LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autisme te verhelpen met vitamines?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Nogmaals ik zeg dat niet dat autisme veroorzaakt wordt door vaccinatie, immers dan zou iedereen die dit toegediend heeft gekregen autistisch moet zijn. U schuift mij woorden in mijn mond die ik niet heb gezegd. Volgens Herman Boon zou autisme worden veroorzaakt door afwijzing en dat je op die manier in je zelf gekeerd raakt. Misschien zou dat kunnen maar dat wil niet zeggen dat dit voor iedereen geldt. Hij gelooft in een demon van pdd-nos. Ik vind dat zeer toevallig dat die dan ook zo heet zoals wij dit hebben vastgelegd in de DSM.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

gezondheid schreef:Nogmaals ik zeg dat niet dat autisme veroorzaakt wordt door vaccinatie, immers dan zou iedereen die dit toegediend heeft gekregen autistisch moet zijn. U schuift mij woorden in mijn mond die ik niet heb gezegd. Volgens Herman Boon zou autisme worden veroorzaakt door afwijzing en dat je op die manier in je zelf gekeerd raakt. Misschien zou dat kunnen maar dat wil niet zeggen dat dit voor iedereen geldt. Hij gelooft in een demon van pdd-nos. Ik vind dat zeer toevallig dat die dan ook zo heet zoals wij dit hebben vastgelegd in de DSM.
Ik dacht al, waar blijft de "ijskast moeder" nou toch.......

Sorry als ik je dromen moet verstoren, maar autisme is gewoon een aangeboren "foutje", nog erfelijk ook..... En niet het einde van de wereld.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

gezondheid schreef:Nogmaals ik zeg dat niet dat autisme veroorzaakt wordt door vaccinatie, immers dan zou iedereen die dit toegediend heeft gekregen autistisch moet zijn. U schuift mij woorden in mijn mond die ik niet heb gezegd. Volgens Herman Boon zou autisme worden veroorzaakt door afwijzing en dat je op die manier in je zelf gekeerd raakt. Misschien zou dat kunnen maar dat wil niet zeggen dat dit voor iedereen geldt. Hij gelooft in een demon van pdd-nos. Ik vind dat zeer toevallig dat die dan ook zo heet zoals wij dit hebben vastgelegd in de DSM.
Nee nee nee. Dat is ook onzin. Lees mijn eerste post op dit topic (vorige pagina) nog maar een keertje.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door 53078 »

Maar dit hele topic is een off-topic. Er wordt vanalles gezegd maar alles blijft bij het oude.
Gooi maar op slot, scheelt irritatie..want ook autisten kunnen geïiriteerd raken.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door gezondheid »

En voor wat betreft ijskast moeder, dat vind ik geen goed idee. Iedere ouder zal zijn of haar best doen om hun kinderen zo goed mogelijk op te voeden. Mensen met asperger hebben heel veel talenten alleen worden die in de zin van WSW vaak onbenut gelaten.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

gezondheid schreef:En voor wat betreft ijskast moeder, dat vind ik geen goed idee. Iedere ouder zal zijn of haar best doen om hun kinderen zo goed mogelijk op te voeden. Mensen met asperger hebben heel veel talenten alleen worden die in de zin van WSW vaak onbenut gelaten.
[Common sense]
Ik heb één woord voor die uitspraak: Ignorant.
[/Common sense]

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door harley68 »

Als ik jullie allemaal was, lekker stoppen met reageren. Je brengt iemand met een bord wat zo groot is als een ouderswetse Statenbijbel toch niet op andere gedachte. Vanuit dat geloof zie ik trouwens nog wel iets in de redenatie van "gezondheid". Het in zichzelf keren als gevolg van afwijzing kan ik prima rijmen met opgroeien in een extremistisch gelovig gezin in de bible belt. Je staat dan in ieder geval ver af van de werkelijk.....

Autisme, ADHD, ADD, PddNos en wat al niet meer is, mits juist vastgesteld, een aangeboren "foutje". En inderdaad erfelijk... Valt met de juiste instelling/begeleiding/medicatie prima mee te leven.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door 53078 »

nou..met die medicatie zou ik nog maar even wachten dan. Men weet nog steeds niet wat er gebeurt met het brein op de lange termijn.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door gezondheid »


53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door 53078 »

en foliumzuur is volgens jou een vitamine? Of wat is ander de link met de titel?

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door mika21 »

Nu ga ik me toch echt schuldig voelen: ik heb geen extra vitamines geslikt en blijkbaar te weinig foliumzuur.
Dus nu is het mijn schuld dat mijn dochter Asperger heeft?
Zijn er dan vitamines om haar beter te maken? Graag advies Gezondheid, jij bent expert.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Dat je moet schuldig voelen zeg ik niet. Zo moet je dat niet zien.

Foliumzuur is vitamine b11.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door 53078 »

Nou, dan is autisme naar grote waarschijnlijkheid te VOORKOMEN met vitamine. Maar van VERHELPEN is vooralsnog geen sprake.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door mika21 »

gezondheid schreef:Dat je moet schuldig voelen zeg ik niet. Zo moet je dat niet zien.

Foliumzuur is vitamine b11.
Je neemt me toch hopelijk niet serieus? Dacht je nou heus dat ik me schuldig voel? Ha ha! :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Autisme te verhelpen met vitamines?

Ongelezen bericht door sjohie »

gezondheid schreef:Vandaag op NPO Radio 1:

http://www.radio1.nl/item/231770-Folium ... tisme.html
Als de ouders het genetische foutje hebben, blijft de kans gewoon aanwezig, deze wordt enkel wat minder door inname van foliumzuur. Dat is duidelijk wat anders dan "verhelpen" waar dit topic volgens de door jou gekozen titel over gaat.

Gesloten