LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan tussenpersoon boete inrekening brengen.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
wareman

Kan tussenpersoon boete inrekening brengen.

Ongelezen bericht door wareman »

Hallo,

Ik ben met een rare reden weggegaan bij mijn tussenpersoon, nu zijn de lopende verzekering bijna allemaal overgegaan naar een andere maatschappij, nu zegt hij dat hij premies misloopt dat kan.
Nu geeft hij aan dat ik nog een boete kan verwachten dat oploopt richting de 1000 euro, staat hij hiermee in zijn recht.

De verzekeringen die worden opgezegd, is de uitvaart woonhuis verzekering, levensverzekering (woekerpolis wordt fiscaal doorgestort) naar een bankspaarproduct.In hoeverre staat hij in zijn recht.

Fiesiekus

Re: Kan tussenpersoon boete inrekening brengen.

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Zijn de oude verzekeringen 2 maanden vóór de prolongatiedatum opgezegd?

wareman

Woonhuis verzekering liep nog door tot 2012, maar die loopt ook nog door tot dan, en uitvaartverzekering loopt ook nog door, hij zal kosten hebben gemaakt voor alles en hij geeft aan dat hij premies misloopt.

Fiesiekus

Ik snap er weinig van; je kan de verzekering per prolongatiedatum beëindigen. Premie betaal je aan de verzekeringsmaatschappij; niet aan de tussenpersoon.

Verder zou ik me er niet al te veel van aantrekken. Zoek verzekeringen uit via Internet die je zonder tussenpersoon kunt afsluiten; dat scheelt je dit soort gezeik.

wareman

@Fiesieklus: Dat snap ik maar hij stuurt me wel een factuur, ik heb nu de verzekeringen nu ook via een andere instantie gedaan, maar staat hij ijn zijn recht hij krijgt ook zoveel van de Aegon van mijn belegging daar van de levensloop wonen. Nu gaf hij aan dat het wel richting de 1000 euro kan gaan omdat hij veel premies mis loopt.

Fiesiekus

Fiesiekus schreef:Verder zou ik me er niet al te veel van aantrekken.
Wat staat er in die factuur? Waar baseert hij die factuur op? Welke posten of omschrijvingen staan er in?

wareman

heb ik nog niet, wacht ik even af misschien bangmakerij.

Emcede

Ongelezen bericht door Emcede »

Een boete? Nog nooit van gehoord.

Wat wel kan is dat hij tot de einddatum het recht op provisie heeft. Uw nieuwe tussenpersoon krijgt tot die datum geen provisie. Maar voor een particulier pakketje gaat dat écht niet om duizend euro.

Rustig afwachten, uitleg vragen en eventueel een klacht indienen bij het Kifid.

wareman

Als ik mijn levensverzekering fiscaal doorzet naar een bankspaarproduct krijgt hij geen provisie meer van mij, dan zou hij op de woon verzekering, en uitvaart verzekering en de caravan verzekering provisi nog tegoed hebben. De caravan verzekering loopt nog, de uitvaart ook, alleen de woonverzekering is opgezegd per de datum van 28-12-12. Dus dat kan het niet zijn.

Ik heb zelf de afkoopwaarde papieren van de levensverzekering die fiscaal doorloopt ingevuld dus daar hoef ik geen provisie meer over te betalen dat zou wat zijn he..

Fiesiekus

wareman schreef:heb ik nog niet, wacht ik even af misschien bangmakerij.
Als je de factuur (nog) niet hebt, hoe weet je dan dat die persoon geld van je wil hebben en zoveel?

Ik vind het niet terecht dat je de tussenpersoon van bangmakerij beschuldigt. Die beste man heeft het beste met je voor en wil je waarschijnlijk alleen maar helpen aan een goed verzekeringspakket.

wareman

Dat zei hij aan de telefoon.

Fiesiekus

En wat zei jij terug :wink:

wareman

Ik schrok er even van, ik zei hoezo..? Van premies hadden ze het over.

wareman

Hiij heef mij destijds aan een hypotheek geholpen, altijd goed gegaan..Alleen vondt altijd dat als ik bijv belde, naar hun dan kreeg ik het gevoel dat ik zeurde, hij heeft mij een beleggingspolis verpand aan mijn woning, terwijl hij toen zei dat hij niks met belegging deed, maargoed je bent 24jaar je weinig verstand van zaken (praat het niet goed).
Toen veel dingen voor mij gedaan, behalve de afgelopen paar maand, ik stelde hem een vraag over een uitvaartverzekering voor mijn vriendin, of er ook een dekking inzat voor onze kleine die toen nog neit geboren was.Ik vroeg hem of we het via de mail verder konden afhandelen dat kon wel, dus ik stelde de vraag of er ook een dekking inzat voor een kindje.

