerd over de oorzaak.
Na 780 km met de nieuwe motor heb ik hem laten nalopen bij Renault Kempenaar om te kijken of alles goed was gemonteerd.
Bij 810 km stond ik met pech midden op een kruispunt. Er bleek een slang niet goed gemonteerd...
Dus alstublieft wees gewaarschuwd! Ondanks de Europese Regelgeving omtrent garantiebehoud bij een andere erkende garage, je hebt geen poot om op te staan.