| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Automaat geeft mij geld dat ik niet bezit.
-
Andre Havok
Automaat geeft mij geld dat ik niet bezit.
Hallo iedereen, ik bevind me in de volgende situatie en ik vroeg me er een aantal dingen over af:
Ik ben een 17 jarige jongen met een couranterekening en een spaarrekening bij de Rabobank, ik heb geen bijbaantje en heb het dus ook niet altijd even ruim, ik ben nog geen 18 en mag dus nog niet rood staan op mijn rekening en daarnaast hou ik meestal mijn afschriften en dergelijke goed bij
Afgelopen week was ik met een vriend van mij bij de Albert Heijn om iets te eten te halen en ik wou graag even kijken hoeveel geld ik nog op mijn pinpas had staan. Aangezien het een ING automaat was kon ik niet simpelweg op "Saldo Opvragen" drukken. Wat ik op zo'n moment meestal doe is het hoogste bedrag in typen dat op het scherm word neergezet en waarvan ik toch zeker weet dat ik het niet heb (In dit geval 250 Euro). Tot mijn verbazing kwam er deze keer wel degelijk 250 Euro uit, waarover ik mij in het begin echter een beetje irriteerde omdat ik het dan weer zou moeten storten.
Ik wist toen eigenlijk gelijk al vrijwel zeker dat ik helemaal geen 250 Euro bezat op dat moment en toen ik later die dag thuis kwam en op Internet Bankieren op Rabobank.nl ging kijken kwam ik achter het volgende.
Ik herinnerde mij nog een afschrijving van mijn telefoon rekening van vorige maand waarna ik precies 1 of 2 euro over had op mijn rekening, vanaf daar ben ik tot op heden na gegaan wat er bij is gekomen (125) en wat er af is gegaan (103).
Ik bezat op het moment van het opnemen van de 250 dus een bedrag van 22 Euro, ik hád dus helemaal geen 250.
Het meest vreemde aan dit alles is echter het volgende: er is geen spoor van die 250 Euro te bekennen, waar het vandaan kwam of dat het überhaupt heeft bestaan, op geen van beide rekeningen is ook maar een spootrje te bekennen van het geld.
Ik zit dus met het volgende probleem en ik weet heel goed dat wat ik nu ga vertellen niet 100% eerlijk is, maar ik hoop dat u ziet dat er een kern van waarheid in zit. Ik heb bij mezelf gedacht over of ik het aan zou moeten geven bij de Rabobank, die 250 Euro is namelijk hoogst waarschijnlijk gewoon eigendom van de bank, maar daarnaast dacht ik bij mezelf hoe veel 250 euro voor zo'n bank nou eigenlijk is en volgens mij is dat nog geen duizendste van een promille van wat ze bezitten. 250 Euro is voor mij echter een ontzettend groot bedrag waar ik een hoop leuke dingen mee kan doen, denk bijvoorbeeld aan een weekend Centerparcs met mijn vriendin of alsnog een groot feest geven ter gelegenheid van mijn verjaardag.
Mijn vraag aan jullie is de volgende: moet ik naar de bank stappen, de 250 Euro in leveren en weglopen met niks meer dan een goed gevoel of kan ik deze 250 Euro zelf houden en - als het dan zo ver komt, kan ik dan ooit de Rabobank op mijn deurmat verwachten met een aanklacht tot fraude?
Nogmaals - ik weet heel goed dat wat ik heb vertelt misschien verre van eerlijk is, maar ik heb U vertelt hoe ik erover denk en ik hoop dat U zich daar overheen kan zetten.
Vriendelijke groet,
André
Ik ben een 17 jarige jongen met een couranterekening en een spaarrekening bij de Rabobank, ik heb geen bijbaantje en heb het dus ook niet altijd even ruim, ik ben nog geen 18 en mag dus nog niet rood staan op mijn rekening en daarnaast hou ik meestal mijn afschriften en dergelijke goed bij
Afgelopen week was ik met een vriend van mij bij de Albert Heijn om iets te eten te halen en ik wou graag even kijken hoeveel geld ik nog op mijn pinpas had staan. Aangezien het een ING automaat was kon ik niet simpelweg op "Saldo Opvragen" drukken. Wat ik op zo'n moment meestal doe is het hoogste bedrag in typen dat op het scherm word neergezet en waarvan ik toch zeker weet dat ik het niet heb (In dit geval 250 Euro). Tot mijn verbazing kwam er deze keer wel degelijk 250 Euro uit, waarover ik mij in het begin echter een beetje irriteerde omdat ik het dan weer zou moeten storten.
