geld terug bij incompleet
Geplaatst: 22 jun 2011 10:52
Ik ben op zoek naar een stukje advies over het volgende:
Zaterdag voor vaderdag koop ik bij een lokale Expert (dom achteraf) een Perfect Draft. Er wordt bij vertelt door mij dat het voor een feestje is op vaderdag. Vervolgens wordt eea geregeld en kijk ik nog even in de winkel rond.
Op het betreffende feest blijkt het een showroom model te zijn (is ons er niet bij vertelt). Dat is nog niet het ergste: hij is niet compleet en niet te gebruiken. We besluiten hem niet te gebruiken en melden ons bij de winkel. Deze weigert ons geld terug te geven en begint te schermen met wetten dit en dat. Nou ben ik niet op mijn mondje gevallen maar volgens mij zit de winkel er naast.
Een van de argumenten is dat het geen online verkoop was. Het tweede is dat er vanalles in algemene voorwaarden staat. Op de factuur staat onder in een regel in zeer kleine font dat achterop de factuur de algemene voorwaarden staan. Maar schijnbaar is er verkeerd papier gebruikt want dat is zeker niet het geval.
Mijn argumenten zijn: het product was niet compleet en niet te gebruiken. Het was een showroom model zonder dat dat vertelt is van te voren. Ook het online aankopen argument vind ik raar want daarmee moedigen ze je aan ergens anders zaken te doen de volgende keer.
Wat mij betreft mijn laatste dergelijke aankoop in een winkel. Ik heb zin er een artikel over te schrijven ergens in een lokale krant. Maar goed; ik ben hier voor advies.
Status is nu dat de winkel bedenktijd heeft gevraagd (raar?). Ik heb het product in afwachting meegenomen en de man gevraagd om rekening te houden met onze ervaring in deze. Ik ben benieuwd.
Zaterdag voor vaderdag koop ik bij een lokale Expert (dom achteraf) een Perfect Draft. Er wordt bij vertelt door mij dat het voor een feestje is op vaderdag. Vervolgens wordt eea geregeld en kijk ik nog even in de winkel rond.
Op het betreffende feest blijkt het een showroom model te zijn (is ons er niet bij vertelt). Dat is nog niet het ergste: hij is niet compleet en niet te gebruiken. We besluiten hem niet te gebruiken en melden ons bij de winkel. Deze weigert ons geld terug te geven en begint te schermen met wetten dit en dat. Nou ben ik niet op mijn mondje gevallen maar volgens mij zit de winkel er naast.
Een van de argumenten is dat het geen online verkoop was. Het tweede is dat er vanalles in algemene voorwaarden staat. Op de factuur staat onder in een regel in zeer kleine font dat achterop de factuur de algemene voorwaarden staan. Maar schijnbaar is er verkeerd papier gebruikt want dat is zeker niet het geval.
Mijn argumenten zijn: het product was niet compleet en niet te gebruiken. Het was een showroom model zonder dat dat vertelt is van te voren. Ook het online aankopen argument vind ik raar want daarmee moedigen ze je aan ergens anders zaken te doen de volgende keer.
Wat mij betreft mijn laatste dergelijke aankoop in een winkel. Ik heb zin er een artikel over te schrijven ergens in een lokale krant. Maar goed; ik ben hier voor advies.
Status is nu dat de winkel bedenktijd heeft gevraagd (raar?). Ik heb het product in afwachting meegenomen en de man gevraagd om rekening te houden met onze ervaring in deze. Ik ben benieuwd.