Noord Ned. Boekhandel
Geplaatst: 23 jun 2011 15:33
Ik heb een buitenlands boek besteld bij deze boekhandel.
Ik wilde de bestelling anuleren, dat kon niet meer toevallig net verstuurd vandaag de 23e. Toen vroeg ik hem netjes of ik em kon retouneren, dat kon niet . Nu beweerd deze verkoper dat ik niet zomaar lukraak een buitenlands boek moet bestellen want retouneren 36 euro kan namelijk niet.
Volgens mij blijft het kopen op afstand en staat het niet in de onderstaande voorwaarden. Hij heeft ook een vreemde manier / gedrag van kopen op afstand.
Nederlands recht ?
Vandaag ook nieuwe regeld gelezen op TT over de nieuwe europese regels 2 weken van kunnen retouneren.
Wat moet ik nu ?
http://www.internetboekhandel.nl
Recht van retour:
Binnen 8 dagen kunt u uw bestelling retourneren indien u via email ons eerst toestemming vraagt. Alle ongevraagde en ongefrankeerde zendingen worden geweigerd!. Dus svp wel frankeren (postzegel of pakketzegel opplakken), de verzendkosten zijn voor uw rekening. Na 8 dagen accepteren wij geen retouren meer.
Mocht u twijfelen over een boek (of iets anders) neem dan eerst contact op voordat u besteld.
Uitgesloten van het recht van retour zijn:
CD-Roms, DVD's, audio CD's en videobanden worden niet retour genomen indien de verzegeling is verbroken, dit i.v.m. het zeer veel copieëren hiervan, uitsluitend bij technische defecten worden deze omgeruild.
Ook school- en studieboeken en met name in het buitenland bestelde (school/studie) boeken worden niet retour genomen, mocht creditering mogelijk zijn dan rekenen wij minimaal 10% crediteringskosten, deze worden ons ook aangerekend. Woordenboeken worden helaas vaak gebruikt om woorden in op te zoeken, en komen daarna retour. Eenmaal geopende woordenboeken kunnen wij derhalve niet retour accepteren.
Boek op verzoek en/of Printing on Demand boeken worden op bestelling gedrukt, de autovraagbaken zijn o.a. vaak zo uitgegeven. Deze artikelen worden speciaal voor u geproduceerd, op deze artikelen kunnen wij ook geen recht van retour geven.
Afhaalbestellingen, bij in de winkel afgerekende artikelen geven wij geen geld terug. In overleg is een tegoedbon soms wel mogelijk.
Bij prijsverlaagde boeken moet u er rekening mee houden dit dit vaak oudere boeken zijn die soms licht verkleurd en/of licht beschadigd kunnen zijn.
Is het artikel niet binnen 30 dagen na bestelling geleverd , dan kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als er een andere leveringstermijn is afgesproken.
Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, betalen wij binnen uiterlijk 30 dagen het betaalde bedrag terug. Geef bij retournering daarom wel uw rekeningnummer mee.
Bij bestelling van meer dan 1 exemplaar per titel geldt voor maximaal 1 exemplaar recht van retour, niet voor meerdere.
Transacties met bedrijven, stichtingen, scholen, verenigingen, overheid en instellingen vallen niet onder deze regeling, hier geldt geen wettelijk retourrecht voor.
Ik wilde de bestelling anuleren, dat kon niet meer toevallig net verstuurd vandaag de 23e. Toen vroeg ik hem netjes of ik em kon retouneren, dat kon niet . Nu beweerd deze verkoper dat ik niet zomaar lukraak een buitenlands boek moet bestellen want retouneren 36 euro kan namelijk niet.
Volgens mij blijft het kopen op afstand en staat het niet in de onderstaande voorwaarden. Hij heeft ook een vreemde manier / gedrag van kopen op afstand.
Nederlands recht ?
Vandaag ook nieuwe regeld gelezen op TT over de nieuwe europese regels 2 weken van kunnen retouneren.
Wat moet ik nu ?
http://www.internetboekhandel.nl
Recht van retour:
Binnen 8 dagen kunt u uw bestelling retourneren indien u via email ons eerst toestemming vraagt. Alle ongevraagde en ongefrankeerde zendingen worden geweigerd!. Dus svp wel frankeren (postzegel of pakketzegel opplakken), de verzendkosten zijn voor uw rekening. Na 8 dagen accepteren wij geen retouren meer.
Mocht u twijfelen over een boek (of iets anders) neem dan eerst contact op voordat u besteld.
Uitgesloten van het recht van retour zijn:
CD-Roms, DVD's, audio CD's en videobanden worden niet retour genomen indien de verzegeling is verbroken, dit i.v.m. het zeer veel copieëren hiervan, uitsluitend bij technische defecten worden deze omgeruild.
Ook school- en studieboeken en met name in het buitenland bestelde (school/studie) boeken worden niet retour genomen, mocht creditering mogelijk zijn dan rekenen wij minimaal 10% crediteringskosten, deze worden ons ook aangerekend. Woordenboeken worden helaas vaak gebruikt om woorden in op te zoeken, en komen daarna retour. Eenmaal geopende woordenboeken kunnen wij derhalve niet retour accepteren.
Boek op verzoek en/of Printing on Demand boeken worden op bestelling gedrukt, de autovraagbaken zijn o.a. vaak zo uitgegeven. Deze artikelen worden speciaal voor u geproduceerd, op deze artikelen kunnen wij ook geen recht van retour geven.
Afhaalbestellingen, bij in de winkel afgerekende artikelen geven wij geen geld terug. In overleg is een tegoedbon soms wel mogelijk.
Bij prijsverlaagde boeken moet u er rekening mee houden dit dit vaak oudere boeken zijn die soms licht verkleurd en/of licht beschadigd kunnen zijn.
Is het artikel niet binnen 30 dagen na bestelling geleverd , dan kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als er een andere leveringstermijn is afgesproken.
Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, betalen wij binnen uiterlijk 30 dagen het betaalde bedrag terug. Geef bij retournering daarom wel uw rekeningnummer mee.
Bij bestelling van meer dan 1 exemplaar per titel geldt voor maximaal 1 exemplaar recht van retour, niet voor meerdere.
Transacties met bedrijven, stichtingen, scholen, verenigingen, overheid en instellingen vallen niet onder deze regeling, hier geldt geen wettelijk retourrecht voor.