LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie heeft er ervaring met demon adsl
Wie heeft er ervaring met demon adsl
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met de provider demon met hun DSL Express abonomenten. Ik vraag me af of de service goed is of niet. BVD.
Re: Wie heeft er ervaring met demon adsl
Mijn ervaringen met demon zijn HEEL goed.
lage prijzen, gratis helpdesk, goede newsserver met binaries, oneindig aantal mailadressen en mailboxgrootte is niet gelimiteerd.
Een zeer goede provider.
lage prijzen, gratis helpdesk, goede newsserver met binaries, oneindig aantal mailadressen en mailboxgrootte is niet gelimiteerd.
Een zeer goede provider.
Mooi dan neem ik dus mooi het abonoment van 65 euro per maand.
Als je naar de provider Jumbo/Lidll gaat krijg je er ook nog eens een aanbieding bij. En een spaarkaart met segeltjes hoe meer je dan belt hoe meer egeltjes.
Bij gebruik van 399 uur per dag word je kraaiendokter.
Bij gebruik van 399 uur per dag word je kraaiendokter.
Ik zit sinds eind augustus bij Demon en het bevalt mij uitstekend. Hun doe het zelf pakket is erg simpel aan te sluiten en binnen 5 minuten zit je op het Internet. Ik had een 512/256 abonnement voor 39 euro en die wordt binnenkort gratis geupgrade naar 1024/512, dus mij hoor je niet klagen over Demon
Ik zit nu bijna een jaar bij Demon. Nog NOOIT uit de lucht geweest. Gratis goede helpdesk. Is voor mij absoluut nummer 1. Hebben nu ook een mooie prijsverlaging doorgevoerd.
Jan
Jan
prima provider met dito helpdesk ik ben dik tevreden
echt aan iedereen aan te raden
echt aan iedereen aan te raden
Ik zit nu pas een maand met demon te internetten (1024kbit). De aansluiting werkte bij mij erg snel, na 19 dagen kon ik internetten. Dat was overigens al voor het mailtje dat ik kreeg over de oplevering van mijn adsl verbinding. Ik besloot een mailtje te sturen en had snel antwoord. Er stond in dat ik min of meer geluk had, dat het wel eens vaker voorkomt en dat ze mij voor oplevering nog niet zullen factureren. Dus ik heb twee weken voor niets kunnen internetten!
Groot voordeel tov van andere providers vind ik het 0800 nummer van de helpdesk plus dat je al het modem ontvangt vòòr je adsl verbinding is opgeleverd. Zo heb je even de tijd voor het aansluiten voor je gaat betalen. Dat heb ik bij andere providers nog niet eerder gezien.
Snelheid is tot nu toe altijd prima geweest, prima news server (al is die 's avonds nog wel eens iets langzamer), geen datalimiet (fup).
Over de service van ze kan ik niet veel meer zeggen, ik heb nog geen problemen gehad met mijn aansluiting.
Aanrader.
Groot voordeel tov van andere providers vind ik het 0800 nummer van de helpdesk plus dat je al het modem ontvangt vòòr je adsl verbinding is opgeleverd. Zo heb je even de tijd voor het aansluiten voor je gaat betalen. Dat heb ik bij andere providers nog niet eerder gezien.
Snelheid is tot nu toe altijd prima geweest, prima news server (al is die 's avonds nog wel eens iets langzamer), geen datalimiet (fup).
Over de service van ze kan ik niet veel meer zeggen, ik heb nog geen problemen gehad met mijn aansluiting.
Aanrader.
Waar kan ik hun vinden? Ik ben ook al een tijdje op zoek naar ADSL aansluiting. Ze hebben ongetwijfeld een website. Ik lees het graag!
Bvd, Ansje.
Bvd, Ansje.
ook ik heb sinds een paar maanden Demon na aanraden van mijn broer
Ik kan zeggen ik ben er uiterst tevreden over!!!!. Ook ik had binnen no time al de verbinding. (2,5 week). Hijs is 1 keer uit de lucht gegaan vanwege de pop server veranderingen maar hij heeft en doet het nog altijd prima!
Kunnen andere provider wat van leren!
