LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Johan01
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 aug 2003 19:38

Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door Johan01 »

Beste lotgenoten,

Ik heb t.a.v. de op dit moment lopende recht zaken een aantal vragen.
Op het forum staan al een aantal items die hierover gaan maar geven m.i. niet de info die wij nodig hebben.
Misschien kunnen we dat in deze topic te werk stellen.
Zo ben ik benieuwd naar het volgende:

- Zijn de gedagvaarden aangesloten bij 1 van de stichtingen? En zo ja
welke (Eegalease of leaseverlies)
- Mocht een gedaagde wel zijn aangesloten bij een stichting, heeft
hij/zij contact gezocht met de stichting en wat was de uitkomst?
- Wat voor bedragen gaat het? (bv. > 5000 of < 5000 Euro)
- Heeft gedagvaarde contractbreuk gepleegd? (Niet voldaan aan
maandelijkse termijnen.)
- Heeft gedagvaarde een advocaat in de arm genomen?
- Is er in 1 van de zaken verwijzen naar de lopende rechtszaken van
Eagalease en Leaseverlies?
- Wat is de termijn tussen bv laatste incasso en dagvaarding of hoe
veel tijd zit ertussen het niet betalen en de uiteindelijke
dagvaarding.
- Wat is de uitkomst van de dagvaarding?

Misschien zijn er nog andere vragen, deze kunnen aangevuld worden.
Ik doe een beroep op de personen die dit aangaat om deze vragen te beantwoorden.
Bij voorbaat dank.

Ik hoop met deze vragen voor de overige gedupeerden e.e.a. wat te verduidelijken, zo dat men zich kan gaan voorbereiden.

Johan

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door capellenaar »

Hoi Johan,

Okay antwoord op je vele vragen:

Gedagvaard op 12 november
Zowel bij Leaseverlies alsmede bij Eegaverlies aangesloten
Restantschuld inmiddels (met kosten) 13.038,- euro
In alle correspondentie met Dexia en deurwaarderder verwezen naar de bezwaarbrieven. In alle gevallen geen acceptatie ontvangen
Sinds gisteren een advocaat ingeschakeld
Laatste termijn betaald in april (dus nog niet zolang geleden)

Van mijn advocaat hoorde ik dat er nog geen zaken zijn voorgeweest van mensen die het contract wel uitgelopen hadden maar de restantschuld niet betaald hadden. De enige die voorgekomen zijn moeten dus de mensen zijn die de termijnen gestaakt hebben.

Hopelijk zijn je vragen hier een beetje mee beantwoord, anders hoor ik het wel.

groeten rene

Paula
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:27

Re: Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door Paula »

Hi Rene,

Je zegt " je contract is in April afgelopen" had je misschien meerdere contracten en wat mij verbaasd is, dat ze je al zo snel dagvaarden.

Terwijl er eegaleasers zijn van wie het contract al meer dan een jaar is beëindigd en nog niet gedagvaard zijn, bij mijn weten.

Vind ik een beetje opvallend, vandaar mijn vraag waren er meer contracten :?:

Paula.
Laatst gewijzigd door Paula op 26 sep 2003 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door capellenaar »

Ja degene die verliep was een Winstverdriedubbelaar en heb daarnaast nog 3 feestplannen lopen waarvan ik de maandtermijnen wel gewoon ben door blijven betalen. Was zelf ook wel erg verbaasd over deze dagvaarding want ook ik lees hier regelmatig over mensen die al meer dan een jaar niet betalen. Geen idee waarom zij dit doen. Wat wel opvallend was dat bij de dagvaarding die ik gekregen heb wel de brieven zaten die ik n.a.v. de aanmelding bij leaseverlies had gestuurd maar niet de andere brieven n.a.v. Eegalease. Mijn advocaat vond dit al niet correct maar misschien denkt Dexia dat zij hier wel mee weg kunnen komen. De eerste stap die de advocaat nu gaat doen is uitstel aanvragen maar dit kan pas ongeveer een week voor de datum van de rechtzaak. 6 oktober is mijn eerste gesprek met haar op haar kantoor en dan hoor ik de verdere procedure. Ben er niet blij mee maar ben niet van plan, nu we al zover zijn, alsnog over te gaan tot het betalen van de restantschuld.

groeten rene

Paula
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:27

Re: Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door Paula »

Rene,

Vreemd hé, ik zie dat je je goed aan het voorbereiden bent.

