Ongewenste produkten van Ziggo toch op factuur
Geplaatst: 01 jul 2011 12:20
Ziggo is weer lekker bezig;
Eind april heb ik Ziggo telefonisch gevraagd mij een decoder (met opnamemogelijkheden) toe te sturen. Dit zou mij 200 euro kosten. Opzich vond ik het bedrag al vreemd, want nieuwe klanten kregen de decoder voor 99 euro. Als bestaande klant moest ik toch de hoofdprijs betalen.
Enfin, uiteindelijk toch maar besteld voor de volle pond. Nu blijkt dat Ziggo rond die periode tevens een ander product aan mijn abbo heeft gekoppeld. Namelijk het "internet beveiligingspakket" voor 3,95 euro per maand.
Dit pakket is mij geheel ongevraagd in mijn mik geschoven en nergens heeft Ziggo duidelijk gemaakt dat dit eventueel gekoppeld is aan de decoder (al zou ik daar de logica ook niet zien).
Dus maar even bellen. Het kostte de beste dame ten eerste een goed kwartier om uit te zoeken waar ik dit beveiligingspakket nou vandaan zou moeten hebben. Mijn enige verzoek: 'haal het eraf en stort mijn geld terug', de rest zoeken jullie maar uit achter de schermen.
Uiteindelijk vertelde de dame dat er in mijn dossier een notitie stond, zonder toelichting. Gekscherend verklaarde ze mij dat "die gasten" dat wel vaker doen.
Vreemd. Mijn verzoek kon niet ingewilligd worden, wel kon ze het spookpakket van mijn abbo af halen, maar met geen mogelijkheid kon ze mijn geld terugstorten. Ik moest nog een maand extra betalen, ivm opzegtermijn, en dan maar een brief voor mijn geld terug.
Eerlijk is eerlijk, 3.95 is niet het grootste bedrag van de wereld. Het is een principekwestie. Ziggo pikt mijn geld en ik mag een brief schrijven om het terug te krijgen....
Goed voor elkaar! Stel je voor dat ze dit grapje bij een klant of 10000 uithalen, toch een leuke vangst.
Mijn vraag daarom ook, zijn er meer mensen die hiermee kampen?
Eind april heb ik Ziggo telefonisch gevraagd mij een decoder (met opnamemogelijkheden) toe te sturen. Dit zou mij 200 euro kosten. Opzich vond ik het bedrag al vreemd, want nieuwe klanten kregen de decoder voor 99 euro. Als bestaande klant moest ik toch de hoofdprijs betalen.
Enfin, uiteindelijk toch maar besteld voor de volle pond. Nu blijkt dat Ziggo rond die periode tevens een ander product aan mijn abbo heeft gekoppeld. Namelijk het "internet beveiligingspakket" voor 3,95 euro per maand.
Dit pakket is mij geheel ongevraagd in mijn mik geschoven en nergens heeft Ziggo duidelijk gemaakt dat dit eventueel gekoppeld is aan de decoder (al zou ik daar de logica ook niet zien).
Dus maar even bellen. Het kostte de beste dame ten eerste een goed kwartier om uit te zoeken waar ik dit beveiligingspakket nou vandaan zou moeten hebben. Mijn enige verzoek: 'haal het eraf en stort mijn geld terug', de rest zoeken jullie maar uit achter de schermen.
Uiteindelijk vertelde de dame dat er in mijn dossier een notitie stond, zonder toelichting. Gekscherend verklaarde ze mij dat "die gasten" dat wel vaker doen.
Vreemd. Mijn verzoek kon niet ingewilligd worden, wel kon ze het spookpakket van mijn abbo af halen, maar met geen mogelijkheid kon ze mijn geld terugstorten. Ik moest nog een maand extra betalen, ivm opzegtermijn, en dan maar een brief voor mijn geld terug.
Eerlijk is eerlijk, 3.95 is niet het grootste bedrag van de wereld. Het is een principekwestie. Ziggo pikt mijn geld en ik mag een brief schrijven om het terug te krijgen....
Goed voor elkaar! Stel je voor dat ze dit grapje bij een klant of 10000 uithalen, toch een leuke vangst.
Mijn vraag daarom ook, zijn er meer mensen die hiermee kampen?