Weet iemand of er recht is op compensatie, wanneer een merkleverancier voor een Schoonheidssalon de levering stopzet omdat de behaalde omzet in de schoonheidssalon te laag is naar de mening van het merk?
Er zijn namelijk hoge kosten verbonden aan bijvoorbeeld net besteld drukwerk, waarbij behandelingen met het merk vermeld zijn (en waardoor het drukwerk dus onbruikbaar wordt), producten kunnen niet meer besteld worden en kunnen dus niet meer aan klanten verkocht worden. Behandelingen met deze producten geven is dus ook niet meer wenselijk, omdat mensen zelf de producten niet kunnen kopen bij de salon (dienen ongeopende producten dus bijvoorbeeld teruggenomen te worden). En tenslotte wordt de salon weer op kosten gejaagd, omdat ze een nieuw starterspakket dient aan te schaffen (minimaal 2000 euro).
Ik hoor graag of iemand weet wat hierbij eventueel wettelijk geregeld is.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stopzetten levering
Re: Stopzetten levering
Heeft weinig met consumentenrecht te maken.
Wat staat er in het contract?
Wat staat er in het contract?
Re: Stopzetten levering
Werk samen met de leverancier aan het behalen van de doelstelling.Kip1986 schreef:Weet iemand of er recht is op compensatie, wanneer een merkleverancier voor een Schoonheidssalon de levering stopzet omdat de behaalde omzet in de schoonheidssalon te laag is naar de mening van het merk?
Elkaar iets afdwingen werkt nooit.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Stopzetten levering
Als er geen formeel contract is, wordt dit beheerst door de stelling wat een redelijke opzegtermijn is. Het gewoon laten voortduren van een contract waarbij een van de partijen niet meer wil is namelijk geen optie
Belangrijk is dan met name de duur van de samenwerking. Is dit 2 maanden, dan is het anders dan dat er al 10 jaar wordt samengewerkt.
Verder is inderdaad de wederzijds kosten van het stoppen van belang. Als je drukwerk hebt laten maken, waarin dit merk wordt genoemd, is dit een reden om een langere opzegtermijn in acht te nemen.
Ik zou je willen adviseren om bijvoorbeeld een opzegtermijn van 6 maanden proberen af te spreken. Dan heb jij een redelijke periode om het drukwerk op te maken en een nieuw merk te kiezen, en heeft de leverancier ook een einddatum.
Belangrijk is dan met name de duur van de samenwerking. Is dit 2 maanden, dan is het anders dan dat er al 10 jaar wordt samengewerkt.
Verder is inderdaad de wederzijds kosten van het stoppen van belang. Als je drukwerk hebt laten maken, waarin dit merk wordt genoemd, is dit een reden om een langere opzegtermijn in acht te nemen.
Ik zou je willen adviseren om bijvoorbeeld een opzegtermijn van 6 maanden proberen af te spreken. Dan heb jij een redelijke periode om het drukwerk op te maken en een nieuw merk te kiezen, en heeft de leverancier ook een einddatum.