Pagina 1 van 1
er werd door UPC gevraagd om een rouwkaart
Geplaatst: 30 jun 2011 12:48
door pancho24
Ik ben al ruim 5 jaar bezig om UPC zover te krijgen om de post te richten aan mijn moeder, omdat mijn vader al 5 1/2 jaar geleden is overleden. Nu werd er gevraagd om bewijs dat mijn vader daadwerkelijk is overleden. Het antwoord van UPC was dat ze de wet volgen. Terwijl als mijn relatie stuk gaat en diegene verhuisd waar de post naar toe wordt gestuurd, hoef ik dat niet te bewijzen. Ik vind dit erg vreemd. Heeft er iemand tips? of soort gelijke ervaringen?
Re: er werd door UPC gevraagd om een rouwkaart
Geplaatst: 30 jun 2011 12:58
door seconds-out
pancho24 schreef:Ik ben al ruim 5 jaar bezig om UPC zover te krijgen om de post te richten aan mijn moeder, omdat mijn vader al 5 1/2 jaar geleden is overleden. Nu werd er gevraagd om bewijs dat mijn vader daadwerkelijk is overleden. Het antwoord van UPC was dat ze de wet volgen. Terwijl als mijn relatie stuk gaat en diegene verhuisd waar de post naar toe wordt gestuurd, hoef ik dat niet te bewijzen. Ik vind dit erg vreemd. Heeft er iemand tips? of soort gelijke ervaringen?
Echt ongelooflijk...vijf en half jaar en nu pas vragen om een rouwkaart?
De wet volgen betekent volgens mij NIET, na ruim 5 jaar om een rouwkaart te vragen.
Je moeder woont waarschijnlijk nog op het zelfde adres, dat is de oorzaak denk ik.
Op een of andere manier is dat voor UPC geen reden om dan maar de klant uit het bestand te halen...de rekeningen werden toch wel betaald..
Misschien handelen ze altijd wel zo, bang om anders klanten te verliezen.
Re: er werd door UPC gevraagd om een rouwkaart
Geplaatst: 30 jun 2011 13:04
door pancho24
Mijn moeder woont nog steeds op hetzelfde adres en de rekeningen worden elke maand keurig betaald. Maar klanten raken ze door dit soort dingen toch wel kwijt. Mijn moeder wil nu over stappen naar een andere aanbieder. Ze is helemaal klaar met UPC.
Re: er werd door UPC gevraagd om een rouwkaart
Geplaatst: 30 jun 2011 13:13
door Eva369
misschien is mijn oplossing heel bot. maar alle post die op de naam van uw vader komt van upc terug sturen met: "retour afzender, geadresseerde overleden".
misschien dat ze het dan leren.
Re: er werd door UPC gevraagd om een rouwkaart
Geplaatst: 30 jun 2011 13:27
door Teunbosseman
Heb je een naamswijziging van het contract in gang gezet na het overlijden?
Anders ind dan maar alles retour afzender sturen opdat ze eindelijk eens leren.
Re: er werd door UPC gevraagd om een rouwkaart
Geplaatst: 30 jun 2011 14:12
door Pareltje31
heel vreemd dat ze om een naamswijziging gaan vragen om een rouwkaart
Re: er werd door UPC gevraagd om een rouwkaart
Geplaatst: 01 jul 2011 08:04
door Guardian72
Eva369 schreef:misschien is mijn oplossing heel bot. maar alle post die op de naam van uw vader komt van upc terug sturen met: "retour afzender, geadresseerde overleden".
misschien dat ze het dan leren.
Bot - maar met UPC (en andere bedrijven) helaas nodig.
Een andere optie zou kunnen zijn om te vragen of ze de rekeningen naar de begraafplaats willen sturen - aangezien anders ze niet willen meewerken.
Beetje gevoelloos van UPC - maar gezien hun reputatie is het te verwachten.
Groot gelijk dat je moeder nu wil overstappen.
Re: er werd door UPC gevraagd om een rouwkaart
Geplaatst: 01 jul 2011 09:52
door Teunbosseman
Pareltje31 schreef:heel vreemd dat ze om een naamswijziging gaan vragen om een rouwkaart
????? UPC vraagt nergens om een naamswijziging, die term vraag ik juist aan TS of dat het geval is.
Beetje in de war ??
Re: er werd door UPC gevraagd om een rouwkaart
Geplaatst: 01 jul 2011 10:36
door MAXIEM
pancho24
Er bestaat gewoon geen wet die een bedrijf een dergelijke verplichting oplegt. Advies: neem eens kontakt op met..........................
[email protected]
Sukses, Maxiem.