Ik wist toen eigenlijk gelijk al vrijwel zeker dat ik helemaal geen 250 Euro bezat op dat moment en toen ik later die dag thuis kwam en op Internet Bankieren op Rabobank.nl ging kijken kwam ik achter het volgende.
Ik herinnerde mij nog een afschrijving van mijn telefoon rekening van vorige maand waarna ik precies 1 of 2 euro over had op mijn rekening, vanaf daar ben ik tot op heden na gegaan wat er bij is gekomen (125) en wat er af is gegaan (103).
Ik bezat op het moment van het opnemen van de 250 dus een bedrag van 22 Euro, ik hád dus helemaal geen 250.
Het meest vreemde aan dit alles is echter het volgende: er is geen spoor van die 250 Euro te bekennen, waar het vandaan kwam of dat het überhaupt heeft bestaan, op geen van beide rekeningen is ook maar een spootrje te bekennen van het geld.
Ik zit dus met het volgende probleem en ik weet heel goed dat wat ik nu ga vertellen niet 100% eerlijk is, maar ik hoop dat u ziet dat er een kern van waarheid in zit. Ik heb bij mezelf gedacht over of ik het aan zou moeten geven bij de Rabobank, die 250 Euro is namelijk hoogst waarschijnlijk gewoon eigendom van de bank, maar daarnaast dacht ik bij mezelf hoe veel 250 euro voor zo'n bank nou eigenlijk is en volgens mij is dat nog geen duizendste van een promille van wat ze bezitten. 250 Euro is voor mij echter een ontzettend groot bedrag waar ik een hoop leuke dingen mee kan doen, denk bijvoorbeeld aan een weekend Centerparcs met mijn vriendin of alsnog een groot feest geven ter gelegenheid van mijn verjaardag.
Mijn vraag aan jullie is de volgende: moet ik naar de bank stappen, de 250 Euro in leveren en weglopen met niks meer dan een goed gevoel of kan ik deze 250 Euro zelf houden en - als het dan zo ver komt, kan ik dan ooit de Rabobank op mijn deurmat verwachten met een aanklacht tot fraude?
Nogmaals - ik weet heel goed dat wat ik heb vertelt misschien verre van eerlijk is, maar ik heb U vertelt hoe ik erover denk en ik hoop dat U zich daar overheen kan zetten.
Vriendelijke groet,
André
Re: Automaat geeft mij geld dat ik niet bezit.
Het kan zijn dat de geldafboeking nog niet op de rekening is uitgevoerd, omdat die nog 'onderweg' is. Dus dat je in feite nu 228 euro rood staat. Dan zal het wellicht volgende week wel in je overzicht staan.
Ik heb geen idee hoe dit mogelijk is,en er staat niets van op je internetbankieren.
Is het dan wel van de bank?Dan moet er toch een transactie op je rekening staan.
Is dat geld niet in de automaat blijven zitten,van iemand die voor jou gepind heeft ofzo.
Ik heb geen idee of je dat geld mag houden?Het is niet van jou,maar van wie is het dan?
En een aanklacht vd Rabobank van fraude,lijkt me sterk.
Hun weten toch ook niet wie er dat geld gepind heeft,anders had het wel te zien geweest met internetbankieren.
Misschien is een belletje naar de bank en vragen wat er in dit soort situaties gedaan wordt.
Ik vind het wel eerlijk van je ,dat je dit hier laat weten,voor het zelfde geld stop je het in je zak en zeg er niets over,geen haan die er dan naar kraait.
Is het dan wel van de bank?Dan moet er toch een transactie op je rekening staan.
Is dat geld niet in de automaat blijven zitten,van iemand die voor jou gepind heeft ofzo.
Ik heb geen idee of je dat geld mag houden?Het is niet van jou,maar van wie is het dan?