Ik kan zeggen ik ben er uiterst tevreden over!!!!. Ook ik had binnen no time al de verbinding. (2,5 week). Hijs is 1 keer uit de lucht gegaan vanwege de pop server veranderingen maar hij heeft en doet het nog altijd prima!
Kunnen andere provider wat van leren!
http://www.dslexpress.nl
http://www.demon.nl
Bij de eerste link vind je de meeste informatie wel. Bij demon.nl is er meer info te vinden wat betreft instellingen mail, homepages, enz...
http://www.demon.nl
Bij de eerste link vind je de meeste informatie wel. Bij demon.nl is er meer info te vinden wat betreft instellingen mail, homepages, enz...
Hoi gast. Bedankt voor de tip en het adres van Demon. Ik heb net ff getjekt en het kan hier. Ik denk dat ik dat maar ga doen dan. Kan ik van die UPC af!
Ansje,
Ansje,
Ook ik ben een tevreden klant van Demon DSL Express. Binnen 3,5 weken na aanmelding werkte het al. Een week voor die tijd gratis modem en splitter binnen. Zowaar een gratis helpdesk. Jaarcontract, en daarna kun je per maand opzeggen, dus geen stilzwijgende verlenging met weer een jaar zoals meestal het geval is (je zal maar moeten verhuizen!) Voor 19,95 pm een 512/256 verbinding. Helaas gaan ze nu per maand vooraf innen, maar dat doet zowat iedereen. Nu mijn salaris nog aan het begin van de maand ontvangen!
demon is zeker goed! helaas hebben we nu adsl van kpn, omdat kpn zo erg zat tegen te werken dat ze ons aanraade om adsl van kpn te nemen en zo van al het gezeur af te zijn...
demon == top
demon == top
Het enige minpunt wat ik heb kunnen ontdekken is dat je in de nieuwsgroepen maar 2 datastreams tegelijk kunt openen en dat Demon dit afknijpt op max 1 Mbit, ook als je een 8 Mbit verbinding hebt.
Ik ben al jaren bij Demon, eerst met inbellen. DSL express kwam net op tijd, want ik was aan het overwegen elders ADSL te nemen. Ik heb werkelijk nooit een probleem met Demon gehad in de afgelopen 5 jaar ong. dat ik er bij zit. Heb dan ook nooit hun 0800 helpdesk hoeven bellen, en je krijgt keurig vantevoren een mailtje als er (diep in de nacht) onderhoud gepleegd gaat worden aan het netwerk. Zeer aan te raden.
Demon is een goede provider! Als je van plan bent om gebruik te maken van newsgroepen, houdt dan ik de gaten dat Demon maar 2 lijnen hiervoor open stelt en dus max 120 KB/s (dus ook als je een 8 mbit lijn neemt).
Tevens moet je er rekening mee houden, dat je een overeenkomst van 1 jaar aangaat voor HET ADRES waar je het op aanvraagt, je kan het abbo dus NIET verhuizen, ga je toch binnen een jaar naar een andere woning, dan moet je gewoon je Abbo doorbetalen. en op het nieuwe adres moet je dan een tweede abbo nemen.
Tevens moet je er rekening mee houden, dat je een overeenkomst van 1 jaar aangaat voor HET ADRES waar je het op aanvraagt, je kan het abbo dus NIET verhuizen, ga je toch binnen een jaar naar een andere woning, dan moet je gewoon je Abbo doorbetalen. en op het nieuwe adres moet je dan een tweede abbo nemen.
Bij demon wordt de verbinding met de nieuwsserver afgeknepen tot 128kb. Dit terwijl ik juist speciaal voor de nieuwsgroepen en na veel onderzoek een Demon account met de snelheid 1096kb heb aangeschaft.
De beperking is nergens te vinden op de website van Demon!!
Dit was de reactie van Demon:
[Demon]Op onze homepage staat "Toegang tot nieuwsgroepen, Usenet News, wordt door Demon aan haar klanten aangeboden als extra service bij het afgenomen abonnement. De dienst wordt echter niet ondersteund of gegarandeerd.
[Mijn reactie]In mijn beleving is er een levensgroot verschil tussen "het niet ondersteunen/garanderen" of "het structureel limiteren met 87,75% van de beschikbare snelheid" van een service waartoe je als Demon je gebruikers toegang tot geeft.
