LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
conny

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door conny »

Ik wil even reageren op het dieet voor de ziekte van crohn. Ik zelf heb een ernstige vorm van de ziekte van crohn en heb gister met veel verbazing zitten kijken naar de uitzending. Ik vind het schandalig dat mensen zo hun geld willen verdienen op zieke mensen. Mijn hele leven wordt beinvloed door de crohn, ik kan niet meer werken, sporten enz.
Dan hoor ik een of andere boer zeggen dat als je er geen 200 euro voor over heb je dan niet echt beter wilt worden. Ik heb mijn buik vol littekens en een stoma maar volgens hem kies ik daar dus bewust voor. Iedereen met de ziekte van crohn moet zelf ondervinden van welk eten je last krijgt. Het is NIET bij iedereen hetzelfde en per persoon verschillend. De artsen vertellen mij dan ook altijd dat een dieet niet helpt, het is een ziekte in van de gennen en daar kun je niets aan veranderen. Ik vind dat de mensen met de ziekte van crohn of colitus ulserosa zo in een verkeerd daglicht gesteld word, het leven is al zwaar genoeg voor ons. Er heerst al een taboe op ontlasting en zo wordt het nog eens een keer goed aangedikt. De opmerkingen van mensen die niet goed weten wat de ziekte inhoud worden zo als maar erger en denken zo dat je met een dieetje wel weer beter wordt en dat je je maar aansteld.
Schandalig dat er zulke mensen zijn, ik hoop ook echt dat hij er geen cent meer aan verdient.[/b]

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Precies Conny zo denk ik er ook over. Een dergelijke ziekte is al erg genoeg zonder dat er ook nog iemand over je rug heen geld probeert te verdienen.

Wat mij betreft mag die man zo de cel in met zijn nepdieet erbij. Laat hem maar eens een paar maanden op zijn eigen dieet leven.

Gast

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door Gast »

Heb net de uitzending gezien,maar volgens mij is deze man psychotisch.
Heeft radar daar nou niet eens bij stilgestaan.
Hij zou moeten worden opgenomen en behandeld moeten worden.

Gast

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door Gast »

Of ik je verhaal niet heb begrepen óf dat jij het onduidelijk heb geschreven laat ik maar even buiten beschouwing.
Het is duidelijk dat er een idioot bezig is die de Bruijn een oplichter van het ergste soort is.
En Martin, om je zelf nu tikus te noemen...........
Dat kun je beter tegen de Bruijn zeggen, want dat is een tikus.... een echte rat.

Hoi Tuhan Nak,

De naam Tikus betekent bij mij muis omdat ik vroeger niet al te groot was. Maar met het feit dat de Bruijn een rat is ben ik volledig met je eens. Maar het is toch goed dat het op TV geweest is en er aandacht aan besteed is zodat de mensen er niet meer intrappen. Mijn vriendin volgt nu het South Beach dieet en die heeft nu na 5 weken al minder last van haar darmen. Lijkt op het dieet wat op www.scdiet.nl staat.

Selamat

Gast

Re: Advertentie telegraaf ME,Collitus Ulscerosa en Ziekte van Cr

Ongelezen bericht door Gast »

Maar scdieet is beter voor mensen die ernstige darmproblemen zoals chrohn en cu.

Minder ernstige klachten als een prikelbaar darm syndroom is
Atkins en South Beach wat eigenljk heel erg op elkaar lijkt.
Het enigste verschil is dat je bij South Beach sneller meer koolhydraten mag eten. bij Atkins is dat als je op je steefgewicht bent. Dan doe je south beach fase 2 en 3
Ik had een stoelgang van elke 3 weken. Sinds ik Atkins doe ga ik elke dag. En geen darmproblemen meer.
Bij Atkins mag vetter eten,maar eet je ook minder koolhydraten. Want in fase 3 en 4 van ATkins moet je ook op je vet letten. Iets wat veel mensen niet weten.

Gesloten