LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AFWIJZING PASAGIERGEHANDICAPTENPARKEERKAART
AFWIJZING PASAGIERGEHANDICAPTENPARKEERKAART
Helaas is het mij ook overkomen dat de Gemeente Delft de aangevraagde invalide pasagiersparkeerkaart a €140 mij weigerde te verstrekken met de volgende reden :
Het is inderdaad zo als jij als invalide zonder auto en niet verder kan lopen dan 100 meter zonder hulpmiddel met iemand mee mag rijden om b.v je boodschappen of ziekenhuisbezoek te doen ! en degene die de auto bestuurd gewoon kan lopen, deze jou mag afzetten om vervolgens ergens een parkeerplek zoeken !! maakt niet uit hoever dat ook weg is !!
Hier in Delft geld dus :als iemand zo goed is om jou te helpen mag deze gestraft worden .
Ik heb een bezwaarschrift ingediendt ( dit wordt door een onafhankelijke raad behandeld op een maandagavond wat volgens mij ook aardig wat centjes kost) maar ook deze raad gaf de Gem Delft gelijk. Weg €140.
Ik (wij ) doen vaak boodschappen in winkelcentrum de Hoven daar zie ik regelmatig mensen parkeren op een invalideplaats , er vervolgens gewoon uitstappen en dan zonder hulpmiddel normaal lopend boodschappen gaan doen !? Deze hebben wel een kaart ??
Ik heb een klein inkomen en had de kaart van mijn vakantiegeld aangevraagt , je krijgt inderdaad een boekje waar toen (want dit boekje hebben ze wel moeten herzien na mijn beroepschrift) de voor mij rare regeltjes instonden, Je moet ook pasfoto-s laten maken €5.
Ik heb de Gem Delft in het bezwaarschrift oplichters en flessentrekkers genoemd !?bij dit standpunt blijf ik ,zeker nu ik hier lees hoeveel andere gedupeerden er zijn.
Ik vindt het een zeer kromme regel die wordt gehandhaaft door de Gem Delft en hoop dat ze deze snel gaan herzien want dit is hart nodig .
Cor H
Het is inderdaad zo als jij als invalide zonder auto en niet verder kan lopen dan 100 meter zonder hulpmiddel met iemand mee mag rijden om b.v je boodschappen of ziekenhuisbezoek te doen ! en degene die de auto bestuurd gewoon kan lopen, deze jou mag afzetten om vervolgens ergens een parkeerplek zoeken !! maakt niet uit hoever dat ook weg is !!
Hier in Delft geld dus :als iemand zo goed is om jou te helpen mag deze gestraft worden .
Ik heb een bezwaarschrift ingediendt ( dit wordt door een onafhankelijke raad behandeld op een maandagavond wat volgens mij ook aardig wat centjes kost) maar ook deze raad gaf de Gem Delft gelijk. Weg €140.
Ik (wij ) doen vaak boodschappen in winkelcentrum de Hoven daar zie ik regelmatig mensen parkeren op een invalideplaats , er vervolgens gewoon uitstappen en dan zonder hulpmiddel normaal lopend boodschappen gaan doen !? Deze hebben wel een kaart ??
Ik heb een klein inkomen en had de kaart van mijn vakantiegeld aangevraagt , je krijgt inderdaad een boekje waar toen (want dit boekje hebben ze wel moeten herzien na mijn beroepschrift) de voor mij rare regeltjes instonden, Je moet ook pasfoto-s laten maken €5.
Ik heb de Gem Delft in het bezwaarschrift oplichters en flessentrekkers genoemd !?bij dit standpunt blijf ik ,zeker nu ik hier lees hoeveel andere gedupeerden er zijn.
Ik vindt het een zeer kromme regel die wordt gehandhaaft door de Gem Delft en hoop dat ze deze snel gaan herzien want dit is hart nodig .
Cor H
Re: AFWIJZING PASAGIERGEHANDICAPTENPARKEERKAART
En dan mankeert men niets??daar zie ik regelmatig mensen parkeren op een invalideplaats , er vervolgens gewoon uitstappen en dan zonder hulpmiddel normaal lopend boodschappen gaan doen
Wel eens gehoord van mensen met luchtwegklachten?