[Demon]Verder kost b.v. een 20 GB account bij Supernews 21 dollar per maand, dus het is niet realistisch om een ongelimiteerde toegang te verwachten, dan zouden wij geld erop toeleggen. Indien u toch ongelimiteerd wilt downloaden kunt u het beste zelf een account nemen bij een usenetprovider.
[Mijn reactie]Niet realistisch? Ik heb een pay-account bij UseNetServer. Deze kost 8 euro per maand, met een onbeperkt datalimit, 4 threats, en een 30 dagen retentie. De snelheid van rond de 900kb die ik nu heb is ook niet mis. De kosten stellen dus weinig voor en een partij als Demon zou met gemak hier zaken mee kunnen doen en haar klanten een dienst kunnen doen.
Jammer, want Demon stond bekend om als een serieuse en zeer stabiele IPS dus waarom vermelden jullie deze beperking dan nergens op jullie website? Jammer.
Als je trouwens iets aanbied aan je gebruikers komt het sowieso heel vreemd over als je dit op geen enkele manier ondersteund of garandeerd? U betaalt Giganews toch? Moet ik soms Amerika gaan bellen als er iets mis gaat met hun servers?
Een vreemde manier van zaken .. jammer
De beperking is nergens te vinden op de website van Demon!!
Dit was de reactie van Demon:
[Demon]Op onze homepage staat "Toegang tot nieuwsgroepen, Usenet News, wordt door Demon aan haar klanten aangeboden als extra service bij het afgenomen abonnement. De dienst wordt echter niet ondersteund of gegarandeerd.
[Mijn reactie]In mijn beleving is er een levensgroot verschil tussen "het niet ondersteunen/garanderen" of "het structureel limiteren met 87,75% van de beschikbare snelheid" van een service waartoe je als Demon je gebruikers toegang tot geeft.
[Demon]Verder kost b.v. een 20 GB account bij Supernews 21 dollar per maand, dus het is niet realistisch om een ongelimiteerde toegang te verwachten, dan zouden wij geld erop toeleggen. Indien u toch ongelimiteerd wilt downloaden kunt u het beste zelf een account nemen bij een usenetprovider.
[Mijn reactie]Niet realistisch? Ik heb een pay-account bij UseNetServer. Deze kost 8 euro per maand, met een onbeperkt datalimit, 4 threats, en een 30 dagen retentie. De snelheid van rond de 900kb die ik nu heb is ook niet mis. De kosten stellen dus weinig voor en een partij als Demon zou met gemak hier zaken mee kunnen doen en haar klanten een dienst kunnen doen.
Jammer, want Demon stond bekend om als een serieuse en zeer stabiele IPS dus waarom vermelden jullie deze beperking dan nergens op jullie website? Jammer.
Als je trouwens iets aanbied aan je gebruikers komt het sowieso heel vreemd over als je dit op geen enkele manier ondersteund of garandeerd? U betaalt Giganews toch? Moet ik soms Amerika gaan bellen als er iets mis gaat met hun servers?
Een vreemde manier van zaken .. jammer
Wij zijn na lang onderzoek uitgekomen op demon. Op een gegeven moment zag ik door de providers het internet niet meer. Tot ik een vergelijking heb gemaakt door ze allemaal naast elkaar te leggen. Veel werk maar tot zover erg tevreden. Na aanvraag van 512/256 dsl express kreeg ik na 9 dagen m'n dhz-pakket toegestuurd. Kon ik lekker kabels trekken en m'n netwerk configureren enzo. Had al een ander e-mail adres en werdt daarop keurig op de hoogte gehouden van de vorderingen. Ik geloof dat ik na 3 weken online was. Mijn intuitie zei me al dat dit een goede provider zou zijn omdat ze zich volgens hun site voornamelijk bezig houden met zakelijk dataverkeer. En dat moet betrouwbaar zijn toch? Ze zijn inmiddels 2 keer offline geweest maar niet zonder aankondiging. Altijd s'nachts en twee mails vooraf. Verbinding is eigenlijk perfect. In ons geval leveren ze zo'n 80% van de tijd de snelheid waar je voor betaald. Ik gebruik rxtx, een programmaatje waar je je surf snelheid mee kan meten (http://www.netfor2.com/RxTxPreview.html). Ik betaal voor 512kb download maar soms haalt ie kortstondig ieken van 860! Kreeg vandaag een nette e-mail over een GRATIS email virusscanner: Geachte klant,
Met genoegen introduceert Demon een gratis anti-virusdienst voor alle
klanten die gebruikmaken van onze mailservers.
