Pagina 1 van 3

ikea geen garantie

Geplaatst: 23 jun 2011 18:38
door yaden3107
kraan gekocht bij ikea na 2 weken kapot,
bon kwijt heel dom!!!!
ikea gevraagd en je hebt 5 jaar garantie!!!!
de kraan zit pas twee jaar in de collectie dus bon maakt niet uit.
dat dacht ik volgens ikea geen bon geen garantie.
beter maken ze alleen knutsel meubels de kranen gaan niet lang mee.

dank je wel ikea voor de service gr bert

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 23 jun 2011 19:12
door morundo
Beter de bonnen bewaren...............

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 23 jun 2011 19:16
door sephora30
Jij raakt de bon kwijt en dan beticht je Ikea ervan dat ze geen service geven??
Voor t zelfde geld heb je die kraan gejat.

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 23 jun 2011 20:23
door 16again
hint: rekening afschrift van je pinpas is ook al voldoende...

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 23 jun 2011 20:25
door dhc
Niet, want daar staat niet op wat je gekocht hebt....

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 23 jun 2011 21:09
door brabant4life
geen bon betekent niet geen recht op garantie. Dit mag niet als excuus gebruikt worden. Wat je wel moet is aantonen dat je de kraan daar hebt gekocht, door bv een rekeningafschrift.

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 24 jun 2011 08:39
door yaden3107
natuurlijk is het dom om de bon kwijt te raken,
ikea geeft ook aan dat ze niet kunnen zien of de kraan echt,
door mij is gekocht.
maar heb een hele keuken gekocht voor 4500€ gaat mij ook niet om,
de kraan van 89€.
ik heb ze ook foto,s gestuurd van mijn keuken.
ga het zelf oplossen koop een nieuwe kraan doe buiten de kapotte in de doos,
en ga mijn geld binnen terug halen.
gaat mij alleen om de starre houding van ikea :)

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 24 jun 2011 11:05
door sephora30
Moet je doen. Goed van je :roll:

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 24 jun 2011 12:09
door maxx
ga het zelf oplossen koop een nieuwe kraan doe buiten de kapotte in de doos,
en ga mijn geld binnen terug halen.
gaat mij alleen om de starre houding van ikea
Beste Yaden3107,

Starre houding van Ikea wordt misschien veroorzaakt door mensen met een asociale werkwijze zoals jij?! Zadel je de volgende klant op met jouw probleem? Wat nu als Ikea de inhoud niet controleert op goede werking en die kapotte kraan gewoon met een onwetend slachtoffer meegeeft. Hoe zou je dat zelf vinden?

Trouwens, als de volgende kraan dezelfde kwaliteit en duurzaamheid heeft als de huidige kraan dan heb je straks weer geen kans op garantie omdat je dat leuke omruiltrucje hebt uitgehaald. Beetje kip-en-het-ei-verhaal.

Als je een kraan koopt voor €89,= dan kun je al verwachten dat de levensduur niet super zal zijn. Je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Alle waar naar zijn geld.

Ik wens Ikea sterkte met dit soort klanten.....

MVG

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 24 jun 2011 13:39
door gysman11
Inderdaad niet zo'n fijne houding van TS... Of je nu keukens bij ikea moet kopen of niet, dat is een discussie die ik hier niet ga voeren, maar wat ikea wel kan doen is op basis van jouw rekeningafschrift (waar datum en tijd van de transactie op staan) de bon terugzoeken in het systeem. Al de bonnen staan namelijk in de computer. Zelf ook al eens iets dergelijks meegemaakt bij ikea, bon was na even bladeren in het systeem zo teruggevonden.

Moet wel zeggen dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn, dus vriendelijk opstellen, en eigen fout erkennen (jij bent immers fout, zonder bon kan niet geruild/vervangen/gerepareerd worden staat overal).

Service van ikea heb ik overigens altijd prima gevonden.

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 24 jun 2011 17:58
door dhc
brabant4life schreef:geen bon betekent niet geen recht op garantie. Dit mag niet als excuus gebruikt worden. Wat je wel moet is aantonen dat je de kraan daar hebt gekocht, door bv een rekeningafschrift.
Ook hier geldt dat je via een rekeningoverzicht NIET kunt aantonen WAT je hebt gekocht....alleen DAT je er iets hebt gekocht....

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 24 jun 2011 18:44
door yaden3107
ik verwacht geen wonderen van een kraan van ikea maar na 2 weken kapot,
vergeet niet je hebt 5 jaar garantie en de kraan zit 2 jaar in de collectie en hij is alleen bij ikea te koop.
ik heb inmiddels een email van ikea gehad dat ik de kraan kan ruilen
het is juist belachelijk dat je eerst moet klagen ik wil alleen een kraan die het doet.

