Op donderdagochtend zag ik op de Wehkampsite een geweldige aanbieding: Een Philips Led tv (Philips 46PFL6606H) van 1299 voor 119 Euro!!!
Dit leek me een geweldige aanbieding, dus bestelde ik direct. Dezelfde dag 's middags ontving ik van Wehkamp een mail waarin zij deze bestelling annuleerden,
het was een fout van hun; er had een verkeerde prijs bij gestaan. Wat een teleurstelling want ik was al helemaal in mijn nopjes dr mee! Dacht dat ik dit maar
had te accepteren, heb hun mijn teleurstelling laten weten en gevraagd of Wehkamp anders niet met een tegenvoorstel kon komen, want ik baalde er zo van.
Ik dacht dat ik echt een superdeal had gesloten. Mag Wehkamp uberhaupt een bestelling om een foute prijsvermelding annuleren, is een dergelijke bevestigde bestelling (had immers al een ontvangst
bevestiging van mijn bestelling) niet bindend?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bestelling door Wehkamp geannuleerd, mag dat?
Re: Bestelling door Wehkamp geannuleerd, mag dat?
Nee, dat is niet bindend en Wehkamp mag de bestelling annuleren en is niet gehouden aan het leveren van de TV aangezien dit overduidelijk een vergissing moet zijn.irmavderv schreef: Mag Wehkamp uberhaupt een bestelling om een foute prijsvermelding annuleren, is een dergelijke bevestigde bestelling (had immers al een ontvangst
bevestiging van mijn bestelling) niet bindend?
Zoiets in het verleden al eens gebeurd maar weet niet of dat dit postorderbedrijf was. Dat postorderbedrijf had toen uit coulance alsnog besloten het product te leveren tegen de veel te lage prijs aan een aantal mensen welke een bestelling hadden geplaatst.
-
***CENSUUR! TROS RADARn/
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Pinda.., Klopt, da's het hele verhaal, wilde het alleen niet te ingewikkeld maken... schreef er ook als reden van het niet bindend zijn bij dat het overduidelijk een vergissing moet zijn.Pindakaaspotje schreef:In de basis is het juist wel bindend. Net als je in de winkel de prijs moet betalen die op het labeltje/schap staat. Er is alleen inderdaad wel een uitzondering. Wanneer je er overduidelijk vanuit kan gaan dat het om onjuiste prijs gaat, geldt dat niet.Nee, dat is niet bindend en Wehkamp mag de bestelling annuleren en is niet gehouden aan het leveren van de TV aangezien dit overduidelijk een vergissing moet zijn.
In dit geval had je kunnen weten dat 120 euro voor een tv van 1300 gewoon geen realistische prijs is, anders was het geweest als hij bv voor 900 was geprijst. Ookal was het dan misschien een foutje geweest, dan hadden ze wel moeten leveren.
TS heeft al zovaak geschreven over de geweldige aanbieding en superdeal dat deze eigenlijk ook wel moet weten dat het een vergissing is. Iedere consument zou m.i. moeten weten dat je geen nieuwe Philips 46 Inch LED TV koopt voor 120 euri.
Da's pech voor de Otto klanten. Neckermann heeft zoiets verleden jaar ongeveer heeft gehad en uit coulance toch had besloten te leveren tegen de te lage prijs aan de klanten die op tijd besteld hadden. Dit heeft wel wat gekost natuurlijk maar daar kan geen marketingcampagne tegenop tegen zoveel positieve publiciteit, want ze werden o.a. in het nieuws genoemd. Een beetje reclamespot vlak voor of na het nieuws is al ontzettend duur.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... fout.dhtml
Sorry hoor maar je kan toch wel na gaan dat een tv van €1299,- niet op eens in de aanbieding €199,- kan kosten, en moet je niet achteraf gaan klagen dat Wehkamp de bestelling heeft geannuleerd.
Is toch logisch kom op zeg.
Is toch logisch kom op zeg.
-
Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]
Ik had er gelijk 20 besteld denk ik
Was makkelijk verdienen geweest. Had alleen even moeten uitzoeken waar ik ze kwijt gekund zou hebben!
Was makkelijk verdienen geweest. Had alleen even moeten uitzoeken waar ik ze kwijt gekund zou hebben!