En een aanklacht vd Rabobank van fraude,lijkt me sterk.
Hun weten toch ook niet wie er dat geld gepind heeft,anders had het wel te zien geweest met internetbankieren.
Misschien is een belletje naar de bank en vragen wat er in dit soort situaties gedaan wordt.
Ik vind het wel eerlijk van je ,dat je dit hier laat weten,voor het zelfde geld stop je het in je zak en zeg er niets over,geen haan die er dan naar kraait.
Met geld opnemen zie je dat direct.En TS kan en mag niet rood staan.kweenie schreef:Het kan zijn dat de geldafboeking nog niet op de rekening is uitgevoerd, omdat die nog 'onderweg' is. Dus dat je in feite nu 228 euro rood staat. Dan zal het wellicht volgende week wel in je overzicht staan.
Staat er geen geld op zijn rekening kan hij niet pinnen.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Men zegt....eerlijk duurt het langst......wel je bent nog aan de jonge kant om je lastig te vallen met alle problemen welke de banken hebben veroorzaakt mbt bv je ouder(s).
Gros zou zeggen, breng het terug en meld het netjes, andere gros zou zeggen lekker houden.
Dit is wat ik zou doen:
Houd het geld ff for the time being en kijk wat er gebeurd. Geef het nog niet uit want als uitkomt dat je toch moet terug betalen dan heb je het niet en raak je wel in de problemen.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de bank er niet achter komt, helemaal omdat je via ING hebt gepinned met een rabopas, lijkt mij dat een en ander zo te traceren is.
Beetje van de domme houden eigenlijk.
Gros zou zeggen, breng het terug en meld het netjes, andere gros zou zeggen lekker houden.
Dit is wat ik zou doen:
Houd het geld ff for the time being en kijk wat er gebeurd. Geef het nog niet uit want als uitkomt dat je toch moet terug betalen dan heb je het niet en raak je wel in de problemen.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de bank er niet achter komt, helemaal omdat je via ING hebt gepinned met een rabopas, lijkt mij dat een en ander zo te traceren is.
Beetje van de domme houden eigenlijk.
-
Andre Havok
Alvast alle drie bedankt voor jullie antwoorden.
PS - Ik zie net ook het volgende bericht op de site van Rabobank Internet Bankieren:
Opnamelimiet Rabobank
€ 500 per week
Resterende ruimte Rabobank
€ 500
Opnamelimiet andere banken in NL
€ 250 per dag (max. 1 transactie per dag)
Resterende ruimte andere banken in NL
€ 250
Ook hier lijkt het dus alsof de 250 Euro er nooit is geweest?
Nee er is niks te zien op beide rekeningen en daarom vond ik het ook zo vreemd, het is alsof het geld helemaal niet ergens naar toe terug is getraceerd.snepke schreef:Ik heb geen idee hoe dit mogelijk is,en er staat niets van op je internetbankieren.
Nee hier ben ik 99% zeker over, daarnaast zou het ook erg toevallig zijn als de persoon precies het bedrag had achter gelaten dat ik had ingetoetst.snepke schreef:Is dat geld niet in de automaat blijven zitten,van iemand die voor jou gepind heeft ofzo.
Er zijn echter wel camera's aanwezig bij de pinautomaten neem ik aan, maar misschien heeft Teun gelijk, uiteindelijk heb ik niets verkeerds gedaan denk ik en als ik het geld nog een tijdje niet uitgeef is er altijd nog de mogelijkheid om het aan de Rabobank te vergoeden.snepke schreef:Hun weten toch ook niet wie er dat geld gepind heeft,anders had het wel te zien geweest met internetbankieren.
PS - Ik zie net ook het volgende bericht op de site van Rabobank Internet Bankieren:
Opnamelimiet Rabobank
€ 500 per week
Resterende ruimte Rabobank
€ 500
Opnamelimiet andere banken in NL
€ 250 per dag (max. 1 transactie per dag)
Resterende ruimte andere banken in NL
€ 250
Ook hier lijkt het dus alsof de 250 Euro er nooit is geweest?
Klopt, daar heb je gelijk in.
Je moet doen wat je zelf denkt dat goed is.
Je moet doen wat je zelf denkt dat goed is.
Ik zou in ieder geval het geld nog niet uitgeven.
Er zal iets fouts zijn gegaan bij de bank op wat voor een manier
dan ook.
Zou internetbankieren dan ook goed in de gaten houden want kan
zomaar zijn dat het bedrag vanmiddag of morgen nog wordt afgeschreven
van je rekening.
Er zal iets fouts zijn gegaan bij de bank op wat voor een manier
dan ook.
Zou internetbankieren dan ook goed in de gaten houden want kan
zomaar zijn dat het bedrag vanmiddag of morgen nog wordt afgeschreven
van je rekening.
Ik zou het investeren in een carrière als sprookjesschrijverAndre Havok schreef: Het meest vreemde aan dit alles is echter het volgende: er is geen spoor van die 250 Euro te bekennen, waar het vandaan kwam of dat het überhaupt heeft bestaan, op geen van beide rekeningen is ook maar een spootrje te bekennen van het geld.
-
Andre Havok
Haha tja, ik wou het graag zo duidelijk mogelijk hebben en dat was, wat mij betreft het raarste gedeelte aan dit alles.crazyme schreef: Ik zou het investeren in een carrière als sprookjesschrijver
Dit lees je wel eens vaker, dit gaan ze nog ontdekken/afschrijven.
En je zal het altijd moeten terugbetalen
-
Andre Havok
Daar was ik dus al bang voor, maar blijft het daar dan ook bij?tiepmiep schreef:Dit lees je wel eens vaker, dit gaan ze nog ontdekken/afschrijven.
Ja hoor,jij hebt toch niets fout gedaan.Andre Havok schreef:Daar was ik dus al bang voor, maar blijft het daar dan ook bij?tiepmiep schreef:Dit lees je wel eens vaker, dit gaan ze nog ontdekken/afschrijven.
-
Andre Havok
Okee daar ben ik dan wel blij meesnepke schreef:Ja hoor,jij hebt toch niets fout gedaan.Andre Havok schreef:Daar was ik dus al bang voor, maar blijft het daar dan ook bij?tiepmiep schreef:Dit lees je wel eens vaker, dit gaan ze nog ontdekken/afschrijven.
Ik zal h et de komende dagen wel goed in de gaten houden dan merk ik vanzelf wel wat er gaat gebeuren.
-
manondoris
ik zou ook even wachten met het uitgeven,maar als je over een tijdje nog niks er over gehoord hebt,gewoon lekker houden. wie weet komen ze er nooit achter,dat bedrag is voor hun een druppel op de gloeiende plaat ,ene wij worden zo vaak genaait door die banken
ik zou het over een tijdje met plezier uitgeven.
-
Andre Havok
Haha nouja aangezien ik eerst nog geen 25 euro had kan ik het goed gebruiken, maar aan de andere kant is het nogsteeds niet mijn eigendom.manondoris schreef:ik zou ook even wachten met het uitgeven,maar als je over een tijdje nog niks er over gehoord hebt,gewoon lekker houden. wie weet komen ze er nooit achter,dat bedrag is voor hun een druppel op de gloeiende plaat ,ene wij worden zo vaak genaait door die bankenik zou het over een tijdje met plezier uitgeven.
Ik zou het niet opmaken.Andre Havok schreef:Haha nouja aangezien ik eerst nog geen 25 euro had kan ik het goed gebruiken, maar aan de andere kant is het nogsteeds niet mijn eigendom.
klik
-
seconds-out
Denk ik ook.tiepmiep schreef:Dit lees je wel eens vaker, dit gaan ze nog ontdekken/afschrijven.
Kasverschil van 250 euro, dat kan de bank wel achterhalen, elke transactie is te traceren.
Mijn advies is> neem contact op met de bank en het geld zeker niet uitgeven als het niet van jezelf is.
snepke schreef:Ja hoor,jij hebt toch niets fout gedaan.Andre Havok schreef:Daar was ik dus al bang voor, maar blijft het daar dan ook bij?tiepmiep schreef:Dit lees je wel eens vaker, dit gaan ze nog ontdekken/afschrijven.
Ja inderdaad, dam is het klaar verder geen boetes ofzo
-
Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.