Demon zal vanaf 19 april 2005 starten met het op virussen scannen van
binnenkomende e-mail. U hoeft geen actie te ondernemen om de dienst te
activeren.
De Demon anti-virusdienst maakt gebruik van verfijnde
scan-technologieën op onze mailservers, ontworpen om berichten die
virussen bevatten te detecteren en af te wijzen. Alle e-mail die u via
uw Demon-account wordt toegestuurd zal worden gescand op bekende
virussen, voordat het door onze mailservers geaccepteerd wordt. Als
een virus gedetecteerd wordt, zal het bericht worden afgewezen.
Berichten die u via de Demon mailserver verstuurt worden ook gescand.
De anti-virusdienst is ontworpen om het aantal berichten dat virussen
bevat aanzienlijk te verlagen. Onze anti-virusscanners worden continu
geactualiseerd om nieuwe varianten te onderscheppen.
Houdt u er rekening mee dat geen enkel scan-systeem 100% accuraat is
en Demon geen garantie geeft dat ieder virus door de nieuwe dienst
wordt gedetecteerd. Er bestaan bovendien naast e-mail ook vele andere
manieren om virussen op te lopen. Wij adviseren u daarom ten
stelligste om ook anti-virussoftware op uw eigen systeem te blijven
draaien.
Meer informatie over de anti-virusdienst vindt u in de Vaak Gestelde
Vragen: <http://www.demon.nl/producten/diensten/avfaq.html>
Top toch?
Echter die gratis upgrade waar bovenstaande gebruiker het over heeft is mij onbekend helaas, zou er wel blij mee zijn als ze dat gaan doen!
Ik raad niet al te veel mensen demon aan omdat ze anders te groot worden in de consumenten markt en dan vrees ik de dienstverlening/kwaliteit!
Happy surfing![/quote]
Met genoegen introduceert Demon een gratis anti-virusdienst voor alle
klanten die gebruikmaken van onze mailservers.
Demon zal vanaf 19 april 2005 starten met het op virussen scannen van
binnenkomende e-mail. U hoeft geen actie te ondernemen om de dienst te
activeren.
De Demon anti-virusdienst maakt gebruik van verfijnde
scan-technologieën op onze mailservers, ontworpen om berichten die
virussen bevatten te detecteren en af te wijzen. Alle e-mail die u via
uw Demon-account wordt toegestuurd zal worden gescand op bekende
virussen, voordat het door onze mailservers geaccepteerd wordt. Als
een virus gedetecteerd wordt, zal het bericht worden afgewezen.
Berichten die u via de Demon mailserver verstuurt worden ook gescand.
De anti-virusdienst is ontworpen om het aantal berichten dat virussen
bevat aanzienlijk te verlagen. Onze anti-virusscanners worden continu
geactualiseerd om nieuwe varianten te onderscheppen.
Houdt u er rekening mee dat geen enkel scan-systeem 100% accuraat is
en Demon geen garantie geeft dat ieder virus door de nieuwe dienst
wordt gedetecteerd. Er bestaan bovendien naast e-mail ook vele andere
manieren om virussen op te lopen. Wij adviseren u daarom ten
stelligste om ook anti-virussoftware op uw eigen systeem te blijven
draaien.
Meer informatie over de anti-virusdienst vindt u in de Vaak Gestelde
Vragen: <http://www.demon.nl/producten/diensten/avfaq.html>
Top toch?
Echter die gratis upgrade waar bovenstaande gebruiker het over heeft is mij onbekend helaas, zou er wel blij mee zijn als ze dat gaan doen!
Ik raad niet al te veel mensen demon aan omdat ze anders te groot worden in de consumenten markt en dan vrees ik de dienstverlening/kwaliteit!
Happy surfing![/quote]