Adem eens een uurtje door een rietje, dan kun je je er misschien iets bij voorstellen.
Vind dit een lage manier om ten koste van anderen proberen je gelijk te krijgen.
corhinf schreef: Ik (wij ) doen vaak boodschappen in winkelcentrum de Hoven daar zie ik regelmatig mensen parkeren op een invalideplaats , er vervolgens gewoon uitstappen en dan zonder hulpmiddel normaal lopend boodschappen gaan doen !? Deze hebben wel een kaart ??
Oei oei, jij als gehandicapte moet toch weten dat men ook andere problemen kan hebben als alleen slecht ter been waar men hulpmiddelen voor nodig heeft !?
Nog even een reactie terug ; Ik heb niet alleen moeilijkheden met lopen maar ben ook zwaar COPD patient !! dus weet best waar ik over praat .
Cor H
Cor H
Alleen al door deze reactie geef je aan dat je absoluut niet weet waar je over praat.corhinf schreef:Nog even een reactie terug ; Ik heb niet alleen moeilijkheden met lopen maar ben ook zwaar COPD patient !! dus weet best waar ik over praat .
Cor H
Er zijn allerlei aandoeningen, zichtbaar of niet zichtbaar en mensen kunnen gewoon een gpk hebben om redenen die jij niet kent.
Soms kan iemand er heel gezond uitzien, maar wel iets ernstig mankeren waardoor ze niet kunnen lang kunnen lopen of tillen of zo. Ik ging een keer met iemand in een rolstoel met de trein en vroeg een andere passagier, boom van een kerel of hij wilde helpen om de rolstoel in de trein te krijgen. Hij zei, "mevrouw ik zou best willen, maar ik ben hartpatiënt en mag helaas niet tillen". Zo zie je maar, dat mensen best iets kunnen hebben ook al kunnen ze normaal lopen.
Aan mijn moeder zie je ook niets, maar die is longpatiënt en kan ook niet lang lopen. Juist als gehandicapte/chronisch zieke moet je weten dat gehandicapt zijn niet alleen in het lopen hoeft te zitten.
Het is natuurlijk een hoop geld wat je kwijt bent aan kosten en nu geen pakeerkaart hebt. De gemeente heeft wel kosten gemaakt voor de afhandeling, maar de kosten die jij moet betalen zijn wel zeer hoog. Van de foto's is natuurlijk jammer, maar die kan je altijd nog een andere keer gebruiken, voor je id kaart bv.
Aan mijn moeder zie je ook niets, maar die is longpatiënt en kan ook niet lang lopen. Juist als gehandicapte/chronisch zieke moet je weten dat gehandicapt zijn niet alleen in het lopen hoeft te zitten.
Het is natuurlijk een hoop geld wat je kwijt bent aan kosten en nu geen pakeerkaart hebt. De gemeente heeft wel kosten gemaakt voor de afhandeling, maar de kosten die jij moet betalen zijn wel zeer hoog. Van de foto's is natuurlijk jammer, maar die kan je altijd nog een andere keer gebruiken, voor je id kaart bv.
-
Ten eerste is de afwijzing voor de passagierskaart 100% terecht.
Het is niet zo, dat omdat iemand die met u mee gaat naar het ziekenhuis liever niet een paar 100m wil lopen van de parkeerplaats naar het ziekenhuis (u kunt voor de deur worden afgezet) dat u recht heeft op zo'n kaart.
De persoon die u brengt wordt niet 'gestraft' zoals u stelt, die persoon wordt behandeld zoals hij is, een gezond persoon die iemand met een beperking naar het ziekenhuis brengt.
Dat kan prima zonder gehandicaptenparkeerkaart.
Om dan in een bezwaarschrift de gemeente te gaan lopen uitschelden is al een teken van zwakte.
Ik zou dat reden vinden om gelijk het verzoek/bezwaar af te wijzen.
