Voor het laatst bijgewerkt: 26 september 2003
Legio-klachten
Dexia Bank wil schikken met beleggers met verlieslijdende effectenleasecontracten van dochter Labouchere. Het schikkingsvoorstel voor de gedupeerde 40.000 beleggers loopt in de honderden miljoenen euro en komt neer op 10% van de uitstaande schuld. Dat is de hoogste schikking ooit aangeboden door een financiële instelling in Nederland in een conflict met beleggers.
De Frans-Belgische bank gaat daarnaast de strijd aan met de Nederlandse verzekeraar Aegon, die Labouchere in 2000 aan de Belgen verkocht. Dexia eist dat de aankoop ter waarde van euro 900 mln wordt teruggedraaid. Dat is gebeurd na het stuklopen van gesprekken waarin Aegon geen enkele aansprakelijkheid wilde aanvaarden.
Dexia stelt Aegon aansprakelijk omdat de verwijten de kern van het bedrijf Labouchere raken. Vorige maand bleek dat de Autoriteit Financiële Markten na onderzoek bij Dexia ernstige overtredingen heeft geconstateerd. Labouchere-dochter Legio verkocht effectenleaseproducten jarenlang aan minderjarigen en bejaarden zonder voldoende financiële draagkracht.
Ook de intensieve schikkingsgesprekken tussen de zogeheten Stichting Leaseverlies van de tienduizenden beleggers en Dexia zijn na zes maanden op niets uitgelopen. Dexia hoopt met het schikkingsvoorstel de juridische strijd met de beleggers te beëindigen. De bank biedt alle beleggers vanaf april 2003 mogelijkheden om makkelijker van hun schuld af te komen. Dit jaar loopt ook de bulk van de contracten af.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuw aanbod Dexia???
Nieuw aanbod Dexia???
Weet iemand iets van dit nieuwe aanbod af? Ik heb dit van de site van het Financieel Dagblad geplukt. Heeft er iemand trouwens een abo op deze site want er komt vandaag een ws interssant artikel over Dexia in. Deze site is trouwens sowieso de moeite van het bekijken waard want er staat ook veel lezenswaardige artikelen in die voor iedereen toegangkelijk zijn.
-
capellenaar
Re: Nieuw aanbod Dexia???
Ben helemaal verbaasd hierover want dit is helemaal niet aan de orde geweest de laatste tijd. 10 % betalen van je restantschuld bedoel je waarschijnlijk he? Nou moet zeggen dat dat niet eens zo'n slecht aanbod zou zijn. Denk dat heel veel mensen hier wel voor zouden gaan. Scheelt je een hoop ellende en een hoop advocaatkosten.
groeten rene
groeten rene
Jos 1
zie topic Dexia vecht zorgplicht aan. Hierin vind je het artikel uit het Financieel Dagblad van vandaag
zie topic Dexia vecht zorgplicht aan. Hierin vind je het artikel uit het Financieel Dagblad van vandaag
-
capellenaar
Ik heb het inderdaad net gelezen. Is toch wel een nieuwtje he. Alleen is er op andere krantenpage's e.d nog niets van te vinden maar mag aannemen dat het Financiele Dagblad dit niet zomaar verzint he?
groeten rene
groeten rene
Maak je niet te snel blij.
Het gaat mijns inziens nog steeds over het al gedane aanbod wat neer komt op ongeveer 10% minder incasseren door Dexia.
mvg, learner...
Het gaat mijns inziens nog steeds over het al gedane aanbod wat neer komt op ongeveer 10% minder incasseren door Dexia.
mvg, learner...
-
capellenaar
Zou het? Ik lees het anders. Ja misschien in mijn eigen voordeel,
). Maar dan zou het geen honderden miljoenen euri's extra kosten toch? Dan komt er maar 50 miljoen bovenop de reeds gereserveerde 500 miljoen.
groeten rene
groeten rene
Ik zou het graag willen geloven, maar ik heb nog niet kunnen zoeken naar de eerdere artikelen hierover.
We blijven zoeken...
Potje 'babyvoeding' (al geplaatst door de heer Blok is ook heel interessant...)
mvg, learner...
We blijven zoeken...
Potje 'babyvoeding' (al geplaatst door de heer Blok is ook heel interessant...)
mvg, learner...
Laatst gewijzigd door learner op 26 sep 2003 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Het bericht komt me bekend voor en daarom heb ik even gezocht maar ik kan het zo gauw niet vinden. Dit bericht is volgens mij reeds eerder geplaats en was het verbeterde tweede aanbod. Het staat trouwens in de catagorie "dossiers" vandaar mijn veronderstelling.
Laatst gewijzigd door L. Blok op 26 sep 2003 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
capellenaar
Ja is het zeker. Alles over Dexia is uiteraard interessant. En laten we maar gewoon hopen dat die hele aandelenmalaise misschien nu toch op zijn eind loopt he. Geen mens is erbij gebaat ook Dexia niet. Die sluiten uiteindelijk ook geen plan meer af volgens mij. Dus wat is voordeliger: tegemoet komen en eersherstel of vasthouden en uiteindelijk ten onder gaan?
groeten rene
groeten rene
Heb het gevonden:
Dexia biedt leasebeleggers 10% korting
Publicatiedatum: 27/12/2002
van onze redacteur
AMSTERDAM - Het schikkingsaanbod van Dexia Bank Nederland aan teleurgestelde leasebeleggers komt neer op een voordeel van 10% van de uitstaande schuld. Dat blijkt uit berekeningen van deze krant die zijn bevestigd door Dexia.