Naar 2weken hoorde ik niks en belde hem op, om te vragen of hij mijn mail had ontvangen naar een paar minuten aan de telefoon te hebben gehangen, zei hij ja ik zie het ja, het was net of hij die mail nog gelezen had.
Toen heb ik hem later nog een keer dezelfde vraag gesteld, niks gehoord.2maanden later krijg je de polis in de bus, met een brief met het antwoord op de vraag van de mail (ok ik had ook kunnen bellen tussentijds).Dat was eigelijk voor mij de druppel, toen heb ik besloten om alles zelf te regelen.
Hun beweren dus dat ze mij 2x hebben gemaild, met een offerte van de polis van de uitvaart, ik heb niks ontvangen.

Maargoed de woonverzekering is per einddatum opgezegd, en de andere polissen lopen nog en die kunnen gewoon naar een andere tussenpersoon toe.MIj zwager was ook niet te spreken over hem.
Beide kanten hebben fouten gemaakt, ik snap best dat het handelen van mij niet goed was, maar om nu een grote preek te houden aan de telefoon..

Fiesiekus

wareman schreef: ik stelde hem een vraag over een uitvaartverzekering voor mijn vriendin, of er ook een dekking inzat voor onze kleine die toen nog neit geboren was.Ik vroeg hem of we het via de mail verder konden afhandelen dat kon wel, dus ik stelde de vraag of er ook een dekking inzat voor een kindje.
Uitvaartverzekering voor het ongeboren kind.......

Weet je wat mijn (wijlen) tante Gré altijd zei over uitvaartverzekeringen?
"Ze laten je gerust niet boven aarde staan, hoor"

Tante Gré is, zonder uitvaarverzekering, keurig in een massieve kist ter aarde besteld.

wareman

Ja dat kan ook, maar we wijken zo wel af van mijn vraag haha.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Of hij dat in rekening kan brengen... Ik heb er in ieder geval ook nog nooit van gehoord. Tja gevoelsmatig, als er niets voor de premieprolongatie wordt opgezegd, lijkt mij dat het niet kan. Lijkt me meer onder het ondernemersrisico vallen. Ook mbt de hypotheek, als je het huis verkoopt en je hypotheek oversluit valt ie ook buiten de boot. Waarschijnlijk heeft hij nog afsluitprovisie ontvangen destijds.
Vraag het anders eens na bij een juridisch loket of zoiets. Misschien weten zij raad.
wareman schreef: Toen veel dingen voor mij gedaan, behalve de afgelopen paar maand, ik stelde hem een vraag over een uitvaartverzekering voor mijn vriendin, of er ook een dekking inzat voor onze kleine die toen nog neit geboren was.Ik vroeg hem of we het via de mail verder konden afhandelen dat kon wel, dus ik stelde de vraag of er ook een dekking inzat voor een kindje.
Toch een heel relevante vraag, als je al een dergelijke verzekering hebt. Een vriendin van mij heeft ooit meegemaakt dat het misging met de zwangerschap.
Toen ze eenmaal zeker wisten dat het niet goed ging komen, was het te laat voor abortus. Dus moesten ze afwachten tot het vanzelf in de buik zou overlijden. Dit is ook gebeurd en daarna moest het kindje via de "natuurlijke weg" geboren worden, een naam krijgen en begraven worden. De uitvaartverzekering zei dat het niet onder de dekking viel, helaas pindakaas. Uit coulance hadden ze wel nog een fooi gekregen.

wareman

@emmy75: hij heeft idd afsluitprovisie gekregen destijds bij het verstrekken van mijn hypotheek.
En de woningverzekering is idd per eindedatum opgezegd, ik denk dat ze proberen bang te maken.IK wacht eerst de factuur wel af, ik heb zelf de levensloopwonen pakkeet opgezegd, of te wel fiscaal door laten storten dan stopt zijn provisie ook dus dat is het ook niet.

Fiesiekus

@wareman: ben jij blij met die tussenpersoon?

wareman

Nee ik wil ook graag van hem af, daaro regel ik nu ook alles zelf...

Gesloten