Beleefd blijven is niet moeilijk.
Dat u vervolgens mensen zonder zichtbare beperking wegzet als mensen die niks mankeren is zwak.
Ik zit voor langere afstanden in een rolstoel of een scootmobiel.
Maar hele kleine stukjes doe ik inderdaad als ik een hele goede dag heb, lopend.
En dat kán ik lopend doen, omdat ik een gehandicaptenparkeerkaart heb.
Zonder die kaart zou ik niks lopend kunnen, omdat ik dan al op mijn plaat zou liggen voor ik de hele parkeerplaats over ben gestoken.
Kortom: u heeft wettelijk gezien geen recht op die kaart.
U bent boos en gaat mensen uitschelden én mensen die wettelijk gezien wél recht hebben op die kaart wegzetten als aanstellers.
Ik vind u geloof ik niet zo aardig.
Mijn tip: zet u zo snel mogelijk over uw bitterheid heen, dat staat geen mens.
Het is niet zo, dat omdat iemand die met u mee gaat naar het ziekenhuis liever niet een paar 100m wil lopen van de parkeerplaats naar het ziekenhuis (u kunt voor de deur worden afgezet) dat u recht heeft op zo'n kaart.
De persoon die u brengt wordt niet 'gestraft' zoals u stelt, die persoon wordt behandeld zoals hij is, een gezond persoon die iemand met een beperking naar het ziekenhuis brengt.
Dat kan prima zonder gehandicaptenparkeerkaart.
Om dan in een bezwaarschrift de gemeente te gaan lopen uitschelden is al een teken van zwakte.
Ik zou dat reden vinden om gelijk het verzoek/bezwaar af te wijzen.
Beleefd blijven is niet moeilijk.
Dat u vervolgens mensen zonder zichtbare beperking wegzet als mensen die niks mankeren is zwak.
Ik zit voor langere afstanden in een rolstoel of een scootmobiel.
Maar hele kleine stukjes doe ik inderdaad als ik een hele goede dag heb, lopend.
En dat kán ik lopend doen, omdat ik een gehandicaptenparkeerkaart heb.
Zonder die kaart zou ik niks lopend kunnen, omdat ik dan al op mijn plaat zou liggen voor ik de hele parkeerplaats over ben gestoken.
Kortom: u heeft wettelijk gezien geen recht op die kaart.
U bent boos en gaat mensen uitschelden én mensen die wettelijk gezien wél recht hebben op die kaart wegzetten als aanstellers.
Ik vind u geloof ik niet zo aardig.
Mijn tip: zet u zo snel mogelijk over uw bitterheid heen, dat staat geen mens.
@TS
Of U recht heeft op een gehandicaptenparkeerkaart voor passagiers,
blijkt uit de Wet:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0012625/g ... 02-07-2011
met name artikel 1: 1b en 1c
De kaart voor passagiers is voor personen die
a: òf permanent rolstoelgebonden zijn
òf:
b: minder dan 100 meter zelfstandig kunnen lopen EN
voor vervoer van deur tot deur continu afhankelijk zijn van hulp van de
bestuurder.
Uit Uw verhaal is niet op te maken of zulks op U van toepassing is. Is dit
niet zo, dan zou het U sieren Uw excuses aan de Gemeente te maken voor
Uw uitlatingen.
blijkt uit de Wet:
òf:
bestuurder.
Uw uitlatingen.
-
Ik zal echt niet zeggen dat de gemeente altijd gelijk heeft, maar meneer/mevrouw is afgewezen door de gemeente, en die zal echt wel goed onderzoek doen.Kerstster schreef:@TS
blijkt uit de Wet:
òf:
bestuurder.
Uw uitlatingen.
Vervolgens is hij afgewezen door de bezwaarcommissie, dus zal meneer/mevrouw wel écht geen recht hebben op die kaart.
Dat dit soort voorzieningen tot tweemaal toe onterecht worden afgewezen, komt bijna niet voor.
Dit soort aanvragen worden met heel veel zorgvuldigheid bekeken.