Succes,

Paula.

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door capellenaar »

Ja dat is een van de dingen die ik wel via dit forum heb geleerd. Werk zelf bij een bank op een juridische afdeling maar tegen dit soort grapjes zijn wij leken toch niet opgewassen. Advocaten onder elkaar spreken een eigen taaltje welke wij niet spreken en niet verstaan. Kost wel een paar stuivers maar zie dat maar als investering in alles. En mochten we dan alsnog verliezen dan heb ik in ieder geval voor mezelf het gevoel dat ik er alles aan gedaan heb en zal dan in een stil hoekje mijn wonden likken, :oops:

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door Captain-America »

Beste Rene,

Kun je mij straks ff mailen?

Mazzeltov;

Ralph

Johan01
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 aug 2003 19:38

Re: Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door Johan01 »

Bedankt voor jouw reactie Rene,

Ik begrijp uit jouw mailing dat je bezig bent met een advocaat heeft ie jouw ook al een advies aan de hand gedaan?
Tevens is interesaant dat Dexia dus ook eegaleaser gaat dagen.
Ben jij hierover nog in contact met de stichtng geweest?
Ik ben daarom net zo verbaasd als Paula.

Ikzelf ben ook bij eegalease en leaseverlies aangesloten, heb een schuld van rond de 10000 Euro (WVD contract augustus jl.. afgelopen). Ben in het begin van dit jaar gestopt met inleggen van de maand. termijnen omdat mijn vrouw vernietigd heeft.

Heb ook al de nodige correspondentie met Dexia gehad zonder het beoogde resultaat. ( de bekende concept brieven)
Als laatste heb ik een aangetekende brief ontvangen met hierin de
mededeling om toch maar binnen 8 dagen te betalen, omdat anders
er een BKR melding komt met alle gevolgen van dien en dat er invorderingsmaatregelen zullen volgen (Wat dit ook moge zijn).
Wie heeft nog meer een dergelijk brief gehad? en wat is hiervan uitgekomen?

Ik ben dus nog niet gedagvaard maar denk wel dat dit er aan zit te komen vandaar ook mijn vragen.
Vanmorgen heb ik met een advocaat gebeld waarmee ik volgende week een gesprek heb om zo de verder te nemen stappen door te spreken.

Ik hoop tot slot dat er meerdere mensen reageren op deze topic, we kunnen misschien op deze manier de taktiek van Dexia wat meer verduidelijken.

Grt., Johan

Dirk
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 sep 2003 10:54

Re: Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door Dirk »

Is het onderhand niet verstandig, met al deze dagvaardingen in het vooruitzicht, om gezamelijk met bv. 1 advocatencollectief in zee te gaan. Scheelt ws. aanzienlijk in de kosten? Ben zelf nog niet gedagvaard, maar heb al wel brief van de deurwaarder binnen. Schuld is onderhand opgelopen naar eur. 25.000 ( zucht..) en zoals ik het e.e.a. nu lees lijkt een advocaat in de arm nemen onontkoombaar en helaas heb ik geen rechtsbijstandverzekering.

rempie
Berichten: 48
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:31

Re: Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door rempie »

Dirk,

Een rechtbijstandsverzekering dekt dit soort zaken niet, dus troost je met die gedachten dat ook de mensen die wel een rechtbijstandsverzekering hebben gewoon zelf een advocaat moeten bekostigen. In ieder geval sterkte!

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door Jos1 »

Dirk, ik sluit me onmiddelijk bij je aan. Ook eegaleaseverliezer, 1088o euro schuld, al brief van CGN ontvangen en beantwoord. Sindsdien is het stil. Ik woon in NH in de buurt van Alkmaar. Als je er een weet mail me maar.

Groet

Jos.

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door capellenaar »

Hoi Johan,

Heb nog geen verdere gesprekken gehad met de advocaat. 6 oktober voor de eerste keer er heen. Heb gemeld bij Eega lease dat ik gedagvaard was en dat ik wist dat zij geen individuele klanten helpen maar gevraagd of zij geen advocaten wisten die hier in thuis waren. HEt enige wat ik daarop hoorde was dat bekende standaardmailtje dat individuele vragen niet behandeld worden. Service he? Vraag me wel eens af of die Stichtingen wel beseffen hoe de problemen van de mensen in elkaar steken. Stel een soort helpdeks in voor vragen. Maar ja dat kunnen ze van die paar centen die ze hebben opgehaald natuurlijk niet bekostigen, :D

groeten rene

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door lions90 »

Paula,

Ik ben geen egaleaser en mijn contract was oktober 2002 afgelopen..ik heb nog geen enkel incassoburo gezien en ook niet gedagvaard...lucky me i guess? Vreemd inderdaad dat mensen van wie het contract dit jaar is gestopt nu al voor de rechter moeten komen. Zal wel komen omdat het een zooitje is in de administratie van Dexia.