Re: er werd door UPC gevraagd om een rouwkaart
Geplaatst: 01 jul 2011 11:21
door agro
MAXIEM schreef:pancho24
Er bestaat gewoon geen wet die een bedrijf een dergelijke verplichting oplegt. Advies: neem eens kontakt op met..........................
[email protected]
Sukses, Maxiem.
Contact opnemen met de webcare zoals je adviseerd heeft geen enkele zin, deze worden niet beantwoord zie o.a. in dit topic:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 92&t=95848 de bijdrage van
leg dd 16 april 2011 om 17.25 uur.
De webcare neemt uitsluitend zaken in behandeling op uitnodiging welke op het forum zijn gedaan.
TS,
Schrijf eens een 10 tal brieven op antwoordnummer in leeuwarden , schrijf aan 1 zijde je klacht en andere zijde adres, dubbel vouwen en nietje er in en op post doen, postzegel is niet nodig, herhaal dit zo nodig paar keer.
Voor antwoordnummers zie
http://www.antwoordnummer.nl
succes.
Re: er werd door UPC gevraagd om een rouwkaart
Geplaatst: 04 jul 2011 10:17
door marnix
Zou de rare reactie van upc niet voort kunnen komen uit het feit dat de overledene het contract ooit heeft getekend?(zoals teunbosseman al oppert)
Misschien is upc bang dat als er ooit niet betaalt wordt, dat ze dan nergens meer kunnen aankloppen voor hun geld?
Re: er werd door UPC gevraagd om een rouwkaart
Geplaatst: 04 jul 2011 10:50
door agro
Misschien is upc bang dat als er ooit niet betaalt wordt, dat ze dan nergens meer kunnen aankloppen voor hun geld?
Denk dat dat nu eerder het geval is, je kan je juist nu afvragen als er niet betaald wordt, hoe ze dan willen incasseren bij iemand die al 5 jaar is overleden.
Re: er werd door UPC gevraagd om een rouwkaart
Geplaatst: 04 jul 2011 11:10
door seconds-out
agro schreef:Misschien is upc bang dat als er ooit niet betaalt wordt, dat ze dan nergens meer kunnen aankloppen voor hun geld?
Denk dat dat nu eerder het geval is, je kan je afvragen als er niet betaald wordt hoe ze dan willen incasseren bij iemand die al 5 jaar is overleden.
Voor het bedrijf UPC was de klant nog springlevend, want de rekeningen werden gewoon betaald..
Zodra er niet betaald zou zijn, zal er wel een incasso procedure volgen en.... dan zou er alsnog een rouwkaart als bewijs getoond moeten worden om het contract te kunnen beeindigen...
Zover is het gelukkig tot nu toe niet gekomen..al die jaren zijn de rekeningen netjes betaald door derden...
Het maakt UPC niks uit wie er betaalt, want je kan mij niet wijsmaken dat na 5 en half jaar UPC van niks wist...
Re: er werd door UPC gevraagd om een rouwkaart
Geplaatst: 04 jul 2011 23:17
door GJvdZ
marnix schreef:Zou de rare reactie van upc niet voort kunnen komen uit het feit dat de overledene het contract ooit heeft getekend?(zoals teunbosseman al oppert)
Misschien is upc bang dat als er ooit niet betaalt wordt, dat ze dan nergens meer kunnen aankloppen voor hun geld?
Klopt. Ik heb ooit eens een korte stage gelopen bij de klantenservice van een grote telecomprovider, en het was opvallend hoeveel mensen waren overleden waarvoor een abonnement werd opgezegd.
Overigens moest ik een paar jaar geleden ook een kopie van de rouwkaart van mijn moeder naar de VARA sturen om haar lidmaatschap te kunnen beeindigen, dus de niet-commercieele bedrijven werken net zo.
Re: er werd door UPC gevraagd om een rouwkaart
Geplaatst: 27 jul 2011 22:35
door Quisquid
Niemand is verplicht bij een overlijden een rouwkaart te laten drukken (en er voldoende in voorraad te houden voor allerlei instanties) en een rouwkaart zelf kan ook nep zijn.
Het enige bewijs is een uittreksel uit de Gemeenteliijke Basisasministratie (GBA, vroeger het bevolkingsregister genoemd) of een verklaring van erfrecht via de notaris. Maar dat is allemaal wel een tikkie overdreven voor alleen maar de wijziging van de naam in de adressering van de post. Dit moet een bedrijf als UPC wel soepeler kunnen regelen.
Als je moeder het "helemaal heeft gehad" met UPC en over wil stappen naar een ander bedrijf (ze heeft kennelijk die mogelijkheid; niet iedereen heeft die), moet ze dat doen.
En dan maar hopen dat UPC er geen probleem van maakt dat de opzegging niet door de overledene is gedaan (men accepteert wél gretig een betaling van een erfgenaam).