LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afvallen

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
eeliane

Re: afvallen

Ongelezen bericht door eeliane »

Sunshine, hartstikke goed van je, dit is inderdaad geen dieet maar een nieuwe manier van leven. Eet wel af en toe iets lekkers hoor maar geniet er dan ook echt van. Stel dat je dus in 2 maanden 5 kilo afvalt, dan kan je dus per jaar er wel 30 afvallen. Prima, mijn zusje is ook begonnen met 'gezond' eten en valt dus ook langzaam af, maar t gaat prima en ze krijgt plezier in haar 'nieuwe' voedsel. Waarschijnlijk ga je ook lekkerder in je vel zitten, omdat je afvalt maar ook omdat je nu eenmaal betere voeding binnen krijgt waardoor je lichaam zich nou een maal beter voelt.. Dat zie en dat merk jij ga genoeg!
Kijk ook eens naar recepten met weinig calorien, is leuk voor jou maar ook voor je vriend, krijgt ie weer eens iets anders maar daar kan hij dan veel van eten.

Henrice

Ongelezen bericht door Henrice »

Effe over dat zwemmen.Voor de beginner is drie baantjes crowl achter elkaar veel te veel in een bad van 25 mtr. en werkt alleen maar demotiverend omdat je na 75 mtr crowlen als beginner helemaal kapot bent en de rest dan ook wel gelooft.Pas wel op met dat zwemmen dat je er niet te gespierd van wordt en er te goed van gaat uitzien,er zijn altijd mensen die daar weer wat over te piepen hebben...Ik kan het weten.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Het is bijna bij alle onderwerpen het zelfde.
Schrijver A brengt het onderwerp in; :D

Schrijver B is het er niet mee eens; :twisted:

Schrijver C denkt de wijsheid in pacht te hebben om te vertellen wat alle andere mensen fout doen; :oops:

Schrijver D hapt daar weer op in................ :shock:

En zie daar een discussie is geboren, komen er nieuwe onderwerpen :idea: naar voren, en gaat men zo ver in de discussie op dat er op de man gespeeld wordt :cry: waarbij de verwensingen en beledigingen niet van de lucht zijn. :x

Inmiddels zijn we dan 20 postings verder, zijn het onderwerp kwijt, maar we weten wel hoe er over elkaar gedacht wordt. :twisted:

Leve het forum :lol: :lol: :lol:

S.

Ongelezen bericht door S. »

Het lijkt net een echte vergadering, alleen is een notulist overbodig. :D

Maar toch heeft zoiets als dit een functie, heeft al velen een 'hart onder de riem' gestoken of van goede tips voorzien.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Afvallen : gewoon stoppen met vreten.
het is een verslaving en deze moet onder controle komen .
Slot op de koelkast en koektrommel.
Het is een verslaving net als roken en drinken.

Tim

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Alle verkeerde gewoonten zijn af te leren, je moet alleen maar willen.

solleila

Ongelezen bericht door solleila »

Afvallen : gewoon stoppen met vreten.

Dan mag je mij uitleggen,sinds ik geen suiker en minder kh eet,dat ik geen vreetbuien meer heb?
Misschien zijn vreetbuien en daar ben ik steeds meer van overtuigd een op en neergaande bloedsuikerspiegel en je daardoor in een rondje draait

Veel mensen die ik ken en die geen suiker en MINDER kh eten,hebben geen last meer van vreetbuien.

dus leg maar eens uit.

[/quote]

Henrice

Met het stoppen van het eten van suiker, KH zijn ook suikers, heb je de prikkel die aanzet tot vreetbuien weggenomen.Het heeft waarschijnlijk wel een tijdje geduurd voordat je lichaam je niet meer dwong om al dat lekkers tot je te nemen.In de medische wereld wordt dit zo ver ik weet Reflectorische prikkel genoemd.In de psychologie is de hond van Paflov een bekend voorbeeld.In gewone mensen taal heet het, zien van eten doet eten.

[/b]

joostw

Ongelezen bericht door joostw »

Beste Henrice,

het is ook niet nodig om die 3 baantjes achter elkaar en in een straf tempo te voldoen, althans in het begin niet.

Het is in het begin alleen maar om de spieren aan de beweging te laten wennen.
Bij mensen die beginner zijn volstaat het om eerst 1 baan te zwemmen, 1 minuut rust, 1 baan zwemmen, 1 minuut rust etc. etc.

Ik heb ook neergezet "Doe rustig aan, bouw het langzaam op".

Henrice

In de tijd dat ik nog regelmatig mijn baantjes trok heb ik verchillende schema's uitgeprobeerd en deed uiteindelijk uitsluitend 1 baantje schoolslag 1 baantje borstcrowl en had als doelstelling 120 tot 150 baantjes per week,dus minimaal 40 per keer.Over 40 baantjes deed ik ongeveer 15 tot 20 minuten.Als indicatie of ik wel goed trainde hield ik mijn hartslag in de gaten en hield deze op rond de 100 per minuut.Als ik nog tijd over had knalde ik er op een hoger tempo nog wat baantjes crowl achter aan tot ik niet meer kon en bijna verzoop,daarna nog wat uitzwemmen en na een half uur stond ik weer buiten met een gevoel van onverslaanbare Goliath...Hier kan echt geen slagroomgebakje of gevulde koek tegen op en is iedereen aan te raden.Effe een paar maanden door de zure appel en spierpijn heen en je weet daarna niet wat je meemaakt.Het is wel verslavend!

Gesloten