Effectenleaseklanten die aan het einde van de looptijd van hun leasecontract met een restschuld zitten, kunnen tegen 90% aflossen als de (rest)schuld in één keer wordt voldaan. Hetzelfde geldt voor beleggers die hun effectenportefeuille overnemen van Dexia.[/quote]
Dexia biedt leasebeleggers 10% korting
Publicatiedatum: 27/12/2002
van onze redacteur
AMSTERDAM - Het schikkingsaanbod van Dexia Bank Nederland aan teleurgestelde leasebeleggers komt neer op een voordeel van 10% van de uitstaande schuld. Dat blijkt uit berekeningen van deze krant die zijn bevestigd door Dexia.
Effectenleaseklanten die aan het einde van de looptijd van hun leasecontract met een restschuld zitten, kunnen tegen 90% aflossen als de (rest)schuld in één keer wordt voldaan. Hetzelfde geldt voor beleggers die hun effectenportefeuille overnemen van Dexia.[/quote]
-
capellenaar
Dit is een oud artikel uit 2002. Mag toch aannemen dat dit niet hetzelfde is als waar zij nu mee komen he. Zou een beetje volksverlakkerij zijn naar mijn mening!!!!!!!!!!!!!!!!
groeten rene
groeten rene
Volgens mij is dit nieuws van vorig jaar of zo nadat toen de onderhandelingen met leaseverlies op niets waren uitgelopen.
Hieruit is het beroemde Dexia áanbod'ontstaan.
Hieruit is het beroemde Dexia áanbod'ontstaan.
Het enige vreemde aan dit artikel is dat ze het alleen hebben over 40000 gedupeerden van bank Labouchere.
Ik had al een idee dat het het oude aanbod was maar omdat de datum van vandaag boven dat artikel stond heb ik het overgenomen.
Vandaar.
Laten we deze topic dan nu maar weer sluiten.
Groet
Jos
Vandaar.
Laten we deze topic dan nu maar weer sluiten.
Groet
Jos
Jos1
Maar bedankt voor de link naar het Financieele Dagblad...
Vinden we toch weer hele interessante dingen...
mvg, learner...
Maar bedankt voor de link naar het Financieele Dagblad...
Vinden we toch weer hele interessante dingen...
mvg, learner...
-
capellenaar
Ik heb voor alle zekerheid even een mailtje gestuurd naar het Fin. dagblad met de vraag of dit inderdaad een eerder geplaatst stuk is. Weten we het zeker he!
groeten rene
groeten rene
-
capellenaar
Ik heb voor de zekerheid een mailtje gestuurd aan het Fin Dagblad met de vraag of dit inderdaad een oud stuk is. Weten we het tenminste zeker!
-
Captain-America
Gesteld dat het aanbod hernieuwd van kracht word, dan vraag ik mij af hoe dat dan zal uitwerken. Is dan, wederom, de constructie afzien van je rechten en dan maar 10% betalen. Of 10% betalen met behoud van alle rechten?
Enfin blijft vreemd allemaal...
Om in dezelfde termen te blijven, Dexiaanse praktijken!
Enfin blijft vreemd allemaal...
Om in dezelfde termen te blijven, Dexiaanse praktijken!
-
capellenaar
Nou moet zeggen 10 % en afzien van je rechten zal veel mensen aanspreken. Zou er zelf ook wel over nadenken want laten we wel zijn, we kunnen allemaal schreeuwen dat we gaan winnen maar er is niet zo wisselvallig en vreemd als het nederlands recht
rene
p.s.
ralph ik heb je al gemaild! wel ontvangen?
rene
rene
p.s.
ralph ik heb je al gemaild! wel ontvangen?
rene
-
Captain-America
Hi Rene,
Yep en zojuist gereplyed.
Moet nu weg voor de "goede zaak".
Hoop je reactie hierop vanaaf te lezen. Heb je tevens aan MSN toegevoegd.
Overigens aanbod is interessant, dat zeker. Deel ook je mening over het Nederlands recht. Edoch als je er, in mijn geval, tegenover zet wat er al betaald is...
Tsja wat is wijsheid he.
Enfin eerst maar laten verifieren in hoeverre dit een nieuw/hernieuwd aanbod is.
Take care out there!
Mazzeltov;
Ralph
Yep en zojuist gereplyed.
Moet nu weg voor de "goede zaak".
Hoop je reactie hierop vanaaf te lezen. Heb je tevens aan MSN toegevoegd.
Overigens aanbod is interessant, dat zeker. Deel ook je mening over het Nederlands recht. Edoch als je er, in mijn geval, tegenover zet wat er al betaald is...
Tsja wat is wijsheid he.
Enfin eerst maar laten verifieren in hoeverre dit een nieuw/hernieuwd aanbod is.
Take care out there!
Mazzeltov;
Ralph