Opzegging Hi
Geplaatst: 25 jun 2011 00:25
Ik heb in februari van dit jaar mijn abonnement bij Hi telefonisch beeindigd per einddatum van het contract, 1 mei j.l. Ik ben er achtergekomen dat Hi voor de maanden mei en juni nog steeds geld afschreef van mijn rekening.
Hierop heb ik gebeld met de Klantenservice van Hi, hier vertelde een medewerker mij dat mijn opzegging niet verwerkt was. Hij kon het ook niet met terugwerkende kracht beeindigen. Hij heeft mij toen het advies gegeven om een klacht in te dienen. Dit kwam dat op een speciale afdeling terecht waar men de gesprekken kon terugluisteren. Mocht blijken dat ik op tijd had gebeld zou ik mijn geld gewoon terugkrijgen, zo niet dan niet.
Enfin, ik dus een klacht ingediend. De volgende dag kreeg ik dit bericht:
Hi,
Bedankt voor je e-mail.
De behandeling van je e-mail heeft vertraging opgelopen. Excuses voor het ongemak.
Je geeft aan dat je op tijd je contract hebt beëindigd, maar dit is echter niet doorgevoerd. Hiervoor wil je het contract per direct beëindigen met terugwerkende kracht. Dit is helaas niet mogelijk. Sorry voor het ongemak.
Groeten van Hi,
Daarop heb ik natuurlijk teruggemaild:
Beste Jaqueline,
Volgens KS was het mogelijk het gesprek terug te luisteren. Graag wil ik je vragen dit te doen. Ik heb alle incasso's van Hi vanaf 1 mei inmiddels gestorneerd. Graag zou ik de opname's van alle gesprekken van mij met Hi ontvangen zodat ik deze zelf ook kan terugluisteren. Mochten bovenstaande verzoeken niet gehonoreerd worden door jullie dan moet ik helaas vervolgstappen ondernemen.
Daar kreeg ik weer bericht op terug:
Hi,
Bedankt voor je e-mail.
Je geeft aan dat je opzegging niet naar wens is verlopen. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is. Zoals mijn collega eerder heeft aangegeven is het niet mogelijke je Hi Abonnement met terugwerkende kracht te beëindigden. Helaas is het ook niet mogelijk je gesprek terug te luisteren. Uit je gegevens blijkt dat je contract inmiddels per 15-07-2011 is beëindigd.
Groeten van Hi,
Ik heb weer een mail teruggestuurd dat dit volgens de klanten"service" wel mogelijk was en dat ik niet van plan ben om dit te betalen omdat ik ruimschoots op tijd heb opgezegd.
Daar heb ik een week geen reactie op gehad, terwijl ze beloven binnen 24 uur te reageren.
Ik heb vandaag maar weer eens gebeld met de klantenservice. Daar werd ik na de keuze of ik al eerder had gebeld of niet voor dit probleem 30! minuten in de wacht gezet. Toen heb ik opnieuw gebeld, mijn nummer niet ingetoetst. En verrek, ik kreeg meteen iemand aan de lijn.
Volgens deze mevrouw was het absoluut niet mogelijk om de gesprekken terug te luisteren "omdat deze niet worden opgenomen" en kon Hi niks voor mij doen.
Mijn inziens is dit een belachelijke manier van zakendoen, de gesprekken worden altijd opgenomen. Dit weet ik omdat dat standaard procedure is bij een Klantenservice. Daarnaast wordt mij dit gewoon verteld door de Klantenservice. Ook het totaal niet bieden van enige oplossing, en maar half reageren op mijn vragen vind ik niet kunnen.
Hierop heb ik gebeld met de Klantenservice van Hi, hier vertelde een medewerker mij dat mijn opzegging niet verwerkt was. Hij kon het ook niet met terugwerkende kracht beeindigen. Hij heeft mij toen het advies gegeven om een klacht in te dienen. Dit kwam dat op een speciale afdeling terecht waar men de gesprekken kon terugluisteren. Mocht blijken dat ik op tijd had gebeld zou ik mijn geld gewoon terugkrijgen, zo niet dan niet.
Enfin, ik dus een klacht ingediend. De volgende dag kreeg ik dit bericht:
Hi,
Bedankt voor je e-mail.
De behandeling van je e-mail heeft vertraging opgelopen. Excuses voor het ongemak.
Je geeft aan dat je op tijd je contract hebt beëindigd, maar dit is echter niet doorgevoerd. Hiervoor wil je het contract per direct beëindigen met terugwerkende kracht. Dit is helaas niet mogelijk. Sorry voor het ongemak.
Groeten van Hi,
Daarop heb ik natuurlijk teruggemaild:
Beste Jaqueline,
Volgens KS was het mogelijk het gesprek terug te luisteren. Graag wil ik je vragen dit te doen. Ik heb alle incasso's van Hi vanaf 1 mei inmiddels gestorneerd. Graag zou ik de opname's van alle gesprekken van mij met Hi ontvangen zodat ik deze zelf ook kan terugluisteren. Mochten bovenstaande verzoeken niet gehonoreerd worden door jullie dan moet ik helaas vervolgstappen ondernemen.
Daar kreeg ik weer bericht op terug:
Hi,
Bedankt voor je e-mail.
Je geeft aan dat je opzegging niet naar wens is verlopen. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is. Zoals mijn collega eerder heeft aangegeven is het niet mogelijke je Hi Abonnement met terugwerkende kracht te beëindigden. Helaas is het ook niet mogelijk je gesprek terug te luisteren. Uit je gegevens blijkt dat je contract inmiddels per 15-07-2011 is beëindigd.
Groeten van Hi,
Ik heb weer een mail teruggestuurd dat dit volgens de klanten"service" wel mogelijk was en dat ik niet van plan ben om dit te betalen omdat ik ruimschoots op tijd heb opgezegd.
Daar heb ik een week geen reactie op gehad, terwijl ze beloven binnen 24 uur te reageren.
Ik heb vandaag maar weer eens gebeld met de klantenservice. Daar werd ik na de keuze of ik al eerder had gebeld of niet voor dit probleem 30! minuten in de wacht gezet. Toen heb ik opnieuw gebeld, mijn nummer niet ingetoetst. En verrek, ik kreeg meteen iemand aan de lijn.
Volgens deze mevrouw was het absoluut niet mogelijk om de gesprekken terug te luisteren "omdat deze niet worden opgenomen" en kon Hi niks voor mij doen.
Mijn inziens is dit een belachelijke manier van zakendoen, de gesprekken worden altijd opgenomen. Dit weet ik omdat dat standaard procedure is bij een Klantenservice. Daarnaast wordt mij dit gewoon verteld door de Klantenservice. Ook het totaal niet bieden van enige oplossing, en maar half reageren op mijn vragen vind ik niet kunnen.