Paula
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:27

Re: Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door Paula »

Hallo Lions,

Nou dan heb je zeker geluk zeg. Iedereen gaat er maar vanuit, dat Dexia eegaleasers niet aan zou pakken. Dus wel daar door kiest Dexia dus de aanval.

Er moet een keer een einde aan deze tragedie komen. Jij ook succes gewenst.

Groeten,

Paula.

Nes
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:15

Re: Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door Nes »

antwoord op je vragen Johan - ik ben gedagvaard, eerste zitting 15 okt.

- sept 2002 contract afgelopen
- maandtermijnen netjes afbetaald maar niet de restschuld van 9400 nu 11500
- aangesloten bij stichting leaseverlies
- ik heb eenmailje verstuurd nar SLV en gevraagd naar een advocaat, telefoontje terug met een naam van een advocaat die onze zaken aannneemt
- mijn advocaat wil de zaak verwijzen naar de lopende zaak van SLV, ik heb er eigenlijk weinig zin in, ik wil weten waar ik aan toe ben, denk er nog over na

Sterkte iedereen

Gast

Re: Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil mijn verhaal best vertellen als ik zeker weet, dat Dexia niet meeleest.

uitvinder

Johan01
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 aug 2003 19:38

Re: Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door Johan01 »

Vanmiddag heb ik een soort van orienterend gesprek gehad met een advocaat.
Hij vroeg als eerste wat de schade was en vertelde mij vervolgens dat
er aan een dagvaarding ook de nodige kosten hangen en adviseerde mij om van de mogelijkheid gebruik te maken om onder protest te gaan betalen.
Hier voel ik persoonlijk niet zoveel voor omdat ik het gevoel heb dat ik dan de controle, helemaal, kwijt ben. (Voor zover deze al aanwezig is.)
Ik vraag mij trouwens ook of Dexia onder de indruk is van een aangetekende brief met hierin mijn uitleg dat ik onder protest betaal.
Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een voorbeeld brief?

Tevens maakte de advocaat nog een opmerking over het feit dat een beetje maatschappelijk onderlegt persoon niet zonder meer in een dergelijk product stapt denkende dat, na een looptijd van 3 jaar, een forse winst kan worden opgestreken.
Waarop ik antwoordde dat de aanbieders niet veel beter zijn dan de
afnemers van het product en hij min of meer toegeeft dat het product dus niet deugdelijk is.

Ok, dat ik zo stom ben geweest het aan te schaffen, daar moet ik maar mee leren leven, maar dat een instelling als een bank, waar wij in goed vertrouwen onze centjes onderbrengen hier mee weg komen gaat me iets te ver.

Al met al ben ik er niet positiever op geworden en weet niet meer wat het beste is om te doen.
Misschien dat iemand van jullie nog een positieve noot heeft?

Johan


Wajong
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2003 21:09

Re: Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door Wajong »

Advocaat Rompelberg denkt daar anders over dan jou advocaat, Johan. Hij meent dat de mensen wel degelijk gedupeerd en misleid zijn door Dexia. Hij gaat voor het vernietigen van het contract (dus geen restschuld) en terugvorderen van de betaalde inleg (rente). Het kost wel wat, maar hij heeft een hele batterij advocaten (vier !) die zich alleen maar bezighoudt met Dexia zaken. Je zou het hun eens kunnen vragen. Misschien dat anderen op deze plaats iets kunnen zeggen over het kantoor van Rompelberg. Volgens hebben sommige van de mensen op dit forum hem ook gepakt voor het procederen tegen die Dexia-schooiers ! Je moet maar eens op zijn website kijken, http://www.rechten.nl onder het kopje nieuws. Daar staat het allemaal.

Wajong
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2003 21:09

Re: Concrete vragen t.a.v. dagvaardingen

Ongelezen bericht door Wajong »

www.rechten.nl bedoel ik.

Gesloten