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 25 jun 2011 07:55
door legoleek
Op je rekening afschrift staat inderdaad niet wat je hebt gekocht. Maar wel een administratie /kassa bon nummer.
Bij Ikea kunnen ze nazoeken wat er op dat nummer is geboekt. Dit is natuurlijk wel nodig voor hun voorraadadministratie en belastingen enz.

Laat je niet bij de eerste servicehelga afschepen, druk door tot je een afdelingschef te pakken krijgt, die heeft naar alle waarschijnlijkheid wel toegang tot deze gegevens.

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 25 jun 2011 22:16
door pijkie
Volgens mij kunnen ze ook via de klantenkaart (als je die hebt) zien wat je hebt gekocht.

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 26 jun 2011 10:02
door yaden3107
ikea heeft het opgelost kan de kraan ruilen of een tegoed bon van 90€
dus moet bekennen dat ze toch service hebben jammer dat je eerst moet zeuren op het internet gr bert

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 27 jun 2011 00:32
door alfatrion
dhc schreef:Ook hier geldt dat je via een rekeningoverzicht NIET kunt aantonen WAT je hebt gekocht....alleen DAT je er iets hebt gekocht....
Als je niet kunt zien wat er is gekocht, dan kun je ook niet zien dat er iets is gekocht, slechts dat er een bepaald bedrag is betaald. Ikea zal er zelf een administratie op nahouden en kunnen dus aan de hand van de gegevens op het bankafschrift zien wat je hebt gekocht. Het is dus erg flauw en klantonvriendelijk.

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 27 jun 2011 10:38
door Teunbosseman
alfatrion schreef:
dhc schreef:Ook hier geldt dat je via een rekeningoverzicht NIET kunt aantonen WAT je hebt gekocht....alleen DAT je er iets hebt gekocht....
Als je niet kunt zien wat er is gekocht, dan kun je ook niet zien dat er iets is gekocht, slechts dat er een bepaald bedrag is betaald. Ikea zal er zelf een administratie op nahouden en kunnen dus aan de hand van de gegevens op het bankafschrift zien wat je hebt gekocht. Het is dus erg flauw en klantonvriendelijk.

Jaja, allemaal lekker makkelijk zo. Klant heeft geen bon meer en in dit geval Ikea moet maar klantvriendelijk, meedenkend en whatever nog meer zijn.
Als ts nou gewoon zijn bon had bewaard, zoals reeds tig keer gemeld, dan was er geen probleem geweest.

Vriendelijkheid moet wel van 2 kanten komen. Als alle duizenden klanten van ikea huin bonnetjes kwijtraken dan is het end zoek.

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 27 jun 2011 11:56
door alfatrion
Teunbosseman schreef:Als alle duizenden klanten van ikea huin bonnetjes kwijtraken dan is het end zoek.
Dan zoekt de klantenservice dat voor iedere klant maar op. Met een bankafschrift is dat een minuut werk.

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 27 jun 2011 12:44
door Teunbosseman
alfatrion schreef:
Teunbosseman schreef:Als alle duizenden klanten van ikea huin bonnetjes kwijtraken dan is het end zoek.
Dan zoekt de klantenservice dat voor iedere klant maar op. Met een bankafschrift is dat een minuut werk.

Jaja wederom lekker makkelijk :roll: Tis ook zoooooooooo moeilijk om je kassabonnetje te bewaren. Das het enige wat er tegenover staat voor garantie of aanspraak van een of ander.....het kassabonnetje.

Hoezo een minuut werk ?? Heb je bij gezeten met een stopwatch ??
Tis echt wel wat meer werk om een en ander te veriferen daarbij wat niet eens de medewerkers kunnen, moet praktisch altijd via leidinggevende.

Hoe weet ik dat, werk ik bij ikea?? neen om dit voor te zijn, maar ken het wel van vorig werk dat echt niet binnen de minuut te controleren is.

Gewoon bonnetje overleggen en klaar is klara. Wie eist bewijst is het toch :wink:

Re: ikea geen garantie

Geplaatst: 27 jun 2011 12:58
door alfatrion
Het maakt niet echt uit hoelang ze er mee bezig zijn. Dat doe je gewoon vanuit het oogpunt van klantvriendelijk en klantenservice.
Teunbosseman schreef:Gewoon bonnetje overleggen en klaar is klara. Wie eist bewijst is het toch
De koper stelt bepaalde producten te hebben besteld. En draagt ter onderbouwing zijn bankafschrift aan. Als de verkoper dan stelt dat hij niet die producten te hebben besteld, maar iets anders dan ligt het op zijn weg om dat te onderbouwen.

Als het standpunt van de verkoper is dat er niets is gekocht, dan geld het bedrag als onverschuldigd betaald, zodat ze het geld terug moeten storten.