LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Atkins en PCOS: beregoeie combinatie!!!

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Esterella

Atkins en PCOS: beregoeie combinatie!!!

Ongelezen bericht door Esterella »

Hallo,

Ongeveer een half jaar geleden ben ik per toeval er achter gekomen dat ik al een jaar of 10 de diagnose PCOS heb.
Ik heb toen het net afgezocht naar informatie, helaas was dit veelal in het Engels (helaas omdat het voor velen te moeilijk is deze informatie te lezen, in het Nederlands is vaak alleen informatie te vinden over PCOS en onvruchtbaarheid en hoe je dan wel zwanger kunt raken, maar voor vrouwen met overgewicht die geen kinderwens -meer- hebben is er eigenlijk niets)
Wel ben ik er achter gekomen dat PCOS en koolhydraten niet goed samen gaan, zo kwam ik op het onderwerp low-carb. Verder gezocht en Atkins gevonden :lol:
Nooit eerder heeft iets gewerkt bij mij, zelfs het dieet van een dietiste van het voedingscentrum niet!!
Atkins echter, of low-carb, wel!!
In maart/april woog ik 127kg, met een lengte van 1.68m, 32 jaar.
Ik ben toen allereerst begonnen met het vervangen van de suiker in mijn koffie door zoetjes en door brood te vervangen door crackers.
Op 11 augustus dit jaar woog ik 119.4kg
Nu ben ik 11 weken met Atkins bezig en weeg 116.1kg.
Het gaat misschien wat langzaam maar ik val af, en dat is iets wat met geen enkel ander iets gelukt is.
Ook voel ik me onwijs veel beter, ik heb nu meer goede dan slechte dagen, dat was voorheen andersom. Ik ben zelfs weer begonnen met werken!! Daar had ik voorheen echt niet aan moeten denken, was altijd zo moe, kon zelfs met moeite het huishouden doen, mijn kinderen verzorgen, etc.
Kortom, Atkins en PCOS: een beregoeie combinatie

Voor meer informatie over PCOS: http://groups.msn.com/PCOSNederland

Es

CarinB

Re: Atkins en PCOS: beregoeie combinatie!!!

Ongelezen bericht door CarinB »

Da's goed nieuws Esterella!!!!
:D

Esterella

Re: Atkins en PCOS: beregoeie combinatie!!!

Ongelezen bericht door Esterella »

Wel he :lol:

Es

Gesloten