Ja maar, stel dat je je als VIP klant hebt geregistreerd. Dan heb je door alleen die registratie (invullen NAW en maken inlogaccount) een abonnement afgesloten waarbij je je verplicht om ieder kwartaal een bestelling te plaatsen. Wordt er geen bestelling geplaatst in een kwartaal dan moet je die bon kopen ter waarde van 25,-. Weet even niet of je die dan fysiek thuisgestuurd krijgt of dat dit een registratie in het account is. Als je dus een kwartaal niets besteld hebt, krijg je dus vanzelf een rekening van 25,-
Ik zeg niet dat het zo gebeurd is; ik zeg alleen dat het mogelijk zou kunnen zijn. Het is wel erg toevallig dat het bedrag van de 1e acceptgiro hetzelfde is als van bovenstaande bonnen van VIP klanten. Door niet te betalen is de vordering uiteindelijk uit handen gegeven en worden er allerlei extra kosten in rekening gebracht.
Als - en ik zeg duidelijk als - dit inderdaad komt door het VIP verhaal, is het verstandig de rekening zo spoedig mogelijk te betalen in verband met het oplopen van de kosten. In dit geval zou je willen voorkomen dat er uiteidenlijk een rechtsgang wordt gestart door het incassobureau. Mocht dit het verhaal zijn en je zou in het ongelijk worden gesteld door de rechter, zul je ook veroordeeld worden de kosten van de rechtsgang te betalen.
Nu wil ik je niet onnodig bang maken of zeggen dat je moet betalen. Ik wil alleen aangeven dat er wel werk aan de winkel is in de vorm van uitzoeken wat voor soort klant je bent volgens ECI door de correspondentie te bekijken of contact met ECI op te nemen of het antwoord van webcare afwachten. Eventueel zou je juridisch advies kunnen inwinnen bij een juridisch loket. Eerste adviesgesprek is doorgaans gratis. Wel het dossier meenemen.
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx