LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
tikusbesar

Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door tikusbesar »

Hoi iedereen,

Zijn er meer mensen die op de advertentie gereageerd hebben van dhr. A. Bruijn uit Den Hoorn(Texel) waarin hij zegt dat je met de juiste voeding kunt genezen van ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Crohn. Je moet dan een envelop sturen waar je een envelop indoet aan jezelf geadresserd met een postzegel erop. Daar alle ziektes bij ons voorkomen hebben wij gereageerd en jawel een dag of 5 later kregen we een brief. Wat schertste onze verbazing. Er werd gevraagd om
€ 200,00 over te maken en dan zou je een nieuwe brief krijgen met de voedingsadviezen. Dit vind ik eerlijk gezegd geen nette manier om zaken te doen met mensen die ziek zijn. Nu hoop ik dat het programma Radar hier aandacht aan wil besteden. Zelf heb ik telefonisch contact gehad met dhr de Bruijn. Hij vertelde dat hij al alles heeft geprobeerd om het onder de aandacht te krijgen van medici,politici en wat al nog meer, maar die willen er nik van weten. Zelf werk ik bij een Zorgverzekeraar en zal zeker zijn brief doorsturen om te kijken of zij iets kunnen betekene hierin. Stel dat het echt klopt dan kunnen zorgverzekeraars een hele hoop bezuinigen. Helpt het niet vind ik dat dhr de Bruijn gestopt moet worden.

Gast

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door Gast »

Let op, kijk uit, een oplichter gesignaleerd. Schandalig dat dat nog in de krant mag.

Gast

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door Gast »

of mensen kunnen met het scdiet beginnen.
Dan ben je over het algemeen beter bezig dan deze meneer de Bruijn

Ken veel mensen die opknappen met dit dieet.

www.scdiet.nl

Gast

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo tikusbesar,

Als ik lees wat jij bij jouw maatschappij naar voren wil brengen verander ik je naam direct in tikuskecil.
€ 200,00 over maken om dan in het bezit te komen van een brief met voedingsadviezen, is pure oplichterij.
Het is al vreselijk onbeschoft om aan de ziekte van een ander te willen verdienen, maar het getuigt van zeer weinig denkvermogen als men dit wilt steunen. Er zal er maar 1 écht beter van worden en dat zijn niet de patiënten met ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr. maar dat is die oplichter uit Den Hoorn, Bruijn.
Nu hoor ik je al zeggen, maar ik heb toch met hem gesproken..... Dat wil ik best geloven, maar het is toch begrijpelijk dat hij dan een l.. verhaal ophangt om maar aannemelijk te maken dat zijn methode goed is, want hij is alleen op het geld uit en verder niets.
Dus tikus laat nu eens zien dat je echt BESAR (groot) bent en herroep je mening. Of blijf je liever KECIL (klein) en goedgelovig????

avondbloem

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door avondbloem »

Hoi Tikusbesar,

Die dr. de Bruijn ken ik niet maar dit klinkt als een echte oplichter. Goed dat je dit hier aan de orde stelt, want mij lijkt me dat die kranten die die advertenties plaatsen ook wel een en ander te verwijten valt.

Ik weet veel over ME, heb het zelf ook gehad en heb de afgelopen jaren zo'n 200 lotgenoten gesproken. Een ding is mij duidelijk, er bestaat geen 'wonderpil' of 'wonderdieet' of 'wonderbehandeling' die voor iedereen met die aandoeningen werkt. Ik ben groot voorstander voor maatwerk. De een blijkt allergisch voor gluten, een ander voor tarwe, een ander heeft een partner die je ziek maakt of houdt, weer een ander zit vol angsten, de een heeft niergruis, weer een ander reageert met veel klachten op parfums, enz.. En een ander heeft het allemaal.

Daarnaast kost genezen tijd en vergt het aandacht en vooral kennis van jezelf. Durf te voelen wat goed is voor jou. Ga zelf aan de slag en huur evt. een therapeut in om jou daarbij te helpen.

groeten,
avondbloem

tikusbesar

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door tikusbesar »

Hallo,

Dit is een mail voor degene die mij tikuskecil noemt. Helaas ben je als gast en kan ik niet rechtstreeks met je mailen. Je hebt mijn verhaal niet goed begrepen. Ook ik vind het niet juist wat de heer de Bruyn doet, maar probeer het in de openbaarheid te krijgen en nu is dat eindelijk gelukt want Radar besteed er vanavond aandacht aan. Zelf vind ik ook dat je geen geld mag verdienen aan zieke mensen. Maar als het dieet eenmaal bekend zou zijn dan verdient de heer de Bruyn er ook niks meer aan. Dus dan zou het een eenmalig bedarg van € 200,00 zijn wat hij verdient ( wat ik ook nog steeds teveel vind en wat ik hem ook heb gezegd. 10 of 15 euro zu meer dan genoeg zijn heb ik gezegd. Dus ik blijf besar in mijn naam zette n als je het niet erg vind.

Met vriendelijke groet
Martin Landsmeer

Nona Manis

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door Nona Manis »

Ik dacht trouwens dat Besar GROOT en Ketjil KLEIN is! :lol:

N.M.

fidolio
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2005 21:30

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door fidolio »

Ik heb helaas wel gereageerd op het dieet van de heer A. Bruyn, onder het motto "wie hangt die verlangt",samen met een kennis, om de kosten te drukken.
Het heeft mij niet het beoogde resultaat gebracht, misschien was ik te weinig gemotiveerd, heb tenslotte maar 100 euro betaald.
Volgens het voedingsvoorschrift moet je ook elke ochtend een lepel levertraan nemen. Nu waarschuwde mijn huisarts voor het gebruik van levertraan, omdat dat vandaag de dag zware metalen bevat.
Kortom een ervaring rijker en een illusie armer en zo tobben we maar voort.

Fidolio

Gast

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door Gast »

Je hebt wel levertraan die gezuiverd is,maar hoe dat dan eventueel invloed heeft op andere voedingsstoffen die erin zitten weet ik niet precies.

Gast

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door Gast »

fidolio, zou je het dieet op dit forum willen zetten? Ik had gehoopt dat radar dit zou doen, maar niet dus. ik ben erg nieuwsgierig en wil het ook proberen?

Gast

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door Gast »

Mmmm, er staat gast bij, maar ik heb gewoon een account mét naam aangemaakt!? :)

annafrederica

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door annafrederica »

Op de site van www.scdiet.nl kan je een uitstekend dieet vinden dat goed helpt tegen darmklachten. Ik heb er veel baat bij gehad. Het dieet staat gratis op de site. Als je wilt kan je het boek van de internist die het dieet heeft samengesteld kopen, maar de beste stukken uit het boek staan gewoon vertaald op de site. De site is niet commercieel en bevat veel enthousiaste verhalen van mensen die baat hebben gevonden met dit dieet! Een echte aanrader!

Breggel

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door Breggel »

Beste allen,

Ik heb zelf Colitis Ulcerosa en ik begrijp niet zo goed waarom het dieet inderdaad niet vrijgegeven wordt, of door radar of door diegene hierboven in het forum??
Dan kunnen zeggen of het echt werkt!!!!

Groetjes Breggel

kvopzeeland

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door kvopzeeland »

wat mij niet duidelijk is dat RADAR in de uitzending niet aantoont dat het onzin is dit dieet te volgen, het wordt allemaal een beetje vaag gelaten, terwijl er in een onderwerp ervoor wordt aangetoond dat de sauna-belt van TELL SELL NIET WERKT!

ik had verwacht dat RADAR 200 euro aan deze oplichter had betaald en dan het dieet had gekregen, hiermee naar een deskundige (arts) om aan te tonen met medisch onderzoek dat het klinklare onzin is, maar helaas deze bewijsvoering bleef uit, waardoor ik twijfel aan de zin/onzin van dit dieet.

Als je over een dieet leest wat de oplossing lijkt te zijn voor je probleem wil je hier graag meer over weten, zeker als het niet schijnt te werken, maar hierin heeft RADAR mij niet kunnen overtuigen... ik verblijf dus nog steeds in twijfel.

Gast

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door Gast »

Precies! En daarom vind ik dat radar het op z'n site moet zetten en WIJ zijn de ervaringsdeskundige die kunnen zeggen óf het echt of niet helpt!

kroon
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2005 23:14

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door kroon »

Laten we allemaal naar radar mailen dat we het dieet op hun site willen! We gaan het dan 3 weken volgen en berichten radar over de bevestigingen. En als radar dit leest; ik wil dit anders wel alleen doen voor ze. Natuurlijk zegt die dokter dat voeding niet helpt. Alleen zijn medicijnen helpen, in hun ogen niets anders!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik heb de uitzending ook gezien en ik was toch best geschokt. Ik heb gelukkig geen enkele van genoemde ziektes, maar ik ken in mijn directe omgeving wel mensen die dit hebben.

Persoonlijk vind ik het walgelijk om geld te verdienen aan het leed van een ander en al helemaal op deze manier. 200 euro vragen voor een stukje papier met daarop een dieet dat eigenlijk iedereen had kunnen verzinnen.

En dat ingredient X waar die vent het de hele tijd over had, wat is dat nou eigenlijk?

kroon
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2005 23:14

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door kroon »

Dat product X houdt meneer nog geheim!?! Wat zou dat nou kunnen zijn hé? Het is een gekke vent. En die schreeuwerige vrouw van hem op de achtergrond, bah!

Tuhan NAK

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door Tuhan NAK »

tikusbesar alis Martin Landsmeer
Of ik je verhaal niet heb begrepen óf dat jij het onduidelijk heb geschreven laat ik maar even buiten beschouwing.
Het is duidelijk dat er een idioot bezig is die de Bruijn een oplichter van het ergste soort is.
En Martin, om je zelf nu tikus te noemen...........
Dat kun je beter tegen de Bruijn zeggen, want dat is een tikus.... een echte rat.

Tot slot even een opmerking voor Nona Manis;
Lezen wat er staat.
Nona Manis 18 Apr 2005 19:13
Ik dacht trouwens dat Besar GROOT en Ketjil KLEIN is!

Dus tikus laat nu eens zien dat je echt BESAR (groot) bent en herroep je mening. Of blijf je liever KECIL (klein) en goedgelovig????

Gast

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door Gast »

O ja? Wat is in vredesnaam kecil dan tuhan Muis?

Gesloten