LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] APP voor gezonde voeding
APP voor gezonde voeding
Ik heb weinig tijd en geld te besteden, maar wil toch een gezonde maaltijd op tafel zetten.
Wie heeft er goede ervaringen met een App die adviezen en tips geeft om gezond en toch goedkoop te eten?
Wie heeft er goede ervaringen met een App die adviezen en tips geeft om gezond en toch goedkoop te eten?
-
Re: APP voor gezonde voeding
Google is je vriend. Recepten plenty, je moet er alleen een beetje moeite voor doen.
Veel apps zijn doorspekt met promoties, of staan vol met "recepten" van bedrijven als Unilever, die op regel 1 schrijven "koop een Knorr wereldgerecht huppeldepup". Persoonlijk vindt ik de app van AH wel fijn qua recepten, die pluggen niet zo overduidelijk producten van multinationals, maar uiteraard wel ingrediënten die ze zelf verkopen. Als het niet te veel mag kosten, zou je eens in de Allerhande (blad of app) kunnen kijken, daar staan ook altijd recepten met AH basic (vh Euroshopper) producten in.
Dus pluggen ze wel producten van een multinational...sjohie schreef:Vdie pluggen niet zo overduidelijk producten van multinationals, maar uiteraard wel ingrediënten die ze zelf verkopen.
Gezond = alles vers kopen, liefst van het seizoen. En let op de aanbiedingen. Daar heb je toch geen app voor nodig?
-
Schijnbaar wel. Net zoals sommigen een app nodig hebben om te weten te komen wat voor weer het op het moment is.
Misschien was ik niet helemaal helder, maar met producten bedoel ik complete knorr wereldgerechten of bertolli maaltijdkits, en met ingrediënten kipfiletblokjes, paprika's en champignons. AH noemt dan wel vaak een ingrediënt wat zij alleen hebben, denk aan AH puur en eerlijk kipfiletblokjes 320g oid, maar dat is nog prima te vervangen door kip van een poelier oid. Bij zo'n wereldgerecht is dat iets lastiger. Alhoewel er voor al die maaltijdkits online ook genoeg alternatieve recepten te vinden zijn.GJvdZ schreef:Dus pluggen ze wel producten van een multinational...sjohie schreef:Vdie pluggen niet zo overduidelijk producten van multinationals, maar uiteraard wel ingrediënten die ze zelf verkopen.
-
Gewoon een beetje creatief zijn. Ik heb een recept voor een eenvoudige tagliatteli met kip en paprika. Kan ook met gehakt, en dan moet er broccoli bij. Afijn, dan moet je mij dus kennen.
Dat is nu sjalotje, knoflook in plakjes gesneden, beetje gemberpoeder, en dat samen fruiten, gehakt erbij en rul aanbakken, dan een beetje groentebouillon en de spinazie, beetje zout en peper, samen opwarmen, macaroni (smaakt hetzelfde als die lintdingen) die apart gekookt is erbij, en je weet niet wat je proeft.
Eenvoudig, en in een kwartiertje klaar. Recept kun je in een word-document opslaan, en op je i-ding meenemen.
En zo kun je met een beetje zoeken en creatief zijn best wel een eind komen.
Dat is nu sjalotje, knoflook in plakjes gesneden, beetje gemberpoeder, en dat samen fruiten, gehakt erbij en rul aanbakken, dan een beetje groentebouillon en de spinazie, beetje zout en peper, samen opwarmen, macaroni (smaakt hetzelfde als die lintdingen) die apart gekookt is erbij, en je weet niet wat je proeft.
Eenvoudig, en in een kwartiertje klaar. Recept kun je in een word-document opslaan, en op je i-ding meenemen.
En zo kun je met een beetje zoeken en creatief zijn best wel een eind komen.
Je zou eens kunnen kijken bij het voedingscentrum,die heeft vast wel een app als je er echt 1 wil gebruiken.
Maar voor de rest,ga eens naar de bibliotheek en leen boeken over gezonde voeding of google gezonde voeding.
Er is genoeg.
Maar voor de rest,ga eens naar de bibliotheek en leen boeken over gezonde voeding of google gezonde voeding.
Er is genoeg.